allias, dzi?ki za "dobre" rady:). Spokojnie mog? prowadzi? dyskusj? bez picia piwa:). No i niestety nie pozostawiasz mi wyboru, bo mam kolejny argument, kt?ry m?wi, ?e 4g 3,8 ma szans? w okolicach 6 sekund przyspiesza?. Kilkakrotnie pr?bowa?em si? z nowym bmw 530 d, kt?re katalogowo ma 6,6. Oczywi?cie wszystkie pr?by poleg?o . Wieeem, zaraz powiesz - s?aby kierowca itd, itp... Mo?liwe.. No c??, kazdy ma prawo mie? zdanie, tylko nie masz argument?w poza swoj? "wiar?" . Ja jakie? poszlaki jednak mam na obron? swojej hipotezy.
finger [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-01, 02:20
karolko, a czy inny kierowca tym autem ma porywnywalne wyniki? Bo to by wiele powiedzialo o dokladnosci tego urzadzenia.
karolko [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-01, 08:27
finger napisał/a:
karolko, a czy inny kierowca tym autem ma porywnywalne wyniki? Bo to by wiele powiedzialo o dokladnosci tego urzadzenia.
Mam inne dane z kilku aut moich znajomych. Wychodz? przewa?nie wyniki zbli?one do katalogu, b?d? troch? gorsze. Jedno z ciekawszych to scirocco 1,4 turbo. Katalogowo ma 8.0, w auto ?wiecie wysz?o 7,9 a dwa pomiary zrobione t? aplikacj? da?y 7,9 za pierwszym razem i 8,6 przy nieco gorszym starcie (wi?kszy po?lizg k??). Sam jestem zdumiony powtarzalno?ci? tych pomiar?w.
finger [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-01, 14:08
Widzisz trzeba wziasc poprawke na to, ze auta po jakims czasie traca moc i nie beda miec katalogowo do setki. Fajnie by bylo jakby Twoim autem 3 osoby zrobily po kilka pomiarow. Jakie wtedy by byly wyniki. Czy powtarzalne i czy identyczne.
karolko [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-01, 14:29
Finger, zastanawiam si? dlaczego te 3 osoby mia?yby mierzy?? My?l?, ?e takie badanie lepiej prowadzi? jedn? osob? a wi?cej pomiar?w, poniewa? wprowadzaj?c do eksperymentu innych kierowc?w, wprowadzamy kolejn? zmienn?, kt?ra mo?e mie? wp?yw na wyniki:). Jak do tej pory najlepszy wynik, kt?ry uzyska?em, to 6,3.
finger [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-01, 15:07
karolko napisał/a:
oniewa? wprowadzaj?c do eksperymentu innych kierowc?w, wprowadzamy kolejn? zmienn?, kt?ra mo?e mie? wp?yw na wyniki:)
No wlasnie, zatem pomiary powinny byc rozne. Jesli nie sa to znaczy, ze urzadzenie bardzo przybliza wynik.
karolko [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-01, 15:23
Mam serie pr?b robione w r??nych warunkach (sucho i s?onecznie w dzie?, sucho w nocy, wilgotny asfalt w nocy) i na r??nym asfalcie (co te? prze?o?y?o si? na wyniki). Za ka?dym razem po kilka pr?b i zgodnie z logik? - np. przy wilgotnym asfalcie nie da?o rady zej?? poni?ej 9,2.
Raczej si? obawiam da? auto komu? innemu do testowania osi??w, bo jednak to troch? bardziej wymagaj?ce ni? sprawdzenie astry 1,6). Jak chcesz mog? Ci na prv wys?a? kilka wybranych pomiar?w - s? te? inne ciekawe parametry do wgl?du.
finger [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-02, 03:30
Moze sam sie pobawie ta aplikacja
Horacy [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-02, 14:08
3.8Gt z takim przyspieszeniem ... To ja zostaje przy swoim Talonie
karolko [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-02, 14:55
Horacy napisał/a:
3.8Gt z takim przyspieszeniem ... To ja zostaje przy swoim Talonie
Pomógł: 12 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 866 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-02, 15:25
Ale on jeszcze du?o wa?y.
_________________ "Aerodynamics are for people who can't build engines" Enzo
karolko [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-02, 15:40
To ju? sprawa oczekiwa? i potrzeb. Ka?dy z nas ma inne. S? tacy, dla kt?rych 6s do setki, to bdb wynik, dla innych to marnizna, itd.. ?wiat jest kolorowy na szcz??cie
Ciekaw jestem jak by policzy? stosunek mocy do masy paru aut sportowych z nap?dem na FWD czy by wynik by? W MIAR? (r??ne starty mechanizm?w itd) by? r?wny.
_________________ Było: Talipse; 1998 r, BMW 850i; 1993 r
Jest: Citroen C6 2006 r
?e adekwatnie do pojemno?ci i mocy to ten sprz?t nie je?dzi
bez przesady , potw?r to to nie jest ale zbiera si? podobnie jak 2G i 1G w turbo ,z tym ?e nie ma turbo i nie ma turbo dziury itd. ten silnik mocy mo?e du?o nie ma bo 265hp ale moment na poziomie 350Nm, z tego co wyczyta?em silnik w Nissanie 350Z nie osi?ga takiego momentu z tym ?e auto jest l?ejsze i Z-etka jest szybsza o drobin?
