Skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
LowRider [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-07-19, 15:30
|
|
|
oks,zrobi? tak Szakal,mo?esz mi jeszcze powiedzie? ile musze kupi? go??
No i jesli b?dzie stary olej takiego koloru to znaczy?o by ?e skrzynka jest do wymiany,tak? |
|
|
|
|
Coodo
KLUBOWICZ
Pomógł: 11 razy Wiek: 49 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 967 Skąd: Bydgoszcz-Teresin
|
Wysłany: 2008-07-19, 15:48
|
|
|
nie koniecznie zaraz do wymiany
srebrno-szary nie zawsze musi oznacza? sypi?ce sie ?o?yska w skrzyni bieg?w
od zbierania opi?k?w metalu jest tam taki magnesik
taki olej tez mo?e oznacza? skrzynk? mocno exploatowan? lub d?ugo nie zmieniany olej |
_________________ 1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
. |
|
|
|
|
LowRider [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-07-19, 17:06
|
|
|
no oks,tez pewnie tak mo?e by?,ale teraz drugie pytanie-w jakim czasie powinienem odczu? zmiany w zmianie bieg?w po zalaniu skrzyni nowym olejem?? Czy mo?e od razu b?dzie czu? r??nic |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-07-19, 17:47
|
|
|
nowy olej moze dobic umierajaca skrzynie |
|
|
|
|
LowRider [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-07-19, 18:50
|
|
|
GOLDI jesli mo?esz to rozwi? swojego posta,chcial bym si? dowiedzie? czemu mial by j? dobi?,nie pytam z?o?liwie. I eszcze jaka ilo?? oleju wchodzi do skrzyni 1G i czy da rade go samemu wymieni |
|
|
|
|
kaleos
KLUBOWICZ Nordschleife rulez
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 651 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2008-07-19, 18:54
|
|
|
Ja w marcu jak odkrylem ze mam pekniata skrzynie (obudowa dyfra), zlaniu zaledwie 0,5l nawet nie oleju ale plynnego aluminium to na poczatku sie dziwilem ze ta skrzynia w ogole dziala. Nie wiedzialem czy kupic nowa czy ryzykowac, skleic, spawac i zalac nowym olejem?
Skleilem, zalalem i od tej pory bez problemow. Nawet biegi 1 i R na 100 prob w bicia jest 100% skuteznosci, wczesniej bylo cos kolo 80% (a bylo tylko 0,5l i nie zgrzytalo ) |
_________________ "Prędkość jeszcze nigdy nikogo nie zabiła.
Nagłe zatrzymanie to jest to, co cię pozbawi życia" J.C. |
|
|
|
|
Hołek
KLUBOWICZ
Pomógł: 16 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 862 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2008-07-29, 08:07
|
|
|
Jeszcze jedno pytanko mam. Czy do eclipse 1g z silnikiem 6blot pasuje skrzynia od jakiego? innego mi?ka jeszcze? |
_________________ BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
|
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-07-29, 08:59
|
|
|
Prawdopodobnie galant 2.0 Gti z lat 1988-92, ten sam silnik to i pewnie skrzynia. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
seba
KLUBOWICZ
Pomógł: 32 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 823 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-07-29, 21:38
|
|
|
Ho?ek poczytaj troche by?o ju? nie raz na tym forum a poza tym jak chcesz skrzynie to w krasniku kolesie rozbieraja misiaki na czesci a jak chce ci sie wpasc do lbn to poka?e ci ko?o zamach od gst i sprzeg?o to sobie obadasz |
_________________
IS 220
|
|
|
|
|
Malutki010
KLUBOWICZ G2 GS&T
Pomógł: 18 razy Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 473 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2014-08-12, 18:40
|
|
|
Cześć,. Mam pytanie ile wytrzyma skrzynia seryjna z G2 GST 7BOLT ??? A dokładnie ile wytrzyma Nm??? dzięki za odpowiedz |
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=10943 |
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2014-08-12, 23:49
|
|
|
To zależy od stanu i stylu jazdy. Mi przy serii się rozsypala |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-16, 09:25
|
|
|
