420A |
Autor |
Wiadomość |
Erages
zielenina
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 17 Skąd: ws
|
Wysłany: 2013-06-09, 20:25 420A
|
|
|
Co powiecie na temat tego silnika? który jest bardziej nie zawodny?, czy 420A jest równie dobry do tuningu co 4G63? |
|
|
|
|
Przemek_001
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 30 Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 93 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2013-06-09, 20:38
|
|
|
420A jest wolnossącym silnikiem więc nie nadaje się zbytnio do tuningu. 4G63 to już inna bajka - tu możesz poszaleć
[ Dodano: 2013-06-09, 20:38 ]
poza tym nie lepiej kupić od razu 4G63T??
[ Dodano: 2013-06-09, 20:40 ]
420A jest prosty w obsłudze, sporo rzeczy możesz sam zrobić, nie wiem jak z 4G63. Mnie mój 420A do tej pory nie zawiódł nigdy
[ Dodano: 2013-06-09, 20:42 ]
Poza tym tu masz krótki opis: http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=46 |
_________________ Był Eclipse RS 420a 1995
Jest Eclipse GS+T 420a 1999 w trakcie prac...
420a POWER |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2013-06-09, 20:53
|
|
|
Przemek_001 napisał/a: | 420A jest wolnossącym silnikiem więc nie nadaje się zbytnio do tuningu. 4G63 to już inna bajka - tu możesz poszaleć |
Jeśli nie jesteś do końca czegoś pewny to tego nie pisz Bo wprowadzasz innych w błąd |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-06-09, 20:56
|
|
|
Brian, |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Krzysiek12
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Lip 2012 Posty: 241 Skąd: Słupca
|
Wysłany: 2013-06-09, 21:13
|
|
|
W 420A sprawa wyglada inaczej i chodź uturbienie go jest prostrze niż 4g63 to ze wzgledu na koszta i dostępność czesci raczej wchodzi w gre softTurbo. W 420A mozesz trochę więcej dmuchnąć niż w nieopręzone 4g63 N/A bo ma mniejszy stopień spręzania.Ale to tylko w 4G63 N/A bo 4G63T to jest troche inna sprawa.Jeśli chciałbyś uturbiać 4g63 N/A to lepiej jak byś zrobił swapa na 4g63t, wyszły by podobne pieniądze i mocowo zbliżone ale odrazu jest potencjal na więcej i zawsze można działać dalej. W przypadku uturbiania N/A to bez ruszania dołu czyli bez odprężania jeśli jest naprawde zdrowy silnik uzyska się osiagi jakies 220 koni ale to tyle i nic więcej, mozna oczywiście jeszcze urzeźbić głowice i ugrać jeszcze z 20KM ale to następe 3000zł.
Swapując na starcie masz ok 200KM i ogarniając pare rzeczy lekko bujnie na 240-250KM a jak dołozysz jeszcze troche sałaty to i do 300KM dolecisz - napewno mniej pakując i oszczędzając se czasu i roboty niż w N/A |
_________________ Był Eclipse 1g GS
Był Eclipse 2g GS
Jest eclipse 4g
|
|
|
|
|
Erages
zielenina
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 17 Skąd: ws
|
Wysłany: 2013-06-09, 21:13
|
|
|
A coś więcej jak z modyfikacją tego silnika? nadaje się czy raczej kiepsko to znosi i może sie rozpaść przy większym przeciążeniu? |
|
|
|
|
MX-3
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 143 Skąd: garażu
|
Wysłany: 2013-06-09, 21:15
|
|
|
Krzysiek12 napisał/a: | niż w nieopręzone 4g63 N/A bo ma mniejszy stopień spręzania |
Brian napisał/a: | Jeśli nie jesteś do końca czegoś pewny to tego nie pisz Bo wprowadzasz innych w błąd |
|
|
|
|
|
Simeon
KLUBOWICZ Łysy z Brazzers
Pomógł: 36 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 1638 Skąd: KrK
|
Wysłany: 2013-06-09, 21:27
|
|
|
Krzysiek12 , ja moim gst (4g63t 6bolt 2g spyder) 280km/h poleciałem (odcinek przy skarżysku) |
_________________ --2g RS 420a '96, --2g GS 4g63 '96, --2g GST Spyder 4g63T '98
--BMW E30 M20B20 '87 --IS 200 1G-FE '99
"Bo auta to do 2000r. wychodziły" |
Ostatnio zmieniony przez Simeon 2013-06-09, 21:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-06-09, 21:31
|
|
|
teoria z praktyka niestety sie mija... i moim zdaniem po paru latach 4g63 n/a zniesie wiecej a czesci do softa sa tansze... bo czesci podpasuje sie za grosze od 4g63T...
420a nie zniesie wiecej na serii na dluzsza mete niz 0,6 bara bo popekaja polki na tlokach... 4g63 przyjmie wiecej ale juz powyzej pol bara bez arpow wydmucha uszczelke pod glowica... a pozniej poddadza sie korbowody..
wady i zalety ale uturbienie jednego i drugiego jest drogie a swap jeszcze drozszy... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
MX-3
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 143 Skąd: garażu
|
Wysłany: 2013-06-09, 21:32
|
|
|
Krzysiek12 napisał/a: | 220 koni |
Krzysiek12 napisał/a: | 20KM |
Krzysiek12 napisał/a: | 200KM |
Krzysiek12 napisał/a: | 300KM |
Simeon napisał/a: | Krzysiek12 , ja moim gst (4g63t 6bolt 2g spyder) 280km/h poleciałem (odcinek przy skarżysku) |
chciałeś się pochwalić ? ale on mówi o koniach mechanicznych nie predkosci |
|
|
|
|
Erages
zielenina
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 17 Skąd: ws
|
Wysłany: 2013-06-09, 21:36
|
|
|
Ale 420A zawsze też można zakuć i zniesie pewnie dużo więcej, tylko jak z zużyciem silnika będzie podobne czy większe? |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-06-09, 21:39
|
|
|
Erages napisał/a: | Ale 420A zawsze też można zakuć i zniesie pewnie dużo więcej, tylko jak z zużyciem silnika będzie podobne czy większe? | 420a ma problem ze powyzej pewnej mocy nie przeskoczysz bo strasznie szybko skoncza sie przeplywy w glowicy.. 4g63T ma zdecydowanie wiekszy potencjal a nawet n/a mozna zakuc robiac z niego prawie 4g63T... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Erages
zielenina
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 17 Skąd: ws
|
Wysłany: 2013-06-09, 21:56
|
|
|
Ale mimo że zakujesz n/a konstrukcja silnika jest mimo wszystko inna i wydaje mi sie że nie zniesie tego samego co seryjne 4g63T więc nawet na zakutym n/a chyba nie poszaleje się zbytnio też, chyba że sie myle to mnie poprawcie:) |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-06-09, 22:07
|
|
|
Erages napisał/a: | Ale mimo że zakujesz n/a konstrukcja silnika jest mimo wszystko inna i wydaje mi sie że nie zniesie tego samego co seryjne 4g63T więc nawet na zakutym n/a chyba nie poszaleje się zbytnio też, chyba że sie myle to mnie poprawcie:) | bloki sa praktycznie takie same... nawet n/a ma natryski na denka tlokow... waly wygladaja identycznie (nie wiem jak z ich skladem materialowym ale podejrzewam ze niczym sie nie roznia), glowice poza walkiami te same... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Erages
zielenina
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 17 Skąd: ws
|
Wysłany: 2013-06-09, 22:14
|
|
|
Jak pytałem raz goscia z projectXs to pisał że 4g63T a 4g63 n/a to mimo wszystko 2 różne konstrukcje i że lepiej kupić od razu 4g63T niż zakładać turbo do 4g63 więc wydaje mi sie że będa sie czymś mimo wszystko różnic. |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-06-09, 22:19
|
|
|
Erages napisał/a: | Jak pytałem raz goscia z projectXs to pisał że 4g63T a 4g63 n/a to mimo wszystko 2 różne konstrukcje i że lepiej kupić od razu 4g63T niż zakładać turbo do 4g63 więc wydaje mi sie że będa sie czymś mimo wszystko różnic. | a kiedy pytales ? bo wyjdzie zaraz ze ja Ci to moglem odpisac ale nie obraz sie ... czasem po prostu nie poswiecalismy za duzo czasu dla osob ktore tylko pytaly... rozumiesz ? firma to firma czas to pieniadz a z pytaczy kasy nie ma wiec szkoda czasu |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2013-06-09, 22:19
|
|
|
Cytat: | Ale mimo że zakujesz n/a konstrukcja silnika jest mimo wszystko inna i wydaje mi sie że nie zniesie tego samego co seryjne 4g63T więc nawet na zakutym n/a chyba nie poszaleje się zbytnio też, chyba że sie myle to mnie poprawcie:) |
no chyba kutwa sie mylisz, jak chcesz to Ci zaraz podam namiar na uturbione nie żadnym kosmicznym kosztem 4g63 n/a latające na 1.8bara
zresztą tematów o 420A jest jak mrówków i jakbyś nie był leniwcem to byś znalazł wsztkie odpowiedzi na swoje pytania, i wszystko co Cię interesuje w związku z 420 i jego podatności na modyfikacje. |
_________________
|
|
|
|
|
Erages
zielenina
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 17 Skąd: ws
|
Wysłany: 2013-06-09, 22:31
|
|
|
Czy ja powiedziałem że się nie mylę? możliwe że tak jest siedzicie w tym dłużej to wiecie więcej a każdy napisze co innego i tak można się przegadywać a ja tylko pytam.. co do leniwca może źle szukałem przecież nie zmuszam Cie odpowiadać na moje pytanie proste. Temat zawsze można zamknąć jeśli komuś nie odpowiada. |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2013-06-09, 22:43
|
|
|
Erages, nie chodzi o to czy mnie zmuszasz do odpowiadania, ale poprostu potem jest 100 tematów pod tytułem " co powiecie o silniku 420a"
mniej pisać, więcej czytać, tu naprawde jest duża baza wiedzy, użyj szukaczki a napewno wszystko znajdziesz.
A tak, na marginesie to jak chcesz konkretniej się brać za modzenie 420a to sobie napisz do Sliwura, on ma uturbione 420A i podpytaj. Ja Ci mogę natomiast opowiedzieć o uturbionym 4g63 n/a |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-06-09, 22:50
|
|
|
Tofik napisał/a: | tak, na marginesie to jak chcesz konkretniej się brać za modzenie 420a to sobie napisz do Sliwura, on ma uturbione 420A i podpytaj. | po co ma pisac do sliwura ? chetnie odpowiem na jego pytania z problemami i rozterkami zycowymi 420a w 420a turbo daco maczalem rece, sam uturbilem swoje 420a i sliwura 420a rowniez |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
|