Alternator i jego elektryka |
Autor |
Wiadomość |
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2010-09-10, 21:15 Alternator i jego elektryka
|
|
|
Panowie sprawa tego typu ?e my?la?em ?e sprawe ?adowania mam ju? za sob? jednak jest inaczej.Robi?em jego regeneracj? i nic ona nie pomog?a,wymieni?em regulator-tez nic nie pomog?o wi?c odda?em go na wymiane ca?ych bebech?w i teraz jesli chodzi o sprawno?c alternatora jest w 100% sprawny i ?aduje ci?gle 14.4V pod warunkiem ?e z wypi?t? wtyczk? 4-pinow?
Jesli wepn? wtyczk? do regulatora napi?cia nagle ?adowanie spada w granice 12,5V-13,2V i tak ci?gle faluje. Sprawdza?em piny w kostce i na kazdym jest r??ne napi?cie (od prawej 13,5-14-14,4V-ostatni ma 0V jako ?e to chyba masa jaka?) Powiedzcie mi gdzie moge szukac przyczyny tego dziadostwa bo mnie juz krew zalewa.Czy s? gdzie? jakie? przeka?niki od ?adowania lub co? w tym stylu? Co mo?e byc nie tak z elektryk?? Na t? chwil? autko chodzi normalnie ale nie wiem czy moge je?dzic bez wpi?tej wtyczki i czy b?de tego jakie? konsekwencje? Problem w tym ?e nie moge pojechac do zadnego specjalisty bo niestety jestem za granic? i nikt si? nie chce tkn?c mitsu
Z g?ry dzi?kuje za pomoc i podpowiedzi
I jeszcze jedno pytanko: podaje schemat altka i opisy pin?w na wtyczce i mo?e kto? mi wyt?umaczy co to mo?e byc. Chodzi mi o piny oznaczone FR i G i co oznacza ECM<M/T> i PCM<A/T> bo widze ?e 0V mia?em chyba na pinie G a on w?a?nie tam idzie.
|
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
Ostatnio zmieniony przez pornus69 2010-09-10, 21:41, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-11, 08:44
|
|
|
Cze??
Schemat masz bardzo podobny do tego w 2G Turbo A w zasadzie identyczny.
FR i G to piny kt?re id? do Ecu w celu sprawdzenia ale nie s? wymagane. Jak ich nie pod??czysz to wyskoczy ci CE ale altek b?dzie dzia?a? o ile reszta uk?adu jest oki.
Je?li chodzi i pozosta?e dwa piny to na jednym powinien by? + zasilania ( Pin nr 2 )a na drugim powinna by? podana masa ( 0 V) ( Pin nr 3 ) i z tego co pami?tam to w?asnie ta masa za??cza alternator.
Do pinu nr 2 powinien i?? czerwony kabel a do pinu nr 3 idzie zazwyczaj czarny z jakim? paskiem lub sam czarny.
Mo?esz sprawdzi? jedno. Czy jak przekr?cisz kluczyk od stacyjki tak , ?e pod?wietl? ci si? lampki ale jeszcze nie odpalasz silnika to czy pali ci si? wtedy ikonka akumulatora ?
Powinna si? wtedy za?wieci? .
Dodam jeszcze tylko , ?e jak sprawdzaj? alternatory w serwisach to oczywi?cie pod??czaj? grube kable do akumulatora i na tej wtyczce 4 pinowej , 2 pin pod??czaj? do +akumulatora a 3 pin do masy i zaczynaj? nim kr?ci? na takim specjalnym urz?dzeniu. Altek wtedy dzia?a i wtedy na ich wska?nikach go testuj?. Ty te? o ile wog?le masz dost?p to mo?esz tak zrobi?. Niestety pod??czenie tych 2 pin?w jest wymagane. I powiem ci wi?cej ?e te dwa piny id? dok?adnie na regulator napi?cia kt?ry steruje ca?ym altkiem . Mozesz spr?bowa? to pod?aczy? za pomoc? krokodylk?w ale pewnie wryczka jest w takim miejscu ?e moze by? to niemo?liwe. Szczeg?lnie ?e piny 2 i 3 s? bardzo blisko siebie |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
Ostatnio zmieniony przez Pablo1o 2010-09-11, 09:02, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2010-09-11, 09:23
|
|
|
Pablo1o napisał/a: | Je?li chodzi i pozosta?e dwa piny to na jednym powinien by? + zasilania a na drugim powinna by? podana masa ( 0 V) i z tego co pami?tam to w?asnie ta masa za??cza alternator |
Wczoraj sprawdza?em te dwa piny S i L i by?o na nich 13,5V i 14V i co teraz Na FR mam 14,5V ale niestety na ostatnim G mam 0V...
