Sonda Lambda - jakie ile i gdzie są? |
Autor |
Wiadomość |
breeder
mniejsza zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 190 Skąd: Che?m/Lublin
|
Wysłany: 2009-07-30, 23:54 Sonda Lambda - jakie ile i gdzie są?
|
|
|
Jako ze wyswietla mi sie kod P135 co oznacza ze Oxygen O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1) a po polsku ze usterka sondy a w szczeg?lno?ci grza?ki sondy ,sonda przed katalizatorem? (bank 1)oznacza grup? cylindr?w , napi?cie grza?ki 12V ? |
_________________ 2,4 L |
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-19, 19:36, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-07-31, 09:52
|
|
|
W 2.4 masz 2 sondy lambda . Pierwsza siedzi za plecionk? przed katalizatorem . druga siedzi za katalizatorem . Tak . Plus 12 V idzie na grza?k? ale minus leci nie do masy a do komputera
|
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
Ostatnio zmieniony przez Pablo1o 2009-07-31, 11:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
breeder
mniejsza zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 190 Skąd: Che?m/Lublin
|
Wysłany: 2009-07-31, 12:13
|
|
|
A jednak 2 sondy sa i ta za katalizatorem o widzisz tak sie tez domyslalem bo kod bledu 135 byl nie do zniesienia i teraz pojade juz na kanal zeby mi 2 sonde wymienili:)DZieki serdeczne:)
a Przy okazji czy to taka sam sonda tam wchodzi za katalizatorem bo na rysunku to jest ona pod numerem" 7" Czy obie sondy maja takie same parametry? |
_________________ 2,4 L |
Ostatnio zmieniony przez breeder 2009-07-31, 12:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-31, 13:06
|
|
|
Nr. 7 to drua sonda tyle ze moze jej nie byc w tak zwanym Fed Spec modelu (mala liczba modeli z 2000 roku). Wtedy masz tylko jedna tylko ta przy kolektorze.
Druga sprawa to fakt ze blad Bank 1 Sensor 1 to jest odnosnie pierwszej sondy.
Bank 1 - pierwszy "zestaw" cylindrow - w 2.4L jest tylko jeden - w V6 to jest ten z tylu silnika.
Bank 2 - drugi rzad - tylko w V6 i to jest rzad z przodu.
Sensor 1 - pierwszy sensor na kolektorze.
Sensor 2 - sensor za kolektorem. |
Ostatnio zmieniony przez allias 2009-07-31, 13:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-07-31, 13:44
|
|
|
Jak zwykle allias, Uczy, bawi, wychowuje :) |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
breeder
mniejsza zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 190 Skąd: Che?m/Lublin
|
Wysłany: 2009-07-31, 16:43
|
|
|
Chlopaki to dziwne ale bylem u mechanika i kazalem zbadac mu napiecia na sondzie na kolektorze , wszytko ok , grzalka daje rade , moze to komputer zwariowal lub jest tak juz niezle walnieta sonda ze trzeba zamowic kolejna.Niezly wydatek zamiennik starcza tylko na 1000 km i nastepna Nie no zartuje teraz to Denso wezme moze ta bedzie lepsza.Jeszcze raz dzieki za uswiadamiajace odpowiedzi |
_________________ 2,4 L |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-31, 17:05
|
|
|
Z tym kodem masz albo walnieta sonde, zle podpiety zamiennik albo tez skopane przewody do ECU. To ostatnie to raczej DUUUUZZZEEE extrimum.
Kup wlasciwa sonde a zaoszczedzisz sobie klopotu i pieniedzy.
(koledzy powtarzaja to bardzo czesto - kto oszczedza, ten placi dwa razy). |
|
|
|
|
breeder
mniejsza zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 190 Skąd: Che?m/Lublin
|
Wysłany: 2009-07-31, 18:48
|
|
|
Alias wybieram pierwsz? opcje ze walnieta sonda;) |
_________________ 2,4 L |
|
|
|
|
|