Po rozgrzaniu nie auto nie chce jechać... |
Autor |
Wiadomość |
Trzcina
KLUBOWICZ Ostoja spokoju...
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 2674 Skąd: Czaplinek
|
Wysłany: 2017-06-15, 20:53 Po rozgrzaniu nie auto nie chce jechać...
|
|
|
Mam problem ale nie jest mi do śmiechu
Eclipse zaczął mi się obrażać, ledwo wymieniłem map sensor to teraz gorszy problem...
Otóż, wybrałem się do Koszalina (70km w jedną stronę), auto jechało normalnie, choć zacząłem odczuwać lekkie szarpnięcia na wyższych obrotach i lekkiego muła. Wracając było już gorzej, do tego stopnia że auto z każdym kilometrem co raz to gorzej jechało i juz nie tylko na wysokich obrotach, dodając mu gazu obroty spadały gasząc auto.... odczekałem 30 minut, ujechałem 10 kilometrów i znów stopniowo co raz gorzej aż doszło do tego że nie mogłem nawet z miejsca ruszyć bo nie miał mocy i gasł. Ostygł, przejechał troche i znów stop.
Rano jak był zimny znów było ok, ale przy ostrzejszym skręcaniu zaczynał szarpać i znów po nagrzaniu stopniowo zaczynało być z nim gorzej. Wyeliminowałem przewody, cewke, świece, olej świeży....ogólnie jak poczytałem na forum to obstawiam czujnik położenia wału, bo wiele osób miało podobny problem, dziwi mnie tylko że tak sie dzieje jak auto się nagrzeje.... |
_________________ "Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-06-15, 22:17
|
|
|
czujnik walu badz walka, ewentualnie bledy w odczycie z iat, kup sobie byle jakas diagnostyke pod obd i loguj torqiem podstawowe rzeczy jako kat wyprzedzenia zaplotu iat, clt ,,, bedzie widac co sie krzaczy |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Trzcina
KLUBOWICZ Ostoja spokoju...
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 2674 Skąd: Czaplinek
|
Wysłany: 2017-06-15, 23:09
|
|
|
GOLDI, mam obd i nie wywaliło mi żadnego błędu ale dobrze podejrzewałem...to jakaś plaga, bo 3 dni temu siadł mi tez czujnik położenia wału w bmw |
_________________ "Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-06-15, 23:16
|
|
|
tu nie chodzi o blad ale o logowanie parametrow i wglad do tego co sie dzieje jak jest zle.. |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Trzcina
KLUBOWICZ Ostoja spokoju...
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 2674 Skąd: Czaplinek
|
Wysłany: 2017-06-15, 23:22
|
|
|
To bede musiał zaopatrzyć się w coś lepszego w takim układzie Dzięki |
_________________ "Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-06-15, 23:30
|
|
|
zwykly adapter obd chinski elm za 20zl z alelgro na BT + apka na tel za pare zlotych i masz komplet... wodotryskow tu nie trzeba |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2017-06-16, 16:18
|
|
|
A nie byłby to też objaw padającej pompy paliwa (ogólnie spadku ciśnienia paliwa)? Może pompa traci wydajność jak się nagrzeje albo spada napięcie w zasilaniu. |
|
|
|
|
kruk42
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 238 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2017-06-16, 19:32
|
|
|
Ma to jakiś sens . Zimny dostaje bogatą mieszankę ,ale co ma wtedy te szarpanie przy skrecaniu? Na logikę auto powinno nadal jechać normalnie aż się rozgrzeje i wtedy dopiero |
_________________ Kruk42
|
|
|
|
|
Trzcina
KLUBOWICZ Ostoja spokoju...
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 2674 Skąd: Czaplinek
|
Wysłany: 2017-06-16, 19:52
|
|
|
Owszem tez myślałem o pompie, często uszkodzony czujnik wału bądź wałka sprawia problemy z odpaleniem, a tu ich zero. Pozwoliłem sobie go przegonić na zimnym i na wyższych obrotach nawet bez rozgrzania czuć lekkie szarpanie i nie rozpędza się tak jak wcześniej. |
_________________ "Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-06-17, 16:48
|
|
|
Trzcina, wyciagnij czuknik walu, jedna sruba, i zobacz czy ma mikropekniecia |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2017-06-17, 19:31
|
|
|
Od razu jak okaże się że wału przerób czujnik na polift mamy takie kity bedzie spokoj polity maja "główkę" metalową... Ja też przerabiałem bo te plastikowe to padają jak muchy |
|
|
|
|
Trzcina
KLUBOWICZ Ostoja spokoju...
