Skrzynia od Galanta 1.8TD do 4G63 |
Autor |
Wiadomość |
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-09-15, 23:20 Skrzynia od Galanta 1.8TD do 4G63
|
|
|
Siemano. Obi?o mi si? kiedy? o uszy ,?e do 4G63 pasuje skrzynia bieg?w z jakiego? Galanta 1.8TD chyba, wiem ?e by? to turbodiesel. Nie mog? nigdzie znale?? wzmianki o tym, a w skrzyniach nie siedz?. Chcia?em wiedzie? jaka skrzynia to mia?a by? i do kt?rego silnika podejdzie plug&play, do 6 bolta czy do 7 bolta. Prosz? o ka?de info w tej sprawie w temacie Jak co?, chodzi o 1G ecli. |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 2010-09-15, 23:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
matim
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 1265 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-15, 23:29
|
|
|
seba do swojego ex ecli 1g gst 6bolt taka wlozyl, wytrzymala niesamowicie dlugo bezczelnie traktowanie |
_________________ BMW E91 320D happy
Pacifica 4.0 |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-09-16, 11:32
|
|
|
SUPER O TAK? INFORMACJE MI CHODZI?O!!! Dzi?kuj? Ci bardzo, ju? pisz? do seby Musz? wiedzie? kt?ra to skrzynia ;p To ?e potrafi sporo wytrzyma? to wiem i dlatego jej szukam ;p |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-16, 11:39
|
|
|
Mozecie to opisa? na forum? B?dzie dla potomnych |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-16, 12:14
|
|
|
zenek_bb, jak ju? b?dziesz mia? dok?adne info to opisz wszystko dok?adnie. Ciekawe te? jak z prze?o?eniami, bo w dieslu mog? by? sporo d?u?sze. Mnie za jaki? czas czeka wymiana, bo ta skrzynia z 7bolt niestety nie wytrzymuje seryjnej mocy i rz?zi ju? jak op?tana...
[ Dodano: 2010-09-16, 12:28 ]
Tu by?a te? kiedy? dyskusja na temat skrzy?.
http://www.eclipse.net.pl...rzynia&start=40
Podobno ecli usa maj? mniejsze ko?a zamachowe i skrzynie z mniejszym dzwonem, st?d pewnie problemy niekt?rych os?b z niedopasowaniem skrzy? mi?dzy 6/7 bolt. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-09-16, 13:09
|
|
|
to wiem, ale chodzi o w?a?nie prze?o?enia i mo?liwo?ci przeniesienia momentu obrotowego tej skrzyni, chcemy z kumplem wsadzi? t? skrzyni? do 300 konnego 6 bolta na FWD, aby wyko?ysta? moc w celu wytworzenia jak najwi?kszej Vmax oryginalna skrzynia na to nie pozwala bo 250 i dalej koniec momentu i obroty max i w og?le beznadzieja ;p przyda? by si? 6 i 7 bieg ;p |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 2010-09-16, 13:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-16, 13:38
|
|
|
Ale ten 300 konny 6 bolt to by? seryjny turbo, czy uturbiany. Skrzynia jest od GS czy GST? Oczywi?cie skrzynie te nie s? zamienne, s? inne p??osie, sprz?g?a i ko?a zamachowe. Je?li teraz jest skrzynia od GST to ta galantowska nie b?dzie pasowa?a, zreszt? bezsens by?oby zak?ada? s?absze p??osie, przeguby i mniejsze sprz?g?o.
Je?li to jest natomiast skrzynka od GS-a to tam by?y zak?adane 2 r??ne, taka sama jak w 7 bolt oraz taka z d?u?szymi prze?o?eniami. Ja w swoim 6bolt mia?em tak? skrzynk?, normalna odcina 4 bieg przy 200km/h, a na tej mojej jecha?em 210 i by?o dopiero 5500 obr, my?l? ?e na 5 biegu spokojnie poci?gn??aby ponad 250km/h skoro ka?dy bieg dodawa? plus 60km/h do pr?dko?ci:
1 bieg -60km/h
2 bieg -120km/h
3 bieg -przy odcince 180km/h
4 bieg - nigdy nie uda?o mi si? sprawdzi?, ale 210 by?o przy 5500 obr
5 bieg - nie mam poj?cia ale z odpowiednim silnikiem my?l?, ?e 300km/h da?a by rad?.
