To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

WARSZTAT OGÓLNY - Kopci i dymi

fasteclipse - 2007-07-18, 20:39
Temat postu: Kopci i dymi
hej..
kupi?em ECLIPSE 2G 98r wersja amerykanska..
Dzis dopiero zaoaczy?em za zaczyna mi kopcic...moga byc tego inne przyczyny niz branie oleju..?
co mam robic..?
widze tu znajome twa?e z www.eclipse.net.pl... pozdrawiam

SAMAEL - 2007-07-18, 22:19

kopci? kopci? ale jak ? jaki kolor i keidy, non stop ? przy odpalaniu ? tylko przy dodaniu gazu ? jaki silnik, chyba musz? napisa? regulamin aby w pytaniach podawa? tak?e jak najdok??dniejsze dane pojazdu ..
Anonymous - 2007-07-18, 22:35

Przepraszam

A wi?c silnik 420a powiem tak nie kopci? jak kupi?em dopiero po pewnym czasie sta?em sobie obok domu i zacz?? kopci? kiedy pojecha?em si? przejecha? przesta? ?

P?zniej sprawdzi?em poziom oleju i by?o sporo poni?ej minimum.

Kolor dymu jasno niebieski czy co? w tym stylu

Jak dola?em oleju to zacza? zn?w kopci? ??

Jaka mo?e by? przyczyna ile mo?e mnie to kosztowa? ??

Z g?ry dzi?ki

Anonymous - 2007-07-18, 23:10

roznie :D taka najbardziej pesymistyczna opcja to czeka Cie remoncik :ksiadz: a przy kupnie mogl nie kopcic bo mogles miec doktorka w silniku :?
Anonymous - 2007-07-18, 23:14

Jasnoniebieski dymek to prawdopodobnie oznaka zu?ytych pier?cieni, prawda SAMAEL? ;) A zreszt? Go??'u SAMAEL niedawno chyba robi? silnik wi?c na pewno Ci podpowie ile to w sumie mo?e kosztowa?. Bo podejrzewam ?e na samych pier?cieniach si? nie sko?czy :?
Pozdrawiam

mysza - 2007-07-19, 07:13

Jak nie kupiles klipera od klubowicza to nie wr??e rewelacji pewnie kto? napoi? silnik doktorkiemi przez pewien czas byl spokoj.

Ps. NIe pekaj niedlugo bede mial silnik do sprzedania :) :dance: :dance: :dance:

kiepuczi - 2007-07-19, 07:31

on ma wersje US mysza wiec nie przyda mu sie twoj silnik. Mysle ze jest tak jak juz napisano. Silnik czeka generalny remont a ktos nalal doktora do silnika przed sprzedaza by uszczelnic pierscienie, teraz na samym oleju jezdzisz zamiast na benzynie. Niestety silnikow do 420A juz nie mam na spzredaz moge kolego za to pomoc ci w sciagnieciu czesci do niego.
mysza - 2007-07-19, 08:15

no Ale jak poprzerabia to mu sie przyda. No chyba ze jest az tyle roboty ze nikt sie tego nie podejmnie.Zaproponowac zawsze mona jak sie ma cos na sprzeda? :)
SAMAEL - 2007-07-19, 08:53

silnik do generalki, tak og?lnie:
uszczelniacze zaworowe (zak?adamy optymistycznie ?e zawory i prowadnice ok), nowe t?oki z pier?cieniami (pier?cienie kosztuj? paredziesi?t $$ mniej ni? t?oki z pier?cieniami...) panewki g??wne i korbowodowe, uszczelka pod g?owic?, uszczelki pod kolektory, uszczelki pod wtryski, plus to co wyjdzie w trakcje... liczy? ze 2000z? lekk? r?k?.

dwa to koszt roboty i obr?bki.

wyj?cie i w?o?enie plus wo?enie tego do zak?ad?w kt?re zrobi? szlif ko?o 1300-1400z?
robota g?owicy z planowaniem, wymian? uszczelniaczy i sprawdzenie szczelno?ci ci?nieniowo plus ultrad?wi?kowe sprawdzenie mikrop?kni?? z myciem ultrad?wi?kowym - liczy? 600-800z?

szlif bloku ..... trzeba by podliczy? .... nomina?u raczej nie radz? wk?ada?, szykowa? te? ko?o tysiaczka.

i b?dzie tip top.

ja bym tak troch? poje?dzi? dolewaj?c oleju ... albo niech stoi jak masz alternatywny samoch?d .... nazbiera? wi?cej i zrobi? zawory na dwa k?ty, zrobi? drobny porting, i wszystko dynamicznie wywa?y?

wi?cej na: http://www.nos.motooglosz...e=article&sid=8

my robimy g?owice i silniki albo tutaj albo na ry?owej.

fasteclipse - 2007-07-19, 10:18

No to powiem szczerze jak na generaly remont to mnie narazie niesta? :(

By?em dzi? w servisie chryslera tam gdzie to autko by?o servisowane regularnie i powiedzieli mi ?e to raczej nic w silniku tylko gdzie si? mog?a woda dosta?, lub jak autko sta?o ca?y dzie? na s?o?cu to mog?a p?j?? temperatura??

Jak si? spyta?em sk?d te ubytki oleju to mi powiedzieli ?e do tego silnika trzeba raz na jaki? czas dola? troche oleju.

Zagl?da?em te? u siebie autko od spodu i mam jaki? wyciek czy mozliwe ?e jest to wyciek spod jakiej uszczelki.

Reasumuj?c to wszystko autko jak chodzi o zawieche, wygl?d zewn?trzny, oraz ?rodek jest w stanie bardzo dobrym, jedyn? ?ecz? co mnie bardzo niepokoi to w?a?nie silnik ten eyciek oraz dymek z t?umika.

