To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Ogólne - Co dzisiaj zrobiłeś dla swojego samochodu ?

jagos - 2016-04-16, 21:40

To ja sralem jak mialem 900° :-) Wojtas... ty masz strojone w VTG a tam laske klada na egt przeca :-p Ciut by sie przydalo podlac paliwka to schlodzilo by motorownie ;-)
GOLDI - 2016-04-17, 01:18

swinie nie maja korekcji po vss... mozna wystroic samochod pod mega obciazeniem dokrecajac go na drodze na ostatnim biegu do odciecia... ale ogolne clay zakres bedzie dolany...
jagos - 2016-04-17, 08:19

Dlatego trzeba kupic sobie pol litra, usiasc spokojnie i sie zastaniwic...."do czego mi jest potrzebne auto" i wtedy pod swoje potrzeby je wystroic. Do jazdy na co dzien czy na tor wojtasku masz dobry program. Zeby zapyerdalac nad morze przez godzine 180-200km/h to nie da rady :-P
wojtas - 2016-04-17, 14:56

jagos napisał/a:
Dlatego trzeba kupic sobie pol litra, usiasc spokojnie i sie zastaniwic....

usiasc zawsze mozna/trzeba :jezyk: :ok:
mam nowy plan na to auto. tyle ile sie da "bezpiecznie" bez ruszania skrzyni +emu
To co jest teraz to przypadkowy projekt z gratów, które akurat wpadały mi w łapy

jagos - 2016-04-17, 16:10

wojtas, To turbo z E8-9 albo FP Green + EMU, wtryski, pompa. Tak jak gadaliśmy... 400KM i 600Nm... to tak bezpiecznie :lol2: 2 mapy: 300 i 400KM i masz zapierdalacza :ok:
GOLDI - 2016-04-17, 16:39

jagos napisał/a:
600Nm... to tak bezpiecznie
chcialbym to zobaczyc na seryjnym motorze i napedach ;) bedzie spektakularnie,,,
jagos - 2016-04-17, 17:06

GOLDI, no moze przesadzilem z tymi niutonami. Motorownia wytrzyma. Wojtas ma 6bolta a to prawie 2xgrubsze korby niz w evo. Napedy.... zgodze sie, moga miec ciezko :-P
GOLDI - 2016-04-17, 22:33

jagos napisał/a:
GOLDI, no moze przesadzilem z tymi niutonami. Motorownia wytrzyma. Wojtas ma 6bolta a to prawie 2xgrubsze korby niz w evo. Napedy.... zgodze sie, moga miec ciezko :-P
to ze korba jest grubsza nie znaczy ze bedize wytrzymalsza :) poza tym tutaj już głównie fizyka... nizszy CR, grubsza cieższa korba a wiec wieksze predkosci katowe etc..

motorownia moze i wytrzyma ale zeby uzyskac taki sam wynik jaki uzyskuje sie w evo musialby już po mesku dmuchac....
tam gdzie evo przyjmuje z seryjnej 9tkowej sprezarki 2bar i generuje circa 380-400km i 550-600nm to tu o taki wynik bedzie ciezko...

napedy beda mialy juz chłoste ;)

jan - 2016-04-20, 00:09

Nie mam się z kim pocieszyć więc napiszę tutaj: poskładałem dzisiaj do kupy peryferia silnikowe, założyłem czujnik ciśnienia oleju D1Spec i okaząło się, że mam dobre ciśnienie:) Cieszy mnie to niezmiernie, bo fabryczny wskaźnik świrował, ja mam samochodowego pecha i już podejrzewałem, że pompa jest do d***, a razem z nią panewki i cała reszta. A tu taka niespodzianka :D
95 psi - zimny start
10-12psi - ciepły na postoju
30-40psi - w czasie normalnej lekkiej jady między 2k a 3k obrotów

Ech... ulżyło mi :ok:

jagos - 2016-04-20, 09:32

jan, te wskaźniki seryjne to slabe są... podobnie jak wskaźnik doładowania.
jan - 2016-04-20, 10:27

No wiem, że są słabe, wiem... ale znając moje szczęście, gdy w grę wchodzi albo uszkodzony czujnik albo uszkodzona pompa to bałem się, że będzie pompa. Radość nadal mnie rozpiera, aż się chyba gdzieś jeszcze zaraz przejadę... :)
wojtas - 2016-04-20, 11:32

jan napisał/a:
aż się chyba gdzieś jeszcze zaraz przejadę... :)

nie kuś losu :jezyk:

jan - 2016-04-20, 12:14

:lol2:
dani.boss - 2016-04-20, 14:24

jan 10psi to ok 0.7 bara! to dosc mało! w serwisówce od ca18dead 0.8 to minimalne minimum na wolnych! przy 3 rpm 2.7 bara tez nie zachwyca!
wojtas - 2016-04-20, 15:15

ja mam nową pompe i mam na postoju:
- po emeryckiej jezdzie ~1,8bar
- po znęcaniu się ~1,2 bar

jan - 2016-04-20, 15:42

Ja mam dani.boss wskaźnik w barach. Za anglojęzycznych forach wszyscy się posługują PSI oczywiście więc przeliczyłem. Przeczytałem kilka wątków, większość osób donosi, że na wolnych obrotach na ciepłym mają 11PSI, czyli 0.75 bara. Ciężko odczytać z tej podziałki dokładnie czy ja mam 0,7 czy 0,8, coś pomiędzy więc tak zaokrągliłem. Na zimnym mam 6 barów z kawałkiem czyli jakieś 90PSI. To też by się pokrywało z tym co ludziska piszą. Wiekszość raportuje między 90 a 100.
Te 40PSI przy 3k obrotów to już tak w pamięci przeliczyłem. Wskaźnik pokazywał 3 bary z groszem, czyli to jest około 44PSI - też chyba OK.
Ponad 3k go nie deptałem póki co bo nadal mi cieknie płyn chłodniczy (kapie z węża, to już drugi wąż kurde, nie mogę namierzyć wycieku), dopiero co wyczyściłem gdzie sięgnąłem te okolice, nie chcę zapaprać znów silnika. Jak go depnę mocniej to jeszcze napiszę ile jest BARów przy większych obrotach.

franko - 2016-04-20, 16:09

Moim zdaniem na ciepłym silniku minimu powinno być 0.9 na jałowych obrotach .
jan - 2016-04-20, 17:25

Cóż, dobrze byłoby gdyby był jakiś doc techniczny na ten temat. Zdaje się, że nie ma bo na różnych olejach będą różne wyniki. Znalazłem kilkanaście postów w których ludzie piszą, że mają, że mają 11PSI.

Vide: http://www.dsmtuners.com/...#post-152994171

dani.boss - 2016-04-20, 19:21

Stary, nie patrz na to co mają inni! Zastanów się nad tematem. Sprawdz manual! Być może to ja się myle bo podałem wartosci z ksiazki od zupelnie innego silnika!

[ Dodano: 2016-04-20, 21:00 ]

na wolnych obrotach

i przy 3 tysiach

jan - 2016-04-21, 01:45

Szczerze nie spodziewałem się, że ta wartość będzie podana w manualu, bo spodziewałem się, że będzie się mocno różniła w zależności od użytego oleju ale manual jest manual, faktycznie podali:

Cytat:
pressure at curb idle speed kPa (psi) 80 (11.4) or more
Conditions: oil temperature is 75 to 90°C (67 to 194°F)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group