Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Eclipse 2g GS 97r by witek
Autor Wiadomość
Witek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 125
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: 2016-05-09, 23:20   Eclipse 2g GS 97r by witek

Witam wszystkich!

Jako że to w zasadzie pierwszy sensowny post chciałbym się przywitać. Nazywam się Mateusz, lecz od nazwiska przyjęło się witek. Pochodzę z okolic Włocławka.

Na forum MEKP jestem zarejestrowany juz chyba z 5 lat, lecz niestety po zdaniu prawka zamiast wymarzonego ecli kupiłem mazdę mx-3 i w tym kierunku dalej się sprawy potoczyły. Zaczynałem od zwykłej 1.8 V6 a skonczyłem na kanadyjskiej wersji z przeswapowanym 2.5 V6. W chwili świetności auto wyglądało tak:



Niestety wiele czynników sprawiło że porzuciłem mazdę. Jak ktoś chce z łatwością mnie znajdzie na forach mazdy i tam doczyta. Nie będę tu zaśmiecał historią :D

Przechodząc do rzeczy...

Dokładnie 6 maja stałem sie posiadaczem Eclipse 2g z 1997r. Silnik oczywiście 4G63.
Model przed liftem, można by powiedzieć "do poprawek" a co za tym idzie pełen wad :D kupiłem na spontanie, za nie dużą kwotę jak na te auta. W zestawie nawet dostałem felgi stalowe. Po mitsu jechałem około 170km, wracałem wieczorem po zmroku zupełnie nic nie widząc na światłach mijania, później odkryłem dlaczego.

Wyposażenie:

-ABS,
-elektryka szyb i lusterek,
-centralny zamek,
-wspomaganie,
-skórzana kierownica
-klimatyzacja
-gaz BRC sekwencja
-felgi 18"

Tuning poprzednich właścicieli...

-przednie lampy z soczewką na h3 (do wywalenia)
-xenony w halogenach :roll:
-ramki rejestracji tuning sport,
- kamera cofania,
-dywaniki dodające mocy :D
-short shifter
-krzywo wspawany przelotowy końcowy wydech,
-uszkodzenie włącznika przeciwmgłowych i dorobienie czegoś do xenonów,
-białe obrysówki w przednim zderzaku,
-przyciemnione szyby

Usterki/przewidziane naprawy:

-abs nie działa, kontrolka też się nie swieci więc pewnie wyjęta,
-opuszczone drzwi kierowcy, szyba topornie pracuje,
-podsufitka stan agonalny
-wahacze do przejrzenia i wymiany,
-brak ręcznego,
-kilka miejsc do pospawania,
-naprawa lakieru... auto jest masakrycznie poobijane
-pasek alternatora poszarpany,
-czasami zapala się check,
-brak listwy przy drzwiach,
-uszkodzona blenda
-brak trójkącików do lusterek,
-porysowana przednia szyba

Plany/modyfikacje:

-zderzaki polift, będę szukał aż znajdę :D
-lampy tył USA
-lusterka USA (już są, lecz musze dorobić jedno szkło)
-podsufitka na czarno
-dokupienie wszystkich brakujących elementów,
-felgi do malowania proszkowo na biało,
-przednie soczewki do polifta,
-ogarnięcie rdzy i karoserii,
-na dniach wymiana wszystkich płynów, oleju na valvo 5w50 lub 10w60, wszystko zależy jak silnik przyjmie płukankę :D
-tylne tarcze do zmiany,
-dywaniki (już są jakieś welury uniwersalne)
-mocy przybywaj (ale to trzeba obmyślić dobry plan)
-dolot
-wydech 2.5 cala, przelot (wydechy nówki nawet się po mx'ie zostały)

Temat będę rozwijał na bieżąco, gratów do kupienia sporo. Pytań również mam dużo, więc pewnie będę Was męczył :D

Zdjęcia:
Ostatnio zmieniony przez Witek 2017-03-04, 12:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-05-10, 09:06   

Te dywaniki mocy wywołują większą agresję użytkownika i stąd ta mega moc po wyjściu z zakrętu :)

Przełączniki przeciwmgłowych też mam uszkodzone, jednak wstawiłem takie 2 przełączniki które niemalże spełniają zadanie. Nie informuje jednak piszczek, inaczej też zrobi się nie dało...

Te czarne felgi wyglądają jak stalówki z daleka, nie wiem co kieruje ludzi który tak to malują

A powiedz mi czemu tak rzadki olej chcesz nalać i nie boisz się lać takich środków czyszcząch do silnika? Mi to odrazu mówili bym nalał Motula i nie kombinował
 
 
foxio96 
KLUBOWICZ

Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-10, 14:42   

Polecam olej Motul 15w40 6100 SYNERGY jest to półsyntetyk. Jest znakomity, wiekszosc subaru 2.0 na nim jezdzi ja jezdzilem wczesniej na LM i Valvo i powiem z reka na sercu ze ten jest najlepszy :) :jezyk:
 
 
Witek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 125
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: 2016-05-10, 18:13   

Dywaniki wylecialy na całe szczęście :D

U mnie jest tak, że jak podlacze włącznik to piszczy, ale guziki sa wyrwane i nie ma jak odpalac halogenow.

