To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Nie bangla wzka?nik ci?nienia oleju

Anonymous - 2007-10-20, 21:04

jakies kontrolki sie swiecily? ce? albo inne podczas podrozy?
Szakal - 2007-10-20, 21:51

Nic si? nie ?wieci?o ,ale wszystkie kontrolki s? na 100% sprawne bo zapalaj? si? przy przekr?ceniu kluczyka. Chocia? dzisiaj zapali?o mi si? CE na pare minut jak je?dzi?em nim troche po tych wymianach ,ale p??niej zgas?o (jak cofa?em i da?em wi?cej gazu to chyba wtedy) i narazie si? nie ?wieci. Ale to i tak wezme diodke w ?apke i zobacze czy nie ma jakiego? b??du. Ponadto stary filtr oleju by? za?o?ony z?y bo za du?y. My?la?em ,?e nowy kupi?em za ma?y ,ale jak podjecha?em do drugiego sklepu i dali mi takiej samej wielkosci to stwierdzilem ze mam chyba dobry bo m?wili mi ze ten stary to wog?le nie od mitsu chyba (mia?em go przy sobie).

PS. Jak wymieni? p?yn od wspomagania? Pono? nie spuszcza si? ca?ego starego p?ynu zeby nie zatrze? pompy? (m?j starszy upiera si? przy tym ze mo?na ca?y i nic pompie nie b?dzie) Ile tam wog?le wchodzi litr?w (i ile spu?ci? jakby co)? Bo kupi?em chyba a? ca?y litr :-P Wog?le zbiorniczek od wspomagania to jest po stronie kierowcy z takim czarnym korkiem i mini bagnecikiem ,tak? Sory za tyle pyta? ,ale nie chcia?bym czego? ?le zrobi? bo chce doprowadzi? misia powoli do stanu ;) :beer:


PS2. A na rozweselenie ma?e dodam ,?e dobrze zrobi?em ze nie kupi?em Vavoline :-P Zapytacie pewnie dlaczego? Ano dlatego ,?e jak sie wlewa olej to wypada?oby zakr?ci? korek spustowy ,a m?dry Szaki tego? nie zrobi? :hahaha: Gdyby?cie wiedzieli jakie by?o moje przera?enie jak po paru minutach wyci?gam bagnet w celu zobaczenia ile jest oleju widze go suchego :hahaha: Na szcz??cie pod spustem sta?o wiaderko z ma?? ilo?ci? starego oleju i nie posz?o to na pod?oge. No i dobrze ,?e uda?o mi si? kupi? drugi olej bo bym sobie dzisiaj nie po?miga? :-P

Anonymous - 2007-10-20, 22:03

Szakal napisał/a:
Jak wymieni? p?yn od wspomagania? Pono? nie spuszcza si? ca?ego starego p?ynu zeby nie zatrze? pompy?


tak nie spuszcza sie calego plynu z ukladu... widzisz gdzies korek spustowy? (u mnie w 2g przynajmniej go znalesc nie moglem)

Szakal napisał/a:
Ile tam wog?le wchodzi litr?w (i ile spu?ci? jakby co)?
hmmm nie pamietam czy weszlo mi wlasnie 1,7l czy wlasnie tylko 0,7l bo mi zostala jedna nieskonczona butelka

Szakal napisał/a:
Wog?le zbiorniczek od wspomagania to jest po stronie kierowcy z takim czarnym korkiem i mini bagnecikiem ,tak?
tak... z czerwonym plynem
Szakal - 2007-10-20, 22:09

GOLDI napisał/a:
tak nie spuszcza sie calego plynu z ukladu... widzisz gdzies korek spustowy? (u mnie w 2g przynajmniej go znalesc nie moglem)

hmmm szczerze to nie patrzy?em ,ale ju? jutro to zobacze bo mi sie teraz lecie? do gara?u nie chce. Czyli nie wiadomo czy wchodzi 0.7l czy 1.7l a to jest zasadnicza r??nica ,szczeg?lnie przy odpowiedzi ile spu?ci? p?ynu. Pami?ta kto? ile tam wchodzi p?ynu i ile nale?y wyla? przy wymianie? :)

Anonymous - 2007-10-20, 22:15

wiesz ... moje zdanie co do pompy wspomagania jest takie ze jak spuscisz plyn i zalejesz nowy to zanim ona go zaciagnie to i tak bedzie chodzic przez chwile na sucho... wiec zrob jak uwazasz za sluszne... jak bedizesz spuszczal caly to przekonasz sie ile wchodzi i w razie czego bedziesz biegl do motoryzacyjnego

jak nie bedizesz spuszczal a bedziesz to robil inna metoda... to nie bedzie Ci odrazu potrzebne te 1,7 jesli tyle tam wchodzi z czego moge sie mylic bo juz nie pamietam... ale raczej te 0,7 wchodzi

Szakal - 2007-10-20, 22:20

GOLDI napisał/a:
wiesz ... moje zdanie co do pompy wspomagania jest takie ze jak spuscisz plyn i zalejesz nowy to zanim ona go zaciagnie to i tak bedzie chodzic przez chwile na sucho... wiec zrob jak uwazasz za sluszne... jak bedizesz spuszczal caly to przekonasz sie ile wchodzi i w razie czego bedziesz biegl do motoryzacyjnego

Znaczy nie chodzi o to ,?e mam jakie? swoje nieomylne teorie czy co? w tym stylu ,poprostu chc? si? poradzi? jak zrobi? dan? rzecz raz a porz?dnie i ?eby niczego nie zepsu? i dlatego pytam. Nie chce wyjs? na jakiego? "druciarza" tylko na porz?dnego u?ytkownika autka ;)

poczekaj wiec na opinie innych uzytkownikow.... wole za duzo nie doradzac... ostatnio wielu mnie krytykuje nie przedstawaiajac swojej teori :P wiec wole milczec/Goldi


Wi?c zrobie jak radzisz ,w ko?cu jeste? moim guru :amen: :-P /Szak

MikeR - 2007-10-21, 08:35

A wspomaganie Ci chodzi normalnie ? To po jak? cholere wymieniasz ten p?yn ? Zanim go kupi?e? pewnie go nie by?o ??? To samo si? tyczy wszystkich innych p?yn?w i olej?w. Zmieni?e? olej a nawet nie przysz?o Ci do g?owy dlaczego poprzedni w?a?ciciel zalewa? go mineralem. Zamiast to sprawdzi? i chwile poje?dzi? tak jak jest, to ju? inwestujesz kase. Mam rade dla Ciebie, za?u? sobie zeszyt a4 i czanij wypisywac nawet nadrobniejsze wydatki zwi?zane z autem. Druga sprawa, kto kupuje Eclipse po gazie na mieszalniku ? Czy nie mog?e? nikogo poprosi? aby Ci towarzyszy? w zakupie ? :>

M?j ex 1g `92 kilka lat temu kosztowa? 7500z? i by? w dobrym plus stanie, i tak w?o?y?em w niego fortune na naprawy i przer?bki, o tuningu nie wspomne, sprzeda?em za 12000 tysi?cy ale w plecy by?em 10000 tysi?cy. M?wi Ci to co? o skali problemu kt?ry Ci? czeka :protest:

Szakal - 2007-10-21, 10:34

MikeR napisał/a:
A wspomaganie Ci chodzi normalnie ? To po jak? cholere wymieniasz ten p?yn ?

P?yn jest ,wspomaganie chodzi b.?adnie. Chcia?em wymieni? go tak profilaktycznie ,ale skoro m?wisz ze nie rusza? to nie ruszam.
MikeR napisał/a:
Mam rade dla Ciebie, za?u? sobie zeszyt a4 i czanij wypisywac nawet nadrobniejsze wydatki zwi?zane z autem.

Tak zrobi?em :)
MikeR napisał/a:
Czy nie mog?e? nikogo poprosi? aby Ci towarzyszy? w zakupie ? :>

Niestety nikt nie mia? jak bo si? pyta?em paru os?b (oczywi?cie zalu tu do nikogo nie mam)
MikeR napisał/a:
M?wi Ci to co? o skali problemu kt?ry Ci? czeka :protest:

Co masz konkretnie na mysli? ?e ?le zrobi?em kupuj?c go i zmieniaj?c pare rzeczy? Chcia?em dobrze...

MATi - 2007-10-21, 12:46

Miker m?drze gada.... skoro wspomaganie Ci dzia?a ok to nie widze tez konieczno?ci wymieniania p?ynu olej filtr oleju powietrza ja zaraz po zakupie akurat wymieni?em odda?em auto do regulacji wtrysk?w przepustnicy itp. a za jaki? czas silnik kaput i zacze?o sie wk?adanie kasy wiem ?? tej kasy w?o?onej w niego sie nie odzyska dla tego Szaki spokojnie powoli obchodz sie z nim jak z jajkiem narazie nie kre? go za ostro ?eby? nie mia? zaraz takich wydatk?w jak ja na pocz?tku .......dobrze Ci radze

Rozumiem ?e masz kliperka na gaz,tak ??



A p?yn do wspomagania to odkrecasz kurek patrzysz czy masz wiecej niz min a mniej niz maks jesli tak jest to dobrze a jak na moje oko to 0,7 to maks ile tam wejdzie do tego zbiorniczka..........dla nas samych to pewnie za ma?o :beer:

Anonymous - 2007-10-21, 18:37

Ch?opaki dobrze radza! Jak wszystko dziala to nic nie rob, najpierw pojezdzij i sprawdz go dokladnie. Jak sie bedzie dobrze spisywal to wtedy mozesz w niego inwestowac. Z tym olejem to roznie bywa bo niektorzy poprostu uwazaja ze jak samochod starszy i ma juz troche przejechane to zalewaja go mineralnym i to nie musi oznaczac zaraz ze silnik bierze. A wskaznik cisnienia oleju jesli teraz dobrze pokazuje to sie ciesz, moze poprostu wczesniej jakas wtyczka dobrze nielaczyla.
To ile w koncu dales? :>

Anonymous - 2007-10-21, 21:44

hmmm plyn w pompie wspomagania wmienaic sie powinno! co dwa lata... no ale kazdy robi jak chce co nie :>


moje zdanie shak jest takie zebys najpierw wymienil sobie rozrzad a taka pierdolka jak wspomaganie sie nie przejmowal :> zamiast plynu w wspomaganiu... wymien plyn hamulocwy... wazniesza rzecz moim zdaniem

Szakal - 2007-10-21, 22:07

GOLDI napisał/a:
wymien plyn hamulocwy... wazniesza rzecz moim zdaniem

Zostanie wymieniony na dniach ,akurat mam butelke DOT-4 w domu wi?c wymienie.

MikeR - 2007-10-21, 22:25

id?c tym tropem wymien silnik, kup drugiego 1g na wszelki wypadek, wymien jeszcze drzwi, moze lepiej sie beda zamykac, hm, wymien cale zawieszenie bo stare pewnie juz nie dziala, no i hamulce, no tak, kup big brake kit bo pewnie stare tez ju? nie dzia?aja, co by tu jeszcze wymieni?, skrzynie bieg?w te? wymie? i daj calkiem nowy lakier a na koniec sie zastan?w co robisz, rozumiem ze masz 18 lat , ze to Twoje pierwsze auto i podnieta siega zenitu, ale daj mu najpierw szanse sie zepsuc zanim zaczniesz go ulepszac :ksiadz:
Szakal - 2007-10-22, 10:57

MikeR napisał/a:
rozumiem ze masz 18 lat , ze to Twoje pierwsze auto i podnieta siega zenitu,

W tym momencie si? troche mylisz bo staram si? podchodzi? do tego auta jak najlepiej i wole troche dmucha? na zimne :jezyk: Ale wiadomo ,?e nie zawsze to wychodzi :jezyk:
MikeR napisał/a:
le daj mu najpierw szanse sie zepsuc zanim zaczniesz go ulepszac :ksiadz:

Lepiej ?eby si? nie psu? :-P

PS. Czy fabryczna kompresja w 1G to 10,4:1 ? Bo tak co? wyczyta?em w instrucji ,ale nie jestem pewien...

Kolejny EDIT:
Odczyta?em kody b??d?w i wysz?o mi 13 i 25 czyli kolejno miernik temperatury powietrza i czujnik ci?nienia powietrza. Ten pierwszy wiem gdzie si? znajduje natomiast nie wiem gdzie znajduje si? ten drugi. Wie kto? mo?e kt?re to ustrojstwo?

MATi - 2007-10-22, 11:51

A po co wymienia? p?yn hamulcowy ??? Je?li jest nalane ok i auto dobrze hamuje to na co wymienia? ten p?yn i bawi? sie w niepotrzebne operacje ??? Je?li auto by ?le hamowa?o to rozumiem odpowietrzy? hamulce wymieni? klocki czy tarcze ale po co wymienia? p?yn od tak sam z siebie ???? Rozumiem ?e olej bo moze byc czarny i to szkodzi silnikowi, mozna dole? p?ynu do ch?odnicy podolewa? ewentualnie ,ale po co wymienia? wszystko ?? To nie s? rzeczy kt?re powinno sie robi? jako pierwsze.