A ktos mi powie co to za ustrojstwo przykrecone do skrzyni. Ma cylindryczny ksztalt i przez to przeplywa plyn od pompy sprzegla do wysprzeglika. Pacjent to poliftowy 2G GST . Druga sprawa. Mam sprzeglo ACT MAXX. Przez pierwsze wcisniecia sprzegla lapie od polowy (czuc, ze wysprzeglik nie pracuje od samego poczatku pracy pedalu sprzegla)Po jezdzie i wielokrotnym wciskaniu sprzegla- lapie u samej gory, ale czuc, ze od samego poczatku pracy pedalu sprzegla pracuje tez wysprzeglik(sprawdzone). Czy odpowietrza sie podczas jazdy, czy plyn sie gotuje, ale wtedy sprzeglo by zniklo. Dzis chce wymienic plyn na jakus o podwyzszonej temp. wrzenia i obadam. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2014-08-16, 17:12
|
|
|
Może masz bardzo stary płyn i dlatego tak ci się robi. A co do tego ustrojstwa to wydaje mi się ze masz skrzynie z galanta. |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2014-08-16, 19:33
|
|
|
W mojej skrzyni z Eclipse nie miałem tego ustrojstwa, jak mi się rozsypala kupiłem z galanta i było dlatego napisałem ze mi się wydaje |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-16, 19:45
|
|
|
marcin388-1988 napisał/a: | Może masz bardzo stary płyn i dlatego tak ci się robi. A co do tego ustrojstwa to wydaje mi się ze masz skrzynie z galanta. |
wymienilem plyn na ferodo i rozebralem i wyczyscilem wysprzeglik. Ja myslalem, ze ten docisk jest taki twardy a to wina widocznie plynu byla. To co zlalem przypominalo bloto. Ten cylinderek wyglada tak:
Jutroo zrobie dluzsza trase i bede wiedzial vzy lomogla wymiana plynu. Na razie nie zgrzytnelo ani razu gdzie poprzednio nie szlo na wyzszych obrotach wpiac dwojki. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2014-08-16, 19:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2014-08-16, 20:06
|
|
|
W skrzyni z gala miałem bardzo podobny |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-17, 12:14
|
|
|
Niestety po przepłukaniu płynem hamulcowym (1 litr)- układ hydrauliczny sprzęgła nadal szwankuje. Dziś po przejechaniu 5km pedał stał się twardy i sprzęgło ewidentnie zaczęło łapać u samej góry. Wysprzęglik jak by nie cofał się do pozycji wyjściowej i ciągle jest w nim płyn pod ciśnieniem.
Co dostrzegłem:
-pedał twardnieje wraz ze wzrostem temperatury silnika i/lub od ilości wciśnięć sprzęgła
-po przejechaniu spokojnie trasy 30km sprzęgło zaczęło łapać niżej, ale pedał wciąż twardy.
-poszedłem do sklepu i po ok 30 minutach kiedy wróciłem wciskam sprzęgło a ono wpadło w podłogę. Odciągnąłem, przepompowałem 2-3 razy i nagle zrobiło się mięciutkie i łapało od 1/3 wysokości.
Odnoszę wrażenie, że nowy płyn też nie działa tak jak powinien i puchnie tuż za pompą lub pompa nie działa prawidłowo. Jaki dobry płyn polecacie do ukł.sprzęgła?
Czy ktoś wie co to za kawałek plastiku, który siedzi w wysprzęgliku w miejscu gdzie przykręca się przewód doprowadzający płyn? |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2014-08-17, 12:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kafar_1989
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 654 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-08-17, 16:01
|
|
|
u mnie jest to samo ale juz zdiagnozowalem metoda prob i bledow ze winna jest pompa tez mam cyrki z pedalem sprzegla najprawdopodobniej oring w pompie juz jest kaplica i przepuszcza plyn |
_________________ DSM 1G
4G63T 6bolt |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-17, 16:47
|
|
|
Blachy powod. Okazalo sie, ze za bardzo byl wysuniety trzpien pompa-pedal i pompa nie wracala do punktu wyjscia i plyn nie cofal sie z ukladu tak szybko jak powinien. Poluzowalem trzpien i przy okazji wymienilem flaki w pompie. Dziala wrecz wzorowo i mieciutko |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2014-08-18, 23:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|