Co do oleju, to wyszedlem z takiego założenia, że syntetyk bedzie dobry dla hydropopychaczy przy rozruchu na zimno. W maździe przechodzilem przez problemy z hydro.

Felgi się zastanawiam czy bialy czy jakis odcien srebrnego. Na razie biały to faworyt :)

w ecli można wymagać błędy checkiem na desce czy tylko odczyt przez obd?
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-05-10, 22:38   

Wystarczy że zdejmiesz kleme i "check engine" znika

Co do felg kwestia gustu jednak ja bym wolał srebny :)

Przełączniki zakupiłem takie : http://allegro.pl/przelac...5691973832.html i pokleiłem tak by zostały oryginalne przyciski. Co do podłączenia to moge cyknąć zdjęcie jakbyś już to robił :)
 
 
Witek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 125
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: 2016-05-10, 23:58   

Hmm ogólnie to on sie czasami zapala i gaśnie, dzisiaj jechałem 10km to sie nie zapalił. Gdzieś może coś nie łączy, albo od gazu sie wysypuje... A jednak wolałbym to sprawdzić :)

Taki włącznik mam teraz wyzej dany do opalania xenonów :D

Nawet zaczely mi sie podobać one zamiast zwyklych zarowek h3, jedynie sensownie musze to podłączyć pod oryginalne włączniki.
 
 
Kadahir 
KLUBOWICZ

Pomógł: 6 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 110
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-05-11, 12:26   

witmat16 napisał/a:
Hmm ogólnie to on sie czasami zapala i gaśnie
Miałem identyczne objawy. Kontrolka wymrugała kod 11 czyli sonda lambda. Kupiłem nową sondę z tep i problem znikł.
_________________
96' Eclipse 2g GS 4g63
Ostatnio zmieniony przez Kadahir 2016-05-11, 14:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2016-05-11, 13:50   

Conqeror napisał/a:
Wystarczy że zdejmiesz kleme i "check engine" znika
looooool

w 420a wymrygasz na desce w 4g63 diodą itd
ładny ten eclipse, felgi zostaw, mi czarne pasują, psiknij tylko zaciski na jakiś kolor i będzie git
powolutku i do przodu :ok:
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-11, 14:44   

W przedliftach często były problemy z czytaniem kodów błędu. U Ciebie też może być taki problem ale nie musi.
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
Gzbq 
KLUBOWICZ

Wiek: 31
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 70
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2016-05-11, 17:29   

Dosc sprawnie dziala to wymrugiwanie bledow po spieciu kabelkiem pinow 1 i 4 w kostce, znajdziesz gdzies na forum. Probowalem u kilku mechanikow kilkanascie kompow podpiac, ale wszedzie nie bylo szans, niemniej jednak za kazdym razem jak mi padl jakis czujnik, to skutecznie wymrugalo konkretne bledy, po wymianie znikalo ;) nic wiecej niestety nie wyczytasz, ale i tyle dobre.. swoja droga, przy okazji spytam, bo zastanawia mnie jak jest w takiej sytuacji ze srojeniem samochodu przy np wymianie ukladu wydechowego na przeloty, czy nawet stozka - trzeba sie laczyc z kompem i poustawiac?
 
 
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2016-05-11, 19:22   

Conqeror napisał/a:
Wystarczy że zdejmiesz kleme i "check engine" znika


Ty to tak na poważnie z tym???? W takim układzie mam dla Ciebie jeszcze lepsze rozwiązanie, po co brudzić sobie ręce odkręcając kleme - wywal żarówkę z check engine i już nigdy w życiu nie zobaczysz błędu w swoim samochodzie... Ja rozumiem różne podejścia do samochodu, ale nie pisz bzdur na forum bo aż mi się wstyd za Ciebie zrobiło człowieku....

witmat16, popieram Twój wybór do koloru felg - białe będą świetnie wyglądały zwłaszcza w tym wzorze :) I niżej go posadź !!!!! ;)
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
 
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-05-11, 22:04   

Jak to jest jakiś chwilowy błąd przepustnicy czy coś podobnego to po co mam odrazu pół silnika wymieniać ??

Kilka krotnie tak miałem, nawet po przeczyszczeniu przepustnicy, wkońcu samo ustało. Załważył też że gość jeździ na lpg więc nie zawsze zaraz pada jakąś sonda
Ostatnio zmieniony przez Conqeror 2016-05-11, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
OLO85 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 117
Skąd: NDM
Wysłany: 2016-05-12, 07:37   

Niby dwa różne samochody a jakoś mi przypominają siebie :>
Fajnie że kolejny egzemplarz nie trafił w ręce szarlatana tjunera planującego wielkie spojlery i metalowe dywaniki hahhh
_________________
Opel Insignia ST OPC Line 160KM
Eclipse Gs-T Spyder 315 KM
 
 
Witek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 125
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: 2016-05-12, 19:47   

Mazda miała coś w sobie, ale jednak ecli jest bardziej specyficznym czy rozpoznawalnym autkiem ;)

Dzięki za dobre słowa :D ale na zdjeciach wygląda zdecydowanie lepiej niż w rzeczywistości. Auto jest całe poobijane, gdzie się tylko da. Podsufitka wisi, ktoś ją na wkrety i zszywki poprzyczepiał. Zawieszenie do przejrzenia, na pewno wahacze będę musiał wymieniać. Ręcznego brak, tylne tarcze do zmiany. Przejrzałem trochę spód auta i silnik to cała misa się poci. Wydech krzywo i też idzie do zmiany. Szyba kierowcy ma straszny luz i krzywo się domyka.