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 2674 Skąd: Czaplinek
|
Wysłany: 2017-07-07, 22:28
|
|
|
No i wywaliło mi błąd:
P0455 - Evaporative Emission System Leak Detected (large leak)
Z tego co rozumiem to rozchodzi się o nieszczelność układu odpowietrzania, i nie chodzi tu o wyciek. u mnie była dawno temu zmieniana rura wlewu paliwa i wtedy wyleciał evap gdyz rura się różniła, ale nie było z tym problemu, teraz pytanie czy to ma jakiś wpływ na to zachowanie silnika? |
_________________ "Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-07-07, 23:20
|
|
|
skupilbym sie na samym zaworku niz calym systemie... t strasznie glupie ecu... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Trzcina
KLUBOWICZ Ostoja spokoju...
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 2674 Skąd: Czaplinek
|
Wysłany: 2017-07-07, 23:26
|
|
|
Masz na myśli ten pod przednim zderzakiem od strony pasażera? tam jest razem z tym całym karnisterkiem? No i podstawowe pytanie czy to może też powodowac że auto nie chce jechać.... chyba że top czysty przypadek z tym błędem i z tym co sie z autem dzieje... |
_________________ "Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-07-07, 23:32
|
|
|
nie...nie evap to moim zdaniem poboczna.. nie pamietam gdzie ma polift evap.. w przedlifcie byl inaczej realziowany a w przedlifcie mialem jeszcze second ari system ktory bruzdzil dodatkowo w evapie
w polifcie masz jeszcze nie przelewowy uklad paliwowy ktory natomiart bruzdzi alogortynie evapu a komp jest tak debilny ze czasem nie rozroznia jednego od drugiego
robiles jakies testy cisnienia paliwa? na szynie masz zawor inspekcyjny w ktorzy mozesz sie wkrecic i zmierzyc podczas jazdy zimny/cieply.... etc.. |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Trzcina
KLUBOWICZ Ostoja spokoju...
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 2674 Skąd: Czaplinek
|
Wysłany: 2017-07-29, 13:44
|
|
|
Rozwiązałem spare, okazało sie jednak ze pompa paliwa juz niedomagała, mam tylko pytanie czy ona moze sie ze tsk powiem w pol zepsuć? W sensie ze nie niby działa niby nie? Bo nie wiem czy jest sens ja ratować czy juz jej podziękować....
Natomist problem evapu tez rozwiązałem, okazało soe ze wystarczyło przeczyścić wszystkie wtyczki które sa z tym związane |
_________________ "Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-07-29, 21:52
|
|
|
pompa jestes pewien ze padla ? masz polifta... tam jest problem z tym smiesznym regulatorem cisnieniania ktory jest kolo baku |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Trzcina
KLUBOWICZ Ostoja spokoju...
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 2674 Skąd: Czaplinek
|
Wysłany: 2017-07-30, 13:25
|
|
|
Nawet na 100% jestem pewny bo dzięki życzliwości kolegi z forum dostałem wszystkie części na podmianę i krok po kroku eliminowałem usterki. Pompę zostawiłem na końcu i okazało sie ze to ona, auto jakby dostało nowe życie i idzie jak szalone, do odcięcia bez żadnego szarpnięcia czy tez zamulenia. Początkowo obstawiałem ze w mojej pompie zaszło syfem ten woreczek co filtruje paliwo bezpośrednio do do pompy bo bylo cale zasyfione, ale to znów niw tłumaczy tego ze auto z kazda minutą przestawało jechać.... |
_________________ "Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
|
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2017-07-30, 18:50
|
|
|
Wybacz ale nie mogę się powstrzymać: 'a nie mówiłem?'
(kurde, jak fajnie mieć rację raz na jakiś czas... ) |
|
|
|
|
Trzcina
KLUBOWICZ Ostoja spokoju...
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 2674 Skąd: Czaplinek
|
Wysłany: 2017-07-31, 09:36
|
|
|
jan, dokladnie, dlatego dostaliście wszyscy zasłużone "pomógł" i moją dozgonną wdzięczność za chęć zajrzenia tutaj dzieki wszystkim za pomoc |
_________________ "Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
|
|
|
|
|
|