ok imowisz,ze przyrost do 10 km i 20 nm,to jest b.dobrze,a gdzie ta firma sie miesci,ktora to robi?wydech musze noy zrobic,bo ten juz sie zaczyna sypac,tyle tylko,ze wyglad ma ladny bo jest na dwa tlumiki ultera iladnie brzmi-mruczy na niskich,a nawysokich metaliczny odglos,filtr to byl bmc lub brc nie pamietam dokladnie,ale jesli mowicie,ze aem lub pipercross,to ok,jakie sa ich koszta?wszystko pewnie da przyrost z 15 km i 25 nm,to i tak dobry wynik,mi wystarczy,tylko samochod wyglada na jakies ponad 200 i kazdy chce sie scigac, a ja juz nie jestem wycisnac wiecej,szkoda,turbo nie wchodzi w gre
ile moze to dac? moze... z naciskiem na moze!! 10km max... to sa samochody z silnikami wolnossacymi... to nie honda... cudow nie oczekuj
diablo23 [Usunięty]
Wysłany: 2009-04-07, 23:34 re
to prawie jak soft turbo,wiec nie ma sensu,albo sofcik-ale tez beda problemy,albo jakies tansze czesci,bo nie ma sensu pchac tyle kasy jak to nic nie da,no coz myslelm,ze z wydecham bedzie latwiej,a tu klaps,to mi sie nie oplaca-cena w granicach 5-6 tys,bez sensu za tyle mozna chyba softa zalozyc razem z zestrojeniem,a co z v-boxem v-techa-latwy montaz,bez strojenia,ale pewnie przyrosty mizerne-i tak zle i tak niedobrze
GOLDI [Usunięty]
Wysłany: 2009-04-07, 23:36
diablo23 napisał/a:
a tu klaps,to mi sie nie oplaca-cena w granicach 5-6 tys,bez sensu za tyle mozna chyba softa zalozyc razem z zestrojeniem
soft turbo to okolice 15 tysiecy
diablo23 napisał/a:
a co z v-boxem v-techa-latwy montaz,bez strojenia,ale pewnie przyrosty mizerne-i tak zle i tak niedobrze
co ty chcesz 1-2 kunia dodac ? pozatym odradzam wszystko co z vtechu oby nikomu nie przyszlo po nich poprawiac strach sie bac
Pomógł: 24 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2007 Posty: 1289 Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2009-04-08, 08:20
hehe.
ca?y czas mam te diwajsy
zachowa?em jako ciekawostk? przyrodnicz?, aczkolwiek nie wiem czy ktokolwiek by chcia? to wk?ada? do samochodu...w moim przynajmniej chyba nie dzia?a?o tak jak powinno
_________________ DIAMONDS ARE FOREVER
diablo23 [Usunięty]
Wysłany: 2009-04-08, 22:39 RE
ciekawie,widze ze firma tylko ladnie wyglada na reklamie,z tego wszystkiego odeszla mi ochota na wszelkir przerobki,zaloze jakis dobry filtr iiiiiiii myslalem o oryginalnym wydechy do dodge'a,ale nowym,reszty nie bede zmienial,nie ma sensu,lepiej poczekac troche,sprzedac go i kupic gst i wtedy zaczac cos kombinowac,albo cos juz przerobionego ze stranow sciagnac,bo mozna ladne modele kupic za rozsadna cene
Pomógł: 58 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 1636 Skąd: Pl
Wysłany: 2011-05-06, 14:33
ostro kotleta odgrzewam
Przeczytałem cały wątek kilka razy, ale wciąż nurtuje mnie kilka pytań
jeśli nie polecą joby to będę pytał dalej
pierwsza rzecz, to kolektor wydechowy, szukam, szukam i z tego co znalazłem to:
1. hahn
ten też jest chyba żeliwny. Są jakieś różnice?
Pytam najprościej jak mogę, ponieważ wiadomo, że Hahn jest spoko, ale jakie są negatywy tego 2? Ma co prawda wyjście na zew. WG, ale kiedyś ktoś mnie poprawiał na forum, jak nie wiedziałem dlaczego u kogoś tam był on zaślepiony. Nigdzie nie mogę znaleźć jakiś informacji popartych faktami. Wszędzie, że jak ebay to turbo chinol itp - nie wnikam, chodzi o kolektor
Ten jest "rurowy" poprzednia dwa były "skrzynkowe", z tego co wyczytałem do skrzynkowy daje spokojnie rade, zaś te "baranki" są jakoś liczone (choć nie wiem czy aż tak bardzo ktoś w to wnika) i równoodległościowe, co jak również wyczytałem poprawi dół, czyli szybciej turbina się będzie wkręcać itp.
Uprzedzam pytania: zależy ile chcesz dmuchnąć?
