Remont silnika 4G63T |
Autor |
Wiadomość |
Juhasek91
zielenina
Wiek: 33 Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 19 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2012-11-12, 19:41 Remont silnika 4G63T
|
|
|
Witam. Jakiś czas temu zabrałem się za remont silnika którego głównym powodem był spadek ciśnienia oleju i kopcenie na biało Po obejrzeniu wału i wszystkich panewek zamierzam oddać wał do szlifu i dokupić komplet panewek 0.50 mm jako że wał jest już po pierwszym szlifie. Zauważyłem też że jedna z panewek wałka balansowego jest mocno wytarta, (znacznie bardziej niż te na wale korbowym) a sam wałek ma lekkie rysy. I stąd moje pytanie: Czy oddając wał do szlifu powinienem dać również wałki balansowe czy wystarczy tylko wymienić ich zużyte panewki? W razie czego od razu mówię że nie chcę usuwać tych wałków
Przy okazji zapytam tak jeszcze z ciekawości. Czy spadek ciśnienia oleju może miec też związek ze zużytą turbosprężarką? Bo moja z pewnością nadaje się do regeneracji z powodu znacznych luzów na ośce, no a w końcu tam również dochodzi smarowanie oleju. Jeśli chodzi o sam problem kopcenia na biało to również najbardziej podejrzewałbym turbo (w dolocie było trochę pozostałości oleju) A Wy jak myślicie? |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-11-12, 20:05
|
|
|
Juhasek91 napisał/a: | Czy oddając wał do szlifu powinienem dać również wałki balansowe czy wystarczy tylko wymienić ich zużyte panewki? W razie czego od razu mówię że nie chcę usuwać tych wałków | skoro nie chcesz ich usuwac (a nie wiem dlaczego nie chcesz) to wali do szlifu na 1wszy nadwymiar i panewki na walki rowniez na pierwszy nadwymiar |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Juhasek91
zielenina
Wiek: 33 Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 19 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2012-11-12, 23:16
|
|
|
GOLDI napisał/a: | Juhasek91 napisał/a: | Czy oddając wał do szlifu powinienem dać również wałki balansowe czy wystarczy tylko wymienić ich zużyte panewki? W razie czego od razu mówię że nie chcę usuwać tych wałków | skoro nie chcesz ich usuwac (a nie wiem dlaczego nie chcesz) to wali do szlifu na 1wszy nadwymiar i panewki na walki rowniez na pierwszy nadwymiar |
Boję się że zamiast polepszyć to jeszcze coś popsuję
No i nie wiem jak to jest potem z ciśnieniem oleju. Gdzieś czytałem że po wywaleniu tych wałków i zaślepieniu kanałów jest zbyt duże ciśnienie oleju i trzeba je jakoś zmniejszyć a nie wiem za bardzo jak to się robi. Da się wyregulowac ciśnienie oleju na pompie czy w ogóle to bzdura z tym za wysokim ciśnieniem? |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-11-12, 23:33
|
|
|
za duzo czytasz... bzdur...
silnik 2g 4g63t przedlift to badziew (o ile masz przedlifta)... zabrali cisnienie z łozyskowania głownego walu korbowodowego poprzez umieszczenie w tym durnym miejscu dysz natryskowych... ratuj swoj silnik i popraw mu cisnienie miedzy innymi wywalajac walki, wymieniajac pompe na nowa etc... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2014-07-09, 10:12
|
|
|
Witam mam małe pytanie odnośnie tłokow. Zamówiłem tłoki nippon i na aukcji zapakowane były w żółtym pudelku a otrzymałem w białym z naklejka producenta. Dostał ktoś tłoki w białym kartonie ? Można w jakiś sposób sprawdzić czy są oryginalne? |
|
|
|
|
RENZO
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 245 Skąd: USA
|
Wysłany: 2014-07-09, 10:35
|
|
|
GOLDI, w n/a tez warto wywalic te wałki balansowe ? gs 4g63 96 r. |
_________________ Mitsubishi Eclipse II - 4G63 |
Ostatnio zmieniony przez RENZO 2014-07-09, 11:07, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2014-07-09, 11:50
|
|
|
zawsze warto. pytanie do czego i po co i na jakim etapie jestes skladania silnik ? bo silnik juz w budze byl? chyba ze to co slyszales z dolu to panewka i znow targasz motor? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
RENZO
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 245 Skąd: USA
|
Wysłany: 2014-07-09, 11:56
|
|
|
Silnik jest w budzie nie pomyślałem o tym zeby to wyciągnać. Znaczy może mi sie wydaje tak tylko bo wczesniej auto chodzilo bez wydechu i teraz silnik słychac jak pracuje ale to nie sa jakies stuki puki czy coś a jaki jest odgłos panewki ? Silnik i tak ciszej chodzi i lżej na tym nowym oleju. Jakie ma być ćisnienie oleju na jałowym biegu przy 900 rpm ? |
_________________ Mitsubishi Eclipse II - 4G63 |
Ostatnio zmieniony przez RENZO 2014-07-09, 12:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
RENZO
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 245 Skąd: USA
|
Wysłany: 2014-07-09, 12:08
|
|
|
o to nie nie nie w takim razie po prostu jestem uczulony bo juz długo składam to auto. Wydaje mi sie ze po prostu paski słychać no i filtr odmy jak świerszczy bo jak go chwyce to jest cicho. Nagram filmik jak mój chodzi, u mnie na całej skali obrotów nic nie słychac |
_________________ Mitsubishi Eclipse II - 4G63 |
Ostatnio zmieniony przez RENZO 2014-07-09, 12:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2015-06-12, 10:26
|
|
|
Panowie mam problem. Jakiś czas temu oddałem blok 1g 7bolt, tłoki i wal z Evo do szlifierni. I dziś koleś dzwoni do mnie ze szlifierni i mówi że luz wzdłużny wynosi 0,8 mm. O co tu chodzi czy to taki cranwalk w bloku czy wal z Evo był zebrany bo bokach? Jest szansa gdzieś dorobić panewki z grubszym kołnierzem lub jakiś sposób żeby wyeliminować ten luz. |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2015-06-12, 10:37
|
|
|
Limit to chyba 0,25 .... Dawałeś mu nowe panewki czy na starych sprawdzał?? Spytaj sie Braiana czy nie załatwili by ci nadwymiarowych. |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2015-06-12, 10:43
|
|
|
Panewki nowe. Wal miałbyc w idealnym stanie wyważony po polerce. Bylem pewien ze wszystko Będzin miało idealny wymiar a tu masz. |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-06-12, 11:04
|
|
|
na pewno 0,8 a nie 0,08? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2015-06-12, 11:10
|
|
|
No właśnie gość twierdzi ze 0.8. Sam dla pewności dopytałem i mówi że brakuje dwie dychy do milimetra luzu. |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-12, 11:21
|
|
|
Wydaje mi sie ze 0,8 to duzo za duzo. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2015-06-12, 11:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-06-12, 12:16
|
|
|
to albo wal albo blok skonczyl swoj zywot, albo macie zle oporowe |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2015-06-12, 12:31
|
|
|
Wal kupiłem juz bo polerce, wyważeniu i na oko wyglądał super. Blok tez nominalny panewki były w nim jak nowe. W jakim sensie źle panewki? Panewka główna z kołnierzem. |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-12, 13:27
|
|
|
Z, której generacji EVO masz wał? |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2015-06-12, 13:40
|
|
|
Evo 7
[ Dodano: 2015-06-13, 13:22 ]
W poniedziałek jade do szlifierni i będę wiedział na czym stoję. Mam jeszcze jedno pytanie. GOLDI napisałeś ze może blok skończył swój żywot. W jakim sensie? Panewki osadzone są na bloku i tarcie występuje między wałem a panewkami. I tu może się tworzyć luz ale nie rozumiem jak blok sam z siebie tworzy luz. |
|
|
|
|
|