To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G63/4G63T (2.0l) - Rezonans powy?ej 4000rpm / wydzielone z gie?dy

Szakal - 2007-12-11, 16:31
Temat postu: Rezonans powy?ej 4000rpm / wydzielone z gie?dy
Sorki za OT ,ale mam ma?e pytanie
mlody321, jakie mia?e? objawy padania poduszek? Lekkie dr?enie silnika na wolnych i jak chcia?e? przy?piesza? to tak od ok. 4000rpm pojawia? si? taki rezonans ?e auta nie da?o si? dalej ci?gn?? przez ha?as? Bo ja tak mam i nie wiem czy to poducha czy nie... :?

Anonymous - 2007-12-11, 16:38

walnieta poducha czesto objawia sie przez metaliczny dzwiek przy upuszczaniu z obrotow... szaki kto Ci zmienial rozrzad :> ?
Anonymous - 2007-12-11, 19:00

Szakal napisał/a:
Sorki za OT ,ale mam ma?e pytanie
mlody321, jakie mia?e? objawy padania poduszek? Lekkie dr?enie silnika na wolnych i jak chcia?e? przy?piesza? to tak od ok. 4000rpm pojawia? si? taki rezonans ?e auta nie da?o si? dalej ci?gn?? przez ha?as? Bo ja tak mam i nie wiem czy to poducha czy nie... :?
Az tak ?le nie by?o. czasem tylko by?o s?ycha? jak sta?em na ?wiat?ach ?e co? stuka, ale jak otworzy?em mask? odrazu by?o wida? ?e jest zerwana. W?a?nie wr?ci?em do domu z u?ywan? ?ap? i jutro j? montuje.
Szakal - 2007-12-11, 19:06

Dzi?ki mlody321, ale dowiedzia?em si? od Goldiego ,?e to mo?e byc wina balansu. Pozdro. :)
Anonymous - 2007-12-11, 19:12

Szakal napisał/a:
Lekkie dr?enie silnika na wolnych i jak chcia?e? przy?piesza? to tak od ok. 4000rpm pojawia? si? taki rezonans ?e auta nie da?o si? dalej ci?gn?? przez ha?as? Bo ja tak mam i nie wiem czy to poducha czy nie... :?

To raczej nie poduszka. Przegazuj go troche na biegu jalowym a ktos niech patrzy jak zachowuje sie silnik. Jesli bedzie wywalona ktoras poducha to powinienes to zauwazyc. Przy 4tys rpm zawsze Ci sie tak dzieje? Obojetnie na ktorym biegu? czy moze predkosc gra jakas role?

Szakal - 2007-12-11, 19:33

Bieg nie gra roli. Tak ok. od 4k rpm w?a?nie zaczyna mi sie takie kurewskie buczenie ,?e nie da sie auta dalej ci?gn??...

PS. Zaraz wydziel? temat i przenios? bo to nie miejsce na takie rozmowy.

SAMAEL - 2007-12-11, 20:25

balans ?? ... no kurde balans :P
Szakal - 2007-12-11, 20:28

samaelu drogi ,jak wiesz co moze by? tego przyczyn? to prosz? o sugestie/odpowied? a nie robienie sobie z biednego Szakiego jajec :roll: :ksiadz: :P
SAMAEL - 2007-12-11, 20:32

typowym objawem ?le ustawionego balansu s? drgania w okolicach 3000 i 5000rpm. rozumiem ?e u ciebie te? wyst?puj? drgania czy tylko ha?as ??
Szakal - 2007-12-11, 20:36

Zar?wno drgania jak i ha?as. Rozumiem ,?e mog? jecha? do ojca ziggiego i przestawi? ten balans bez problem?w?
Anonymous - 2007-12-11, 21:39

Zeby go przestawic trzeba rozebrac rozrzad. U mnie gdy byl odwrotnie (ale rowniez na znakach) to rezonasn delikatny dalo sie wyczuc w przedziale 3-3,5tys rpm, a powyzej 5tys to drzenie i tak jakby cos metalowego brzeczalo. A masz tak odkad zmieniles rozrzad? Od samego poczatku?
Szakal - 2007-12-11, 21:46

Ja rozrz?du nie zmienia?em. Poprzedni w?a?ciciel zrobi? na nim 40k km i ja jeszcze chwil? na nim je?d?e bo mam pare innych wydatk?w. Raczej przy takim przebiegu pasek p?kna? nie powinien...A jak rozbiore teraz rozrz?d ?eby przestawi? balans a potem go za?o?e z powrotem to moge je?dzi? czy trzeba kupi? nowy?
Anonymous - 2007-12-11, 21:51

Po 40tys przebiegu bym juz go nie zakladal ponownie
SAMAEL - 2007-12-11, 22:01

wymie? chocia? pasek sam....

co do balansu to mo?e by? na znakach i ?le ustawiony.... dopiero jak ci wejdzie np. ?rubokr?t w taka jedn? dziur? to b?dzie git... ja?niej tego nie potrafi? okre?li? :lol2:

stawia? bym na balans... moze wog?le si? zerwa? jak masz ci?g?e "buru buru" od 4000rpm....