Juz tak na 4G nie psioczcie bo to bardzo dobry samoch?d
GOLDI [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-02, 18:57
MATi napisał/a:
moment na poziomie 350Nm, z tego co wyczyta?em silnik w Nissanie 350Z nie osi?ga takiego momentu z tym ?e auto jest l?ejsze i Z-etka jest szybsza o drobin?
z ciekawosci zajrzalem na pierwszy lepszy pojebany portal jakim jest wikipedia (ktoremu wierzyc nie mozna) i co ?
4g: 353nm
nismo :
mati nie uwierzysz miales racje nie osiaga takie momentu obrotowego jak 4g bo ma tylko :353nm
ja sobie zdaje sprawe mati ze ty chcesz i musisz cos napisac zawsze i wszedzie... jednak podpieraj swoje wypowiedzi chocby wikipedia zawsze to cos przeczytasz przy okazji
a wracajac do tematu czemu nie zawierzam wszelkim G(?....)techom i tym podobnym:
dane producenta:
Kod:
Vehicle
Make Mitsubishi
Model Eclipse
Model year 2006
Style GT
Base MSRP N/A
As-tested MSRP N/A
Drive type FWD
Transmission type 6-speed manual
Engine type V6
Displacement (cc/cu-in) 3.8
Horsepower (hp @ rpm) 263 @ 5,750
Torque (lb-ft @ rpm) 260 @ 4,500
Brakes, front 4-wheel ventilated disc w/ ABS
Steering type Rack-and-pinion
Suspension, front Independent MacPherson strut w/ stabilizer bar
Suspension, rear Independent Multi-Link with coil springs
Tire size, front 235/45R18
Tire size, rear 235/45R18
Tire brand Goodyear
Tire model Eagle RSA
Curb weight, mfr. claim (lbs.) 3,472
Fuel type Regular Unleaded
Fuel tank capacity (gal) 17.7
EPA fuel economy (mpg) 18/27
Edmunds observed (mpg) 19.2
Conditions for Testing
Temperature (?F) 81
Elevation (ft.) 1050
Wind (mph, direction) 6 mph.
Performance
0 - 30 (sec.) 2.8
0 - 45 (sec.) 4.5
0 - 60 (sec.) 6.8
0 - 75 (sec.) 9.6
1/4 mile (sec. @ mph) 14.93@97.46
30 - 0 (ft.) 32.52
60 - 0 (ft.) 131.04
Braking rating Average
Slalom, 6 x 100 ft (mph) 64.90
Skid pad, 200 ft diameter (lateral g) Not Tested
Handling rating Excellent
Sound level @ idle (db) 46
Sound level @ full throttle (db) 78
Sound level @ 70 mph cruise (db) 70
Acceleration comments Lots of low-end torque combined with front wheel drive makes launching the Eclipse tricky. It's easy to smoke the tires with the traction control turned off. The shifter is ok, but not as precise as the stick in the 350Z and RX-8.
Braking comments The brake pedal is fairly stiff with minimal movement, not nearly as progressive as we'd like. We noted moderate ABS noise and vibration toward the end of the run. Lots of tire squeal suggests the stops could be shorter, because too much lockup is happening.
Handling comments Thanks to its short wheelbase and front wheel drive, the Eclipse absolutely shines in the slalom. We could enter the slalom really hot and scrub off speed without spinning or losing control. Steering feel and ratio are very effective for this type of racing. The big V6 provides plenty of torque for accelerating out of the final cones.
Specifications
Length (in.) 179.7
Width (in.) 72.2
Height (in.) 53.8
Wheelbase (in.) 101.4
Legroom, front (in.) 42.8
Legroom, rear (in.) 29.2
Headroom, front (in.) 37.5
Headroom, rear (in.) 34.6
Seating capacity 4
Cargo volume (cu-ft) 15.7 cu. ft.
Max. cargo volume, seats folded (cu-ft) 15.7 cu. ft.
Warranty Information
Bumper-to-bumper 5 years/ 60,000 miles
Powertrain 10 years/ 100,000 miles
Corrosion 7 years/ 100,000 miles
Roadside assistance N/A
Scheduled maintenance N/A
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2009-12-02, 19:04, w całości zmieniany 1 raz
Mialem sie nie odzywac, ale juz na takiej podstawie info, kiedy to wlasnie producenci probuja podac nizsze wyniki (zeby lepiej to wygladalo) nie uwierze uzadzeniom takim jak na Nokie N95. Dlatego tez podpisze sie pod Goldim.
PS. Thx Goldi za znalezienie
Ostatnio zmieniony przez allias 2009-12-02, 19:21, w całości zmieniany 1 raz
finger [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-02, 19:30
Goldas gdzie to znalazles? Bo sie glowilem ile ma GTS do setki
portal jakim jest wikipedia (ktoremu wierzyc nie mozna) i co ?
ja na wikipedie nie zagl?dam , ten moment co znalaz?e? to jest dla silnika kt?ry generuje 313 koni czy 283 konie? Bo s? podobno 2 wersje tej jednostki..
Je?li tak jest na prawde to m?j b??d mia?em z?e informacje
Ostatnio zmieniony przez MATi 2009-12-02, 19:43, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach