To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Artykuły - ABS

kafar_1989 - 2009-12-30, 11:13
Temat postu: ABS
W zwiazku z tym ze moze to sie komus przydac pisze artykul na temat wywalenia ABS w misku 1G
Problem to to


Aby problemu sie pozbyc bedziemy potrzebowali 2 trojniczki miedziane


Wiec od poczatku wykrecamy z pompy ABSu wszystkie przewody hamulcowe bedziemy potrzebowali do tego kluczyka 10.
Po odkreceniu przewodow odkrecamy sama pompe kluczyk 12 i do dziela pompa trzyma sie na 3 nakretkach.
Po odkreceniu nakretek wypinami 2 kostki idace do pompy i ja wywalamy

Otrzymujemy cos takiego


Potem wywalamy mocowanie pompy ABSu ktora trzyma sie rowniez na 3 srubkach na kluczyk 12

Nastepnym krokiem jest odpowiednie podgiecie przewodow hamulcowych aby nie zajmowaly duzo miejsca i wstepna przymiarka trojniczkow.

Przewody wychodzace na gorze pompy sa oddzielne do kazdego z kol natomiast 2 przewody wchodzace z prawej strony sa przewodami zasilajacymi.
Sposob ich polaczenia jest dowolny wg uznania.
Mozemy polaczyc jeden przewod zasilajacy i podlaczyc przednie kolo lewe i prawe w ten sam sposob dla drugiego przewodu kola tylne lewe i prawe.
Ja zastosowalem sposob na X czyli do przewodu zasilajacego podlaczylem jedno kolo przednie i jedno tylne.
Przyklad: Do przewodu zasilajacego za pomoca trojnika podlaczamy przednie kolo prawe i tylne kolo lewe dla drugiego przewodu zasilajacego podlaczamy przednie kolo lewe i tylne kolo prawe.

Po polaczeniu wedle uznania przewodow hamulcowych i skreceniu wszystkiego otrzymujemy cos takiego



U mnie wyglada to troszke nieciekawie ale nie bylo czasu wszystkiego dopasowac i wyszzlo co wyszlo :jezyk:

Wazne po podlaczeniu wszystkiego i sprawdzeniu czy nigdzie nie podcieka na laczeniach kola nalezy odpowietrzyc w celu lepszej efektywnosci hamulcow i zapobiegnieciu nieciekawym sytuacjam jak np. musimy nagle zahamowac a tu pedal w podlodze a samochod jedzie dalej :jezyk:
Mam nadzieje ze sie komus przyda wyglada to strasznie a dowiedziec sie cos to bardzo ciezko

Diabel - 2010-01-01, 18:48

sposob na pozbycie sie absu w 1g jak i w 2g :
odkrecasz kolo obojentnie ktore rozpinasz kostke od abs zakrecasz kolo
wyciagasz zegary wyciagasz zarowke od abs zamykasz zegary i masz po problemie
moim zdaniem nie potrzebie przekomibinowales :)

seba - 2010-01-01, 20:39

id?c tym tropem to ?atwiej wyj?? bezpiecznik a nie babra? si? z ko?em, ale kafarowi, chodzi?o o usuniecie a nie wy??czenie ABS-u
kafar_1989 - 2010-01-02, 00:12

Wylaczony ABS mialem przez 4 miesiace wlasnie przez wyciagniecie bezpiecznika ale z pompy ABSu mi sie lalo wiec musialem ja eksmitowac i teraz jest cacy a hebelki zyletka :lol2: Diabel, czytaj to nie boli temat dotyczy usuniecia ABSu a nie wylaczenia go :jezyk:
kamil4711 - 2010-01-02, 09:01

dobry artykul , napewno ktos skorzysta , ale czy nie bedzie palil sie ce po od??czeniu ?
SAMAEL - 2010-01-02, 09:06

kamil4711 napisał/a:
dobry artykul , napewno ktos skorzysta , ale czy nie bedzie palil sie ce po od??czeniu ?


nie, tylko kontrolka ABS'u

ps. ciesz? si? ?e mog?em pom?c Kafar :ok:

kamil4711 - 2010-01-02, 09:13

[quote="SAMAEL"]
kamil4711 napisał/a:
dobry artykul , napewno ktos skorzysta , ale czy nie bedzie palil sie ce po od??czeniu ?


nie, tylko kontrolka ABS'u

a no wlasnie , moze opornik w kostce do abs-u by zalatwil sprawe , wtedy mozna by bylo oszukac kompa , osobiscie nie lubie jak mi cos na zegarach sie pali

kafar_1989 - 2010-01-02, 09:38

SAMAEL, jestes wielki u mnie pali sie tylko kontrolka ABSu i zadnego CE nie ma :lol2:
Diabel - 2010-01-02, 14:48

czytalem czytalem i moim zdaniem bez sensu a jak bedziesz chcial sprzedac samochod to bedziesz to wszystko spowrotem wkladal ?
kafar_1989 - 2010-01-02, 17:54

Samochod jest dla mnie i zeby nie wiem co to sprzedany nie bedzie to moje wielkie marzenie :jezyk: I gdyby byl plan sprzedazy to bym nie inwestowal.
Zreszta to nie tego temat dotyczy :protest:

Bobo - 2010-01-03, 20:10

Diabel napisał/a:
... i moim zdaniem bez sensu ...


a jaki sens ma jezdzenie z wylaczonym abs-em z ktorego dodatkowo cieknie..?? a poza tym to zawsze zmniejsza mase samochodu.. :jezyk:

kafar dbaj dalej o misia i powodzenia w dalszych modach.. :ok: :ok: :ok:

kafar_1989 - 2010-01-03, 21:32

Dziekuje Bobo, staram sie zebys nie mogl powiedziec ze dales miska w rece czlowieka ktory o niego nie dbal :lol2: :lol2: :lol2:
PiotrekKRK - 2010-07-09, 11:22

Odgrzewam kotleta ale akurat mam k?opot z pomp? ABS-u, chc? j? wywali? i mam pytanie. te tr?jniki s? dost?pne w jakich? sklepach czy customowe robi?e? dla siebie? Je?li mo?esz to podaj ich wymiary (gwinty)
wojtek - 2010-07-09, 12:21

to moze ktos ma info jaka waga jest absu?
viader - 2010-07-09, 13:29

Obstawiam nie wi?cej jak 2-5kg ??cznie ze wszystkimi czujnikami i kabelkami.
djmil - 2010-07-09, 15:14

Ponad 5kg wa?y sama pompa.
wojtek - 2010-07-09, 15:17

pojade lada dzien na wage autem...potem bede ewentualnie modzil
kafar_1989 - 2010-07-09, 19:43

pompa wazy kolo 3-4kg moze troszke wiecej
trojniczki kupujesz w kazdym sklepie motoryzacyjnym roznica w gwintach to gruby gwint szlo to do poloneza np i drobny gwint wiekszosc aut zachodnich i skosnookich :jezyk: kupujesz 2 trojniczki z drobnym gwintem i wszystko tak jak mam na zdjeciach i ma latac :lol2: :lol2: :lol2:

PiotrekKRK - 2010-07-10, 10:47

OK, dzi?ki za pomoc.
kafar_1989 - 2010-07-10, 11:31

:ok: no problemo senior :jezyk:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group