Eclipse 1G - Damian_Eclipse |
Autor |
Wiadomość |
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-05-08, 19:52
|
|
|
Damian_Eclipse napisał/a: | turbina zregenerowana | i tu jest problem... nie znam firmy w Polsce ktora zrobi to dobrze jesli nie jest to popularne turbo z Vaga... a z wieloma mialem stycznosc...
ten 300v to jakie parametry ma? to jest dobry olej do palowania.. ale czy na codzien ?
a co sie stalo sprezarce? rownie dobrze mogla sie przekrecic od nieszczelnosci... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Damian_Eclipse
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 683 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2017-05-08, 20:36
|
|
|
Firma Hermes turbosprężarki. Oni nie tylko regenerują ale tez robią takie projekty ze głowa mała, hybrydy, wyczynowe turbiny itd. Wg mojego mechanika to silnik był przelany bo palił jak smok ponad 20 l, No i przy wymianie oleju było czuć zapach benzyny. Ile powinien palić? Jakis powód tego musi być i aby ruszyć krok dalej, musze znać przyczynę, bo inaczej za każdym razem bedzie ten sam skutek. Nieszczelności na dolocie nie było, jakieś minimalne moze. A jak uszczelka jakas puściła to zaraz to było naprawione. Rozumiem jakby robic jakieś przebiegi z nieszczelnosciami ale ja ostatniego roku zrobiłem 900 km.. co do oleju No to jak nie motul to juz nie wiem co. Na co dzien to eclipse stał w garażu |
_________________ 1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-05-08, 22:47
|
|
|
Damian_Eclipse napisał/a: | Wg mojego mechanika to silnik był przelany bo palił jak smok ponad 20 l, No i przy wymianie oleju było czuć zapach benzyny. Ile powinien palić? Jakis powód tego musi być i aby ruszyć krok dalej, musze znać przyczynę, bo inaczej za każdym razem bedzie ten sam skutek. Nieszczelności na dolocie nie było |
Damianie...
przecież rozmawialismy na ten temat.
Rozmawiałem też z tunerem o czym Ci pisałem..
Przecież dobrze znasz przyczynę...
Fragment naszej rozmowy?
Godli napisał/a: |
rozmawialem z Damianem.
raczej tam jest tryb swini nie fit.
ogolnie ty wiesz ze te samochod nie jest wystrojony do konca. miales ogarnac wszystkie problemy i dopiero wrocic na kompleksowe strojenie.
dlatego ten samochod Ci duzo pali etc....
|
Damian_Eclipse napisał/a: |
Tak było. stroiliśmy auto na szybko, bo była już noc i zaczynało padać, poza tym co chwile trafialiśmy na jakąś nieszczelność i wracaliśmy na warsztat. No ale ostatecznie udało się wystroić i z tego co Damian mówił to mogę bez stresu jeździć i jest bezpiecznie. Mam nadzieję, że tak jest. Nie winię Damiana, tylko stwierdzam, że samochód nie jest wystrojony. Rzeczywiście Damian też mówił, żebym przyjechał jeszcze raz jak wszystko będzie ok i taki też mam plan, ale to jest po prostu jakiś żart z tym samochodem. Średnio co 50 km mam jakąś awarię, (...) |
Damian_Eclipse napisał/a: | co do oleju No to jak nie motul to juz nie wiem co | to ty w ogole wiesz jaki ten motul tam wlany miales ? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Damian_Eclipse
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 683 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2017-05-09, 08:54
|
|
|
Na warsztacie przed strojeniem trafialiśmy na nieszczelności jak sprawdzany był dolot. Na łączeniach puszczał, a łączeń mam sporo. Ale w końcu sie udało wszystko uszczelnić. Potem pierdzial miedzy kolektorem wydechowym a głowicą. Następnie na drodze usłyszeliśmy uszczelkę miedzy kolektorem a turbo. Wróciliśmy, Uszczelka została wymieniona. Strojenie. Informacja była taka ze wypadałoby to pozniej jesCze dopracować ale mogę ze spokojem jeździć i jest bezpiecznie dla silnika. Chciałem wrócić i zrobić idealne strojenie ale jak widac nie udało sie. Olej motul 300v 5w30 skonsultowane ze specem z Motula. Kiedy u mnie padła jakas uszczelka to zaraz na warsztat, planowanie powierzchni i dobra uszczelka, także nie było jakiegoś zaniedbania.. No i przypomnę ze mówimy o jakimś śmiesznym przebiegu. Niektórzy tyle co ja zrobiłem od momentu strojenia, robią w drodze na strojenie i z powrotem. |
_________________ 1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
|
Ostatnio zmieniony przez Damian_Eclipse 2017-05-09, 10:25, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Damian_Eclipse
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 683 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-05-18, 07:58
|
|
|
Kolektor chyba nie siada na głowę z Ecli, ale mozliwe ze samo turbo siada na kolektor z ecli, nie pamietam jaka tem jest flansza. Koletor z ecli jest nawet dobry ogolnie, chyba oem z 2g jeet troche lepszy niz z 1g bo nie pęka. |
_________________
|
|
|
|
|
Damian_Eclipse
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 683 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-05-18, 09:10
|
|
|
evo4 twin scroll.. nie siadzie PnP.