Obecnie ta skrzynka le?y u mnie w gara?u i zastanawiam si? nad jej remontem pod ew. przysz?e turbo... |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
Ostatnio zmieniony przez viader 2010-09-16, 13:44, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2010-09-16, 14:06
|
|
|
viader napisał/a: | niestety nie wytrzymuje seryjnej mocy |
musia?em trafi? na jaki? mega egzemplarz bo moja ogarnia pa?owanie od ponad 4 lat, a i mocy jest troche wi?cej ni? w serii. Wymieni?em tylko olej na motul 300 gear.
Pablo1o napisał/a: | Mozecie to opisa? na forum? B?dzie dla potomnych |
dobry pomys?
Zenekk, a mo?e wiesz jak? kr?tsz? skrzynie mo?na wsadzi? do gs 1g 7bolt n/a ? mo?e jaki? colt gti? |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-09-16, 14:10
|
|
|
w?a?nie nie wiem bo nie siedz? w skrzyniach, poczekajmy, mo?e Seba co? powie te? na ten temat...
[ Dodano: 2010-09-16, 14:13 ]
viader napisał/a: | Ale ten 300 konny 6 bolt to by? seryjny turbo, czy uturbiany. Skrzynia jest od GS czy GST? Oczywi?cie skrzynie te nie s? zamienne, s? inne p??osie, sprz?g?a i ko?a zamachowe. Je?li teraz jest skrzynia od GST to ta galantowska nie b?dzie pasowa?a, zreszt? bezsens by?oby zak?ada? s?absze p??osie, przeguby i mniejsze sprz?g?o. |
s?dz? ?e i p??osie od gala TD b?d? lepsze, ale nie wiem jeszcze (czekam na wypowied? seby) natomiast r??nice mi?dzy 6 bolt N/A a 6 bolt GST s? na tyle znikome ?e mo?na to zaadaptowa?, jak skrzynia pasuje do 6 bolta to pasuje i ju?, najwy?ej si? zamach wymieni, ten silnik to fabryczny GST po modach
[ Dodano: 2010-09-16, 14:16 ]
viader napisał/a: | Obecnie ta skrzynka le?y u mnie w gara?u i zastanawiam si? nad jej remontem pod ew. przysz?e turbo... | we? id? do gara?u i spisz symbole tej skrzyni bo co? mi si? wydaje ?e jak mia?e? 120 na 2 i 210 na 4 przy 5,5kRPM to chyba w?a?nie to ta skrzynia od gala... |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-16, 15:15
|
|
|
Mo?e bym i spisa? ale na mojej skrzyni nie ma ?adnych logicznych oznacze?. Jedyne co znalaz?em to jaki? ci?g cyfr oraz symbol ECO 311. Poza tym ju? si? spotka?em z relacjami innych u?ytkownik?w 6bolt GS, kt?rzy na 2 biegu te? doci?gali do 120km/h co jest niemo?liwe przy skrzyni z 7bolt gdzie odnina przy 95/100km/h. W?tpi?, aby tyle os?b mia?o skrzyni? od galanta. Zreszt? m?j silnik te? jest jaki? dziwny, ko?o zamachowe na 6 ?rub, czujnik po?o?enia wa?ka te? 6 bolt a miska wygl?da jak 7bolt, a s? podobno niezamienne... |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
seba
KLUBOWICZ
Pomógł: 32 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 823 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-09-16, 17:21
|
|
|
tak jak kiedy? ju? pisa?em nie mam numer?w tej skrzyni na bank by?a od 1,8td chyba ?e by onufry sprawdzi? bo on ma mojego eclipsa ja przy zakupie kierowa?em si? wymiarami skrzyni trzeba mierzy? odleg?o?? od wa?ka do gniazda przegubu bo kilka mia?o mniejszy dzwon jak sk?ada?em talona to przymierza?em przeguby od gsx-a do skrzyni z gs-a oczywi?cie 1g i pasowa?y wiec chyba w tamtych czasach by?o wszystko robione na jedno kopyto, ko?o zamachowe pasowa?o zar?wno z gs-a jaki i z gst nic nie ociera?o tak szczerze m?wi?c to kupi?em na allegro t? skrzynie na cz??ci za 100z? ale okaza?o si? ?e chodzi do tej pory a katy dosta?a niemi?osierne przeguby si? rozpada?y a jej nic |
_________________
IS 220
|
|
|
|
|
Piotrekmm
KLUBOWICZ
Pomógł: 35 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 1531 Skąd: Mogielnica
|
Wysłany: 2010-09-16, 19:10
|
|
|
seba napisał/a: | bo kilka mia?o mniejszy dzwon |
w lancerach 88-92r. by?y tez silniki 1.8D z tym ze bez turbo i one w?asnie mia?y mniejszy dzwon bo mia?y mniejsze ko?a niz te z galanta 1.8TD wiele os?b ktore w?asnie sprzedaja skrzynie z lancera pisza ze pasuje do "colt galant lancer space wagon 1.8D 1.8TD" a to nieprawda r?znica w ko?ach by?a spora bo az o ok 4cm w srednicy |
_________________
|
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-09-17, 10:34
|
|
|
czyli dok?adnie z jakiego gala ta skrzynia ma by? tak ?e spasuje ? z jakich rocznik?w
PS. Super ta opcja jest, normalnie bomba |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
|
|
|
|
banan78 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-09-17, 11:34
|
|
|
Mi przy swapie silnika turbo wraz z ca?ym sprz?g?em do galanta nie chcia?a wej?? skrzynia.
R??ni? si? ko?em zamachowym i dociskiem.
Za?o?y?em sprz?g?o i ko?o zamachowe od galanta i wsio pasuje.
Jeszcze jedna uwaga ta blacha co jest mi?dzy silnikiem a skrzyni? ma inaczej rozmieszczone otwory na rozrusznik. Musia?em wyjmowa? dwa razy skrzynie przez t? blach? bo rozrusznik nie chcia? wej?? w otw?r. |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-17, 11:46
|
|
|
Napisz to tak, aby dalo si? coklwiek zrozumie?. Jaki by? wcze?niej silnik? Jaki wsadzi?e? p??niej. Kt?ra skrzynia nie pasowa?a, ze starego, czy nowego silnika?
No i rozmowa jest o skrzyni z galanta 1.8 TD, wi?c je?li mia?e? silnik w benzynie to piszesz nie na temat... |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
Piotrekmm
KLUBOWICZ
Pomógł: 35 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 1531 Skąd: Mogielnica
|
Wysłany: 2010-09-17, 11:56
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | czyli dok?adnie z jakiego gala ta skrzynia ma by? tak ?e spasuje ? z jakich rocznik?w |
jezeli pasuje od galanta 1.8TD to z rocznika 88-92. ale czy pasuje to niewiem
Wiem napewno ze Galant 88-92 1.8TD ma inna skrzynie niz Colt/Lancer 88-92 1.8D a dok?adnie sam "dzwon" w ktorym jest ko?o zamachowe |
_________________
|
|
|
|
|
banan78 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-09-17, 12:25
|
|
|
viader napisał/a: | Napisz to tak, aby dalo si? coklwiek zrozumie?. Jaki by? wcze?niej silnik? Jaki wsadzi?e? p??niej. Kt?ra skrzynia nie pasowa?a, ze starego, czy nowego silnika?
silnik by? wolnoss?cy 4g63 a wsadzi?em silnik turbo z talona. Skrzynia od galanta nie pasowa?a na zamach od silnika turbo.
No i rozmowa jest o skrzyni z galanta 1.8 TD, wi?c je?li mia?e? silnik w benzynie to piszesz nie na temat... |
Fakt jest o skrzyni od galanta i co z tego? Wymiary docisku i tarczy sprz?g?a s? inne ni? od silnika turbo wi?c prawdopodobnie trzeba zmienia? ca?y set (kompletne sprz?g?o, zamach) a nie wystarczy zmieni? tylko skrzyni jak w temacie |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-17, 12:48
|
|
|
Ale w galantach by?y r??ne skrzynie, z r??nymi sprz?g?ami, zamachami itp. Jak si? wypowiadasz to r?b to precyzyjnie. W tej chwili wiemy, ?e jaka? skrzynia nie pasowa?a do jakiego? silnika... |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
dyzio007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-09-18, 08:48
|
|
|
smiga?em na skrzyni od galanta 2.0 na jednym wa?ku i by?a mega d?uga 1/4 mili ko?czy?em w po?owi 3 biegu a odcinka wskakiwa?a przy 160km/h i wolnossakiem jecha?em 240 . a co do ko?a zamachowego to faktycznie jest mniejsze ale sprzeg?o pozostaje takie samo ja w ecli , teraz mam skrzynie od colta gti 1.8 i ta zn?w jest kr?tka bo 3 bieg knczy sie gdzie ko?o 135 |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-09-21, 08:56
|
|
|
dyzio ale w jakim silniku/aucie mia?e? t? skrzynie od galanta? i od jakiego galanta to skrzynia by?a? od 2.0D czy TD czy benzyniaka? |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
|
|
|
|
|