To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Różnica między 6bolt a 7bolt 4G63 1G i 2G Kompedium wiedzy

marcin388-1988 - 2014-06-26, 23:28

Na forum powiadają ze cranwalk nie dotyczy bloków 1g i poliftowych bloków 2g. A na seryjnych gratach 7 Bolt turbo bezpieczna granicą jest 400 nm.
jagos - 2014-06-26, 23:40

marcin388-1988, i to chcialem wiedziec :-)
GOLDI - 2014-06-27, 00:32

marcin388-1988 napisał/a:
A na seryjnych gratach 7 Bolt turbo bezpieczna granicą jest 400 nm.


łeeee


gdzies mialem jeszcze pare przykładów popartych wykresami stockowych 7boltów ponad 400niutów

zdrowy 7bolt znosi:

Brian napisał/a:
nie przekraczać 480Nm reszta w rękach Boga :ksiadz:

marcin388-1988 - 2014-06-27, 01:06

Na tym wykresie niema dużo ponad 400 nm. 400nm to nie jest jakaś bariera której nie należy przekraczać tylko ze ta granica z małym plusem jest bezpieczna i nie musisz się bać ze podczas ostrej jazdy coś się wysra.
GOLDI - 2014-06-27, 01:18

marcin388-1988 napisał/a:
Na tym wykresie
na tym nie ;) jak znajde chwile to wkleje tu takie i na 430 i 450 niuta bo tez gdzies po dysku sie walaja ale nie pamietam w którym lapku ;) a i overboosty zawsze wystepuja... i te wszystkie silniki jezdza po dzis dzien :)

co do jednego to sie zgodze... "granicy" nie ma... jeden wysra sie przy 300 niutach inny zniesie 500niuta... kwestia przedewszystkim strojenia, progresywnosci doładowania (bo to głownie ono "maluje" krzywą niuta....) czy chocby eksploatacji...

jagos - 2014-06-27, 14:58

Czyli nie taki diabeł straszny jakim go malują :P

OK. A jak z adaptacją poszczególnych gratów z EVO 4-9 do 7bolt? Czy ktoś próbował mixu np. 7bolt z 1G + korbowody z tłokami z E8 ? Do tego TD05HR i pompka z EVO :P

GOLDI - 2014-06-27, 15:11

na forum jest kilka takich silników co jezdzi na podzespołach evo (korby tłoki) wystarczy uzyc szukajki...
jagos - 2014-06-28, 15:01

Dzis rozebralem 7bolt z 1G. Wał rzeczywiscie jest o wiele lzejszy od tego z 6bolt- przeciwwagi ma mniejsze i wyglada na taki "miekki". Blok N/A ma natryski na denka tlokow. Co jeszcze dostrzeglem. Bloki z 2G przedlift nie maja rowkow pod panewkami glownymi walu w przeciwienstwie do 6bolt i 7bolt z 1G.
Ktos wie z, ktorego EVO podejdzie wal do 7bolt 1G? Ktory najlepiej wpakowac. Wiem, ze z E9, ale cos poza tym? :-P


marcin388-1988 - 2014-06-28, 15:38

A mierzyłes luz wzdłużny? Wal podejdzie z każdego Evo do 9 włącznie
jagos - 2014-06-28, 22:48

marcin388-1988, w tym wale nie ma czego mierzyc :-P Stad padlo pytanie z, ktorego "tanszego" (procz 9) evo podejdzie wal :-) Dzieki !
marcin388-1988 - 2014-06-28, 23:17

A czemu niema czego mierzyć sprawdził byś co się działo w bloku czy miał początki cranwalka. Ja zmierzylem w swoim silniku po 160 tyś i miałem luz 0,14 z tym ze kołnierze były złote i po założeniu nowych panewek luz zredukuje się do luzu fabrycznego. Jak zastosujesz wał z Evo to będziesz miał taki sam luz jak na wale z Eclipse. Zwróć uwagę na luz i go redukuj jak będzie za duży :ok:
jagos - 2014-06-29, 09:04

marcin388-1988, Jak dostane wal z Evo oczywiscie w nominale to na pewno to wszystko pomierze i na pewno poskladam na nowych panewkach :-) Inaczej nie ma opcji. Luz wzdluzny mierzylem 0,18. Widac zmeczenie walu a na pewno panewek. Jak dorwe wal z E9 to bedzie malinowo. Jak nie to z E8 bede walczyl :-)

[ Dodano: 2014-06-30, 15:36 ]
A kto mi powie ile mogą wytrzymać tłoki z 7bolt 1G i 2G (o ile to są takie same tłoki)

A czy ktoś z was miał doświadczenie z 4G63 siedzących w HYUNDAI-ach?
Bo pierwsze wersje SONAT z 90-94 roku miały 6 bolty pod maską a po lifcie nie wiem, ale wyglada to tak:


Czego im brakuje w porównaniu do 4G63 Mitsubishi? Podobno natrysków na denka tłoka.

karol_m - 2015-02-11, 23:36

orientuje się ktoś czy tylna łapa którą sie przykręca do poduszki (pod kolektorem ssącym) różni się pomiędzy 6 a 7 bolt ? Robiłem przekładke na 6 bolt i mam wrażenie ze jest za krótka ponieważ całość nie schodzi się tak jak powinna (przednia łapa przy chłodnicy wiem że je inna bo porównałem i musiałem przerabiać, a tylną posiadam tylko od 7 bolt). Pytanie dotyczy 1G
Horacjusz - 2015-02-13, 06:57

Tylna poduszka jest taka sama w 6 jak i w 7bolt. A łapa powinna być ta sama. Chyba ze masz 7 bolt z 2g.
zolno - 2018-09-23, 21:45

6 Bolt też ma czujnik spalania stukowego. Właśnie to mnie zgubiło dziś, lecz rozebralem silnik i ukazało się 6srub ( silnik z dawcy)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group