Pytam o softa czyli spokojnie, a moje pytanie wywodzi się z tego, że:
1. kolektor do 420a w Polsce nie do kupienia
2. ebay: żeliwny spoko, ale za tą samą cene jest "ładny" obx - no bo czemu ma nie być ładny? Jedyny minus który znalazłem w sieci to że potrafią pękać, czy to przez słabe mocowania (ciężar sprężarki je łamie), czy to obok, lub na spawach
3. hahn - wiadomo, ale za drogo jak dla mnie na nowy kit, uzywek jak na lekartwo
Widziałem też chyba na DSMtuners czy gdzieś, że spawają sami z rur, ale z drugiej strony czytałem, że żeliwo starasznie ciężko się spawa - nie znam się, szukałem w google.
Ciekawi mnie czy bardziej by było opłacalne, "wystruganie" takiego kolektora w Polsce, czy ściąganie z ebaya? Wkurza mnie to bo widze na allegro do GST za 300 zł, a 210 USD + jakieś cła wychodzi dużo drożej, a na mój chłopski rozum to są 2 flansze i rurki. Nie jest to chyba zbyt skomplikowane
Wypowiadajcie się kto może bo o tym na forum jest baaaaaaardzo mało, a chyba po to one jest
_________________ Eclipse 2G GS 1997, 420a
Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
GOLDI [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-06, 14:47
andrzejp napisał/a:
i równoodległościowe, co jak również wyczytałem poprawi dół, czyli szybciej turbina się będzie wkręcać itp.
niet.. rownoodleglosciowy poprawia przeplwyy na gorze... skrzynka ma lepszy dol..
kolektor najlepiej zeliwny z wyjsciem na WG poniewaz ciezko na seryjnych acturator dac doladowanie nizsze niz 0,7 bara. a tyle to juz strach dmuchac w seryjny motor, a wlasciwie tloki...
ale taki zeliwny to widze ze to flansza t3 wiec jest uzalezniony od sprezarke z housingiem opartych na flanszy t3 a wiec wieksza czesc garrettów.. pytanie jaka sprezarke chcesz? cos pokroju gt28rs, gt2871r, 16g bym pakowal na Twoim miejscu
andrzejp napisał/a:
2. ebay: żeliwny spoko, ale za tą samą cene jest "ładny" obx - no bo czemu ma nie być ładny? Jedyny minus który znalazłem w sieci to że potrafią pękać, czy to przez słabe mocowania (ciężar sprężarki je łamie), czy to obok, lub na spawach
stal cienkoscienna i strasznie pekaja na spawach po jakims czasie... ogolnie kolekotry wydechowe powinno spawac sie z grubej nierdzewy i ostro przetapiac a potem obrabiac miejsca przetopow...
andrzejp napisał/a:
Widziałem też chyba na DSMtuners czy gdzieś, że spawają sami z rur, ale z drugiej strony czytałem, że żeliwo starasznie ciężko się spawa - nie znam się, szukałem w google.
a po co spawac z zeliwa ? tniesz flansze na laserze z nierdzewki i kupujesz elementy ze stali nierdzewnej i spawasz
andrzejp napisał/a:
bo widze na allegro do GST za 300 zł, a 210 USD + jakieś cła wychodzi dużo drożej, a na mój chłopski rozum to są 2 flansze i rurki. Nie jest to chyba zbyt skomplikowane
dolicz planowanie powierzchni odpowiednie spasowanie, podpory kolektora etc.. to nie do konca jest takie proste
Pomógł: 58 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 1636 Skąd: Pl
Wysłany: 2011-05-06, 15:04
GOLDI, dziękuje
GOLDI napisał/a:
kolektor najlepiej zeliwny z wyjsciem na WG poniewaz ciezko na seryjnych acturator dac doladowanie nizsze niz 0,7 bara.
hmm, ale wtedy bym musiał dać/kupić zewnętrzny WG i koszt znów rośnie podejrzewam w tysiącach. Ty u siebie nie miałeś przypadkiem wewnętrznego?
GOLDI napisał/a:
pytanie jaka sprezarke chcesz? cos pokroju gt28rs, gt2871r, 16g bym pakowal na Twoim miejscu
Nie mam zielonego pojęcia, z tym pytaniem wole poczekać i nie robić burzy...
