Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnica między 6bolt a 7bolt 4G63 1G i 2G Kompedium wiedzy
Autor Wiadomość
marcin388-1988 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 156
Skąd: .....
Wysłany: 2014-06-26, 22:28   

Na forum powiadają ze cranwalk nie dotyczy bloków 1g i poliftowych bloków 2g. A na seryjnych gratach 7 Bolt turbo bezpieczna granicą jest 400 nm.
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-26, 22:40   

marcin388-1988, i to chcialem wiedziec :-)
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-06-26, 23:32   

marcin388-1988 napisał/a:
A na seryjnych gratach 7 Bolt turbo bezpieczna granicą jest 400 nm.


łeeee


gdzies mialem jeszcze pare przykładów popartych wykresami stockowych 7boltów ponad 400niutów

zdrowy 7bolt znosi:

Brian napisał/a:
nie przekraczać 480Nm reszta w rękach Boga :ksiadz:
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
marcin388-1988 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 156
Skąd: .....
Wysłany: 2014-06-27, 00:06   

Na tym wykresie niema dużo ponad 400 nm. 400nm to nie jest jakaś bariera której nie należy przekraczać tylko ze ta granica z małym plusem jest bezpieczna i nie musisz się bać ze podczas ostrej jazdy coś się wysra.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-06-27, 00:18   

marcin388-1988 napisał/a:
Na tym wykresie
na tym nie ;) jak znajde chwile to wkleje tu takie i na 430 i 450 niuta bo tez gdzies po dysku sie walaja ale nie pamietam w którym lapku ;) a i overboosty zawsze wystepuja... i te wszystkie silniki jezdza po dzis dzien :)

co do jednego to sie zgodze... "granicy" nie ma... jeden wysra sie przy 300 niutach inny zniesie 500niuta... kwestia przedewszystkim strojenia, progresywnosci doładowania (bo to głownie ono "maluje" krzywą niuta....) czy chocby eksploatacji...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2014-06-27, 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-27, 13:58   

Czyli nie taki diabeł straszny jakim go malują :P

OK. A jak z adaptacją poszczególnych gratów z EVO 4-9 do 7bolt? Czy ktoś próbował mixu np. 7bolt z 1G + korbowody z tłokami z E8 ? Do tego TD05HR i pompka z EVO :P
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-06-27, 14:11   

na forum jest kilka takich silników co jezdzi na podzespołach evo (korby tłoki) wystarczy uzyc szukajki...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-28, 14:01   

Dzis rozebralem 7bolt z 1G. Wał rzeczywiscie jest o wiele lzejszy od tego z 6bolt- przeciwwagi ma mniejsze i wyglada na taki "miekki". Blok N/A ma natryski na denka tlokow. Co jeszcze dostrzeglem. Bloki z 2G przedlift nie maja rowkow pod panewkami glownymi walu w przeciwienstwie do 6bolt i 7bolt z 1G.
Ktos wie z, ktorego EVO podejdzie wal do 7bolt 1G? Ktory najlepiej wpakowac. Wiem, ze z E9, ale cos poza tym? :-P

_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2014-06-28, 14:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcin388-1988 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 156
Skąd: .....
Wysłany: 2014-06-28, 14:38   

A mierzyłes luz wzdłużny? Wal podejdzie z każdego Evo do 9 włącznie
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-28, 21:48   

marcin388-1988, w tym wale nie ma czego mierzyc :-P Stad padlo pytanie z, ktorego "tanszego" (procz 9) evo podejdzie wal :-) Dzieki !
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
marcin388-1988 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 156
Skąd: .....
Wysłany: 2014-06-28, 22:17   

A czemu niema czego mierzyć sprawdził byś co się działo w bloku czy miał początki cranwalka. Ja zmierzylem w swoim silniku po 160 tyś i miałem luz 0,14 z tym ze kołnierze były złote i po założeniu nowych panewek luz zredukuje się do luzu fabrycznego. Jak zastosujesz wał z Evo to będziesz miał taki sam luz jak na wale z Eclipse. Zwróć uwagę na luz i go redukuj jak będzie za duży :ok:
Ostatnio zmieniony przez marcin388-1988 2014-06-28, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 08:04   

marcin388-1988, Jak dostane wal z Evo oczywiscie w nominale to na pewno to wszystko pomierze i na pewno poskladam na nowych panewkach :-) Inaczej nie ma opcji. Luz wzdluzny mierzylem 0,18. Widac zmeczenie walu a na pewno panewek. Jak dorwe wal z E9 to bedzie malinowo. Jak nie to z E8 bede walczyl :-)

[ Dodano: 2014-06-30, 15:36 ]
A kto mi powie ile mogą wytrzymać tłoki z 7bolt 1G i 2G (o ile to są takie same tłoki)

A czy ktoś z was miał doświadczenie z 4G63 siedzących w HYUNDAI-ach?
Bo pierwsze wersje SONAT z 90-94 roku miały 6 bolty pod maską a po lifcie nie wiem, ale wyglada to tak:


Czego im brakuje w porównaniu do 4G63 Mitsubishi? Podobno natrysków na denka tłoka.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2014-07-29, 08:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
karol_m 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 13
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-02-11, 23:36   

orientuje się ktoś czy tylna łapa którą sie przykręca do poduszki (pod kolektorem ssącym) różni się pomiędzy 6 a 7 bolt ? Robiłem przekładke na 6 bolt i mam wrażenie ze jest za krótka ponieważ całość nie schodzi się tak jak powinna (przednia łapa przy chłodnicy wiem że je inna bo porównałem i musiałem przerabiać, a tylną posiadam tylko od 7 bolt). Pytanie dotyczy 1G
Ostatnio zmieniony przez karol_m 2015-02-11, 23:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-02-13, 06:57   

Tylna poduszka jest taka sama w 6 jak i w 7bolt. A łapa powinna być ta sama. Chyba ze masz 7 bolt z 2g.
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
Ostatnio zmieniony przez Horacjusz 2015-02-13, 07:08, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
zolno 
KLUBOWICZ

Wiek: 30
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 41
Skąd: Leszno
Wysłany: 2018-09-23, 20:45   

6 Bolt też ma czujnik spalania stukowego. Właśnie to mnie zgubiło dziś, lecz rozebralem silnik i ukazało się 6srub ( silnik z dawcy)
_________________
Eclipse 1G gs swap awd RiP [*]
Eclipse 1G gs swap awd może kiedyś :D
Eclipse 1G GSX odbudowa swap Eagle Talon 1Ga/b
6bolt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 19