Jak wiadomo w naszych struclach kabelki już są leciwe i nie zawsze w pełni wydala nasza pompa paliwowa,
tym bardziej jak ktoś modzi przy aucie i montuje wydajniejszy układ paliwowy.
U mnie objaw był taki, że przy walbro 255 podczas włączania kierunkowskazów pompa śpiewała. Więc trzeba było coś z tym zrobić.
W moim przypadku akumulator jest przeniesiony do bagażnika. Więc do dzieła. Potrzebna nam rzeczy:
Nowy przewód.
Przekaźnik wraz z gniazdem.
Oprawka bezpiecznika.
Termo kurcze.
przyłącza oczkowe.
Taśma izolacyjna.
Lutownica wraz z cyną.
To do dzieła!
Prowadzimy przewód bezpośrednio z akumulatora do pompy paliwa, pamiętając o bezpieczniku oddalonym od aku maksymalnie 30cm (Podstawy car audio).
Po zdjęciu pokrywy metalowej wkręcanej na 4 śrubki krzyżakowe mniej więcej w połowie obcinamy seryjny przewód zasilania pompy dwu żyłowy + jest koloru czarnego z niebieskim paskiem, a - cały czarny.
Plus od akumulatora wpinamy w przekaźnik do pinu 30 po czym od przekaźnika z pinu 87 prowadzimy przewód do + w pompie czyli przewodu czarnego z niebieskim paskiem.
Mając już doprowadzony + trzeba zadbać o -, tu akurat wielkiej filozofii nie ma do przewodu czarnego przy pompie podpinamy masę np z karoserii.
Do sterowania przekaźnikiem wykorzystujemy seryjne zasilanie pompy. Więc przewód z wiązki koloru czarno niebieskiego czyli + podpinamy pod pin 86, natomiast przewód czarny czyli - pod pin 85.
Po takim zabiegu teoretycznie powinno być wszystko si a nie jest. Seryjny przekaźnik w moim przypadku podaje zbyt małe niepięcie by móc wzbudzić nasz nowo dany przekaźnik przy pompie.
Seryjny przekaźnik w moim przypadku czyli silnik z serii 4G63 znajduje się zaraz pod radiem od strony pasażera przykręcony na dwie śrubki klucz 10.
Odkręcamy go i po zdjęciu kostki ukazuję się 8 pinów.
Obcinamy lub wyjmujemy wraz z wsuwka pin nr 4 znany nam kolor czarny wraz z niebieskim paskiem i wlutowujemy bądź wpinamy go do pinu 6 czyli przewodu czarnego z białym paskiem.
Składamy zkręcamy nie wspominając już że wszystkie łączenia są zlutowane jak i zabezpieczone termo kurczami i cieszymy się dobrze zasiloną wydajną pompą paliwa. Tyle.
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
Ostatnio zmieniony przez Horacjusz 2015-02-12, 22:47, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach