Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
przekladka na DOHC
Autor Wiadomość
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-20, 23:23   

Mialem troche czasu w powrocie z Polski i zastanawialem sie co i jak...

1. Twoje odczucia. Mowisz ze moze jest mniej niz 30-40KM bo nie masz go wystrojonego. To jest duza modyfikacja wplywajaca na przeplyw powietrza i wysokosc obrotow. Masz duze szanse ze kolejny skok mocy bedzie po wystrojeniu. Nawet o tyle samo ile "wyczules" w tej chwili.

2. WOLNE OBROTY: Nie sadze zeby wieksze kanaly i wiecej powietrza az tak rozjechaly ilosc powietrza zeby ECU korygowal je dodajac tyle paliwa nawet na wolnych obrotach. Czy te problemy masz tylko nacieplym czy tez na zimnym silniku?

3. Co do kodow: Ze wzgledu na to ze to wciaz seryjny ECU, mieszanka moze byc za uboga albo za bogata. Ta pierwsza spowoduje ze zmarnujesz pieniadze i czas i bedzie po silniku. Drugie spowoduje ze masz zakres nie wykorzystanej mocy. Sprawdzisz z jakimi kodami masz doczynienia - wtedy bedzie mozna myslec o sprawdzaniu co i jak.

Wspomnialem o kabelku gdyz jesli myslisz o turbo i juz tak daleko zaszedles szkoda zebys to teraz zmarnowal a dobrze jest kontrolowac co sie dzieje z twoim silnikem.

Mozliwe ze konieczne jest przeskalowanie wtryskow od nowa ale tego nie zrobisz bez dokladnych odczytow z ECU. ECUFLASH daje ci mozliwosc bardzo fajengo tuningu w warunkach domowych ale dobrze jesli bedziesz mial jakas sonde szerokopasmowa (chyba ze mozesz porzyczyc).

Mowisz o oszczednosciach... jesli zaczniesz oszczedzac to bedzieto dosc zgubne.. to narazie tyle ode mnie. Przeskanuj dokladnie i daj znac :>
 
 
bizness
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-20, 23:29   

jonas, jakie mniej wiecej koszty takiej przekladki? projekt pelen podziwu, to auto powinno tak wychodzic z fabryki ;)
 
 
jonas 
KLUBOWICZ

Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 169
Skąd: D?browa Gornicza
Wysłany: 2009-04-20, 23:53   

co do kosztow to zalezy za ile kupisz glowice z kolektorem . reszta to juz jakies 1000 PLN .
i zalezy co ci wyskoczy . bo niekiedy z 1000 robi sie 2000 .

a teraz wracajac do tematu to :

szukalem kabelka i nie moge znalesc (jedyny w stanach , ale to troche daleko i nie zawsze chca wysylac do polski )

co do obrotow to tak jak by zawsze bylo o okolo 1000 za duzo
na zimnym 2500 na cieblym 1500

co do kodow to chyba jutro podjade do goscia i sprubujemy cos zczytac
i tu przydal by sie juz kabelek bo po co placic 5 dych
pisales cos o tym ze masz jakies oprogramowanie
moze bys sie podzielil :)

Tak jak pisa?em, zamieszczam par? fotek
Na pocz?tek wrzucam wydruki z hamowni. Jak wysteruje silnik, to b?dzie ko?cowy wydruk i b?dziemy wiedzie? ile tak naprawd? daje koni taki swap.






To zdj?cie starej konfiguracji silnika przed przek?adk?. Jak wida? na zdj?ciu, troszeczk? ju? rozebrane. By?em podjarany i zapomnia?em o aparacie 




Tu jest ju? ?ci?gni?ta stara g?owica i za?o?ona nowa uszczelka. Jak wida? na zdj?ciu, nie trzeba nic przerabia?, pasuje idealnie (uszczelka z evo?8). Jak po?o?y?em uszczelk? na uszczelk? to s? identyczne, r??ni? si? tylko grubo?ci?.



To zdj?cia z innego widoku
Tak pogl?dowo, aby by?o wida? ka?da stron?





Tutaj zdj?cie pi?knej g?owicy z evo 8 . Jeszcze z wtryskami z evo 8. Niestety wylecia?y, poniewa? podobno nic by nie da?y, wr?cz by zaszkodzi?y. Czekaja na stage 3 TURBO .
Jak wida? jeszcze na za??czonym obrazku, brak jest kola od rozrz?du, kt?re da?o mi popali?. Dzwoni?em w ?wi?ta po ludziach i rozpytywa?em o kolo . Ale przyjaciele z projekt xs pomogli i tu podzi?kowania dla Goldiego.




Tutaj za?o?ona g?owica z ustawionym rozrz?dem i przykr?conym kolektorze wydechowym, kt?ry pasuje bezproblemowo.



Tutaj wida? rozwi?zanie z za kr?tkimi w??ami od ch?odnicy. Troch? nieprofesjonalnie, ale mam nadzieje ze w najbli?szym czasie b?d? w??e SAMCO do evo 8 



A tutaj zdj?cie ju? posk?adanego grata po odpaleniu. Jak wida? wszystko pasuje bez przer?bek.



Tak na podsumowanie to wi?kszo?? cz??ci jest plug&play. Kostki we wi?sce pasuj? bezproblemowo.
Trzeba tylko prze?o?y? kable w kostce od czujnika po?o?enia przepustnicy z 12p3 na 3p21 (liczby to numery kabli a p to puste miejsce we wtyczce).Przelutowa? jedna kostk?, bo ma za kr?tki kabel (to wtyczka od jakiego? elektrozaworu). Co do reszty to wystarczy rozpru? wi?zk? i ota?mowa? ja na nowo, d?ugo?ci kabli wystarczaj? bezproblemowo.
Za?lepi? par? otwor?w. Jeden to wyj?cie ch?odzenia na turbin?. Drugi to wyj?cie podci?nienia do turbiny, a trzeci to wyj?cie smarowania oleju na turbin?.
Nast?pny schodek to trzeba dopasowac listwe wtrysk?w. Wtryski od 3g s? od evo kr?tsze o jakie? 10mm. trzeba tylko si? pozby? dystans?w oryginalnej listwy i podpi?owa? uchwyty na kolektorze ss?cym, kt?re maja schodek i wyginaj? listw? i uniemo?liwiaj? dok?adnego monta?u.
Nie b?d? mo?e si? bardziej rozpisywa?, bo przer?bek jest mn?stwo, lecz polegaj? one na bardzo prostych czynno?ciach.
Np.: przepi?ciu kabelka obok, przed?u?enie w??a lub przepi?cie go np. obok
Jak b?dzie kto? pod??a? za moja droga to oferuje swoja pomoc w 100 % i wtedy dopiero opisze dok?adnie przer?bki, kt?re b?d? punktem blokuj?cym.
Ostatnio zmieniony przez 2009-04-21, 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-21, 00:04   

jonas napisał/a:
Ale przyjaciele z projekt xs pomogli i tu podzi?kowania dla Goldiego
ciagle obserwujemy projekt :) i trzymamy kciuki :) w razie problemow pomozemy na ile bedziemy w stanie :)

p.s. poprawilem troche posta by sie zdjecia wyswietlaly ;p
 
 
MikeR 
KLUBOWICZ
go your own way

Pomógł: 9 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 725
Skąd: SLU
Wysłany: 2009-04-21, 07:48   

Projekt rewelacyjny :jezyk:

Rozumiem ?e teraz silnik ma pojemno?? 2.4 i jest DOHC. Czy do podnoszenia mocy trzeba go zaku? ? Ile wytrzymuj? seryjne graty ? Czym ten silnik r??ni si? od silnika z 2.4 z 2G ?

Jonas moim zdaniem je?li zainwestujesz w Ecumaster i usuniesz przep?ywke, wystroisz odpowiednio silnik to zyski powinny by? ca?kiem spore, nie b?d? to ?le wydane pieni?dze tylko dobra podstawa pod przysz?e turbo, kt?re r?wnie? wystroisz Ecumasterem.
Ostatnio zmieniony przez MikeR 2009-04-21, 07:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-21, 09:12   

Nie wiem co do pojemnosci silnika ale kompresja sie zmienia. Co do zakucia to jest potrzebne jesli miezysz ponad 15PSI, bo tyle turbo wytrzymuja na seryjnych. Co do roznic z 2G to orientacja jest przekrecona o 180 st. (skrzynie masz z drugiej strony).

jonas... MikeR to nie pierwsza osoba ktoa ci mowi ze warto byloby cos zrobic ze sterowaniem szczegolnie jesli zamierzasz isc dalej. Obozy sa podzielone. ECUMASTER vs. OEM ECU.

Wszystko zalezy od tego ktora droge preferujesz. Co do kabelka to ktos na forum kupowal do 1G (czy jakos tak) i przyszlo do Polski bez problemow.

Szukalem posta gdzie pisalem o ECUflash'u ale gdzies zaginal. Oprogramowanie do tuningu jest calkowicie darmowe. Jesli masz ochote sie pobawic to zapraszam na strone:
http://www.openecu.org/index.php?title=EcuFlash
Niestety potrzebujesz "ten kablek" zeby uzyskac wlasciwa komunikacje. Jesli chodzi o soft do diagnozy... niestety tez pracuje z tym kablem. Jesli chcesz to przesle ci przyklady zczytow na maila. - (ALE TO NA OSOBNY TEMAT)

Tu jeszcze soft do skanowania: http://www.limitless.co.nz/
A tu kabelki: http://www.limitless.co.nz/cables/

Wracajac do tematu... powiedz jak miesci sie kolektor na tylach silnika? Mozesz zrobic zdjecie? Jak uporles sie z wtryskami i ich zamontowaniem?
 
 
jonas 
KLUBOWICZ

Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 169
Skąd: D?browa Gornicza
Wysłany: 2009-04-21, 13:20   

co do zmieszczenia kolektora to nie ma problemu
po zamontowaniu z evo jest tam o wiele wiecej miejsca

a co do wtryskow
to za?ozylem na listwie z evo tylko wywalilem plastikowe dystanse
wtrysk z 3G jest dokladnie 10 mm kr?tszy od wtrysku z evo
a plastikowy dystans ma dokladnie 10 mm

trzeba tam bylo troszke podpilowac

jak zrobie zdjecia to dorzuce
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-21, 18:14   

przed chwila zbadalismy jonasa:

odczyt przy jalowych (ogarnelismy obroty :P ) oraz przy 2000rpm




bledy :
p0122 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Low Input
p0421 Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)


i jeszcze maly bonusik (3g z mlodszym kuzynem):



Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2009-04-21, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jonas 
KLUBOWICZ

Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 169
Skąd: D?browa Gornicza
Wysłany: 2009-04-21, 21:19   

chyba zdecydowalem

rozmawialem z Goldim i wstepnie namowil mnie do Ecumastera

silniczek chodzi jak zloto
musze jeszcze pokombinowac z czujnikem polozenia przepustnicy
chyba po prostu jest zle podpiety

i jeszcze dla upewnienia
czy chodzi wam o Digital Ecu Tuner II
czy o jakis inny model ?

narazie silnika nie krece bo boje sie o moje tloczki
ale juz nie moge sie doczekac kiedy bedzie wysterowany i bede naprawde smigac po ulicach

i Stage 1 bedzie zamkniete :)
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-21, 21:28   

Tym PO421 to bym sie nawet nie przejmowal... przynajmniej do czasu. Mozliwe ze silnik kichnal zla mieszanka i blad sie pojawil. Mozliwe ze samo zginie - jesli nie to wtedy bedzie trzeba sprawdzic ale po wystrojeniu.

To jak to jest z tymi wolnymi? Udalo sie je naprawic czy nie? Bo z tego co widze to odczyty sa calkiem oki... (tylko chwilowe) ale wygladaja oki.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-21, 21:32   

jonas napisał/a:
rozmawialem z Goldim i wstepnie namowil mnie do Ecumastera
jeszcze sie chwile wstrzymaj :P bo musimy to przemyslec ;)


jonas napisał/a:
czy chodzi wam o Digital Ecu Tuner II
czy o jakis inny model ?
tak... ecu master detII jest tylko jeden model ;) chyba ze bedziesz mial okazje sie juz DETIII pobawic ;) coming soon...
 
 
jonas 
KLUBOWICZ

Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 169
Skąd: D?browa Gornicza
Wysłany: 2009-04-22, 08:20   

wolne obroty sa opanowane
poprostu przepustnica byla zle wyregulowana :)
a co do bledu katalizatora , to wystepuje poniewaz go poprostu nie ma :)
cos szwankowal i go wywalilem :)

takze zostaje mi tylko czujnik polozenia przepustnicy
ale wydaje mi sie ze jest po prostu zle podlaczony
 
 
 
MikeR 
KLUBOWICZ
go your own way

Pomógł: 9 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 725
Skąd: SLU
Wysłany: 2009-04-22, 08:55   

czyli przer?bka typu plag&play ? szkoda ?e go nie hamowali?cie... seryjny komputer ogarnia paliwo ?
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-22, 11:43   

MikeR napisał/a:
czyli przer?bka typu plag&play ? szkoda ?e go nie hamowali?cie... seryjny komputer ogarnia paliwo ?
nie zupelnie plug& play... i niestety seryjny sterownik nie ogarnia tematu... mozna powiedzied prawie... ale jest programowalny... wiec luz
 
 
jonas 
KLUBOWICZ

Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 169
Skąd: D?browa Gornicza
Wysłany: 2009-05-03, 20:27   

zamieszczam informacje jakie musialem zrobic zmiany aby wtryski pasowaly

na poczatek pozbylem sie plastikowych dystansow ktore mialy 10 mm grubosci
dokladnie tyle o ile byly krutsze wtryski 3g od evo 8



okazalo sie ze listwa po dokreceniu krzywi sie i trzeba bylo troszeczke podpilowac uchwyty w kolektorze ssacym (czarna linia imituje line ktora tworzyl uchwyt )



po wyszlifowaniu wszystko bylo ok :)
wtryski pasowaly w 100% i nie utrudniy to montaz wtryskow z evo w przyszlosci

co do zdjecia kolektora ssacego , to jeszcze wrzuce , bo zapomnialem zrobic :jezyk:

przepraszam za fatalne zdjecia ale nie idzie tam zmiescic aparatu
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-25, 20:05   

I jak tam po pewnym czasie jazdy? Jakies postepy?
 
 
jonas 
KLUBOWICZ

Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 169
Skąd: D?browa Gornicza
Wysłany: 2009-06-26, 15:42   

narazie temat umarl

ale mysle ze do paru tygodni wroci :)

na dzien dzisiejszy jest kupiona pompa paliwa (walbro 255 oczywisci )

i zastanawiam sie czy zmieniac wtryski
tylko ze do zmiany wtryskow potrzebuje rezystor paka i nie moge tego holerstwa trafic na allego
do paru kolesi pisalem w tej sprawie ale sie nie odzywaja , pewnie nie wiedza co to wogule jest

jak zainstaluje te dwie zeczy , to wysylam samochod do ponownego strojenia :)

i powolij przymiezam sie do turbo :)
lezy kolo szafy i sie marnuje

moze do konca lipca wpadnie :)

[ Dodano: 2009-06-26, 15:44 ]
Goldi ma rezystor paka i sie nie chce podzielic :boks:
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-26, 20:06   

Zamiast wstryski EVO uzyj wtryski od WRX ktore sa tego samego rozmiaru i maja ta sama rezystywnosc. Pasuja idealnie do 3G. Jak dobrze pamietam to sa 425cc i ludzie latwo je przerabiaja do 770cc. Jest gdzies na temat modyfikacji jak to zrobic.

Jak dobrze pamietam to musi byc model 2002. :ok:

Jezdzisz nim czy stoi? Jesli jezdzisz to jak wyglada spalanie i sama jazda? Masz juz jakies wyniki?
 
 
jonas 
KLUBOWICZ

Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 169
Skąd: D?browa Gornicza
Wysłany: 2009-06-29, 16:07   

jezdzi jezdzi :)

co do spalania to w trasie na razie sie nic nie zmienilo
jak sie depnie to troszke spali

na dzien dzisiejszy najpiekniejsze co jest w calej przekladce to dzwiek samochodu
jak juz wczesniej pisalem , wrescie slychac ze samochod oddycha :)

na dzien dzisiejsz czeka pompa na zamontowanie i podroz do projekt x na konkretne strojenie
bo w ostatnim czasie braklo paliwa w gornym zakresie

a narazie nie mam kompletnie czasu
padl golf mojej dziewczyny i musze go reanimowac

jek bede mial troszke czasu i aparat to zrobie fotke i wrzuce ja na posta z dziwactwami
jak niedomagajacy wtrysk wygral z wypalonym tlokiem :)
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-29, 16:41   

A moze jakis klip dzwiekowy z twojego Evoclipsa? :>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13