co do 16g to wszystko pięknie ładnie, ale czy nie jest ona dużo droższa? czy aż taka potrzebna? może są różne rodzaje tych 16'tek, ale one chyba do 400km starczają, więc nie był by to przerost formy nad treścią? oczywiście jeżeli plan by był o późniejsze podnoszenie mocy to i owszem, ale na soft nie jest zbyt "duża"? na chłopski rozum to puki ona się obudzi to już będe musiał bieg zmieniać
GOLDI napisał/a:
dolicz planowanie powierzchni odpowiednie spasowanie, podpory kolektora etc.. to nie do konca jest takie proste
a Wy robicie takie kolektory? mam pisac na "biuro" czy na forum? jeśli to nie tajemnica
Podejrzewam, że fajnie by było poskładać go na aucie, ale niestety kraków daleko ;/
Zapytać zawsze można i proszę o spokojne podejście do tematu to że chce się dowiedzieć, nie znaczy że dziś po pracy będe "tjuningował"
_________________ Eclipse 2G GS 1997, 420a
Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
a Wy robicie takie kolektory? mam pisac na "biuro" czy na forum? jeśli to nie tajemnica
Podejrzewam, że fajnie by było poskładać go na aucie, ale niestety kraków daleko ;/
robią robią, a nawet aktualnie jest zdaje się możliwość zbudowania "na aucie" w PXS bo stoi tam 420a akurat
Pomógł: 58 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 1636 Skąd: Pl
Wysłany: 2011-05-06, 15:24
poczekam na odpowiedź GOLDI'iego, bo pw ma wyłączone
sprowadzą mnie chłopaki na ziemie
_________________ Eclipse 2G GS 1997, 420a
Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
GOLDI [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-06, 17:35
andrzejp napisał/a:
hmm, ale wtedy bym musiał dać/kupić zewnętrzny WG i koszt znów rośnie podejrzewam w tysiącach. Ty u siebie nie miałeś przypadkiem wewnętrznego?
mialem, ale dlugo szukalem aktuatora z opla gdzie otwiera sie przy 0,55 bara
andrzejp napisał/a:
Nie mam zielonego pojęcia, z tym pytaniem wole poczekać i nie robić burzy...
co do 16g to wszystko pięknie ładnie, ale czy nie jest ona dużo droższa? czy aż taka potrzebna? może są różne rodzaje tych 16'tek, ale one chyba do 400km starczają, więc nie był by to przerost formy nad treścią? oczywiście jeżeli plan by był o późniejsze podnoszenie mocy to i owszem, ale na soft nie jest zbyt "duża"? na chłopski rozum to puki ona się obudzi to już będe musiał bieg zmieniać
no wlasnie nie do konca ona jest za duza. raczej musialbys szukac tych rozmiawrow turbo by zachowac odpowiednie przyrosty bez duzego laga. oczywisicie mozna dac mniejsza ale wtedy bedzie kiepski top end i samochod nie wygeneruje tyle mocy. smiem twierdziec ze garrett bedzie drozszy od 16g. 16g to wydatek rzedu 360hp, gt28rs/gt2781r okolo 330-350hp
i takiej sprezarki potrzeba do 420a
andrzejp napisał/a:
a Wy robicie takie kolektory? mam pisac na "biuro" czy na forum? jeśli to nie tajemnica
Podejrzewam, że fajnie by było poskładać go na aucie, ale niestety kraków daleko ;/
oczywiscie robimy, wlasnie jedna skrzynka wyladowala na 420a z 16g na pokladzie, ale narazie nie zdrawdze ktorego klubowicza i prosze tych co cos wiedza w temacie rowniez o milczenie
tak wiec da sie przygotowac turbo kit, aczkolwiek najlepiej budowac to od razu na samochodzie, kazdy setup jest inny. i ciezko o uniwersalne rozwiazania.
jesli chcialbys zapytac cos z projectxs smialo pisz na mail biuro@projectxs.pl
ps. pw wylaczylem bo ostatnimi czasy to kilka godzin dziennie spedzal na rozwiazywaniu problemow innych, a potem rozne zdanie na forum od tych osob na forum czytalem... wiec zrezygnowalem z tej opcji, do szczescia potrzebna mi nie jest a i zagladam tutaj coraz rzadziej z racji powyzszych zachowan... nie temat nie miejsce na to
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2011-05-06, 17:37, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 58 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 1636 Skąd: Pl
Wysłany: 2011-05-06, 17:46
GOLDI, brak mi słów...
chciałbym iść "przetartym szlakiem jakimś" i jeśli nie będziesz zaglądał na forum to chociaż do tego topicu zajrzyj
dawaj adres to Ci 4-ro pak leszka na weekend wyśle, bo właśnie takich odpowiedzi szukałem
_________________ Eclipse 2G GS 1997, 420a
Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
GOLDI [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-06, 17:53
andrzejp napisał/a:
dawaj adres to Ci 4-ro pak leszka na weekend wyśle, bo właśnie takich odpowiedzi szukałem
nie jestem tu dla zadnych profitów czy też giftów lubię to co robie, szanuję ludzi rzeczowo podchodzących do performance'u tak więc andrzeju strugaj turbo
jesli masz jakies pytania co do setupu to spoczko pomoge Ci dobrac odpowiednie elementy by całość miała ręce i nogi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach