Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwna praca silnika + paliwo z wydechu
Autor Wiadomość
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-05-06, 16:17   

GOLDI napisał/a:
Nie bardzo widze cel wymiany kabli, swiec kopulki z palcem? przeciez takie rzeczy nie psuja sie z dnia na dzien tylko daja stopniowo swoje objawy.

No akurat w tym przypadku miałem złą diagnoze. Nie dojrzałem że kopułka wewnątrz miała bardzo małe pęknięcia więc myślałem ze gubi iskrę,przy okazji końcówka palca mi się upaliła i tez był do wymiany. Co do świec i tak musiałem to zrobic więc przy okazji dałem mu kable.
GOLDI napisał/a:
rob filmik jak ktos delikatnie doda gazu do 3 tys rpm. da biala chmura pewnie lekko przybarwi sie na szaro. po prostu waha wali. moze uwaliles czujnik clt? albo nie podpiales go w ogole? albo padl przeplywomierz

Dokładnie tak się dzieje jak mówisz,i wali dym jak z parowozu. A powiedz mi dokładniej co to jest ten CLT bo uwalic go nie mogłem bo go nawet nie ruszałem wcześniej... a gdzie moge dokładniej go zlokalizowac pod maską ? Mam juz ten kabel OBD II i zaraz bede z nim walczył i zobaczymy co i jak. Mam nadzieje ze to któryś z czujników zamiast uszczelki.
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
Ostatnio zmieniony przez pornus69 2011-05-06, 16:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-06, 16:42   

coolant temperature sensor

skoro masz obd podaj mi odczyty z IAT i CLT

oraz napsiz jakie bedy miales
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-05-06, 19:27   

ok na tą chwilę siedze w aucie i męczę się z zainstalowaniem potrzebnych plików. street jakiego używasz programu do diagnozowania ? Ja mam PCMscan i narazie nie moge połączyc się z autem :wtf:

[ Dodano: 2011-05-07, 11:07 ]
GOLDI, a więc tak:
Po podłączeniu OBD II ECU nie pokazuje mi żadnych błedów oprócz jednego P0622 (wyjście F sterownika ładowania wadliwe działanie) To obcięty jeden z kabelków wtyczki alternatora z racji tego że mi szwankowało ładowanie,ale wydaje mi się że to nie bedzie miało nic wspólnego z moim problemem. A może i ma ?

Co do reszty parametrów nie będe się rozpisywał tylko wrzuce foto-będzie łatwiej do odczytu...




Da rade coś z tego wywnioskować czy lipa ? :?

[ Dodano: 2011-05-07, 19:06 ]
i kolejne spostrzeżenia:
- Czuć benzyne w oleju,zrobił się rzadszy,jaśniejszy,i kropla roztarta na palcu nie ma typowego poślizgu jak zawsze. Olej to QuakerState PeakPerfomance 5W30 syntetyk.
Napewno jest to paliwo bo czuć i nawet to polizałem :jezyk:
- Do tego odkręciłem korek wlewu oleju i moim oczom ukazała się czystka typu wałek rozrządu,spręzynki itp. Powinno być wszystko w oleju a u mnie czysto i śmierdzi paliwem. Fakkk widze że jest juz bardzo źle i juz go nawet nie będe odpalał bo się zatrze :wtf:
Silnik chodzi równiutko na jałowym 703rpm...

Czy może to być od tego,że ostatnio go odpalałem często na zimnym i chodził na ssaniu?
Czy może wtrysk jednak leje i nadmiar spływa po pierścieniach do miski? (na moje oko to może być najbardziej prawdopodobne-wtrysk otwarty/zacięty i leje na maxa a ECU nie pokazuje żadnego błędu bo wtrysk działa) Jak można sprawdzic działanie każdego wtrysku ?
Czy może coś takiego jak regulator ciśnienia paliwa coś nie tak ?
Czy może jednak walnieta uszczelka między kanałem olejowym a cylindrem ?
PANOWIE POMOCY!!! :(
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
Ostatnio zmieniony przez pornus69 2011-05-07, 19:49, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-07, 22:38   