Ale dla mnie najważniejsze że nie jest przegnita :) Jedynie mocowanie od spodu chłodnicy zjadło trochę ale chyba jest wykręcalne? Wszystko inne idzie zrobić, niekoniecznie dużym kosztem gdy ma się trochę rabatu w pracy na części :D Szczerze Wam powiem że do mazdy części miałem o 100-150% droższe i przegubów wewnętrznych też nie szło dostać :D

Co do błędów silnika, w mxie np jest OBD I i tam nie ma podtrzymania pamięci ECU, więc po odpięciu klemy lub wyjęciu bezpiecznika MAIN błedy się kasowały. W Ecli wiadomo może być inaczej, dopiero poznaje to auto i na pewno sporo jeszcze przede mną.

Ma ktoś może zdjęcia jak wyglądają oryginalne lampki podświetlenia rejestracji? W tej chwili mam coś homemade, o połowie mniejsze i krzywo wkręcone.

Kolejnym pytanie mam dotyczące alternatora paska i jego napinacza, jak to tam powinno wyglądać? Dostęp jest bardzo słaby, napinacza nie mam, wygląda to tak jakby ktoś założył krótki pasek i wywalił napinacz. Czasami mam ochotę za**bać tych ludzi...

Wczoraj wymieniłem wycieraczki bo były 3 różne i zużyte, zjechały okrutnie przednią szybe.

Opony na aucie to 245/40/18 czyli tak samo do dupy, wpadną 225/40/18 a felgi Trzcina idą na biało :ok:

Kilka zdjęć, jeszcze ze starą ramką z przodu :roll:









Wydech czeka już parę lat i doczeka się na ecli :D srodkowy przelot tez jest, zostało kupić rury i dorobić flansze

 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-05-12, 22:16   

Jeśli nie masz rudy to mimo wszystko bym i tak pomyslał o jakiejś konserwacji.

Tutaj też błędy się kasują oraz trzeba robić adaptacjie przepustnicy.

Pasek alternatora, może to ci pomoże :



2 śruby tylko ... Jak coś moge zrobić jakieś zdjęcie jutro

Co do podświetlenia rejestracji to podejrzewam że blacha trzymajaca lampki skorodowała i poprzednik musiał kombinować by nie wylatywały z otworów.
 
 
OLO85 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 117
Skąd: NDM
Wysłany: 2016-05-13, 07:48   

Wydech hm...... będzie głośno w całym zakresie obrotów czuję, że będziesz żałował i to bardzo...
_________________
Opel Insignia ST OPC Line 160KM
Eclipse Gs-T Spyder 315 KM
 
 
Witek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 125
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: 2016-05-13, 12:02   

Czyli tak jak myślałem, u mnie sruby od regulacji nie ma, a wcisniety jest najkrótszy pasek. Dzisiaj jak pogoda pozwoli, odetne pasek i sprobuje to jakos dorobic. Dzieki za zdjęcie :ok:

Czemu mialbym żałować wydechu? :) mazda tez sie darła, ale tam miałem V6 to bylo zdecydowanie inaczej. W ecli zrobie caly wydech z kwasiaka :)

Jako dupowóz mam inne auto, to tu mogę się bawić :P
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-05-13, 17:01   

witmat16 napisał/a:
Czemu mialbym żałować wydechu? mazda tez sie darła, ale tam miałem V6 to bylo zdecydowanie inaczej. W ecli zrobie caly wydech z kwasiaka
szkoda klasyka ;) luzny wydech w tak slabym n/a ciezkiego strucla troche traci remizą :) bedzie tylko buczec a i tak szybsze nie bedzie :)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Witek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 125
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: 2016-05-13, 20:57   

GOLDI, Hmm wydech będę robił przyszłościowo. Szkoda mi trochę kasy wypaprać w kwiasiaka a potem rzeźbić od nowa bo zrobi się przy mały :) Do n/a włoży się silencer i nie powinno buczeć.

Teraz jest tragedia bo ktoś wymienił sam końcowy a reszte wydechy zostawił w serii.

Auta do 100% serii nie będę doprowadzał. Lubię modyfikacje, ale spokojnie :D agro zderzaków czy lexusów nie założę :D
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-05-14, 00:30   

witmat16 napisał/a:
Do n/a włoży się silencer i nie powinno buczeć.
to tak nie dziala...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15