Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika 4G63T
Autor Wiadomość
Juhasek91 
zielenina


Wiek: 33
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 19
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2012-11-12, 19:41   Remont silnika 4G63T

Witam. Jakiś czas temu zabrałem się za remont silnika którego głównym powodem był spadek ciśnienia oleju i kopcenie na biało :( Po obejrzeniu wału i wszystkich panewek zamierzam oddać wał do szlifu i dokupić komplet panewek 0.50 mm jako że wał jest już po pierwszym szlifie. Zauważyłem też że jedna z panewek wałka balansowego jest mocno wytarta, (znacznie bardziej niż te na wale korbowym) a sam wałek ma lekkie rysy. I stąd moje pytanie: Czy oddając wał do szlifu powinienem dać również wałki balansowe czy wystarczy tylko wymienić ich zużyte panewki? W razie czego od razu mówię że nie chcę usuwać tych wałków :)

Przy okazji zapytam tak jeszcze z ciekawości. Czy spadek ciśnienia oleju może miec też związek ze zużytą turbosprężarką? Bo moja z pewnością nadaje się do regeneracji z powodu znacznych luzów na ośce, no a w końcu tam również dochodzi smarowanie oleju. Jeśli chodzi o sam problem kopcenia na biało to również najbardziej podejrzewałbym turbo (w dolocie było trochę pozostałości oleju) A Wy jak myślicie? :roll:
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2012-11-12, 20:05   

Juhasek91 napisał/a:
Czy oddając wał do szlifu powinienem dać również wałki balansowe czy wystarczy tylko wymienić ich zużyte panewki? W razie czego od razu mówię że nie chcę usuwać tych wałków
skoro nie chcesz ich usuwac (a nie wiem dlaczego nie chcesz) to wali do szlifu na 1wszy nadwymiar i panewki na walki rowniez na pierwszy nadwymiar
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Juhasek91 
zielenina


Wiek: 33
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 19
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2012-11-12, 23:16   

GOLDI napisał/a:
Juhasek91 napisał/a:
Czy oddając wał do szlifu powinienem dać również wałki balansowe czy wystarczy tylko wymienić ich zużyte panewki? W razie czego od razu mówię że nie chcę usuwać tych wałków
skoro nie chcesz ich usuwac (a nie wiem dlaczego nie chcesz) to wali do szlifu na 1wszy nadwymiar i panewki na walki rowniez na pierwszy nadwymiar


Boję się że zamiast polepszyć to jeszcze coś popsuję :jezyk:
No i nie wiem jak to jest potem z ciśnieniem oleju. Gdzieś czytałem że po wywaleniu tych wałków i zaślepieniu kanałów jest zbyt duże ciśnienie oleju i trzeba je jakoś zmniejszyć a nie wiem za bardzo jak to się robi. Da się wyregulowac ciśnienie oleju na pompie czy w ogóle to bzdura z tym za wysokim ciśnieniem?
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2012-11-12, 23:33   

za duzo czytasz... bzdur...
silnik 2g 4g63t przedlift to badziew (o ile masz przedlifta)... zabrali cisnienie z łozyskowania głownego walu korbowodowego poprzez umieszczenie w tym durnym miejscu dysz natryskowych... ratuj swoj silnik i popraw mu cisnienie miedzy innymi wywalajac walki, wymieniajac pompe na nowa etc...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
marcin388-1988 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 156
Skąd: .....
Wysłany: 2014-07-09, 10:12   

Witam mam małe pytanie odnośnie tłokow. Zamówiłem tłoki nippon i na aukcji zapakowane były w żółtym pudelku a otrzymałem w białym z naklejka producenta. Dostał ktoś tłoki w białym kartonie :jezyk: ? Można w jakiś sposób sprawdzić czy są oryginalne?
 
 
RENZO 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 245
Skąd: USA
Wysłany: 2014-07-09, 10:35   

GOLDI, w n/a tez warto wywalic te wałki balansowe ? gs 4g63 96 r.
_________________
Mitsubishi Eclipse II - 4G63
Ostatnio zmieniony przez RENZO 2014-07-09, 11:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-07-09, 11:50   

zawsze warto. pytanie do czego i po co i na jakim etapie jestes skladania silnik :) ? bo silnik juz w budze byl? chyba ze to co slyszales z dolu to panewka i znow targasz motor?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
RENZO 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 245
Skąd: USA
Wysłany: 2014-07-09, 11:56   

Silnik jest w budzie nie pomyślałem o tym zeby to wyciągnać. Znaczy może mi sie wydaje tak tylko bo wczesniej auto chodzilo bez wydechu i teraz silnik słychac jak pracuje ale to nie sa jakies stuki puki czy coś a jaki jest odgłos panewki ? Silnik i tak ciszej chodzi i lżej na tym nowym oleju. Jakie ma być ćisnienie oleju na jałowym biegu przy 900 rpm ?
_________________
Mitsubishi Eclipse II - 4G63
Ostatnio zmieniony przez RENZO 2014-07-09, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-09, 12:04   

RENZO napisał/a:
a jaki jest odgłos panewki ?

https://www.youtube.com/watch?v=Shh9IdFCVcg
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
 
 
RENZO 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 245
Skąd: USA
Wysłany: 2014-07-09, 12:08   

o to nie nie nie w takim razie po prostu jestem uczulony bo juz długo składam to auto. Wydaje mi sie ze po prostu paski słychać no i filtr odmy jak świerszczy bo jak go chwyce to jest cicho. Nagram filmik jak mój chodzi, u mnie na całej skali obrotów nic nie słychac :)
_________________
Mitsubishi Eclipse II - 4G63
Ostatnio zmieniony przez RENZO 2014-07-09, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcin388-1988 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 156
Skąd: .....
Wysłany: 2015-06-12, 10:26   

Panowie mam problem. Jakiś czas temu oddałem blok 1g 7bolt, tłoki i wal z Evo do szlifierni. I dziś koleś dzwoni do mnie ze szlifierni i mówi że luz wzdłużny wynosi 0,8 mm. O co tu chodzi czy to taki cranwalk w bloku czy wal z Evo był zebrany bo bokach? Jest szansa gdzieś dorobić panewki z grubszym kołnierzem lub jakiś sposób żeby wyeliminować ten luz.
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2015-06-12, 10:37   

Limit to chyba 0,25 .... Dawałeś mu nowe panewki czy na starych sprawdzał?? Spytaj sie Braiana czy nie załatwili by ci nadwymiarowych.
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
marcin388-1988 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 156
Skąd: .....
Wysłany: 2015-06-12, 10:43   

Panewki nowe. Wal miałbyc w idealnym stanie wyważony po polerce. Bylem pewien ze wszystko Będzin miało idealny wymiar a tu masz.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-06-12, 11:04   

na pewno 0,8 a nie 0,08?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
marcin388-1988 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 156
Skąd: .....
Wysłany: 2015-06-12, 11:10   

No właśnie gość twierdzi ze 0.8. Sam dla pewności dopytałem i mówi że brakuje dwie dychy do milimetra luzu.
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-12, 11:21   

Wydaje mi sie ze 0,8 to duzo za duzo.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2015-06-12, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-06-12, 12:16   

to albo wal albo blok skonczyl swoj zywot, albo macie zle oporowe
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
marcin388-1988 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 156
Skąd: .....
Wysłany: 2015-06-12, 12:31   

Wal kupiłem juz bo polerce, wyważeniu i na oko wyglądał super. Blok tez nominalny panewki były w nim jak nowe. W jakim sensie źle panewki? Panewka główna z kołnierzem.
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-12, 13:27   

Z, której generacji EVO masz wał?
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
marcin388-1988 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 156
Skąd: .....
Wysłany: 2015-06-12, 13:40   

Evo 7

[ Dodano: 2015-06-13, 13:22 ]
W poniedziałek jade do szlifierni i będę wiedział na czym stoję. Mam jeszcze jedno pytanie. GOLDI napisałeś ze może blok skończył swój żywot. W jakim sensie? Panewki osadzone są na bloku i tarcie występuje między wałem a panewkami. I tu może się tworzyć luz ale nie rozumiem jak blok sam z siebie tworzy luz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13