Pablo1o napisał/a: | Mo?esz sprawdzi? jedno. Czy jak przekr?cisz kluczyk od stacyjki tak , ?e pod?wietl? ci si? lampki ale jeszcze nie odpalasz silnika to czy pali ci si? wtedy ikonka akumulatora ? |
Tak pali si? kontrolka od ?adowania oraz brake jako ?e one s? po??czone jak na schemacie.
Nie wiem gdzie szukac usterki. ?adowanie mi szaleje (opada) tylko po wpi?ciu wtyczki wi?c w kt?rym? kablu jest co? nie tak. Wydaje mi si? ?e pin G i S co? maj? nie tak bo z tego co napisa?e? wy?ej na S powinna byc masa a u mnie masa jest na FR. A moge odci?? kable i po kolei je pod??czac i metod? eliminacji sprawdzic na kt?rym kablu ?adowanie spadnie? Wtedy bede wiedzia? kt?ry robi ca?e zamieszanie.
Przed chwilk? by?em sprawdzic kolory na wtyczce bo nie znam numeracji pin?w od kt?rej strony idzie nr1. Auto odpali?em bez wtyczki i tak jak pisa?em wy?ej na Pinie G mam 0V a reszta ma +- 14V. kolory mam takie G-czarno-czerwony, S-czerwono-bia?y, L-bia?o-zielony, FR-czarno-???ty. Nie wiem co robic chyba b?d? ci?? i zobacze co nie tak |
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
Ostatnio zmieniony przez pornus69 2010-09-11, 09:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-11, 10:05
|
|
|
Tak ale ty pewnie sprawdza?e? napi?cie na samych pinach bez pod??czonej wtyczki .
Jak wtyczka jest w?o?ona to na L powinno by? Zero a na S powinno pojawi? si? napi?cie + . Pewnie ko?o 13 V . |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2010-09-11, 10:24
|
|
|
no tak w?asnie zrobi?em jak piszesz. Musze poczekac a? kolega wr?ci z pracy to sprawdzimy to na wpi?tej wtyczce i zobacze jak b?dzie. A je?li chodzi o w/w ci?cie to mog? tak zrobic czy nie bardzo?
[ Dodano: 2010-09-11, 19:08 ]
Problem rozwi?zany. Po w??czeniu wtyczki przez 30sec ?adowanie by?o ci?gle ok 14.4V po tym czasie ?adowanie spada?o do 12,5V. Okaza?o si? ?e wy?ej wspomniany pin G mia? ci?gle 0V i szwankowa?.Z tego co pablo pisa? nic si? nie stanie jak si? go nie pod?aczy wiec tak zrobi?em i go obci??em- ?adowanie nagle skoczy?o do normy i ?aduje ci?gle 14.4V Temat do zamkni?cia... i pom?g? dla Pablo1o dzi?k?wka |
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-11, 20:56
|
|
|
Hmmm... Ten pin powinien zosta?. Mo?na powiedzie? , ze zaleczy?e? problem . Postaraj si? dorwa? dobry schemat elektryczny. Miernik w r?k? i dojdziesz co jest nie tak :)
Inaczej mo?e pojawi? ci si? b??d CE. |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2010-09-11, 23:07
|
|
|
ci??ko dorwac jaki? porz?dny schemat do niego... pablo napisa?e? wy?ej ?e nie s? one wymagane.Zobacze co pokaze mi SES jak wyskoczy.Narazie cieszy mnie to ?e mam ?adowanie na wymaganym poziomie i obroty juz nie faluj? i wszytskie lampy nie pulsuj? wraz z ?adowaniem.Chyba nic powa?niejszego nie powinno si? wydarzyc po tym zabiegu oby... |
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-12, 11:18
|
|
|
Nie powinno nic si? sta? |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2010-10-28, 20:47
|
|
|
jednak trup dalej szwankuje... zn?w zacz??y mi pulsowac lampy i nie wiem dlaczego.W weekend chyba bede musia? kazdy kabelek po kolei mierzyc a jak nie pomo?e to ci?cie zrobie zn?w jakie?.Musze jako? do tego doj?c bo nie mam poj?cia co moze byc nie tak Za 2tyg jade do PL i chce spokojnie dojechac do domu.Moze kto? ma jaki? pomys? lub mia? podobny problem? Albo mo?e jaki? schemat?
[ Dodano: 2010-11-26, 23:07 ]
panowie ponawiam pro?b? o dobry schemat jak kto? ma. Odda?em zn?w alternator na gwarancje i niech go sprawdzaj?... og?lnie zauwazy?em now? ciekawostk?. Bez znaczenia jakie mam obroty to wszystkie lampy i ?ar?wki itp mi pulsuj?. Po wypi?ciu wtyczki od alternatora- to samo. Dopiero jak zdejmuje ujemn? kleme aku wszystko wraca do normy ale nie gazuje go zeby nic nie popalic... Prze?o?y?em aku ale na mniejszy(45) i to samo by?o... nie wiem gdzie szukac przyczyny.Kocham to auto ale powoli mnie wkur*** |
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
|
|
|
|
|