Szakal - 2007-12-11, 22:07

Nie no jak juz wymienia? rozrz?d to kompletny ,wole nie "oszcz?dza?" w takim wypadku. A gro?ne to jest? Mo?e sie co? sta?? Bo og?lnie to na codzie? je?dze tak do 2500-3000rpm i nie mam tego "buru buru" ,ale czasem jakbym chcia? podgoni? sobie troche lub ?cign?? si? spod ?wiate? to nie da rady poprostu. W kabinie jest masakra nie do opisania. A? szkoda go ci?gn?? tak wysoko wtedy... ;(


A? czasem ?a?uje ,?e nie wstrzyma?em sie jeszcze z zakupem auta-moze przynajmniej z innym nie mia?bym tylu problem?w. :?

Anonymous - 2007-12-11, 23:29

jak Ci sie zerwal to moze Ci sie wkrecic i zrobic kiszke z zaworow :)
Szakal - 2007-12-12, 07:38

mmm no to ciekawie. Podejrzewam ,?e zerwany nie jest bo poprzedni w?a?ciciel tak je?dzi? (swoj? drog? co za mechanik sk?ada? ten rozrz?d :? ) wi?c jakby mia?o si? zepsu? to by sie to sta?o ju? dawno. Podejrze g?obym okiem ten balans? Gdzie go szuka? ,gdzie? od g?ry czy od do?u silnika? Bo rozumiem ,ze w przypadku zerwania (tfu!) mam szuka? "wolnej" rolki bez paska.
zaxdamian - 2007-12-12, 09:24

http://katalog.fota.pl/Ka...&EinspNr=33&St=

tu masz ryzunek gdzie jest pasek. Bez zdj?cia obudowy nie zobaczysz go. Chyba ?e si? zerwa? i wci?gn??o go na g?r? to jak usuniesz os?on? g?rn? ta na 3 ?ruby to go zobaczysz. Wiecznie mechanicy nie zmieniaj? tego paska kt?ry kosztuje 30 z?:/ bo jak sie zerwie to nic wielkiego nie robi. Tylko trzeba par? godzin po?wi?cic zeby zn?w wszystko odgrzeba

Anonymous - 2007-12-12, 11:23

zaxdamian napisał/a:
Chyba ?e si? zerwa? i wci?gn??o go na g?r? to jak usuniesz os?on? g?rn? ta na 3 ?ruby to go zobaczysz.

Praktycznie niemozliwe bo jak by sie wkrecil w pasek od rozrzadu to ten moglby przeskoczyc! Wiec szanse sa male ze go zobaczysz. Od dolu tez nie rozbierzesz bo musisz zdjac plastikowa pokrywe do rozrzadu ktora jest jednolita, a jej nie zdejmiesz bez sciagania kol pasowych itd... Ogolnie lipa. A jak juz rozbierzesz to szkoda skladac nic nie zrobiac.
Ale...sprawdz z tylu ta dziure (gdzie sie wklada srubokret), a nastepnie popchnij go delikatnie na biegu zeby rozrzad sie obrocil i znow sprawdz srubokretem czy cos sie zmienilo. W ten sposob bedziesz wiedzial czy sie pasek balansowy zerwal czy jest poprostu zle zalozony.
Pamietaj o wyjeciu srubokreta jak bedziesz go pchal!! i najlepiej na 5 biegu bo najlzej

zaxdamian - 2007-12-12, 12:28

maniu napisał/a:
zaxdamian napisał/a:
Chyba ?e si? zerwa? i wci?gn??o go na g?r? to jak usuniesz os?on? g?rn? ta na 3 ?ruby to go zobaczysz.

Praktycznie niemozliwe bo jak by sie wkrecil w pasek od rozrzadu to ten moglby przeskoczyc! Wiec szanse sa male ze go zobaczysz. Od dolu tez nie rozbierzesz bo musisz zdjac plastikowa pokrywe do rozrzadu ktora jest jednolita, a jej nie zdejmiesz bez sciagania kol pasowych itd... Ogolnie lipa. A jak juz rozbierzesz to szkoda skladac nic nie zrobiac.
Ale...sprawdz z tylu ta dziure (gdzie sie wklada srubokret), a nastepnie popchnij go delikatnie na biegu zeby rozrzad sie obrocil i znow sprawdz srubokretem czy cos sie zmienilo. W ten sposob bedziesz wiedzial czy sie pasek balansowy zerwal czy jest poprostu zle zalozony.
Pamietaj o wyjeciu srubokreta jak bedziesz go pchal!! i najlepiej na 5 biegu bo najlzej

"?le ?le ?le...:P" praktycznie to jest mo?liwe bo ja tak mia?em:P i pasek nie przeskoczy?. Wyci?gn???m balansowy przez g?re hehe:p poza tym pokrywa nie jest jednolita. Na wysoko?ci mocowania poduszki jest przedzielona (przynajmniej u mnie)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group