Zamknięty przez: PiotrekKRK 2014-07-06, 23:57 |
2G GS - GST - GSX Hulk |
Autor |
Wiadomość |
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-05-09, 15:55
|
|
|
widze ze przewod do smarowania sprezarki wkreciles w glowice... a do 16g zawsze dedykowany jest do podstawki filtra nie myslales tam go wkrecic? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Hot
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 608 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: 2012-05-09, 15:57
|
|
|
Problemem który się pojawił po kilku rundkach "koło domu" jest wyciekający olej na 99% spod głowicy, z przodu za pompą wspomagania. Olej nie leje się ciurkiem ale się sączy, i spływa po bloku, po kilku minutach pracy silnika spadnie kilka kropelek oleju.
Głowica została skręcona na śrubach ARP, i uszczelce Elring, zgodnie z instrukcją na kilka razy, oraz końcowym momentem obrotowym 120 nm. Na zlocie rozmawiałem z Tofikiem który podpowiedział mi że może jest za słabo skręcone, i dlatego olej wycieka. U niego w 7 bolcie, taki sam zestaw skręcony jest na 131nm z tego co pamiętam.
Co o tym sądzicie?
[ Dodano: 2012-05-09, 15:59 ]
Hi-Level, miałem przewód w stalowym oplocie, który był w 14B wiec taki zostawiłem, a to źle jest? a do filtra mam adapter do chłodnicy oleju, z czujnikiem temp. ale aktualnie nie zakładałem bo mam ori chłodnice z 1g która nie wygląda za pieknie... |
_________________ Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
|
Ostatnio zmieniony przez Hot 2012-05-09, 16:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-05-09, 16:02
|
|
|
Hot napisał/a: | Głowica zmierzona i spolerowana, nie wymagała planowania. | przegladajac Twoj temat to mysle ze tu jest ogromny błąd.... głowica powinna zostać chocby delikatnie zabielona ! i nie powinno się polerować tej powierzchni a tylko odtłuścić.
[ Dodano: 2012-05-09, 16:05 ]
Hot napisał/a: | Hi-Level, miałem przewód w stalowym oplocie, który był w 14B wiec taki zostawiłem, a to źle jest? | nie nie jest to zle rozwiazanie tylko ten przewod taki dlugi i zle wyglada hehe restyktor i tak jest na sprezarke wiec nie ma znaczenia jakie cisnienie tam pojdzie |
|
|
|
|
Hot
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 608 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: 2012-05-09, 16:05
|
|
|
więc możliwe że od tego ten wyciek oleju |
_________________ Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-05-09, 16:11
|
|
|
wiesz... najtansz aopcja to zrzucic pokrywe zaworow i ciachnac sruby jeszcze raz momentem wg sekwencji dokrecania... ale skoro puiscil juz tam olej to juz raczej lipa bedzie... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Hot
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 608 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: 2012-05-09, 16:16
|
|
|
i nie wiadomo ile tak naprawdę ta uszczelka wytrzyma, ale z ciekawości chyba spróbuję |
_________________ Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-05-09, 16:24
|
|
|
jesli bedizesz kontrolowac stan oleju, jego wyciek i temperature silnika to nic nie powinno sie stac |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Hot
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 608 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: 2012-10-02, 00:17
|
|
|
Żeby nie było że auto umarło całkowicie
Problemem sączącego oleju okazała się głupia uszczelka pokrywy zaworów której najwidoczniej nie dociągnąłem na ciepłym silniku
Ecli aktualnie jeździ na wtryskach 450ccm, sprężarce big16G z evo III. Wykonany został cały wydech z kwasówki, kompletny przelot 3,5' zakończony dużą puchą Póki co praktycznie stoi czyli standardowo bo nie jest wystrojone i nie chce bigosu w tłokach narobić. Zdjęć żadnych ciekawych nie ma bo jest bez zderzaka i lamp przednich oraz we wnętrzu jest jeszcze kompletna partyzantka
W planach jest kompletne poli zawieszenie, na montaż czekają dwa dodatkowe zegary, w sumie będzie ich już 5 oraz sprężyny vogtland -35mm, tył jeszcze nie doczekał się przerobienia na talona ale zamiar nadal się nie zmienił Mam również poliftowego Talona 2G Tsi AWD w automacie i bije się z myślami czy nie rozebrać zielonego na części bo najprawdopodobniej wyfruwam gdzieś w przyszłym roku i auto będzie stało i kwitło jednak strasznie mi szkoda i może uda mi się tego uniknąć |
_________________ Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
|
Ostatnio zmieniony przez Hot 2012-10-02, 00:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-10-02, 06:55
|
|
|
Hot napisał/a: | przelot 3,5' | ?? po co Ci taki wydech ? ja wiem ze stal 3,5" jest tansza niz 3" no ale wiecej tym wydech stracisz niz zyskasz |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Hot
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 608 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: 2012-10-02, 07:48
|
|
|
zły kierunek bo nie jest tansza nie oszczędzam na aucie, myślałem że widać to po prezentacji. Dlaczego 3,5? Uważam że lepiej zrobić od razu większy wydech niż później bawić się dwa razy, a nie jest powiedziane że cały czas będzie ta sama sprężarka |
_________________ Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
|
|
|
|
|
djmil
KLUBOWICZ
Pomógł: 36 razy Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 606 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2012-10-02, 15:38
|
|
|
Hot, wydaje mi się ze 3" już jest wystarczające na dość duuże moce i sprężarki |
|
|
|
|
Hot
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 608 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: 2012-10-02, 16:44
|
|
|
Dobra rozgryźliście mnie, nie lubię swoich sąsiadów
a tak poważnie to chciałem mieć mega wydech i taki zrobiłem, nie wydaje mi się żeby to negatywnie wpłyneło na cokolwiek |
_________________ Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-10-02, 17:46
|
|
|
Hot napisał/a: | nie wydaje mi się żeby to negatywnie wpłyneło na cokolwiek | aha wcale praktycznie w ogole nie bedziesz mial dolu, bedziesz miec wiekszego laga bo predkosc gazow bedzie beznadziejna... pewnie bedzie Ci creapować jak pojebane bedzie wiejsko darło ryja i wiecej waży... rzeczywiście nie ma żadnych minusów...
