Problem z wysprzęglaniem... |
Autor |
Wiadomość |
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-09-15, 03:29 Problem z wysprzęglaniem...
|
|
|
Rozmawiając z kilkoma osobami z forum na temat "problemu z wysprzęglaniem" oraz "dwustopniowością" pedału sprzęgła warto poruszyć temat, iż częstą przyczyną problemu jest
łyżka i jej sworzeń kulowy na którym się opiera i robi za dźwignię
z inglisza: "Clutch Fork and Fulcrum Ball"
oto winowajca:
na rynku dostępne są aftermarketowe zamienniki"
ale do rzeczy
często dochodzi do wyrobienia się "łyżki" pod sworzniem kulowym
cięzko to tak naprawdę dostrzec gołym okiem jeśli nie mamy zdrowej łyżki do porównania na diagnoze
w konsekwencji iż łyżka pracuje na innej dzwigni może dojść do jej uszkodzenia lub nawet wygięcia , a niekiedy problem posuwa się tak dalego ze rozwala nam cały mechanizm pedału sprzęgła:
jak problem zdiagnozować i naprawić (jesli nie "wygło" łyżki i nie uszkodzono mocowania pedału sprzęgła)? nie będę opisywał całej procedury bo bardzo dobrze opisane jest to tutaj:
http://www.xtremeimportpe...ydraulic-clutch
zarówno zasada działania jak i sam problem.
w skróconej wersji dla leniwych : trzeba dać podkładkę:
Polecam również RRE, w sumie zawsze polecam RRE, Magnus Motorsport i DSM Tuners (gdzie to ostatnie już rzadziej bo coraz więcej tam spamu jak na mekp )
http://www.roadraceengine...lywheeltech.htm
na samym dole strony również opisują ten problem
warto się zapoznać z linkami i zdjęciami z tego tematu, niż w nieskończoność obwiniać swojego biednego mechanika, że zepsuł wam kolejne sprzęgło |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
Ostatnio zmieniony przez Trzcina 2013-10-26, 20:22, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-17, 12:46
|
|
|
No a ja przed wczoraj musiałem zdejmować skrzynię po raz kolejny. W wyniku w/w problemu w miejscu gdzie jest przykręcony wysprzęglik do bloku- owy kawałek bloku urwał się pod naporem siły Wg. zaleceń GOLDASA na pw. i informacji jak to w PXS rozwiązywali ten problem- tak też zrobiłem. Przyspawałem oderwany-żeliwny element i sprzęgło hula jak ta lala... niestety odzywa się łożysko wew.skrzyni |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Piotrekmm
KLUBOWICZ
Pomógł: 35 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 1531 Skąd: Mogielnica
|
Wysłany: 2012-09-18, 19:47
|
|
|
GOLDI napisał/a: | w skróconej wersji dla leniwych : trzeba dać podkładkę: |
powinieneś w tym miejscu dodać ze co najwyzej JEDNĄ podkładkę Blackowi jak wymieniali sprzegło w (tu niech sam powie gdzie jak bedzie chciał) włożyli trzy sztuki i to mega grube, łącznie miały 8mm!!!!!!!!! przez co:
1. sprzęgło pracowało niemal cały czas i wystarczyło na ok 5tys km
2. gdy tarcza skończyła swój zywot, łapa/łyżka zaczęła trzeć o docisk |
_________________
|
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-19, 08:37
|
|
|
Piotrekmm napisał/a: | powinieneś w tym miejscu dodać ze co najwyzej JEDNĄ podkładkę | Zastanawiałem się nad ich ilością. Pozostałem na jednej- grubości 1,5mm i jest perfekcyjnie A już miałem wkładać sztuk 2 Jednak przypomniała mi się rozmowa z GOLDIM, że wkładali w PXS 1 sztukę i tak też zrobiłem. Po co jajko ma być mądrzejsze od kury
[ Dodano: 2012-09-19, 08:45 ]
A tak się u mnie skończyło:
|
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2012-09-19, 08:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
djchudy
zielenina
Dołączył: 24 Lip 2013 Posty: 15 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-07-24, 23:43
|
|
|
Witam. A moze ktos mi powiedziec gdzie mozna kupic taka lyzke orginal albo zamiennik i jakie kwoty wchodza w gre? Bo umnie sie ona wlasnie wyrobila i zaduzo luzu ma. |
_________________
|
|
|
|
|
kazber
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 225 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-07-25, 09:55
|
|
|
ja swoją znalazłem na szrocie, wziąłem tylko starą na wzór i szukałem w skrzyniach od Galanta |
_________________
|
|
|
|
|
ronino
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 224 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2013-07-25, 13:56
|
|
|
djchudy napisał/a: | Witam. A moze ktos mi powiedziec gdzie mozna kupic taka lyzke orginal albo zamiennik i jakie kwoty wchodza w gre? Bo umnie sie ona wlasnie wyrobila i zaduzo luzu ma. |
jesli w GSX jest taka sama jak w GS to moge Ci sprzedac bo mam jedną |
|
|
|
|
kawior1gturbo
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2017-03-27, 21:52
|
|
|
Odświeżę temat.
Ja dzisiaj zdiagnozowałem uszkodzenie pedału sprzęgła. Wciskam trochę, jest delikatny opór, pręt od pompy sprzęgła ruszy sie 2mm, później pedał wpada do połowy, pompa oczywiście nie pracuje i dopiero po wciśnięciu do podłogi rusza się pompka sprzęgła. całkiem wesoło się to wyciąga z tego co widziałem...
Zobaczymy, czy się uda zespawać. Jeśli nie, może jakiś dobry człowiek będzie miał na sprzedaż.
Dzięki GOLDI za artykuł.
[ Dodano: 2017-04-03, 21:58 ]
Pedał sprzęgła naprawiony. Okazało się, że na wałku, który przenosi ruch na taki popychacz zrobiony z płaskownika, który z kolei porusza tłokiem pompy sprzęgła zrobił się luz. A właściwie luz zrobił się w miejscu spasowania owego "ucha - popychacza" (jak to nazwać?) z wałkiem. Bardzo mały luz. Zaledwie milimetr, może dwa, ale poskutkowało to luzem na samym pedale ok 2 - 3 cm, co już było całkiem sporo i ciężko było wrzucać biegi...
Na zagranicznym forum ktoś napisał, że spawanie nie pomaga. Otóż pomaga, ale trzeba w odpowiedniej pozycji zespawać ucho do wałka.
Trzeba ustawić pedał w pozycji zero, czyli jak najmocniej cofnięty do góry, a ucho na wałku w stronę przeciwną.
Ot cała filozofia.
Pozdrwaiam!
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img] |
_________________ GST 1991 |
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2017-04-03, 21:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kruk42
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 238 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2017-04-05, 10:05
|
|
|
Kawior tu już raczej żadnego luzu nie będzie musi działać |
_________________ Kruk42
|
|
|
|
|
kawior1gturbo
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2017-04-06, 21:10
|
|
|
kruk42 napisał/a: | Kawior tu już raczej żadnego luzu nie będzie musi działać |
I działa. Najważniejsze ustawienie pedału w stosunku do dzwigni. Jak źle zespawasz to
I wtedy całe mnóstwo roboty od nowa. |
_________________ GST 1991 |
|
|
|
|
kruk42
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 238 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2017-04-06, 21:50
|
|
|
Powiem szczerze że myślałem już czy Ci swoich rezerw nie oddać bo to jednak jedynka stać nie może super że już , a przy okazji sam się czegoś nauczyłem |
_________________ Kruk42
|
|
|
|
|
Conqeror
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 173 Skąd: OZW
|
Wysłany: 2017-04-07, 12:54
|
|
|
Ja to jak kiedyś patrzyłem to była tam regulacja, za mocno nie mogłem przykręcić bo sprzęgło zaraz się ślizgalo, mówię o 2g |
|
|
|
|
kawior1gturbo
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2017-04-07, 23:23
|
|
|
Conqeror napisał/a: | Ja to jak kiedyś patrzyłem to była tam regulacja, za mocno nie mogłem przykręcić bo sprzęgło zaraz się ślizgalo, mówię o 2g |
w 2g nie było takich kombinacji z pedałami. Regulacja jest, ale na samej pompie.
kruk42 napisał/a: | Powiem szczerze że myślałem już czy Ci swoich rezerw nie oddać bo to jednak jedynka stać nie może super że już , a przy okazji sam się czegoś nauczyłem |
No dzięki Na szczęście nie trzeba było. Czasami lepiej naprawić, bo nie wiadomo, czy zaraz kupiona używka się nie zepsuje.
Moje GST niedługo leci do blacharza |
_________________ GST 1991 |
|
|
|
|
kruk42
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 238 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2017-04-08, 06:05
|
|
|
Mam nadzieję że będę miał okazję je zobaczyć kiedyś na żywo jak widać stare powiedzenie się sprawdza - polak potrafi |
_________________ Kruk42
|
|
|
|
|
|