Różnica między 6bolt a 7bolt 4G63 1G i 2G Kompedium wiedzy |
Autor |
Wiadomość |
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2014-06-26, 23:28
|
|
|
Na forum powiadają ze cranwalk nie dotyczy bloków 1g i poliftowych bloków 2g. A na seryjnych gratach 7 Bolt turbo bezpieczna granicą jest 400 nm. |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-26, 23:40
|
|
|
marcin388-1988, i to chcialem wiedziec |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2014-06-27, 00:32
|
|
|
marcin388-1988 napisał/a: | A na seryjnych gratach 7 Bolt turbo bezpieczna granicą jest 400 nm. |
łeeee
gdzies mialem jeszcze pare przykładów popartych wykresami stockowych 7boltów ponad 400niutów
zdrowy 7bolt znosi:
Brian napisał/a: | nie przekraczać 480Nm reszta w rękach Boga |
|
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2014-06-27, 01:06
|
|
|
Na tym wykresie niema dużo ponad 400 nm. 400nm to nie jest jakaś bariera której nie należy przekraczać tylko ze ta granica z małym plusem jest bezpieczna i nie musisz się bać ze podczas ostrej jazdy coś się wysra. |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2014-06-27, 01:18
|
|
|
marcin388-1988 napisał/a: | Na tym wykresie | na tym nie jak znajde chwile to wkleje tu takie i na 430 i 450 niuta bo tez gdzies po dysku sie walaja ale nie pamietam w którym lapku a i overboosty zawsze wystepuja... i te wszystkie silniki jezdza po dzis dzien
co do jednego to sie zgodze... "granicy" nie ma... jeden wysra sie przy 300 niutach inny zniesie 500niuta... kwestia przedewszystkim strojenia, progresywnosci doładowania (bo to głownie ono "maluje" krzywą niuta....) czy chocby eksploatacji... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2014-06-27, 01:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-27, 14:58
|
|
|
Czyli nie taki diabeł straszny jakim go malują
OK. A jak z adaptacją poszczególnych gratów z EVO 4-9 do 7bolt? Czy ktoś próbował mixu np. 7bolt z 1G + korbowody z tłokami z E8 ? Do tego TD05HR i pompka z EVO |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2014-06-27, 15:11
|
|
|
na forum jest kilka takich silników co jezdzi na podzespołach evo (korby tłoki) wystarczy uzyc szukajki... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-28, 15:01
|
|
|
Dzis rozebralem 7bolt z 1G. Wał rzeczywiscie jest o wiele lzejszy od tego z 6bolt- przeciwwagi ma mniejsze i wyglada na taki "miekki". Blok N/A ma natryski na denka tlokow. Co jeszcze dostrzeglem. Bloki z 2G przedlift nie maja rowkow pod panewkami glownymi walu w przeciwienstwie do 6bolt i 7bolt z 1G.
Ktos wie z, ktorego EVO podejdzie wal do 7bolt 1G? Ktory najlepiej wpakowac. Wiem, ze z E9, ale cos poza tym?
|
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2014-06-28, 15:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2014-06-28, 15:38
|
|
|
A mierzyłes luz wzdłużny? Wal podejdzie z każdego Evo do 9 włącznie |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-28, 22:48
|
|
|
marcin388-1988, w tym wale nie ma czego mierzyc Stad padlo pytanie z, ktorego "tanszego" (procz 9) evo podejdzie wal Dzieki ! |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2014-06-28, 23:17
|
|
|
A czemu niema czego mierzyć sprawdził byś co się działo w bloku czy miał początki cranwalka. Ja zmierzylem w swoim silniku po 160 tyś i miałem luz 0,14 z tym ze kołnierze były złote i po założeniu nowych panewek luz zredukuje się do luzu fabrycznego. Jak zastosujesz wał z Evo to będziesz miał taki sam luz jak na wale z Eclipse. Zwróć uwagę na luz i go redukuj jak będzie za duży |
Ostatnio zmieniony przez marcin388-1988 2014-06-28, 23:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-06-29, 09:04
|
|
|
marcin388-1988, Jak dostane wal z Evo oczywiscie w nominale to na pewno to wszystko pomierze i na pewno poskladam na nowych panewkach Inaczej nie ma opcji. Luz wzdluzny mierzylem 0,18. Widac zmeczenie walu a na pewno panewek. Jak dorwe wal z E9 to bedzie malinowo. Jak nie to z E8 bede walczyl
[ Dodano: 2014-06-30, 15:36 ]
A kto mi powie ile mogą wytrzymać tłoki z 7bolt 1G i 2G (o ile to są takie same tłoki)
A czy ktoś z was miał doświadczenie z 4G63 siedzących w HYUNDAI-ach?
Bo pierwsze wersje SONAT z 90-94 roku miały 6 bolty pod maską a po lifcie nie wiem, ale wyglada to tak:
Czego im brakuje w porównaniu do 4G63 Mitsubishi? Podobno natrysków na denka tłoka. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2014-07-29, 09:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
karol_m
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2012 Posty: 13 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-02-11, 23:36
|
|
|
orientuje się ktoś czy tylna łapa którą sie przykręca do poduszki (pod kolektorem ssącym) różni się pomiędzy 6 a 7 bolt ? Robiłem przekładke na 6 bolt i mam wrażenie ze jest za krótka ponieważ całość nie schodzi się tak jak powinna (przednia łapa przy chłodnicy wiem że je inna bo porównałem i musiałem przerabiać, a tylną posiadam tylko od 7 bolt). Pytanie dotyczy 1G |
Ostatnio zmieniony przez karol_m 2015-02-11, 23:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-02-13, 06:57
|
|
|
Tylna poduszka jest taka sama w 6 jak i w 7bolt. A łapa powinna być ta sama. Chyba ze masz 7 bolt z 2g. |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
Ostatnio zmieniony przez Horacjusz 2015-02-13, 07:08, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
zolno
KLUBOWICZ
Wiek: 30 Dołączył: 16 Cze 2017 Posty: 41 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2018-09-23, 21:45
|
|
|
6 Bolt też ma czujnik spalania stukowego. Właśnie to mnie zgubiło dziś, lecz rozebralem silnik i ukazało się 6srub ( silnik z dawcy) |
_________________ Eclipse 1G gs swap awd RiP [*]
Eclipse 1G gs swap awd może kiedyś
Eclipse 1G GSX odbudowa swap Eagle Talon 1Ga/b
6bolt |
|
|
|
|
|