Anonymous - 2007-07-19, 10:24

420a glowne wycieki to zalozony zly filtr oleju... czesto mechanicy zakladaja to co w ksiazkach widza... a tam widza 4g63 :/ a on jest za maly na uszczelce do 420a... radze to sprawdzic mi przez takeigo jednego mechanika 1/3 oleju z silnika wlasnie tamtedy spierdo...i?a... filtr to op534 (do 420a)


drugie miejsce gdzie bedzie ci olej spier... w tym silniku to uszczelka pokrywy zaworow ale watpie by ci naparzalo hektolitrami... raczej drobne wycieki...


jeszcze inne miejsce to uszczelniacze na polosiach... ale tam tez to raczej kapie a nie cieknie...

fasteclipse - 2007-07-19, 10:27

OK

tO BIEGNE SPRAWDZI? DZI?KI GOLDI

POZDRAWIAM

SAMAEL - 2007-07-19, 11:45

goldi kurcze jest ju? prawie tak dobry w 420a jak ja w 4g63






a i przypominam ?e jest co? takiego jak "pom?g?" i chcia? bym nauczy? wszystkich by tego u?ywali. Opcja dost?pna jedynie dla za?o?yciela tematu.

Anonymous - 2007-07-19, 13:13

SAMAEL napisał/a:
silnik do generalki, tak og?lnie:
uszczelniacze zaworowe (zak?adamy optymistycznie ?e zawory i prowadnice ok), nowe t?oki z pier?cieniami (pier?cienie kosztuj? paredziesi?t $$ mniej ni? t?oki z pier?cieniami...) panewki g??wne i korbowodowe, uszczelka pod g?owic?, uszczelki pod kolektory, uszczelki pod wtryski, plus to co wyjdzie w trakcje... liczy? ze 2000z? lekk? r?k?.

dwa to koszt roboty i obr?bki.

wyj?cie i w?o?enie plus wo?enie tego do zak?ad?w kt?re zrobi? szlif ko?o 1300-1400z?
robota g?owicy z planowaniem, wymian? uszczelniaczy i sprawdzenie szczelno?ci ci?nieniowo plus ultrad?wi?kowe sprawdzenie mikrop?kni?? z myciem ultrad?wi?kowym - liczy? 600-800z?

szlif bloku ..... trzeba by podliczy? .... nomina?u raczej nie radz? wk?ada?, szykowa? te? ko?o tysiaczka.

i b?dzie tip top.

ja bym tak troch? poje?dzi? dolewaj?c oleju ... albo niech stoi jak masz alternatywny samoch?d .... nazbiera? wi?cej i zrobi? zawory na dwa k?ty, zrobi? drobny porting, i wszystko dynamicznie wywa?y?

wi?cej na: http://www.nos.motooglosz...e=article&sid=8

my robimy g?owice i silniki albo tutaj albo na ry?owej.


.... tak mi w?a?nie powiedziano, wywali?em 2500 i dalej dymi :)

Okaza?o si?, ?e czujnik po?o?enia przepustnicy ch.. strzeli?, i ten dymek to by? dlatego, ?e w/g czujnika przepustnica nie zamyka?a si? do ko?ca i wtryski dawkowa?y paliwko, kt?re to si? nie spala?o na wolnych i przy dodaniu gazu pojawia?a si? chwilowa chmura dymu. Cz?sto r?wnie? w 4G63 jest problem z ECU, w?a?nie przy kondensatorach, kt?re si? lubi? rozla?, jest ?cie?ka od Lambdy i czujnika po?o?enia przepustnicy. Przy rozlaniu kondziora lambda i w/w czujnik ulegaj? uszkodzeniu poprez za wyskokie napi?cie z ECU. "Badanie autka" zaczo?bym od ECU, p??niej czujniki, lambady :) itd. Na ko?cu kosztowne naprawy mechaniczne, kt?re w efekcie sprawdzenie w/w element?w mo?na unikn?

SAMAEL - 2007-07-19, 13:43

dobra dymek, dymek dymkiem ale ten dymek jest niebieski .... wacha powoduje dymek czarny .... no i wacha nie wcina oleju ....
Anonymous - 2007-07-19, 13:55

No w?a?nie ja mam niebieski, a wcina olej swoj? drog?, tylko trzeba okre?li? ilo?? wcinanego oleju. I to te? zale?y od stylu jazdy, 4G63 to silnik sportowy, a co za tym idzie musi wcina? olej :) jak go wyskoko kr?cisz.
fasteclipse - 2007-07-19, 14:48

Adaho_krak napisał/a:
4G63 to silnik sportowy, a co za tym idzie musi wcina? olej jak go wyskoko kr?cisz.


Ja mam silnik 420a

A z kr?ceniem to wiesz jak narazie je?dze nim 2 dzien i zbytnio to ja nim nie kr?ce a dymek pojawia si? od czasu do czasu na wolnych obrotach podczas postoju

Anonymous - 2007-07-19, 15:07

fasteclipse napisał/a:
jak narazie je?dze nim 2 dzien


... no to jak stwierdzi?e? ubytek oleju ??

Zrobisz z 5000 km, to napisz jakie zu?ycie oliwy.

fasteclipse napisał/a:
Ja mam silnik 420a


... to te? silnik sportowy, bardzo zbli?ony konstrukcyjnie do 4G63 :)

fasteclipse - 2007-07-19, 15:44

Adaho_krak

Z tego co widze jeste? r?wnie? z kraka jakim eclipsem jezdzisz ??

Jak zobaczysz bia?ego GS-a to m?j :)

Pozdro

Anonymous - 2007-07-19, 15:54

Ja mam czerwonego 1G GS, do zobaczyska na drodze zapraszam do tematu http://www.eclipse.net.pl/viewtopic.php?t=25


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group