To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Artykuły - TPS regulacja

kawior1gturbo - 2010-02-07, 10:00
Temat postu: TPS regulacja
1. Poluzować linkę gazu, lub zdjąć.
2. Podłączyć się z cyfrowym voltomierzem do złącza ECU wpinając sie w pin 19(napięcie wychodzące z czujnika TPS), oraz w pin 24 (uziemienie)
3. Włączyć zapłon i sprawdzić wskazania na voltomierzu.



standardowa wartość 0.48-0.52 V

4. Jeżeli wskazana wartość wykracza poza wielkość standardową, ustaw czujnik poprzez poluzowanie śrub mocujących TPS, oraz obracanie czujnika w prawo(zgodnie z ruchem wskazówek zegara), oraz w lewo(przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), następnie dokręć śruby po uzyskaniu żądanej wartości.

Obracanie czujnika w prawo spowoduje zwiększanie wartości prądu na wyjściu.



5. Wyłącz zapłon
6. Ustawić linkę gazu w położeniu początkowym
7. odłączyć voltomierz
8. Odłączyć na minimum 10s minusowa klemę z akumulatora w celu zresetowania ustawień ECU.

KONIEC

franko - 2010-02-08, 23:11

kawior1gturbo, przyda sie :ok:
Ale czy to jest tylko do ecli z silnikiem 4g63 ?? Czy mozna ta metode zastosowac w innych generacjach ??

zenek_bb - 2010-12-21, 20:20

a nauka wolnych obrotów po resecie ECU gdzie? ;p ale dinozaura odkopałem...
Anonymous - 2010-12-21, 20:22

zenek_bb napisał/a:
a nauka wolnych obrotów po resecie ECU gdzie? ;p ale dinozaura odkopałem...
tia... zawsze i do usranej śmierci chcecie te wolne obroty uczyć? to po co wy macie kondensatory w komputerze? przecież eclipse ma coś takiego jak auto adaptacja... ludzie !!!
zenek_bb - 2010-12-21, 20:47

nie wiem jak 2G, 1G będzie gasł po wyluzowaniu, potrzebuje nauki żeby znać potrzebną do utrzymania wolnych obrotów pozycji krokowca

kondensatory nie są od podtrzymywania napięcia w ECU :twisted: te co padają są od regulatora i stabilizatora napięcia 5V i od czegoś tam jeszcze, bodajże podtrzymanie licznika zegara procesora

Anonymous - 2010-12-21, 20:50

dziwnie utarło sie na tym forum ze nauka wolnych obrotów resety kompa i LPG sa lekarstwem na wszystko... straszne..
zenek_bb - 2010-12-21, 20:56

manual przewiduje naukę wolnych obrotów po każdej zmianie czujników lub regulacji lub rozładowaniu/wymianie akumulatora, nie ja to wymyśliłem :? niestety te ECU dosyć prymitywne są... ale za to proste
piotr - 2010-12-22, 00:29

Zenek twój ostatni post nie do końca jest prawdziwy ,(jakby tak wszyscy uczyli od nowa obrotów przy byle wymianie akumulatora to była by wielka porażka ). :ganja:to brzmi tak jak bym czytał instrukcje Forda (z drobiazgami odwołuję sie do autoryzowanego serwisu .)
viader - 2010-12-22, 12:34

piotr napisał/a:
Zenek twój ostatni post nie do końca jest prawdziwy ,(jakby tak wszyscy uczyli od nowa obrotów przy byle wymianie akumulatora to była by wielka porażka ).


Nierozumiem o co Ci chodzi, co za problem zostawić auto na te 10-15 minut, aż do włączenia wentylatora chłodnicy? Taka operacja jest jak najbardziej wskazana właśnie po każdej wymianie akumulatora. Dzięki temu masz odrazu stabilne wolne obroty i nie będzie Ci gasł po wciśnięciu sprzęgła. Oczywiście jak tego nie zrobisz to też po jakimś czasie się wszystko unormuje, ale po co się wnerwiać gasnącym autem przez pierwsze kilometry jazdy...

Poza tym co niektórzy nie musieliby regulować potem obrotów śrubką przy przepustnicy...

wolf - 2010-12-22, 13:39

Czy nauczysz go wolnych czy nie jakoś nie widzę różnicy. Jak obroty były wcześniej OK to i po będą. Sprawdziłem to mnóstwo razy. A napięcie prościej zmierzyć bezpośrednio na TPS bo kable masz na wierzchu nie trzeba tego robić na wtyczce od ECU. Tak jest po prostu prościej :)
eclid30caogti - 2011-02-13, 13:35

a czy ta regulacja działa tez w eclipsie 2g 96 rok 4g63 ????
Anonymous - 2011-02-13, 13:49

tak
eclid30caogti - 2011-02-13, 14:03

hmmm to cos mam nie tak pokazuje mi 11,94
Anonymous - 2011-02-13, 14:25

w 2g jest inny pinout... lepiej wpiac sie bezposrednio w tps
eclid30caogti - 2011-02-13, 14:48

no własnie cos jest nie tak robie to samo w drugim eclipsie i jest inna wartosc 3,92v a jesli wpiac sie bezp[osrednio to w jaki pin na TPS-ie??
kicek86 - 2011-02-23, 08:37

w piny 2 (sensor pinout) oraz 4 (sensor ground) według manuala jak wpinamy się bezpośrednio w TPSa
Largo - 2013-05-28, 09:19

2G 4G63T TPS
1 - Green/Yellow (+5v Sensor Power)
2 - Brown/Red (TPS output voltage)
3 - Yellow/Red (IPS switch)
4 - Black (Ground)

1G 4G63T TPS
1 - Green/Red (+5v Sensor Power)
2 - Green/White (TPS output voltage)
3 - NC
4 - Green/Black (Ground)

eclid30caogti - 2013-05-31, 08:36

Jakie wartosci dla 2g?????
Largo - 2013-06-03, 20:32

eclid30caogti napisał/a:
Jakie wartosci dla 2g?????


Z tego co zauważyłem to te same wartości, tylko inne wyjścia pinów są.

eclid30caogti - 2013-06-03, 21:38

ok jutro zobacze co i jak

[ Dodano: 2013-06-05, 19:15 ]

A wiec tak robiłem dziś czyszczenie przepustnicy i regulacje obrotów w eclipsie 2g 4g63 .Poluzowałem linkę, śrubkę do regulacji cięgna wkręciłem 1 ,1/4 obrotu od momentu dotknięcia cięgła ,śrubką pod gumowa osłona wyregulowałem obroty tak by były 850 .TPS przed regulacja wyglądał tak jak na zdjęciu chodzi o położenie czyli śrubki były w połowie tej fasolki (zaznaczone na foto ) wartości jakie zmierzylem w tym położeniu 0,81 wiec za dożo gdyż ma być 0,48-0,52
wyregulowałem na 0,50




śrubki w fasolce TPS wyglądają tak przy tych wartościach .Co zauważyłem obroty wszystko ok tylko w momencie jazdy gdy np.jadę na 2 biegu puszczam gaz jest szarpniecie ,czuje to tylko wtedy gdy odciągam gaz wcześniej tego nie miałem czy to normalne ???



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group