Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda lambda
Autor Wiadomość
Rolek 
gruba ryba



Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 301
Skąd: Z?cieniec\Szczecin
  Wysłany: 2007-08-07, 15:13   Sonda lambda

Hej. Pad?a mi druga sonda za katem i nie wiem jak? kupi? - ile woltow? i jak wlutowac now?. Orginalna jest droga a ja chcia?bym jakis zamiennik. Czy ktos zna prametry jak? kupic i jak to wlutowac je?li kolory kabelk?w sie niezgadzaj?. Auto eclipse 2G silnik 4g63 sonda za katalizatorem. :roll:
_________________
GG:1500324
mail: Rolek1984@go2.pl
_________________

Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-05-25, 17:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-08-07, 16:30   

bardzo ci si? ?pieszy ? jak nie to wieczorem napisz?. co i jak. tam jest cztero czy trzykabelkowa ?
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Rolek 
gruba ryba



Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 301
Skąd: Z?cieniec\Szczecin
Wysłany: 2007-08-07, 16:39   

s? 4 kabelki w tym jakis niebieski. A te uniwersalne wszystkie maja jakies szare i bia?e i nie wiadomo jak to wlutowac. Druga sonda nie musi byc jakas zajebisty bo ona nieodpowiada za spalanie tylko za kata i zwykla ponoc styknie zeby zgas?a kontrolka. Jak bys samel cos wymy?li? to daj prosze znac.
_________________
GG:1500324
mail: Rolek1984@go2.pl
_________________

 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-08-07, 17:11   

no to kupujesz najta?sz? uniwersaln? na allegro. i tam b?dzie podane - dwa x koloru to grza?ka (w mitsu dwa czarne), kolor x - sygna?owy (w mitsu niebieski) i kolor x- masa w mitsu nie pami?tam ale ten co zostanie :P ...

montowa?em NGK uniwersaln?, model NTK ostatnio, i tam dwa bia?e to grza?ka (w mitsu dwa czarne) , czarny to sygna? bodaj?e (w mitsu niebieski) a szary to masa, w ka?dym razi? jak b?dziesz kupowa? na allegro to popro? o instrukcj? kt?ry kabelek co a potem ?atwo podpasowa? do mitsu. a i pami?taj ?e tego si? nie lutuje tylko ??czy takim zaciskowym czym?. kombinerkami zaci?niesz. w razie czego wal a odpowiem na dalsze pytania.

ps. z g?ry dzi?ki za pochwa?? :P
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Rolek 
gruba ryba



Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 301
Skąd: Z?cieniec\Szczecin
Wysłany: 2007-08-07, 17:15   

Dziekuje Samel. Wieczorem wjade na kanal zobacz te kolory i zamowie sonde. Okaze sie czy bedzie ok. Po podlaczeniu odlacze aku co by skasowac blad i jazda. O to sie rozchodzi?o w?asnie.
_________________
GG:1500324
mail: Rolek1984@go2.pl
_________________

 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-07, 21:29   

laczy sie tzw termozlaczkami ... lub sie lutuje tylko nie tak na odwal sie ale by nie powstaly zimne luty


kable do grzaly 2 biale lub dwa czarne to bez znaczenia jak podepniesz... a sonda pracuje w przedziale (w przyblizeniu)0-1v 4 kabelkowa...
 
 
Rolek 
gruba ryba



Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 301
Skąd: Z?cieniec\Szczecin
Wysłany: 2007-08-07, 22:13   

OK. To takie czule jest? to ja dam na ws?wki takie i pancerzyki za?oze to bedzie ok?

a propo to czekam na b?ad az wyskoczy mi znowu bo odlaczylem aku (skasowalem b?ad) i odpalilem auto i juz nie wyskoczyl drugi raz. Przejechalem z 3km i niewyswietla - tak pomyslalem ze to mogl byc dym z pasty uszczelniajacej ktory sie utwardzal a kopcil rowno. Malo tego to gniazdo sondy nim posmarowalem lekko. Jutro przejade wiecej km i sie okaze czy trzeba now? sonde.
_________________
GG:1500324
mail: Rolek1984@go2.pl
_________________

