Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiekszanie mocy 420a
Autor Wiadomość
maciek 
KLUBOWICZ


Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 250
Skąd: Krosno/KRK
Wysłany: 2011-05-30, 12:19   

BgD napisał/a:
maciek, kiedy będziesz miał komplet gratów ? :D


Na razie tylko pytam :>
_________________

 
 
BgD 
KLUBOWICZ


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 616
Skąd: Krosno/Rzeszów
Wysłany: 2011-05-30, 13:04   

maciek napisał/a:
BgD napisał/a:
maciek, kiedy będziesz miał komplet gratów ? :D


Na razie tylko pytam :>

Obawiam się że jak już ogarniesz temat to tylko Kris będzie jechał za Tobą bo coś ptaszki ćwierkają.. ;) Nie ma jak zmotywować kolege :D
 
 
 
elinwar 
KLUBOWICZ


Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 912
Skąd: D?bica
Wysłany: 2011-05-30, 15:24   

i ja :)
_________________
Było: Talipse; 1998 r, BMW 850i; 1993 r
Jest: Citroen C6 2006 r
 
 
 
maciek 
KLUBOWICZ


Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 250
Skąd: Krosno/KRK
Wysłany: 2011-05-30, 19:45   

BgD napisał/a:
maciek napisał/a:
BgD napisał/a:
maciek, kiedy będziesz miał komplet gratów ? :D


Na razie tylko pytam :>

Obawiam się że jak już ogarniesz temat to tylko Kris będzie jechał za Tobą bo coś ptaszki ćwierkają.. ;) Nie ma jak zmotywować kolege :D


Jest jeszcze jedna opcja, ale to się okaże niebawem :tuptup:
_________________

 
 
BgD 
KLUBOWICZ


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 616
Skąd: Krosno/Rzeszów
Wysłany: 2011-05-30, 22:19   

maciek napisał/a:
BgD napisał/a:
maciek napisał/a:
BgD napisał/a:
maciek, kiedy będziesz miał komplet gratów ? :D


Na razie tylko pytam :>

Obawiam się że jak już ogarniesz temat to tylko Kris będzie jechał za Tobą bo coś ptaszki ćwierkają.. ;) Nie ma jak zmotywować kolege :D


Jest jeszcze jedna opcja, ale to się okaże niebawem :tuptup:

Namów Nezariusza żeby Ci sprzedał swój majątek ;)
 
 
 
Miron 
KLUBOWICZ


Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 222
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2011-07-22, 23:23   

Odświerzam temat bo chcę dowiedzieć się jednej żeczy, a mianowicie co możemy uzyskać poprzez wymianę kół rozrządu na nastawne? jakie są z tego kożyści??
_________________

 
 
simongs1 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 839
Skąd: Kluczbork/Skawina
Wysłany: 2011-07-22, 23:31   

ja mialem takie koła w poprzednim 420a firmy hks albo fidanza juz nie pamietam i co za tym szło w zależnosci od ustawienia miałem troszkę lepszy dół albo górę wiec przyrost byl w granicach 2bhp max
no moze jak bys po napazał na hamowni i testował milion ustawien to cos bys ugrał
_________________
"PAIN IS TEMPORARY, PRIDE IS FOREVER"
 
 
Miron 
KLUBOWICZ


Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 222
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2011-07-22, 23:41   

Chciałbym coś zrobić żeby szybciej się zbierał z niskich obrotów bo męczy mnie jak tak wolno się zbiera.
_________________

 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-22, 23:47   

same kolka nic ci nie dadza... do kolek fajnie dostroic... ale jak poprawisz dol to skopiesz gore czyli moc i moment max... jak porpawisz gore to skopiesz dol... chcesz by silnik zbieral sie z dolu to doloz kompresor
 
 
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2011-07-23, 09:52   

GOLDI napisał/a:
chcesz by silnik zbieral sie z dolu to doloz kompresor


A w 420A jest to możliwe?? Wykonalne?? I ciekawe jak taki kompresor by chodził z 420A :>
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
 
