Grzeje się po wymianie wężyka. |
Autor |
Wiadomość |
emka
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 54 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2014-05-05, 20:03 Grzeje się po wymianie wężyka.
|
|
|
Witam !
Otóż dziś w drodze do pracy zoabczyłem za sobą chmure...zatrzymałem się i okazało się, że pękł gumowy wężyk łączący termostat z rurką i wywaliło mi płyn na silnik (jak trzeba będzie pokaże to na foto). Gówienko długości 10 cm i średnicy jakieś 17 mm. Wymieniłem go i okazało się, że temperatura rośnie w czasie jazdy. Dokładnie wygląda to tak, że gdy trzymam noge na gazie..to temperatura jest prawidłowa...ale gdy wrzuce na luz bądź zdejme noge to od razu rośnie. Domyślam się, że zapowietrzony jest układ i teraz moje pytanie : Jak to prawidłowo odpowietrzyć ? Silnik zgodnie z działem - 420A.
Pomóżcie |
_________________ http://www.mekp.pl/viewto...t=14471&start=0
|
|
|
|
|
andrzejp
KLUBOWICZ
Pomógł: 58 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 1636 Skąd: Pl
|
Wysłany: 2014-05-05, 20:10
|
|
|
ta rureczka to standard płyn wtedy leci na kolektor i masz chmure dymu, ja kiedyś z gasnicą wybiegłem
emka napisał/a: | że gdy trzymam noge na gazie..to temperatura jest prawidłowa... |
podczas jazdy czy na postoju?
emka napisał/a: | le gdy wrzuce na luz bądź zdejme noge to od razu rośnie. |
podczas jazdy silnik chłodzi się powietrzem i chyba nawet wentylator jest wyłączany powyżej jakiejś tam prędkości.
Możliwości masz 2:
1. spalony wiatrak
2. spalony czujnik do kompa od temp
jesli byś miał spalony czujnik od kompa to po odpaleniu silnika miałbyś mega falowania obrotów i prace tak jakby na 2 cylindry. pod termostatem masz 2 wtyczki, jedna na 1 pin, druga na 2 piny. Która jest na deske nie mam pojęcia, ale chyba 1 pinowy. Jeśli tam poleciała woda to może coś nie łączyć, weź to przeczyść papierem ściernym, albo specyfikiem KONTAKT (5zł) w sprayu i po sprawie.
Opcja 2, to załącz sobie klime niech wiatrak klimy schłodzi Ci silnik wtedy jak na dłoni będziesz wiedział, co i jak sie dzieje, poniewaz jak wiatrak klimy Ci schłodzi układ to wiadomo że z wiatrakiem głownym jest coś nie halo
Układ sam się odpowietrza |
_________________ Eclipse 2G GS 1997, 420a
Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat. |
|
|
|
|
darek181289
KLUBOWICZ
Pomógł: 37 razy Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 1371 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: 2014-05-05, 20:15
|
|
|
może termostat się nie otwiera do końca?
albo pompa wody pada? |
_________________ Ecli 2G GS, 4G63 |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2014-05-05, 20:27
|
|
|
termostat pewnie już jest po drugiej stronie świata części |
|
|
|
|
emka
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 54 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2014-05-05, 23:21
|
|
|
Jutro będe badał po kolei wszystko. Dziwne, że termostat bo jest nowy..tzn byl wymienany nie tak dawno temu. Jutro obczaje co i jak to co pisaliście i zdam relacje . Pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-05-06, 14:33 ]
No więc tak. Dziś odpaliłem samochód. Pierw chodził z 10 minut na wolnych obrotach...Potem rzuciłem się na małą przejażdżkę. Przez ponad 30 minut wszystko było okej, wentylator się załącza. Potem znów to samo...czyli gdy dam na luz lub zabiore noge z gazu to temp. rośnie - najbardziej widać to na postoju ale podczas jazdy jest to samo tylko, że dzieje się to troche wolniej - wentylator jednak nadal załączał się prawidłowo. O tym przeczyszczeniu wtyków zapomniałem - zrobie to. Ogólnie musiałem dolewać chłodniczy...znika ze zbiorniczka jak silnik pochodzi - wycieków żadnych nie widać. |
_________________ http://www.mekp.pl/viewto...t=14471&start=0
|
Ostatnio zmieniony przez emka 2014-05-06, 14:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|