 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-07, 22:32   

powinno Ci blad drugiej sondy wyrzucic po okolo 30-40km rownej jazdy... ale na to nie ma reguly... przewaznie po paru odpaleniach itd... ale raczej powroci
 
 
Rolek 
gruba ryba



Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 301
Skąd: Z?cieniec\Szczecin
Wysłany: 2007-08-07, 23:14   

Zobaczymy co i jak, ale nastawiony jestem na kupno z allegro sondy i zrobienie jak samel pisal. Do tego dam chyba ten dystans, co byla mowa w jakims po?cie - tylko musze znalesc wykonawce. No i czy kat bedzie czy nie to bled?w nie bedzie juz :) Swoja drog? to jak wspawa?em now? z?aczke i uszczelnilem porzadnie wydech to czuje niewielki przyrost mocy no i w koncu s?ysze mrucz?cy t?umik od GST a nie dzioraw? z?aczke pod silnkiem.
_________________
GG:1500324
mail: Rolek1984@go2.pl
_________________

 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-08-08, 08:49   

rolek dla mnie taka przej?ci?wka to nie problem ale nie mam tak du?ej na?ynki :P .. jak zasponsorujesz to mog? ci wykona? :jezyk:
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Rolek 
gruba ryba



Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 301
Skąd: Z?cieniec\Szczecin
  Wysłany: 2007-08-08, 09:07   

To jaki koszt by? by tego mniej wiecej? Moj kumpel tez mysli o czyms takim bo jakis czas temu kupi? Subaru legacy i tez sa dwie sondy i swieci mu kontrolka - okazuje sie ze ma wstawiona strumienice w miejsce kata - glupota ale coz, powidzialem niech sprawdzi b??d na kompie i jak to sonda to jest patent ktory powinien zadzia?ac. To odsuniecie sondy to nieg?upie bo przyda sie na przysz?osc jak sie kat wysypie to wtedy do wyczyszcze w srodku i bedzie przelot.
_________________
GG:1500324
mail: Rolek1984@go2.pl
_________________

 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-08-08, 09:53   

musia? bym zobaczy? ?rednic? i gwint. i na allegro zerkna? musz? mie? na?ynki :D bo gwintownik mam taki.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Rolek 
gruba ryba



Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 301
Skąd: Z?cieniec\Szczecin
Wysłany: 2007-08-09, 17:33   

No to by by?o tak - to do wkrecania mia?o by ?rdnice gwintu 18mm na klucz 22 i na sonde do wkrecania tez na 18mm Ja sie nie znam na tokarkach i na takich rzeczach. Pomy?l samel czy zrobi? bys mi takie cos? W sumie to jak by zrobi? wieksza ilo?? to mozna by to pchac na allegro.

A wracajac do tematu, to kontrolka juz sie zapali?a. Wykreci?em sonde i odpio?em pod fotelem. Zamowi?em: UNIWERSALNA NOWA SONDA LAMBDA NTK-NGK 4-PRZEWODOWA
Mialem wziac bosha ale jak pisales ze taka montowales to tak? zam?wi?em. Miejmy nadzieje ze bedzie dzia?ac. Jak narazie je?dze bez sondy i nie dzieje sie nic poza swieceniem kontrolki.
_________________
GG:1500324
mail: Rolek1984@go2.pl
_________________

 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-09, 17:41   

sie nie dzieje... sie dzieje... bo jezdzisz w ustawniu tzw awaryjnym...

dobrze ze nie wybrales sonyd bosha... jak zamowiles z allegro to uwazaj bys wlasnie zamiast ngk nie dostal bosha... znam juz 2 przypadki gdzie wychu... tak klientow i zamiast lepszej ngk przyslali tansza gorsza bosha...
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-08-09, 17:45   

bo ona tylko sprawdza czy kat dzia?a ......... tak m?g? bym to zrobi?. musz? jednak wzi??? swoj? sond? i zobaczy? gwint. i znale?? co? z czego mo?na by to by?o wykona? ..... najlepiej co? grubo?ciennego. rozejrz? si?

gwintownik mam: M18x 1.5,3 .... teraz tylko tak? na?ynk? kupi? zaraz allegro przeszukam.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Rolek 
gruba ryba



Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 301
Skąd: Z?cieniec\Szczecin
Wysłany: 2007-08-09, 18:10   

OKI. To jak by co to daj znac co i jak. To az super pilne nie jest wiec w wolnym czasie. Dzieki

[ Dodano: 2007-08-12, 16:58 ]
Zamontowa?em now? sonde NGK zrobilem juz pare kilometrow i niezapalila sie jeszcze. Wydaje mi sie ze jest juz ok. A uczenie wolnuch obrotow eclipse hmmmm.... odpalilem - chodzil 15min i wiatak sie niewylacza to dalem sobie na luz i jezdze normalnie i mam dobre obroty rowne. Mi sie wiatrak w?acza jak jade po miescie d?ugo i powoli ale jak stoje to ciezko o to.
_________________
GG:1500324
mail: Rolek1984@go2.pl
_________________

 
 
 
ralph
[Usunięty]

Wysłany: 2007-09-04, 22:03   

mam pytanie mam eclipsa 2g z silnikiem 420a i pali mi sie check engine wiem ze jest to sonda lambda padnieta jak sprawdzic ktora to jest bo mam 2 sondy i chce wymienic tylko nie wiem ktora zeby zgasla mi kontrolka.Wiem ze bede kupowal z NGK i czy jak zamowie sonde z 4 kablowa to czy ona bedzie napewno pasowala czy jakies wymiary albo cos trzeba podawac jeszcze. :amen:
 
 
Rolek 
gruba ryba



Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 301
Skąd: Z?cieniec\Szczecin
Wysłany: 2007-09-04, 22:22   

No jak wiesz ze s?da to czemu nie wiesz ktora? :) Kup najpierw 1 sonde i sprawdz ostatnia za katem i jak bedzie dalej swiecilo ci check to daj ja na przod. NGK ja kupowalem i jest ok jako druga - nic nie swieci i nie ma problemu. 4 kabelkowa. Poczytaj ten temat od poczatku to sie dowiesz jaki kabelek do jakiego przyczepic bo kolory sie niezgadzaja. Nie lutujemy sondy tylko zaciskamy na takie konektorki. Sprawdz tez katalizator bo jak okaze sie ze jest juz wypalony to wymiana 2 sondy nic nie pomoze. Druga informuje o zuzyciu kata.
_________________
GG:1500324
mail: Rolek1984@go2.pl
_________________

 
 
 
ralph
[Usunięty]

Wysłany: 2007-09-04, 22:28   

bylem pare miesiecy temu w polsce i podlaczalem jego pod kompa i wykazalo ze jest padnieta sonda ale nie wiedzialem wtedy za sa dwie i teraz mam do?a bo nie chce mi sie bawic w przekladanie tych sand z jednego miejsca w drogie powiedzcie dla mnie mam sonde do zalatwienia w NGK za 110zl czy to drogo czy ktos moze zalatwic taniej i czy ta ond z NGK moge zamontowac jako pierwsza czy tam trzeba najlepiej ori i czy dwie odpowiadaja za kontrolke od chicka czy tylko jedna co do kata to jest ok :?
 
 
Rolek 
gruba ryba



Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 301
Skąd: Z?cieniec\Szczecin
Wysłany: 2007-09-04, 22:37   

Jak silnik pracuje dobrze i nie bierze wiecej paliwa, nie szarpie i nie kopci to pewnie druga sonda. Na allegro masz za 99z? NGK z zaciskami i koszulkami termicznymi 2l gwar. Pod fotelem masz pod wykladzina gume ktora przechodzi do podwozia to mozesz to wyjac i polaczyc lepiej w kabinie zeby nie bylo ze woda sie dostala do kabli (w kabinie zawsze bardziej sucho). Jesli masz kata ok to po resecie ECU i wczesniejszej wymianie sondy nie powinno sie zapalic juz check. Ja sam wymienilem w domu na kanale a filozofii tam wielkiej nie ma i jak cos nie wiesz to na forum Ci pomozemy co do czego.
_________________
GG:1500324
mail: Rolek1984@go2.pl
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14