 
 
shorty1988
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-23, 10:17   

Trzcina, pytanie czy dołożenie kompersora równa się dołożenie dodatkowego chłodzenia (co tak na prawdę poprawimy) i czy to gra warta świeczki...
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-23, 13:06   

Trzcina napisał/a:
GOLDI napisał/a:
chcesz by silnik zbieral sie z dolu to doloz kompresor


A w 420A jest to możliwe?? Wykonalne?? I ciekawe jak taki kompresor by chodził z 420A :>
a w czym problem?









sa gotowe kity na dwa nawet na kompresor wyporowy jak i odsrodkowy

[ Dodano: 2011-07-23, 13:06 ]
shorty1988 napisał/a:
Trzcina, pytanie czy dołożenie kompersora równa się dołożenie dodatkowego chłodzenia (co tak na prawdę poprawimy) i czy to gra warta świeczki...
nie rozumiem? rozwin temat
 
 
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2011-07-23, 13:23   

GOLDI, no dobrze, a wykonanie, jest to zabieg droższy od soft Turbo czy tańszy?? Chodzi mi jak to zniesie 420A, co wiąże sie z założeniem takiego kompresora, reszta osprzetu w 420A pozostaje w serii??
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-23, 13:27   

Doładowanie silnika kompresorem jest droższe ale bezpieczniejsze niz turbo. Do doładowań typu "soft" nie trzeba ruszać silnika ale tak samo modyfikuje sie dolot, wydech, elektronike, zegary, paliwo etc jak w Turbo
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2011-07-23, 13:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2011-08-24, 13:57   

GOLDI napisał/a:
Tofik napisał/a:
no i regulator ciśnienia.
a jesli to tzw poliftowy 420a to praktycznie caly uklad paliwowy sie przerabia doklada sie nowa linie paliwowa z racji iz nie jest on ukladem przelewowym...


z tego co wyczytałem to faktycznie jakieś jaja są (dsm tuners):

Cytat:
I have a 98 and it dosen't have a return line off the rail.

oraz
Cytat:
It might not have a return line, but it does have a test port that one could use for a return line. And I'm not suggesting that you didn't know that, but it's a just point of clarification for everyone.


czyli można ten zaworek (test port) wykorzystać
o ile dobrze zrozumiałem to trzeba dołożyć ten "return line off the rail", czyli powrót paliwa :wtf: to co w poliftach nie ma powrotu? jak ktoś znajdzie, albo ma coś na temat obiegu paliwa w poliftach 420a to chętie poczytam.
Domyślam się, że trzeba robić to:



czyli opcja #1 - tak wywnioskowałem z tego:
Cytat:
Later models had a "returnless" system, in which the FMU must be mounted by the tank (configuration #1); unless you run your own return line from the rail (configuration #2).
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-24, 18:03   

w poliftach jest regulator cisnienia paliwa i jest z niego powrot ale znajduje sie to przy baku. tak mozna wykorzystac test post jako powrot, zawsze tak robimy :)
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2011-08-24, 20:06   

z innej beczki:
EcuMaster det3 ma ebc (z tego co wyczytałem), więc już w jakieś n75 nie ma co się bawić, tylko (str 31):
Cytat:
W celu sterowaniem ciśnieniem doładowania turbosprężarki, należy podłączyć odpowiedni elektrozawór
trójdrożny. Charakteryzować się on musi wysoką częstotliwością pracy (> 30Hz) i umożliwiać sterowanie w
zakresie wypełnienia impulsu co najmniej od 20% do 80%.


