WARSZTAT OGÓLNY - 6 czy 7 BOLT
Anonymous - 2007-11-23, 02:36 Temat postu: 6 czy 7 BOLT Chcial bym poznac wasza opinie na temat silnikow 6-7 bolt roznice zalety i wady zdjadka mile widziane ......ja mysle o SWAP czytalem duzo na ten temat i slyszalem wiele opinni dlatego jestem w kropce nie wiem co zrobic ...
SAMAEL - 2007-11-23, 14:13
6bolt jest zajebisty..... 2bary niekt?rzy dmuchaja bez kucia ... najlepiej dorwa? jdm np. od vr4. zreszt? zg?o? si? do u?ytkownika Kiepuczi b?dziemy nied?ugo u niego przek?ada? 6bolta
Anonymous - 2007-11-23, 21:18
ja juz mam w moin TSI AWD 1G nabylem go niedawno teras tylko mysle co z nm zrobic czy wrzucic go do mojego czarnego czy go zostawic w zielonym ....
Anonymous - 2007-11-24, 15:48
zalety ogolne silnika i nie tylko 1g :
wiekszy kolektor dolotowy
mocniejszy wal
BRAK Crankwalk'a co czasem wystepuje w 7 bolt
mocniejsze korbowody ( grubsze i ciezsze, zaleta i wada )
wady:
wiek, wiekszosc potrzebuje remontu
to tak na bardzo krociotko w wielkim skrocie. Wg mnie jezeli bawic sie w mody, to polecam goraco 6 bolt, zamiast 7 bolt
kiepuczi - 2007-11-24, 16:28
jak mialbym wlozyc w silnik i osprzet do niego 10 tys usd i robic to na silniku 2g to odpuscil bym sobie na poczatku odrazu. Zal mi tylko niektorych ludzi w Polsce ktorzy uparcie daza do zrealizowania wlasnie tekiego planu.Wiadomo nie jest latwo znalezc 6 bolt w Polsce. Ale nie musi byc pzreciez turbo wystarczy nam zdrowy bolk od N/A. Niektorym sie uda ze przejezdza cale zycie na silniku 2g ale placz i katastrofe zaliczylo juz kilku bawiac sie w tuning 2g. Nie bede pisal kto ale niektorzy sa uzytkownikami tego forum. Wszyscy ostatecznie dzwonia do mnie z pytaniem co dalej. Koszta rosna zamiast cieszyc sie samochodem.
Juz kwasniewski mowil : Nie idzie ta droga, mu to znamy. Nie idzie ta droga.
tak wiec zachecam wszystkich zapalonych DSM tuningowcow do zaopatrzenia sie w 6 bolt. Zreszta wiecej zalet niz wad. Znajdz mi jakies seryjny silnik 2g ktory wytrzyma 30 PSI wiecej niz jeden przejazd probny.
Coodo - 2007-11-24, 17:22
zapytam
skoro nie widzia?em oby dwu silnik?w jednoczesnie to jak zatem rozpozna? kt?ry jest kt?ry
kiepuczi - 2007-11-24, 17:24
kolo zamachowe przykrecone jest na 6 srob a w 7 bolt na 7. prosta stad nazwa 6 i 7 bolt " . "bolt" to sruba po ang. 6 bolt byly robione tylko do maja 1992
Anonymous - 2007-11-24, 17:33
http://www.vfaq.com/mods/early-late-engine.html
lub
http://www.mitsubishi-gra...&highlight=bolt
Coodo - 2007-11-24, 17:34
zapodaj cos na zewnatrz tak na pierwszy rzut oka
kiepuczi - 2007-11-24, 17:40
z zewnatrz ciezko poznac nic go nie odroznia. jedynie miska olejowa, ale to tez na wymacanie reka a nie na pierwszy rzut oka. przesledz dokladnie linki ktore zapodal Goldi, tam jest pokazane jak rozpoznac. Z tego co widze to masz 94 GS, czyli 7 bolt
Coodo - 2007-11-24, 17:47
to szkoda ze mam chyba 7 bolt
bo chcia?em za?ozyc soft turbo a teraz juz nie wiem
Anonymous - 2007-11-25, 03:30
turbo zawsze mozesz zalorzyc COODO tu chodzi tylko o to co ty od niego oczekujesz i ile PSI algo BAR chcesz na nim wyciskac 7-bolt nie so zle z nich tesz mozna wycisnac z tym ze kozdy co zakuwa 7-bolt musi sie liczyc z tym ze moze go trafic slak szybciej niz 6-bolta jeszcze jedno panowie dodam do tego tematu ze 6/4 bolt jerzeli mowimy o GSX czy TSI AWD nianowicie chodzi o tylny wal jest chwycony na 4-bolt mocniejszy wytrzymuje wieksze przeciazenia przy zerwanym starcie ......prawda prawda
ziggi - 2007-11-25, 14:12
X APOX napisał/a: | 7-bolt nie so zle z nich tesz mozna wycisnac z tym ze kozdy co zakuwa 7-bolt musi sie liczyc z tym ze moze go trafic slak szybciej niz 6-bolta |
To 6-bolt ma mocniejszy / inny blok ni? 7-bolt?
My?la?em ?e r??nica polega tylko na osprz?cie (wa?, korby, t?oki - inne, mocniejsze) i ?e j?sli i tak zakuwa si? silnik to nie ma znaczenia czy na bloku 6 czy 7 bolt.
Anonymous - 2007-11-25, 14:21
bo nie ma
kiepuczi - 2007-11-25, 14:26
a czym sie rozni zdanie, o mocniejszym bloku, a tym co wyliczyles. m Co odpowiedzi na twoje dalsza czesc pytania to ma duze znaczenie , bo ja nie podjol bym sie zakowania silnika 7 bolt , tym bardziej jesli robil bym to dla siebie i mialbym zamiar jezdzic samochodem kilka lat. Juz o tym pisalem. Duze ryzyko ze blok szlag trafi i wszystko sie wysra. Zdecydowanie za duze. 15% silnikow 2g jest juz konstrukcyjnie zwalone i zadne zakowanie tu nic nie pomoze. Dlatego w usa wogole nie sprzedaje sie silnikow 7 bolt, zaden Pro shop , nikt nie da ci gwarancji na taki silnik silnik. Powiem wiecej serwis Mitsubishi wstawia bloki 6 do 2g. Az zdziwilem sie to informacja ale kiedy mojemu znajomemu wysral sie silnik , wybral serwis Mitsubishi bo zaoferowali mu za dobra cene instalacje bloku 6 bolt .
Coodo - 2007-11-25, 14:41
Kiepuczi
chcia?bym do nie go wdmuchn?? oko?o 0.5-0.6 bara max
tak aby wyci?gn?? z niego oko?o 30 konik?w i moment obr sci?gn?? troch? wcze?niej
SAMAEL - 2007-11-25, 18:31
og?lnie kiepucziemu rozchodzi si? o crankwalk.
ziggi - 2007-11-25, 18:50
kiepuczi napisał/a: | a czym sie rozni zdanie, o mocniejszym bloku, a tym co wyliczyles. |
Tym ?e pisz?c 'blok' mia?em na my?li sam 'korpus' ?e tak powiem. To, czy jest zrobiony z innego stopu, albo raczej to, czy jest po prostu bardziej masywny, ma wi?cej wzmocnie? itp, i przez to jest bardziej wytrzyma?y. Je?li dobrze zrozumia?em post Kiepucziego to tak w?a?nie jest: nie tylko bebechy 6-bolt (wa?, korby, t?oki) s? mocniejsze ni? w 7-bolt, ale i sam blok silnika 6-bolt jest mocniejszy, bardziej odporny extremalne warunki pracy.
Coodo - 2007-11-25, 18:50
nie odpalam na sprz?gle tak?e staram si? minimalizowa? crankwalka
Anonymous - 2007-11-25, 19:17
wg mnie blok to blok, wnetrznosci sa inne i osprzet, ale blok ten sam, ten sam co w evo, 1g i 2g, czy to turbo czy n/a. Moj friend mial lancera, silnik 4g63 n/a jest a w zasadzie byl identyczny jak moj w tsi.
|
|
|