Szaki by?e? z autem gdzie? w jakim? warsztacie ??? Je?li nie to podjedz niech Ci sprawdz? zawieszenie tarcze/klocki(jesli zle hamuje autko) , uk?ad kierowniczy , stan silnika, wtryski przepustnice (regulacja), a nie wymieniasz p?yny itp.

P.S. Rozumie Twoje podniecenie bo ja przechodzi?em rok temu to samo jako 18 latek mia?em swojego kliperka i te? mi odbija?o i ca?y chodzi?em rozmarzony i my?la?em tylko o nim. I mia?em wielkie plany nawet uturbianie GS'a i inne i wtedy natkn??em sie na to forum i GOldi sprowdzi? mnie rok temu na zimie.

?ycze powodzenia i niech Ci 1G dobrze s?u?y :amen:

zaxdamian - 2007-10-22, 12:45

W 4G63 s? dwa czujniki oleju chyba. Jedne pokazuje aktualne ci?nienie a drugi odpowiada za cisnienie krytyczne. Jak masz cisnienie (a zapewne masz bo ju? by Ci nie chodzi?:p) wiec tylko Ci czujnik nie chodzi (drogi jest z tego co pisali r??ni ludzie)
Anonymous - 2007-10-22, 21:44

MATi napisał/a:
A po co wymienia? p?yn hamulcowy ??? Je?li jest nalane ok i auto dobrze hamuje to na co wymienia? ten p?yn i bawi? sie w niepotrzebne operacje ??? Je?li auto by ?le hamowa?o to rozumiem odpowietrzy? hamulce wymieni? klocki czy tarcze ale po co wymienia? p?yn od tak sam z siebie ???? Rozumiem ?e olej bo moze byc czarny i to szkodzi silnikowi, mozna dole? p?ynu do ch?odnicy podolewa? ewentualnie ,ale po co wymienia? wszystko ?? To nie s? rzeczy kt?re powinno sie robi? jako pierwsze.


z jednym sie zgodze... te rzeczy nie wymienia sie jako pierwsze... pierwsze idzie olej potem rozrzad .. kolenym krokiem jest bezoieczestwo siebie jak i innych.. a wiec hamulce i zawiecha, stan opon... pytasz mati po co zminaic plyn.. co ile zmieniasz u Siebie? o ile wogole zmieniasz :> ? zdajesz sobie sprawe ze przczyna czestych narzekan posiadaczy klipsow na hamulce( a raczje jak je zwa w swiatku motoryzacyjmy - > zwalniacze a nie hamulce) nie ejst zly stan tarcz cczy klocow a zle odpowietrzebie ukladu hamulcowgo..?

szaki nie psuj :P

Anonymous - 2007-10-22, 22:20

MATi, p?yn hamulcowy wymiana co dwa lata, p?yn do uk?adu ch?odzenia wymiana co dwa lata, olej wymiana nie rzadziej ni? dwa lata. Je?eli kupi?e? auto i nie wiesz o nim du?o to tak jak z rozrz?dem, po prostu wymie? go.
Pozdrawiam

zaxdamian - 2007-10-23, 09:14

conti napisał/a:
MATi,olej wymiana nie rzadziej ni? dwa lata.

Raczej raz na rok

kiepuczi - 2007-10-23, 10:28

olej ulega samorozkladowi nawet w nieuzywanym samochodzie. datego bez wzgledu nalezy wymieniac go nie zadziej niz co 12 miesiecy.ja w swoim samochodzie wymieniam co 5-6 miesiecy bez wzgledu czy duzo jezdze czy nie. jesli smigam po 2-3 tys miesiecznie to wymieniam co 3 miesiace lub jak kto woli co 6 tys km w zalznosci co uplynie wczesniej. w silniku wolnossacym mozna ten okres wydluzyc o kilka miesiecy tj 8-12 tys km.

Zaada kazdego kierowcy powinan byc wymiana oleju na wiosne po zimie, kiedy nasz samochod jezdzil w ciezkich warunkach pogodowych , zreszta wiekszosc z nas na zime i tak wlewa oleje o innej gestosci niz na lato. NO i podobnie wymieniamy olej jesienia na zime.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group