paliwo splywa po pierscieniach do miski,

by wyeliminowac wtryski to moze odepnij wtryski i odpal na Lpg?
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-05-07, 22:42   

no ok ale jak moge wypiąc wtryski od głowicy pod kolektorem ssącym? Samo wyłączenie pompy paliwa pomoże czy coś innego lepiej zrobic. Jak wiesz na wierzchu mam tylko 3,reszta schowana.
Sugerujesz coś po odczycie CLT i IAT na fotkach ?
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
Ostatnio zmieniony przez pornus69 2011-05-07, 22:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-07, 22:47   

no w sumie odpiecie pompy paliwa by wystarczylo :tuptup:
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-05-07, 22:52   

kurde jutro to zrobie od rana,ale boje się że mi się silnik zatrze,bo pod pokrywą naprawdę czysto się zrobiło. Czy może spuścic mu troche starego i zalać z 1l nowego bo jeszcze gdzieś jedną butelkę QS znajde...
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
Emilio
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-07, 23:16   

czasami bywa tak że coś sie pojebie i auto jak ma instalacje LPG to chodzi na jednym i drugim nie daje rady tego spalić i wywala wydechem, część spływa do oleju. No a jak stan oleju? podniesiony? czy cięzko ocenić?
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-05-07, 23:22   

Emilio, no powiem Ci,że ciężko mi było ocenic bo przed sprawdzeniem musiałem odpalic auto i przestawic je w inne miejsce no i sie rozchlapał.Jutro od rana zobacze jak będzie zimny jak wygląda jego poziom. To o tym gazie tez słyszałem,że może tak się stac,ale w tym wypadku definitywnie paliwo ucieka mi z zawrotną prędkością z baku. A wszystko zaczęło się jak jechałem na gazie. Kurde szkoda że ECU nic nie pokazało...

[ Dodano: 2011-05-08, 16:53 ]
Wypiąłem dwie wtyczki od pompy paliwa i odpaliłem to ścierwo na LPG.Chodzi tak samo jak wcześniej czyli jak ciągnik (puf,puf) do tego biała chmura,smród paliwa itp. Rozgrzałem go a chodził gdzieś ponad 5min. więc to co było w przewodach powinno się do konca wypalic... Obroty równiutkie, podłączyłem go pod OBD w celu porównania wczorajszych wartości i wygląda to tak:




No i ECU pokazało nowe błedy,ale to tylko związane z odłączeniem pompy...

Nie wiem co mu jest bez kitu :|
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
Emilio
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-09, 07:30   

nasuwa mi sie taka możliwość że wałki rozrządu mogły powiedzieć papa ostatnio miałem taki przypadek z BMW 318 wałek i krzywki były strasznie już wyjechane wszystko było winą zatkanej listwy nad wałkiem smarującej. może warto sciągnąć pokrywe i zobaczyć w jakim stanie są wałki i czy dobrze są nasmarowywane wystarczy go odpalić na chwile pózniej zgasić i sprawdzić czy wałki są mokre lekko czy solidnie.

a i jak rozrząd? zgrywa się na znaki?
Ostatnio zmieniony przez Emilio 2011-05-09, 07:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
street 
KLUBOWICZ
ECLIPSOMANIAK :D


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 237
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-05-09, 07:41   

Emilio napisał/a:
a i jak rozrząd? zgrywa się na znaki?
to może być trop :roll:
_________________
-------ECLIPSE-------
 