jakiś konkretny ma być ten zawór?
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-24, 20:12   

andrzejp, szczerze powiedziawszy jeśli det 3 to tylko tryb Fuel Implat. Wykorzystując Tryb Fuel Implat nie ma mowy o wykorzystaniu elektrozaworu ponieważ w trybie półsekwenycjnym (działanie vs ekonomia) wykorzystujemy dwa wyjścia mocy z możliwych dwóch. Jeśli będziemy sterować Detem 3 w trybie Fuel implant ale używając wtryskiwaczy Full Group, wtedy na wtryski wykorzystujemy jedno wyjście mocy a na elektrozawór drugie

z n75 bywa różnie... raz działa, raz nie działa... nie jest stabilny tak naprawdę.
jaki trójdrożny elektrozawór?
np. Greddy, MAC, AEM, Perrin itp.
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2011-08-24, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2011-08-24, 20:44   

GOLDI, dziękuje bardzo :)
szukam i czytam po prostu na czym to polega
w takim razie mam jeszcze klika pytań :)
1.
Cytat:
Urządzenie może obsłużyć do 4 wtryskiwaczy wysokoopornościowych na 1 wyjście mocy.


oraz

Cytat:
Typowym przykładem użycia jest auto N/A z dołożoną turbosprężarką, gdzie w
przypadku pojawienia się doładowania proporcjonalnie zwiększamy procent wypełnienia sygnały w celu uzyskania
założonego AFR.
STRONA


jakie wtryski są w n/a? (chodzi mi o to że raczej chyba nie są wysokoopornościowe)
i od czego brać wysokoopornościowe?

2. rozumiem, że
GOLDI napisał/a:
Detem 3 w trybie Fuel implant ale używając wtryskiwaczy Full Group
jest gorszym rozwiązaniem od półsekwencji?
czym w takim razie sterować doładowanie?
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-24, 23:27   

andrzejp napisał/a:
jakie wtryski są w n/a? (chodzi mi o to że raczej chyba nie są wysokoopornościowe)
i od czego brać wysokoopornościowe?
w n/a tudzież 420a są wysookoopornościowe coś około 255-260cc (nie pamietam dokladnie)

jakie wtryski dobrać? to już zależy tak naprawdę od tego ile mocy chcesz generować.
Biorąc pod uwagę, że miałbyś do tego walbro 255hp (lub inna wydajną pompę paliwa) to wtryskwiacze około 320cc wystarczą Ci do około pół bara.

350cc do około 0,7bara , 450cc do około 1 bara (bazując np. na 16g.) ale w każdym setupei wtryskwiacze dobiera się indywidualnie :)

czy wtryski wysokoopornosciowe czy niskoopornosciowe... hmmm o tym można książki pisać tak naprawdę... i powstało sporo literatury technicznej typu Peak&Hold vs Saturated, każde rozwiązania obsługi wtryskiwacza ma swoje wady i zalety, ale to już zbyt powazny temat i zbyt obszerny by pisać o tym w tym temacie.

andrzejp napisał/a:
jest gorszym rozwiązaniem od półsekwencji?
czym w takim razie sterować doładowanie?
zadajmy sobie pytanie hipotetyczne, jak zmniejszyć doładowanie? pytanie czy chciałbyś soft turbo czy "hard" turbo? bo jeśli soft... trzeba pamiętać o jednym... seryjne tłoki i tzw "wkładka" tłokowa nie przyjmują doładowania wyższego niż 0,78bara (na podstawie doświadczeń, ale różnie z tym bywa) trzeba przyjąć bezpieczną granicę na 0,65bara biorąc pod uwagę, że doładowanie z turbosprężarki jest średnio stabilne i nie trudno o overboosty...

idąc dalej... Turbo... np 16g. Seryjny acturator otwiera flapper WG przy 0,7 bara... dużo za dużo dla 420a (soft)... co teraz? trzeba zaadaptowac odpowieni actuator (np. opel - 0,55 bara, toyota-0,4) i zacząc zabawę z doładowania od tzw "minimum", ale jeśli chciałbyś "hard" to już inny temat...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13