Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap głowicy
Autor Wiadomość
TiV 
mniejsza zielenina



Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 115
Skąd: Kr337kk
Wysłany: 2011-03-16, 18:19   Swap głowicy

Witam,
Chciałem was prosić o radę, czy warto swapować głowicę od 4g63 do silnika 4g64 (chodzi o eclipse 2g) jeżeli ktoś się orientuje w temacie to proszę o za i przeciw, może ktoś już to robił i może podzielić się jakimiś doświadczeniem co i jak, Goldi już dał mi znać że najprawdopodobniej odprężę silnik i będzie mniej mocy niż jest,
Tylko proszę was nie piszcie mi żeby zakładał turbo, na razie chodzi o swap góry silnika, turbo może w dużo dalszej perspektywie
Pozdro i dzięki
_________________
Jeżdżą za mną paparazzi youtube kr337kk :)
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-03-16, 21:04   

spasuje tylko głowica z 7 bolta, to na bank, druga sprawa to właśnie sprężanie, nie warto z tego względu przekładać samej głowicy, robi się to właśnie przy uturbianiu, robi się też mixy 4G63&4G64 polegające na wstawieniu dołu z 2.4L, ale tłoków z 63'ójki, uzyskując 2,4L i duże sprężanie, dla tego że głowica z 2G obojętne czy 63 czy 64 ma małe kanały ssące, wydechowe i tak dalej, wałki mają charakterystykę na niższy zakres obrotów

tutaj masz materiał z budowy 2G 4G64 7bolt blok + głowica 1G 7bolt, korby kute do 63'ki, tłoki kute z 2G turbo co dało CR9.3:1 gdzie 1G dały by 8.8, zresztą zapraszam do fotostory:

http://www.extremeevolutions.com/4G64_buildup.htm

na dole są odnośniki do kolejnych stron :)
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-03-17, 17:42   

Ile ma seryjnie 4g64 tam sa dwa wałki ???
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-17, 18:16   

rosomak1983 napisał/a:
Ile ma seryjnie 4g64 tam sa dwa wałki ???
SOHC
 
 
PiotrekKRK 
KLUBOWICZ
newbie


Pomógł: 45 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 2386
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-17, 21:35   

GOLDI napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
Ile ma seryjnie 4g64 tam sa dwa wałki ???
SOHC


Goldi jak zwykle wszystko wyczerpująco wyjaśnił :jezyk:
_________________
Stay hungry, Stay foolish!
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-03-18, 00:13   

a moc/moment jakie tłoki płaskie czy garby ?
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2011-03-18, 10:35   

141hp ... teoretycznie
a jakie ma dla Ciebie znaczecnie kształt tłoka?

manual 4g64 z 2g
http://www.lilevo.com/mir...haul_spyder.pdf

http://www.4g64.com/users/raycer97/
swap na dohc dla głowicy 1g oraz dla 2g wraz z listą potrzebnych gratów.
_________________
DIAMONDS ARE FOREVER
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-03-18, 11:10   

patALLAH napisał/a:
141hp ... teoretycznie

dzieki bo na jakies sprzeczne dane trafiałem.
patALLAH napisał/a:
a jakie ma dla Ciebie znaczecnie kształt tłoka?

takie ze mozna wsadzic tłok doprezajacy chyba ze seryjnie to juz zrobili ale po tym co przeczytałem w manulalu;
sprezanie seyjnego 4g64 9.5;1 raczej tam jest płasko.

Co do dyskusji to wydaje mi sie ze głowica DOHC doprezy ten silnik.
TiV napisał/a:
Goldi już dał mi znać że najprawdopodobniej odprężę silnik i będzie mniej mocy niż jest,

nie rozumiem dlaczego ale ja to sie nie znam, i z checia sie dowiem.
W bloku tłok moze decydowac o stopniu sprezania reszta zależy od głowicy tak mi sie wydaje przynajmniej. DOHC napewno bardziej doprezy w stosunku do SOHC.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2011-03-18, 11:50   

rosomak1983 napisał/a:
takie ze mozna wsadzic tłok doprezajacy chyba ze seryjnie to juz zrobili ale po tym co przeczytałem w manulalu;


owszem można ale nikt tego nie robi, bo nie ma sensu robienie n/a z tego silnika tak więc nie wydaje mi się abyś trafił na jakiekolwiek doprężające tłoki do tego silnika.
to nie jest honda.

To gain the extra .4l displacement, the 4G64 has a very slightly larger bore (4G63 is 3.347" (85.0mm), 4G64 is 3.4055"(86.5mm)), but more importantly, a much longer stroke (4G63 is 3.46" (88mm), while the 4G64 is 3.94"(100mm)). However, the 4G64 shares the same rods with the 2G 4G63T. Thus, the deck on the 4G64 is 6mm higher to compensate for the longer stroke. This is the major difference in the block. A deeper stroke means less balance at higher rpms. The 4g63 has a close ratio between bore and stroke meaning higher revs without damage. However, the 4G64 will produce more torque at the same RPM.

Since the exhaust manifold of the 4G63T has the same bolt pattern as the 4G64, there is a very easy and cost effective way to add a turbo to your existing car.... Buy a used exhaust manifold & other parts, and bolt everything on!


zauważ że w przypadku modzenia 4g64 przechodzi się na dohc i albo robi się strokera 2,4 albo robi się destrokera 2,1 i do tego turbo. w każdym przypadku według danych podanych przez producentów tłoków stopień sprężania będzie między 8:1 a 10:1 przy czym dla destrokera sbr oferuje zdaje się 9,0:1 i raczej w trubo autach niewiele osób to przekracza ze względu na trudności w strojeniu mocno doładowanych aut z dużym stopniem sprężania. też uważam że zmiana głowicy nie spowoduje odprężenia ale również niczego nie wniesie do sprawy.

realia są takie, że przy takim projekcie nie warto zakładać samej głowicy dohc bo niewiele to zmieni, a żeby rozsądnie dmuchnąć trzeba zmienić cały dół. wychodzi podwójna robota i koszty znacznie wzrasatają.
_________________
DIAMONDS ARE FOREVER
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-03-18, 12:09   

patALLAH napisał/a:
owszem można ale nikt tego nie robi, bo nie ma sensu robienie n/a z tego silnika tak więc nie wydaje mi się abyś trafił na jakiekolwiek doprężające tłoki do tego silnika.

Czy jest sens czy nie nie to inna sprawa. Ale czytaj czego dotyczy temat;
TiV napisał/a:
Chciałem was prosić o radę, czy warto swapować głowicę od 4g63 do silnika 4g64 (chodzi o eclipse 2g) jeżeli ktoś się orientuje w temacie to proszę o za i przeciw, może ktoś już to robił i może podzielić się jakimiś doświadczeniem co i jak, Goldi już dał mi znać że najprawdopodobniej odprężę silnik i będzie mniej mocy niż jest,
Tylko proszę was nie piszcie mi żeby zakładał turbo, na razie chodzi o swap góry silnika, turbo może w dużo dalszej perspektywie

czyli dyskutujemy o NA.
patALLAH napisał/a:
też uważam że zmiana głowicy nie spowoduje odprężenia ale również niczego nie wniesie do sprawy.

Jestes pewny ?
To dlaczego (tutaj przykład z rodziny silników 4g9x)
4g92 SOHC 113kM 10.0;1
4g92 DOHC 145kM 11.0;1

4g92 SOHC 116kM 9.5;1
4g93 DOHC 140kM 10,5;1
Doł jest ten sam blok, tłoki.
patALLAH napisał/a:
realia są takie, że przy takim projekcie nie warto zakładać samej głowicy dohc bo niewiele to zmieni,

Był taki projekt i osiagnieto ok 169kM z portingiem głowicy i wydechem El tec. Niewiem jakie tłoki bo nie chca powiedziec ale potem założyli ostre wałki i cos tam jeszcze twierzdza ze jest 200Km :lol2: tylko wykresu nie ma za to auto idzie na sprzedaz.
Opisane w aktulanym numerze GT.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-03-18, 12:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2011-03-18, 12:46   

rosomak1983 napisał/a:
Jestes pewny ?
To dlaczego (tutaj przykład z rodziny silników 4g9x)
4g92 SOHC 113kM 10.0;1
4g92 DOHC 145kM 11.0;1

4g92 SOHC 116kM 9.5;1
4g93 DOHC 140kM 10,5;1
Doł jest ten sam blok, tłoki.


jak założysz głowicę dohc z galanta 2,4 (ale chyba ciężko taką dopaść) to nie będzie to miało znaczenia :] czy będzie przyrost jakikolwiek nie wiem szczerze mówiąc nie chce mi się wszystkich materiałów przeglądać bo w przypadku n/a jak już napisałem wcześniej gra nie jest warta świeczki :] zauważ ile elektroniki masz przy okazji do przerobienia żeby to wstroić.

głowica 4g63 dohc ma inne komory niż ta dohc z galanta i w przypadku głowicy dsm musisz zmienić dół bo prawdopodobnie stopień sprężania będzie nie do opanowania. tak więc uważam w dalszym ciągu że w przypadku zakładania głowicy dsm nie będzie zmiany stopnia sprężania, gdyż musisz tak czy siak zmienić dół silnika i nie będą to te same tłoki, korby.
_________________
DIAMONDS ARE FOREVER
 
 
 
Piotrekmm 
KLUBOWICZ


Pomógł: 35 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 1531
Skąd: Mogielnica
Wysłany: 2011-03-18, 12:51   

patALLAH napisał/a:
głowicę dohc z galanta 2,4

galant 2.4 to juz zupełnie inny silnik GDI lutrzane odbicie ale to najmniejszy problem akurat :ok:
_________________

 
 
 
TiV 
mniejsza zielenina



Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 115
Skąd: Kr337kk
Wysłany: 2011-03-18, 12:52   

Czyli reasumując dotychczasowe posty zmiana taka nie wnosi żadnych korzyść... ale dalej, prostym sposobem na lekkie podniesienie sprężania jest planowanie głowicy, czy to by coś dało, o ile można ją splanować ? i jeszcze jedno do ilu kręci się fabrycznie 4g63 bo 4g64 do ok. 6tyś rpm

patALLAH napisał/a:
zauważ ile elektroniki masz przy okazji do przerobienia żeby to wstroić.
no właśnie co z elektroniką ???
_________________
Jeżdżą za mną paparazzi youtube kr337kk :)
Ostatnio zmieniony przez TiV 2011-03-18, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-18, 12:59   

TiV napisał/a:
i jeszcze jedno do ilu kręci się fabrycznie 4g63 bo 4g64 do ok. 6tyś rpm


Odcinka jest gdzieś w granicach 7500 rpm, ale na biegach wyższych niż 1 i 2 nie ma sensu ciągnąć powyżej 6500-6800 (gwałtowny spadek momentu).
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2011-03-18, 14:43   

Piotrekmm napisał/a:
patALLAH napisał/a:
głowicę dohc z galanta 2,4

galant 2.4 to juz zupełnie inny silnik GDI lutrzane odbicie ale to najmniejszy problem akurat :ok:


o innym silniku mówimy:) Ty mówisz o GDI 97+ który faktycznie jest odwrócony.
w 94 roku wypuścili krótką serię galanta 2,4 z głowicą dohc, dlatego napisałem że trudno ją zdobyć (można pokusić się o stwierdzenie że to graniczy z cudem) i taka głowica powinna pasować na silnik ze spydera bez zmiany dołu przy zachowaniu dotychczasowej kompresji.

co do elektroniki to zakładając plan głowica 4g63t dół spyder i oczywiście pobieramy korby z 1g turbo to wychodzi nam baza pod turbo więc najlepszym rozwiązaniem uważam że będzie ecu z 4g63t.

manual:
http://mysite.verizon.net/chadberg/ecuswap.htm

ale według powyższego plany nie dmuchając niczego wyjdzie nam przelany na maksa stroker :) szczerze mówiąc nie mam planu na elektornikę dla koncepcję autora tematu i jest to dla mnie na maksa dziwny pomysł (4g64 dohc n/a) bo kosztowo zbliża się do przeszczepu silnika z turbo a przyrost mocy żaden. Jeżeli robić to żeby dmuchać :) pewnie dałoby się ogarnąć takiego 2,4 tylko nie wiem czy warte to jest takiej kasy.
_________________
DIAMONDS ARE FOREVER
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-03-18, 15:27   

patALLAH napisał/a:
ak założysz głowicę dohc z galanta 2,4 (ale chyba ciężko taką dopaść) to nie będzie to miało znaczenia :]

mowimy o glowicy DOHC 4g63 z 1G , a nie z serii galanta 2.4 DOHC (nic o nim nie wiem)
Jesli w silniku 4g63 DOHC mamy płaskie tłoki i sprezanie 10;1 (wersja EU)
to za sprezanie które jest dosc wysokie odpowiada głowica.
Dla porównia 4g63 SOHC w galancie ma 115kM... (niewiem jakie sprezanie ale bije zakład ze ok 1.0 mniejsze niz w DOHC) wiec głowica DOHC dopreza, wydaje mi sie to logiczne.
W 4g64 jest sprezanie 9.5;1, ,hmm i tutaj niewiem jakie sa tłoki ale głowica na pewno spreza mniej niz ta DOHC z 1g.
patALLAH napisał/a:
zauważ ile elektroniki masz przy okazji do przerobienia żeby to wstroić.

To fakt elektronike od 2.O trzeba ecumasterem stoić do takiej hybrydy.
patALLAH napisał/a:
w przypadku głowicy dsm musisz zmienić dół bo prawdopodobnie stopień sprężania będzie nie do opanowania

co przez to rozumiesz ?
patALLAH napisał/a:
tak więc uważam w dalszym ciągu że w przypadku zakładania głowicy dsm nie będzie zmiany stopnia sprężania, gdyż musisz tak czy siak zmienić dół silnika i nie będą to te same tłoki, korby.

nic nie trzeba zmieniać, a nawet mozna dodac garbate tłoki (o ile nie siedza takie seryjnie w 4g64 SOHC)
A korby to niby czemu ?????????
Uszczelki silników 4g63 DOHC (1g) oraz 4g64 SOHC róznia sie tylko otworami na dwa kanały olejowe które mozna (trzeba) dorobić.
patALLAH napisał/a:
co do elektroniki to zakładając plan głowica 4g63t dół spyder i oczywiście pobieramy korby z 1g turbo to wychodzi nam baza pod turbo więc najlepszym rozwiązaniem uważam że będzie ecu z 4g63t.

zaraz zaraz tam jest jaka srednica tłoka 4g64 w poróznaniu z 4g63 ??? Odniosłem wrazenie ze te silniki róznia sie wykorbieniem.
zenek_bb napisał/a:
robi się też mixy 4G63&4G64 polegające na wstawieniu dołu z 2.4L, ale tłoków z 63'ójki,

jesli dobrze zrozumiałem to w takim razie jak chcesz wsadzic krótsze korby z 4g63 do 2,4 :jezyk:
patALLAH napisał/a:
więc najlepszym rozwiązaniem uważam że będzie ecu z 4g63t.

tak samo bedzie wymagac stojenia bo badz co badz zmieniamy pojemnosc.
patALLAH napisał/a:
i jest to dla mnie na maksa dziwny pomysł (4g64 dohc n/a) bo kosztowo zbliża się do przeszczepu silnika z turbo a przyrost mocy żaden

moze byc ciekawy przebieg momętu dostepny od dołu.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-03-18, 15:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-18, 16:26   

tak naprawde jedyną osoba w tym klubie ktora zrobila 4g63dohc to Jonas.... z tym ze w 3g a wiec odwrocony blok wzgledem 2g... i bardzo pieknie odprezyla mu głowica silnik :) do około 8,5:1 :)
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-03-18, 16:34   

Cytat:
tak naprawde jedyną osoba w tym klubie ktora zrobila 4g63dohc to Jonas.... z tym ze w 3g a wiec odwrocony blok wzgledem 2g... i bardzo pieknie odprezyla mu głowica silnik :) do około 8,5:1 :)
_________________

tzn 4g64 dohc, pytanie z jakich połówek to złożył.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-18, 16:36   

głowica Evo8 (a że uczepiłeś się denek tłoków to E8 ma ostro wklęsłe) z seryjnym dołem 4g64 3g SOHC
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2011-03-18, 16:42   

korby są takie same co w 2g.
róznica to:
wał 4G64 - 3.94"(100mm)
tłoki 4G64 - 3.4055"(86.5mm)

głowice również mają inne komory spalania.
dlatego napisałem o galancie - chodzi konkretnie o 1994r 2,4l GS które wyszły w serii z głowicami DOHC, bo według najlepszej wiedzy tylko z niego głowica pasuje plug'n'play do bloku spydera.
jeżeli założyłbyś na seryjny dół 4g64 czapkę z 4g63 to stopień sprężania ze względu na różnicę komór spalania, że nie pozwoliłby nad tym zapanować i prawdopodobnie wyleciałoby to wszystko w kosmos (jak byłoby to takie łatwe to by jeździły same takie eclipse i galanty nieprawdaż?)

dlatego musisz założyć w nadwymiarze tłoki z z 2g :] zapewne są poprostu niższe niż tłok 4g64, a w nadwymiarze bo jak wskazałem wyżej tłoki z 4g64 większe.
przy założeniu że użyłbyś zamiast tłoków turbo tłoki n/a (korby chyba są takie same)
jest szansa że zachowałby się właściwy dla 4g63 stopień sprężania przy tego typu hybrydzie.
są kute tłoki robione dla 4g64 ale są one (więc możemy sobie sami stopień sprężenia dobrać) pod doładowanie, a my rozważamy tu budżetowe rozwiązania dlatego zgodnie ze zdobytymi informacjami najtańszym rozwiązaniem jest tłok 2g bo ni huhu nie podejdzie ori tłok z 4g64 sohc.

ale na elektoronikę zupełnie nie mam pomysłu i nie chce mi się wszystkiego ogarniać w każdym razie pobieżnie można powiedzieć, że dla głowicy dohc 4g63 przerzuca się prawie wszystko co jest na czapce i ecu 4g63, a i tak potrzebna potem będzie przynajmniej świnia.
_________________
DIAMONDS ARE FOREVER
Ostatnio zmieniony przez Pat 2011-03-18, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12