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-05-09, 18:28   

Emilio, no teraz to ja nie sprawdze tych wałków czy są smarowane dobrze bo olej mam tak żadki że nawet nie będzie sie dobrze lepił... wszystko spływa niestety. Przez korek widziałem tylko jedną krzywkę i była OK,ale to tylko jedna. No ale jesli byłoby coś nie tak z krzywkami to chłasowałoby mi pod pokrywą.A tu cisza.
street, rozrząd sprawdzałem tylko na jednym kole wałka rozrządu i jest na znaku czyli nie mógł przeskoczyc. Tymbardziej że silnik chodzi równo i nie telepie nim wcale. Nie mam pojęcia co z nim jest. Najwyżej jurtro zdejme drugą osłonę i zobacze jak drugie kółko od wałka rozrządu.Ale jeśli rozrząd przeskoczyłby to na wszystkich kółkach. A on napięty jest dobrze i jestem pewien ze nie przeskoczył.
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
Emilio
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-09, 22:31   

aby sprawdzić rozrząd to znaki musisz wszystkie sprawdzić na 4 kołach i wale, w tej BMW była cisza tylko auto strasznie chodziło jak traktor i rzucało silnikiem, dopiero po rozgrzaniu słychać było jak piszczy coś pod pokrywą. Ja tylko podpowiadam pojęcia nie mam co sie dzieje co innego jak widze na własne oczy co sie dzieje wtedy diagnoza następuje szybciej a tu gdybamy.
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-05-10, 08:58   

Emilio, zdejme na dniach reszte i zobaczymy co tam się ukaże. Rozrząd robiłem dokładnie rok temu u SAMAEL'a na wszystkich nowych częsciach TopLine (nowe paski,rolki,napinacz hydrauliczny,pompa wody) wg mnie zrobił to bdb a do tego stałem ciagle przy aucie i się przyglądałem :jezyk: No ale może coś się tam dzieje,zobaczymy.
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
Emilio
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-10, 09:13   

mechanik zrobi wszystko perfekcyjnie ale złośliwość rzeczy martwych jest nieprzebłagalna.

Czekam na info co zaobserwowałeś.
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-05-10, 15:50   

Emilio, narazie to ja czekam na moja kobiete,bo pojechała na uczelnie do Bydgoszczy i wrzuciłem jej do bagażnika wszystkie narzędzia jakie mam.A bez tego niestety się nie obejdzie.Wróci dopiero po 19:00 więc może dziś jeszcze coś tam pogrzebie,a jak nie to jutro od rana.Napewno zapodam jakieś info :ok:
Przy okazji pytanie jak poprawnie zmierzyć kompresję w V6? zeby nie było gafy :jezyk:
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=158957#158957
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
Emilio
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-10, 21:37   

musisz wykręcić wszystkie śiwece aby odciążyć rozrusznik z tym pedałem gazu to jest tak że pomiar powinien być robiony przy otwartej przepustnicy, jak zdejmiesz dolot to przepustnicy nie będzie wiec chyba już wszystko jasne.
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-05-10, 21:48   

Emilio, tak z tym sobie napewno poradzę tylko musze pożyczyc od kogoś manometr bo nie mam. Co do mojego rozrządu to zdemontowałem osłony i oba wałki rozrządu są na znaku. Jutro od rana bede grzebał na dole z racji tego że juz mnie ciemnośc dopadła i lipa. Zaobserwowałem że pasek rozrządu nie jest napięty mocno,tylko da się go obrócic o niecałe 90stopni.To chyba nie jest nic złego bo zbyt mocne napięcie paska też nie jest dobre. Jutro sie okaże jak reszta kół.
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
Emilio
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-10, 22:03   

no tak mniej więcej powinien dać się ugiąć ale watro zobaczyć do napinacza hydraulicznego czy aby napewno jest suchy i czy dobrze reguluje napięcie.

znalazłem dokładne dane jakie powinien mieć sprężanie twój 6G72 normalnie to 11.8bar minimum 8.8bar
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-10, 22:05   

Emilio napisał/a:
znalazłem dokładne dane jakie powinien mieć sprężanie twój 6G72 normalnie to 11.8bar minimum 8.8bar
jestes pewien ze sa to dane 6g72 wolnossaka a nie 6g72 z vr4?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13