Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Moje Elipse 2G (adibas)
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2014-04-10, 20:44   

Panowie prosze jeszcze o radę. Wiem że cieżko jednoznacznie powiedzieć co może być, ale problem po swapie jest następujący:
Samochód przyspiesza regularnie i w pełnym zakresie obrotów. Ma około 7.5 sekundy do setki. Nie jest wyczuwalny moment załączenia turbo (turbo działa - zawór upustowy słychać). Narazie nie mam przełożonego wskaźnika doładowania więc cieżko powiedzieć ile ładuje.

Wcześniej było tak, że samochód żwawo wchodził na obroty a pod koniec zakresu na 1 i 2 biegu praktycznie zrywał przyczepność kół. No banan sam sie na usta cisł. Obecnie czuć spadek mocy. Różnica jest tylko w wydechu końcowym jest remus a był HKS. Czy byłoby to tak istotne? Chcę jeszcze założyć HKS'a i sprawdzić ale coś czuje że to nie jest przyczyna. Nie wiem jeszcze też jaki ustawić kąt zapłonu.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-04-10, 21:08   

szukaj nieszczelności w układzie dolotowym :) szczegolnie od turbo po glowice..

sprawdz podpiecie atuatora

oraz przy dynamicznym tescie szczelnosci ukladu obserwujcie jak zachowuje sie aktualtor ;)

zaplon ustaw ciut agresywniej niz w 1g tak o 2 stopnie :)

[ Dodano: 2014-04-10, 21:11 ]
chyba ze ten koncowy jest az taka restrykcja :) w co jednak watpie ;)

[ Dodano: 2014-04-10, 21:12 ]
a tego crankwalka serio zmierz :) ciekaw jestem czy w ciągu paru lat zrobił kolejny "walk" :)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Gość

Wysłany: 2014-04-10, 23:13   

GOLDI, dzięki sprawdzimy tak jak napisałeś

[ Dodano: 2014-05-01, 17:10 ]
Przedstawiam kilka zdjęć i krótki opis po swapie.
Operacja trwała dość długo (2 miesiące) ponieważ samochód był w warsztacie z jednym stanowiskiem, gdzie obsługiwano też bieżące naprawy innych klientów.
Co zostało zrobione:
- wrzucony silnik i skrzynia z GST
- założony wskaźnik doładowania (w adapter na słupek)
- rozrząd
- sprzęgło
- kable i świece
- wszystkie filtry
- uszczelka pokrywy głowicy
- pokrywa głowicy pomalowana na czerwono
- wymienione amortyzatory przód tył na KYB Excel-G
- założone osłony tarcz hamulcowych
- felgi ENKEI Evo IX

Do zrobienia:
- rozeznanie tematu chceck engine (pojawia się przy jednostajnej jeździe, wtedy przy próbie przyspieszenia brak reakcji na gaz, tak jakby zdecydowanie brakowało mocy lub nie palił na któryś gar)
- przełożenie spryskiwaczy z GST (zbiorniczek w GS pod maską, w GST z tyłu pod kołem zapasowym)
- zlokalizowanie wycieku oleju - olej ścieka po pompie wody,
- w silniku brakowało czujnika położenia wału, została zrobiona przeróbka - położenie zczytywane jest z czujnika położenia wałka rozrządu
- obecnie ABS nie widzi przednich kół - brak "zębatek" dających sygnał dla czujników
- regulacja niskich obrotów - obecnie po zagrzaniu jest 1,5 tys
- pomiar mocy
- światła: mimo, że europejczyki święcą symetrycznie









Wersja pierwotna vs obecna

 
 
djmil 
KLUBOWICZ


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 606
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-05-01, 18:36   

up :ok:
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-01, 19:11   

Teraz by się przydał jakiś FMIC pod ten zderzak :)

Brawo :) Kolejny Swap w klubie :)
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-05-01, 20:19   

chcesz z powrotem czujnik połzenia wału :) ?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Gość

Wysłany: 2014-05-02, 09:17   

GOLDI napisał/a:
chcesz z powrotem czujnik połzenia wału :) ?


Jasne, może się przydać ;)
Ale z technicznego punktu widzenia, co daje taki zabieg "ominięcia" czujnika wału?
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-05-02, 12:00   

Pytanie powinno być brzmieć : Dlaczego zostało ominięte :)

Pytałem wcześniej o CW i czy go mierzyliście, wiec:
Cytat:
GOLDI, dzięki sprawdzimy tak jak napisałeś


czy go mierzyliście?


Cas 1g pełni funkcje 2w1 ma trigger tak jakby czujnika wału i wałka
Dlaczego zostało zrobione?
Przy pewnych skrajnych wartościach tolerancji Crankwalka pierwsze rzeczy co się dzieją to rozwala czujnik wału, zrywa nagle pasek balansowy i jeszcze pare innych.

Luz wzdłóżny w tym silniku jest mi dobrze znany. a właściwie był bo to wartość sprzed ładnych paru lat. Niestety ta wartość się nie zaciśnia sama od siebie. Dlatego zmierzcie póki jeszcze da się to "tanio" skasować. lepiej teraz wytargać motor, rozebrać silnik od dołu, pozmieniać co potrzeba niż później szukać nowego bloku.
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Gość

Wysłany: 2014-05-02, 12:25   

Dzięki za info. Napisałem PW.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-05-02, 12:35   

adibas napisał/a:
Dzięki za info. Napisałem PW.
ok. dalsza romozwa na PW. będzie żył ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
djmil 
KLUBOWICZ


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 606
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-05-08, 23:01   

Naprawdę ładną sztukę masz :ok: Byłem, widziałem, nawet się przejechałem :)

Ogarnij tylko co tam masz do ogarnięcia, na hamownie, małe mody i znów na hamownie :)
 
 
cebem 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 891
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2014-05-09, 00:37   

I lustra zmień, straszne są te grzmoty :ok:
 
 
 
Gość

Wysłany: 2014-05-09, 07:39   

djmil napisał/a:
Naprawdę ładną sztukę masz :ok: Byłem, widziałem, nawet się przejechałem :)

Ogarnij tylko co tam masz do ogarnięcia, na hamownie, małe mody i znów na hamownie :)


Z biegiem czasu na pewno wszystko ogarnę, musze sie tylko troche odkuć ;) Przejażdżka na zachęte - bierz się za swojego ;) Powodzenia!


cebem napisał/a:
I lustra zmień, straszne są te grzmoty :ok:

Patrząc z przodu na samochód jest troche jak myszka miki, ale nie potrafie się odzwyczaić od tych dużych luster w Euro, w Usa są takie mikroskopijne, dużo mniej w nich widać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13