[ Dodano: 2017-05-18, 09:11 ]
samo turbo jest też skierowane w inna strone. |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Damian_Eclipse
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 683 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2017-05-18, 11:08
|
|
|
Damian_Eclipse napisał/a: | jakie przeróbki by były niezbędne |
Worek takich http://www.dsmtuners.com/...6e4-jpg.252846/ + spawarka (trochę skill'a pewnie też)
GOLDI napisał/a: | evo4 twin scroll |
Jak wiadomo ja się marnie na motoryzacji znam ale myślałem, że te twinscroll'e to jakiś bardziej współczesny wynalazek |
Ostatnio zmieniony przez jan 2017-05-18, 11:10, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Damian_Eclipse
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 683 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-05-18, 13:32
|
|
|
Wydech pewnie pierwsza czesc trzeba by bylo przerobić pod to turbo. Jesli sprezarka jest pod twinscrolla to wyspawać nowy kolektor. Ogolnie twinscroll fajnjewstaje ireaguje także dobre efekty po wstawieniu, mozna sie pobawić. Majstra dobrze oganiajacego tig'a i materiały i lecisz z tematem |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-05-18, 22:56
|
|
|
jan napisał/a: |
GOLDI napisał/a: | evo4 twin scroll |
Jak wiadomo ja się marnie na motoryzacji znam ale myślałem, że te twinscroll'e to jakiś bardziej współczesny wynalazek |
toyota juz w latach 80tych pchala twicrolla do sprezarek
wracajac do tematu:
1) zupelnie nowy kolektor,
2) trzeba odwrocic turbo a wiec i przerobka acutatora,
3) dren
4) smarowanie,
5) chlodzenie,
6) downpipe...
ogolnie wszystko a i zmiescic to bedzie "problem"
a kolektory spawane maja to do siebie ze lubia pekac jak sie nie umiejetnie je wykona bez odpowiedniej podpory etc..
taniej wyjdzie kupic nowa 16g dedydkowana do evo3 |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-19, 09:17
|
|
|
GOLDI napisał/a: | a i zmiescic to bedzie "problem" |
czyli: 7) cieńsza chłodnica
pozostaje to potem oddać do jakiegoś konkretnego zakładu, który to w całości ogarnie ze strojeniem włącznie, bo z doświadczenia wiem, że każda inna droga/półśrodki prowadzą donikąd...
Tylko nie wiem, czy skoro i tak wszystko do przeróbki to nie lepiej pchać się w jakieś nowsze turbo np z e8, e9? (jezeli chodzi o używki)
mi po głowie chodzi taki pomysł co jakiś czas |
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2017-05-19, 09:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Damian_Eclipse
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 683 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2017-05-19, 11:59
|
|
|
Pobawiłbym się chętnie, fajne wyzwanie by było, ale koszty mnie przerażają. Strojenie i lawetę trzeba jeszcze doliczyć, także zliczając wszystko to znowu grube tysiące.
[ Dodano: 2018-02-05, 14:54 ]
Zrobiłem przymiarkę kolektora i turbo z Evo 4. Żeby to tam upchnąć potrzeba naprawdę dużych zmian. Po pierwsze kolektor nie siedzi, ale to jeszcze by było do zrobienia ( wystarczy z jednej strony podpiłować i pasuje ). Po drugie, turbo koliduje z rurą wody, która idzie przy głowicy. Po trzecie zimna strona turbo jest skierowana wprost na alternator, także żadnej rury z filtrem powietrza nie można zmieścić. Do tego byłaby jeszcze potrzebna przebudowa wydechu (pierwsza część), no i oczywiście dolot, wszystkie rurki wody i oleju itd. Jak dla mnie gra nie warta świeczki, odpuszczam. Szukam dalej αdmuchawki z Evo 3. |
_________________ 1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
|
Ostatnio zmieniony przez Damian_Eclipse 2018-04-07, 23:07, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Pehdesign
KLUBOWICZ
Pomógł: 28 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 1235 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2018-04-07, 20:08
|
|
|
@up |
|
|
|
|
Damian_Eclipse
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 683 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2018-04-07, 23:08
|
|
|
[ Dodano: 2018-04-07, 17:49 ]
Od jakiegoś czasu próbuję poskładać samochód w całość, bo wreszcie dostałem oryginalne big16g. Wprowadzam pewne ulepszenia, tzn. będzie regulator ciśnienia paliwa (ze względu na to, że ciągle zalewało silnik paliwem)
Ciśnienie paliwa kiedyś sprawdziłem i było takie
poprawiłem najwęższy element dolotu czyli ten aluminiowy króciec przy przepustnicy. Była tam poważna zwężka, a teraz wygląda tak
teraz ważne pytanie. Czy tak powinien wyglądać przewód olejowy do turbo? Dlaczego z jednej strony jest spory otwór a z drugiej taki malutki? Może przez to mi się te turbiny zacierały?
Tym razem nie chcę popełnić żadnego błędu, którego mógłbym później żałować, także jeśli ktoś chce wspomóc jakąś radą, to będę wdzięczny |
_________________ 1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
|
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2018-04-08, 00:37
|
|
|
to rurka od razu z restryktorem, tak ma być, na turbo musi być podawana odpowiednia ilość oleju z odpowiednim ciśnieniem dlatego są stosowane restryktory, czasami jest to oddzielny element w postaci jakby "dyszy" wkręconej w turbo i do niego się dokręca przewód olejowy a czasem tak jak tu jest to już w przewodzie.
Ale teraz przyszła mi do głowy inna rzecz. Czy przewody zasilające olejowe to były oryginalne przewody od tych sprężarek które były zamontowane ?? |
_________________
|
|
|
|
|
Damian_Eclipse
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 683 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
|