Hot napisał/a: | zły kierunek bo nie jest tansza | oczywiście ze jest jak kupiłeś drożej ktoś Cie przerobił na kase... przynajmniej jakies pare miechów wstecz i dalej tak bywało jak kupowałem
btw. 3 " spokojnie do 750-800km powinny obsłużyć... a sorry nie obraź się ale nie widzę tego po budowie samochodu byś kiedyś to osiągnął...
to nie jest zapas na wydechu, to jest bezsensowny przerost formy nad treścią... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2012-10-02, 17:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Hot
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 608 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: 2012-10-02, 18:19
|
|
|
nie obrażam się, po to jest ta prezentacja i wszystko przyjmuję na klatę
nie można wyeliminować tego problemu zakładając zewnętrzny westegate?
http://fmic.pl/category.php?id_category=27
proszę bardzo, rury kupowałem w sklepie fimic w marcu, i cenowo wygląda to tak samo teraz jak i wtedy przy następnej budowie wydechu zgłoszę się do Ciebie po pomoc bo pewnie to co będę potrzebował, akurat będzie tańsze |
_________________ Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-10-02, 18:43
|
|
|
tak boost creap z 16g najprosciej wyeliminowac zewnetrznym wg na poziomie kolektora wiec autoamtycznie kolektor wydechowy do zmiany lub portingiem sprezarki powiekszajac flapper i zakladajac wezszy downpipe... zastanawaim sie po co Ci taki wydech bo 2,5" spokojnie 350hp obsłuży a i ten problem jest tam mniej odczuwalny... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Hot
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 608 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: 2012-10-02, 18:47
|
|
|
pokierowała mnie podpowiedz pewnej osoby, która stwierdziła że im luźniejszy tym lepiej... A robiąc wzwężkę na odcinku miski olejowej (ściaśniając wydech) nie poprawię tego błędu? |
_________________ Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-10-02, 18:51
|
|
|
czasem pomaga nawet wstawienie kata... nie wiem co sie stanie jak zrowibsz tam przeweznie, bo i tak masz sporą pojemnosc w downpipie, ja bym na Twoim miejscu zmienil caly wydech na max 2,75" i nie kupował stali u FMICa bo tanio to on nie ma... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Hot
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 608 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: 2014-02-01, 14:08
|
|
|
a wiec...
Powrót do korzeni, zielony stał długo i się marnował- serce mi pękało bo to mój pierwszy samochód i niezależnie od tego jak bardzo miałem z nim pod górkę to sentyment był i będzie zawsze.
W związku z tym że mam już dwa auta turbodoładowane ( Talon Tsi AWD i Starion rwd) postanowiłem poskładać go na serię, czyli wolnossące 2.0 w manualu FWD tak jak wyjechał z fabryki.
Zakupiłem dawcę z uszkodzonym przodem
Zabawy znów było co nie miara, przekładka całego tylnego zawieszenia, wymiana śrub w budzie, mocowań wydechu, zmiana zbiornika paliwa, zmiana kompletnej wiązki itd.
Silnik przeszedł lekki remont czyli:
-Planowanie głowicy
-Uszczelniacze zaworowe Supertech
-Simmeringi wałków rozrządu Erling
-Uszczelka głowicy Elring
-Metalowa uszczelka kolektora wydechowego Elring
-Metalowa uszczelka kolektora dolotowego
-Komplet uszczelek pokrywy zaworów
Podczas prac nad autem tragicznie zmarł Paul Walker, mój ulubiony aktor który tak naprawdę zapoczątkował moją zajawkę na Eclipse i cały pomysł na jego wygląd...
Twoje zdrowie Paul
Silnik już na miejscu, pokrywa jakaś tylko przyłożona, ta właściwa jest w malowaniu
Dalsze zakupy:
-Filtr paliwa Knecht
-Filtr oleju Knecht
-Filtr powietrza Knecht
-Swiece zapłonowe Denso
-Przewody zapłonowe NGK
-Olej Valvoline Max life 10w40
-Płyn chłodniczy Prestone
Oraz komplet całkowicie nowego Body Komplet progów dojdzie lada dzień
CDN |
_________________ Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
|
Ostatnio zmieniony przez Hot 2014-02-01, 14:31, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Hołek
KLUBOWICZ
Pomógł: 16 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 862 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2014-02-01, 14:25
|
|
|
a czemu z awd na fwd i non turbo? |
_________________ BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
|
|
|
|
|
Hot
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 608 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: 2014-02-01, 14:36
|
|
|
Hołek, Różne pomysły chodziły mi po głowie, byłem napalony żeby zrobić RWD ale z braku czasu oraz możliwości pomysł upadł. Talona AWD już mam, chciałem coś przyziemnego do jazdy na codzień, możliwę że za jakiś czas pod maskę wleci coś innego, nie w turbo i nie z Ecli ale czas pokaże |
_________________ Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
|
|
|
|
|
|