Zwiekszanie mocy 420a |
Autor |
Wiadomość |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-09, 16:24
|
|
|
nie da sie tego obejsc w seryjnym aktuatorze eclipsea... probowalem |
|
|
|
|
maciek
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 250 Skąd: Krosno/KRK
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-09, 19:13
|
|
|
250-275km na 0,6 bara jest bardzo optymistyczne...
maciek napisał/a: | Czy doladowanie 0,5 -0,6 bara na 16g jest bezpiecznie dla niezakutego silnika | a kto powiedzial ze utubienie jest bezpieczne ? modyfikacje zawsze wiążą ze sobą pewnego rodzaju ryzyko.
ogólnie przyjęło się granice w 420a na poziomie 0,68bara, powyżej tej wqartości jest niebezpiecznie, ale i tak wszystko zależy od strojenia... |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2011-05-15, 22:30
|
|
|
Poczytałem ten temat do 1 do ostatniej str. nie jestem specjalistą, a właściwie jestem laikiem w temacie uturbiania ale trzeba się rozwijać i szukam informacji na ten temat, ale czytając temat naszła mnie myśl czy turbo od silnika 4g63t pasowało by do silnika 420A. Nikt tego rozwiązania nie poruszał a wydawało by się one oczywiste, silniki mają podobne parametry więc powinno pasować, kwestia podłączenia chyba jest do zrealizowania? |
_________________
|
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2011-05-15, 22:39
|
|
|
turbo to mozesz sobie zalożyć jakie chcesz, kwestia kolektora a wlaściewie jego flanszy pod turbo. |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-15, 22:44
|
|
|
ja mialem turbine z 4g63T (a wlasciwie hybryde lekką, ale mniejsza o to) ale kolektor nie pasuje...
Miron napisał/a: | silniki mają podobne parametry | ke? |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2011-05-15, 22:46
|
|
|
Właśnie o to mi chodziło, kwestia montarzu jest chyba do przeskoczenia i wcale nie powinno to wyjść tak drogo. |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-15, 22:51
|
|
|
ale turbo to nie wszystko....
trzeba liczac srednio ze 14b w dobrym stanie to okolo tysiak... t25 nie bierzemy w ogole pod uwage bo cieżko tu nazwać turbosprężarką
a tak na serio... nie wolno przekraczać pewnego doładowania w tym silniku... więc lepiej dmuchnąć z troche większej sprężarki bez dużego laga i cieszyć się większą mocą niż dmuchać z jakiegoś maleństwa i mieć mniej mocy (mowa o t25)
turbo to turbo, a jeszcze uklad paliwowy, uklad doltowy z intercoolerem, uklad wydechowy, elektronika, podstawowe wskaźniki do monitorowania pracy, jakoś trzeba oidpiąc smatowanie i chłodzenie sprężarkik, zrelokować odmy itd itd itd... to nie jest takie proste jest bardzo wiele drobiazgów o ktorych sie nie mowi |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2011-05-15, 23:13
|
|
|
GOLDI napisał/a: | to nie jest takie proste jest bardzo wiele drobiazgów o ktorych sie nie mowi |
dokladnie. sprężrka z kolektorem to może 1/4 tego co potrzeba. jest pelno dupereli ktore trzeba wymianic,dorobić, czy przerobić, zwlaszcza w silniku który nie wychodzil jako doladowany. Tak jak Zloty pisze, podlaczyć gdzieś trzeba smarowanie i chlodzenie spręzarki, do tego powrot oleju do miski, dobrać odpowiednie wtryski, jesli trzeba bedzie to do nich resistor pack, pompa paliwa jesli już mowa o ukladzie zasilania, no i regulator ciśnienia. do tego warto by bylo zalozyć DET'a, cale orurowanie lacznie z IC a jak juz tu jestesmy to BOV do kompletu...
... i duzo duzo pracy.... |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-16, 00:04
|
|
|
Tofik napisał/a: | no i regulator ciśnienia. | a jesli to tzw poliftowy 420a to praktycznie caly uklad paliwowy sie przerabia doklada sie nowa linie paliwowa z racji iz nie jest on ukladem przelewowym... |
|
|
|
|
Emilio [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-17, 00:00
|
|
|
lepiej sprzedać miśka wolnossaka dołożyc pare groszy i kupić Turbiaka zaoszczędzi się czasu sporo który jest dziś jak piniądz |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-17, 00:09
|
|
|
Emilio napisał/a: | lepiej sprzedać miśka wolnossaka dołożyc pare groszy i kupić Turbiaka zaoszczędzi się czasu sporo który jest dziś jak piniądz | hmmm patrzac na to obiektywnie to zadany turbo kosztuje treoche grosza... a sprzedac GSa w cenie zlomu sie nie oplaca jesli zadbany |
|
|
|
|
Emilio [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-17, 00:15
|
|
|
ja swojego 1G sprzedałem rok temu za 8400zł był prawie najdroższym ogłoszeniem wtedy na otoMoto wiedziałem co mam i sie ceniłem tak więc nie ma co oddawać za pół darmo zadbanego egzemplarza kupujący doceni nawet zadbanego GS
jak bym miał dołożyć z 4tyś to wolał bym sprzedać i kupić GST |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-17, 00:20
|
|
|
utarło sie w PL ze silnik chryslera jest zly i basta... stad ceny ecli z 420a na pokladzie nizej niz euro... poza tym czym woz starszy tym jego spadek ceny wolniejszy... nie ma co porownywac 2g z 1g... obserwuje rynek od jakiegos czasu... w ciagu roku ceny GSów poszły o 100% w dół o 2g mowa oczywiscie, a 1g o około 50%... GSa zadbanego teraz moim zdaniem spokojnie można kupić za około 13 tysiecy złotych.. a zadbane turbo moim zdaniem to wciaz 25kzł+
Zdecydowanie wolałbym uturbić zadbane 420a finalnie zyskująć lepszy wynik niż seryjne 4g63T |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-17, 08:00
|
|
|
GOLDI napisał/a: | w ciagu roku ceny GSów poszły o 100% w dół o 2g mowa |
To gdzie rozdają te darmowe GS-y? Wezmę ze trzy |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
maciek
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 250 Skąd: Krosno/KRK
|
Wysłany: 2011-05-26, 19:19
|
|
|
Czy taki intercooler będzie wystarczający do soft turbo na 16g?
Wysokość rdzenia 140 mm.
Szerokość rdzenia 550 mm.
Grubość rdzenia 65 mm.
Wysokość całkowita 140 mm.
Szerokość całkowita 700 mm.
Grubość całkowita 65 mm.
Średnica wejść 57 mm. / 2 1/4"
I jak z jego wymiarami do poliftowego zderzaka? |
_________________
|
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2011-05-26, 20:24
|
|
|
do softa w 420a to nawet seria z gst bedzie dobra - Goldi nie mial centralnego u siebie.
... tak więc będzie
jak wejdzie w polifta nie wiem, ale patrzac jakie duże IC tam upychaja to nie widze problemu |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-27, 00:49
|
|
|
ten siada idealnie w otwor polifta:
Wysokość rdzenia 230 mm.
Szerokość rdzenia 550 mm.
Grugość rdzenia 65 mm.
Wysokość całkowita 230 mm.
Szerokość całkowita 700 mm.
Grubość całokwita 65 mm.
Średnica wejść 57 mm. - 2 1/4 " |
|
|
|
|
maciek
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 250 Skąd: Krosno/KRK
|
Wysłany: 2011-05-27, 18:42
|
|
|
GOLDI napisał/a: | ten siada idealnie w otwor polifta:
Wysokość rdzenia 230 mm.
Szerokość rdzenia 550 mm.
Grugość rdzenia 65 mm.
Wysokość całkowita 230 mm.
Szerokość całkowita 700 mm.
Grubość całokwita 65 mm.
Średnica wejść 57 mm. - 2 1/4 " |
Dzięki |
_________________
|
|
|
|
|
BgD
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 616 Skąd: Krosno/Rzeszów
|
Wysłany: 2011-05-30, 11:02
|
|
|
maciek, kiedy będziesz miał komplet gratów ? |
|
|
|
|
|