Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja OIL CATCH TANK
Autor Wiadomość
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
  Wysłany: 2017-04-15, 16:19   Instalacja OIL CATCH TANK

Witam.

Zamieszczam schematy podkradzione z DSM tuners.
Chyba się nie obrażą?

Tak wygląda stock'owy system odpowietrzania:
[img][/img]

Czyli jedno odpowietrzenie idzie przed turbinę, drugie idzie przez zawór zwrotny do kolektora ssącego.

Tak wygląda ulepszony system z dwoma zbiorniczkami na olej.

[img][/img]

Tutaj dodatkowo jest zamontowany drugi zaworek zwrotny, alby nie zwiększać objętości kolektora. Zaworek jest obligatoryjny.

A to jest niby najlepsze odpowietrzenie:

[img][/img]

Nie ma podłączenia do kolektora ssącego, a przewody idące od pokrywy zaworów mają dużą średnicę i idą bezpośrednio do zbiorniczka.
_________________
GST 1991
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2017-04-15, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kruk42 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 238
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2017-04-15, 16:24   

:ok: teraz jasne i przejrzyste :jupi:
_________________
Kruk42
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-04-15, 17:07   

Wydaje mi się, że ten ostatni właśnie do zastosowanie nie stricte wyściwowych nie jest najlepszy. Jak sam tytuł wskazuje: Max Pressure Relief. A to nie znacza wentylacji - po prostu niwelujesz ciśnienie, nie przedmuchujesz gazów. Druga opcja wydaje mi się być najbardziej zgodna z logiką czyli chyba najlepsza - choć oczywiście mogę się mylić :)
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-15, 18:32   

jan napisał/a:
Wydaje mi się, że ten ostatni właśnie do zastosowanie nie stricte wyściwowych nie jest najlepszy. Jak sam tytuł wskazuje: Max Pressure Relief. A to nie znacza wentylacji - po prostu niwelujesz ciśnienie, nie przedmuchujesz gazów.


Jakie ciśnienie? Bo To jest właśnie opcja dla każdego samochodu. Nie spadnie Ci ciśnienie na cylindrach. Silnik może równie dobrze pracować bez pokrywy zaworów. Im lepsza wentylacja, tym lepiej.
_________________
GST 1991
 
 
kruk42 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 238
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2017-04-15, 19:03   

Przy zwykłym GS uzyskam to, że olej nie pójdzie w dolot i przepustnice tylko najpierw się skropli, a do dolotu trafi czyste powietrze zgadza się?. Plus z tego będę miał taki, że przepustnica i kolektor ssący będą czyste. Czyli też plus.
_________________
Kruk42
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-15, 19:06   

kruk42 napisał/a:
Przy zwykłym GS uzyskam to, że olej nie pójdzie w dolot i przepustnice tylko najpierw się skropli, a do dolotu trafi czyste powietrze zgadza się?

Zgadza się.
_________________
GST 1991
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-04-15, 19:09   

Możliwe, że coś mieszam ale zdaje się, że pod tłokami (mówiąc po mojemu: tam gdzie wał) na wysokich obrotach powstaje spore ciśnienie - właśnie to ciśnienie należy zniwelować (po to jest właśnie otwór w pokrywie zaworów). Z kolei zbierają się tam też gazy (ale nie do końca kumam skąd one się biorą, z gorącego oleju? efekty spalania przedostają się pod cylinder?) które są szkodliwe dla środowiska (dlatego nie wentyluje się komory do atmosfery) oraz finalnie aby wentylacja była lepsza to wszystko jest podłączone pod kolektor dolotowy którego podciśnienie przepycha powietrze pod pokrywą zaworów. U nas do tego jeszcze dochodzi oczywiście jednostronny zawór aby w momencie pojawienia się nadciśnienia (boost) nie ulatywało ono 'do tyłu'. Ale jak zawsze: możliwe, że coś mi się popieprzyło :lol2: Głowy za to info bym nie dał ale wydaje się logiczne.

Czytałem też, że chyba takie systemy jak ten ostatni (albo w ogóle nie podłączone do dolotu w jakikolwiek sposób) stosuje się w bardzo mocno wyżyłowanych konfiguracjach kosztem wymiany oleju co 1k km (bo wspomniane gazy rozpuszczają się w oleju i drastycznie zmniejszają jego żywotność) - jakoś tak to było.
Ostatnio zmieniony przez jan 2017-04-15, 19:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-15, 19:44   

Już myślałem, ze chodzi Ci o ciśnienie w komorze spalania :lol2:
Ciśnienie w skrzyni korbowej i tym samym pod pokrywa zaworów bierze się z tego, ze są przedmuchy między pierścieniami uszczelniajacymi na tłokach a gladziami cylindrów. Nie ma idealnie szczelnych komór spalania. Te gazy właśnie degradują olej itd. Po to się robi lepsze odpowietrzania w bardziej wysilonych silnikach, bo maja większe doładowanie, spała się więcej paliwa, wyższe obroty etc.
Brak odpowietrzania do kolektora nie wpłynie negatywnie na odpowietrzania, jeśli zrobi się to do catch tanka.
_________________
GST 1991
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2017-04-15, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2017-04-15, 20:21   

ostatnie rozwiazanie jest ok szczegolnie w aplikacjach turbo gdzie pod cisnieniem pcv jest non stop zamkniety wiec wentylacja lepsza
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-04-15, 20:32   

Czyli serio w praktycznie seryjnym silniku mogę to ostatnie rozwiązanie zastosować bez uszczerbku na żywotności oleju? Pytam, bo mi ten zawór trochę przepuszczał, wstawiłem szeregowo drugi z jakiegoś innego auta, mimo wszystko jeśli można ostatni schemat bezpiecznie do jazdy codziennej zastosować to chętnie bym sobie tak przerobił, bo trochę to uprości system (w tej chwili mam jeden OCT i chciałem dać jeszcze jeden na drugi przewód, w ten sposób oba stykną mi ja jednym zbiorniku).

Czytałem kiedyś na dsmtuners fajne opracowanie 'najlepszego' rozwiązania dla PCV (inne niż to tutaj zacytowane) ale nie mogę go teraz znaleźć. Finalna omawiana wersja (niby najlepsza / najkorzystniejsza) była duuużo bardziej skomplikowana (z większą ilością zaworów itp... nie potrafię tego z pamięci odtworzyć).

W sumie jak tak sobie teraz myślę, lecąc 140 po autostradzie faktycznie prawie cały czas jest boost, więc zawór może być przed długie kilometry zamknięty.
Ostatnio zmieniony przez jan 2017-04-15, 20:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-15, 20:36   

GOLDI napisał/a:
ostatnie rozwiazanie jest ok szczegolnie w aplikacjach turbo gdzie pod cisnieniem pcv jest non stop zamkniety wiec wentylacja lepsza


Czyli powinno się nazywać "max performance pressure relief" :)

jan napisał/a:
Czyli serio w praktycznie seryjnym silniku mogę to ostatnie rozwiązanie zastosować bez uszczerbku na żywotności oleju?


takjan, możesz. :ok:
_________________
GST 1991
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-04-15, 20:38   

kawior1gturbo napisał/a:
takjan, możesz.


Thx man!!
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-15, 20:47   

jan napisał/a:
Czytałem kiedyś na dsmtuners fajne opracowanie 'najlepszego' rozwiązania dla PCV (inne niż to tutaj zacytowane) ale nie mogę go teraz znaleźć. Finalna omawiana wersja (niby najlepsza / najkorzystniejsza) była duuużo bardziej skomplikowana (z większą ilością zaworów itp... nie potrafię tego z pamięci odtworzyć).


[img][/img]

To jest wersja z dwoma dodatkowymi zaworkami jednokierunkowymi.
Chodzi o to, że gdy silnik pracuje na podciśnieniu, nie zasysa sobie powietrza przez zbiorniczek, tylko bezpośrednio z dolotu, a gdy pod ciśnieniem (boost) wtedy zawór od wężyka z dolotu się zamyka a ciśnienie jest wdmuchiwane przez oil catch tank.
_________________
GST 1991
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-04-15, 20:53   

Tak, to właśnie to było. Czyli to jednak ten sam artykuł, a ja szukałem innego, dlatego nie mogłem znaleźć :)
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2017-04-15, 21:12   

tylko ze przed turbo jest mala szansa ze pojawi sie nadcisnienie. wrecz znikoma :) wiec te dodatkowe zaworki raczej zbedne...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-15, 21:23   

GOLDI napisał/a:
tylko ze przed turbo jest mala szansa ze pojawi sie nadcisnienie. wrecz znikoma wiec te dodatkowe zaworki raczej zbedne...

Ha! No tak, to by miało sens, gdyby nie było zaworków między kolektorem ssącym, ale wtedy to chyba dużo by boosta uciekało :hahaha:

Dobrze, że ktoś dziś jeszcze trzeźwo myśli, bo czasami to sam siebie zadziwiam jak potrafię coś pominąć... :wtf:
_________________
GST 1991
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-04-15, 22:18   

Tu raczej chyba chodziło o ułatwienie przepływu powietrza: do środka leci bezpośrednio, a wraca przez OCT. Sam tylko nie wiem co jest większą restrykcją: dodatkowa droga przez zbiornik czy ten zaworek (który powietrze musi uchylić).
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-15, 22:25   

GOLDI napisał/a:
tylko ze przed turbo jest mala szansa ze pojawi sie nadcisnienie. wrecz znikoma :) wiec te dodatkowe zaworki raczej zbedne...



Jeszcze raz, Przed turbo nie pojawi się nadciśnienie, chyba że wjedziemy na minę pułapkę.
Ale w momencie kiedy hamujemy silnikiem, przez otwory w pokrywie zaworów jest zasysane powietrze, gdy natomiast wciskamy gaz, stwarza się nadciśnienie w skrzyni, które z kolei jest wypychane na zewnatrz, do zbiorniczka i dalej do filtra.
Same zawory mogą być zamykane nie tylko nadciśnieniem, ale podciśnieniem z drugiej strony, więc zawór do zbiorniczka się zamknie w momencie podciśnienia, otworzy się natomiast zawór z dolotu, czyli jednak jakoś to działa.
Pytanie tylko o sens. Czy w praktyce ma to jakiś odczuwalny wpływ na pracę i eksploatację silnika?
_________________
GST 1991
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2017-04-15, 22:37   

kawior1gturbo napisał/a:
Ale w momencie kiedy hamujemy silnikiem, przez otwory w pokrywie zaworów jest zasysane powietrze,
na pewno :) ?
w cyklu otta hamujac silnikiem zmienia sie tylko jeden czynnik ;) nie dochodzi do zaplonu bo wtryskiwacze maja czas wtrysku zero :) wiec nie dojdzie do zaplonu, ale sprezanie wciaz nastepuje ;) wiec jeszcze raz ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-15, 22:48   

GOLDI napisał/a:
kawior1gturbo napisał/a:
Ale w momencie kiedy hamujemy silnikiem, przez otwory w pokrywie zaworów jest zasysane powietrze,
na pewno :) ?
w cyklu otta hamujac silnikiem zmienia sie tylko jeden czynnik ;) nie dochodzi do zaplonu bo wtryskiwacze maja czas wtrysku zero :) wiec nie dojdzie do zaplonu, ale sprezanie wciaz nastepuje ;) wiec jeszcze raz ;)


No tak, to prawda. Ale to jest sprężanie rzędu ok 10bar a N/A 15bar. Czy tak małe ciśnienie jest w stanie przeciskać się do skrzyni korbowej? Gdy następuje detonacja to jest ile? 60 - 80Bar?

Nie neguję tego co mówisz, tylko chcę się czegoś dowiedzieć.
Czyli nie ma takiego warunku w trakcie pracy silnika kiedy to w skrzyni panuje podciśnienie?

[ Dodano: 2017-04-16, 08:57 ]
Dobra, wyspałem się, napiszę o co mi dokładnie chodzi.
Chodzi mi o to, że oryginalny zawór PCV w pokrywie zaworów jest podłączony do kolektora ssącego właśnie po to, żeby w sytuacji podciśnienia panującego w kolektorze dolotowym przewietrzać w sposób wymuszony skrzynię korbową.
Wtedy pod pokrywą panuje podciśnienie, bo zawór się otwiera a z kolektora zasysane jest powietrze z gazami z przedmuchów.
Opisana wyżej sytuacja nie będzie miala miejsca w momencie, kiedy zrezygnujemy z podłączenia do kolektora. Dlatego powinno się wtedy stosować duże przewody odpowietrzające.
Dobrze rozumuję?
_________________
GST 1991
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2017-04-16, 07:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17