To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Artykuły - Jak wymienić pompę paliwa w Twoim struclu 1G

Tofik - 2011-07-22, 19:43
Temat postu: Jak wymienić pompę paliwa w Twoim struclu 1G
Uwaga majstry!
Pokazuje i objaśniam !

czego będziecie potrzebować:
-przede wszystkim kanał lub podnośnik warszatatowy do uniesienia całego auta - no chyba że ktoś odczuwa największa ekstazę leżąc pod autem i mając podłogę 15cm nad gębą bo lubi kontakt z motoryzacją :lol2:
- klucze: 8 (być może), 10, 14,17,19 ( nie pamiętam dokładnie wszystkich numerów ale dla pewności weźcie te numerki)
- a jak macie dużo paliwa w zbiorniku to jeszcze klucz bodaj 27 do spuszczenia... no i bańki na wachę
- śrubocek krzyżykowy i plaskaty ( plaskaty może się przydać w razie awarii)
- kombinerki
- pewnie jakiś młotek co by coś stuknąć
- druciana szczota co by coś podrapać ( np się po jajkach :lol2: )
- lewar się przyda
- jakiś odrdzewiacz
- trochę czasu,chęci i cierpliwości.

Tak więc jak już mamy wszystkie narzedzia, auto, kanał i czteropak pod ręką możemy się zabrać do pracy

1. stawiamy auto na kanale/podnośniku

2. Otwieramy pierwszego browara

3. włazimy pod auto i podstawiamy bańkę na paliwo ( jeśli mamy co spuścić), klucz 27 w łapę i odkręcamy korek spustowy - nie da się go przeoczyć ( dla ślepych - jest po lewej stronie)

4. paliwo się leje a ty pijesz tego browara żeby się nie zagrzał...

5. ...jeszcze się leje, pij spokojnie... :beer:

6. dobra, zlało się, zakręć korek zebyś nie zgubił.

7. odstaw pustą butelkę/puszkę

8. odstaw na bok baniak i spójrz w górę - zobaczysz taki widok:



9. spójrz na zbiornik i zobaczysz zamocowane ustrojstwo a nawet dwa do którego idą jakieś dziwne węze i kable - TAK, tam jest pompa paliwa, w tym drugim ustrojstwie jest czujnik poziomu paliwa.

10. odepnij zaznaczone wtyczki, żeby uwolnić się od okablowania



11. teraz masz dookoła 6 śrubek - jeśli nikt tam wcześniej nie grzebał to będą na śrubokręt gwiazdkowy, jeśli nikt tam wcześniej nie grzebał może Ci być to ciężko stwierdzić bo możliwe że są tak zardzewiałe że nawet nie widać tego na jaki są śrubokręt i czy to wogóle jest śrubokręt - u mnie tak było, na zdjęci są już wymienione bo fotografie są z drugiej wymiany pompy. Niebieską strzałką zaznaczone są miejsca w których się odkręca przewód paliwowy, jeśli bedzie hciał ruszyć to je odkręć bedzie troszkę łatwiej, jeśli nie idzie NIE RUSZAJ bo "utytros" - można się obejść bez rozkręcania.



12. teraz weź lewarek i podstwa przed prawym tylnik kołem tak jak na załączonym obrazku - jeszcze nie winduj



13. spójrz na stabilizator i jego mocowanie z prawej strony - spsikaj śrubę odrdzewiaczem ewentualnie jeszcze oczyść druciakiem i poczekaj chwile



14. poczekałeś już chwilę?? ok, to bierz 17 i odkręcaj nakrętkę. odkręciła się? napewno? nie urwałeś? wierzę Ci :) idź teraz podwinduj auto lewarkiem aż śruba w tulei bedzie luźna i bedzie się ją dało lekko wyciągnąć. Jak wyciągnąłeś nie spuszaj auta z lewarka, niech sobie bedzie odelżone. jak wyjmiesz śrubę to pociągnij stabilizator na dół.. o tak:



15. Stabilizator opuściłeś żeby się dało wyciągnąć pompę, ale i tak jeszcze jej nie wyciągniesz, musisz obuścić trochę zbiornik. W tym celu nalezy zlokalizować śruby trzymające podwieszki zbiornika. wystarczy odkręcić dwie tylnie. POdaje lokalizację:



16. popsikaj je duuużą ilością odrdzewiasza, dobrze wyczyść szczotką bo na bank są zardzewiałe jak kuter rybacki. Jak się tam przegryza to w tym czasie odkręć wąż do wlewania paliwa i odpowietrzenia zbiornika - wystarczy zrzucić opaski i szarpnąc - nie będzie trzymał przy opuszczaniu zbiornika.

17. Dobra bodaj 17 w dłoń i odkręcamy... odkręciło się?? na pewno?? bez oszukiwania :) pewnie nie chce iść za bardzo. Otwórz lepiej drugie piwo b czeka Cię walka, a jak wiadomo [rzed walką trzeba się wzmocnić :beer: TERAZ BARDZO WAŻNA SPRAWA. TE NAKRĘTKI I SAME SZPILIKI SA NAPEWNO PORDZEWIAŁE I CIĘZKO SIĘ ODKRĘCAJĄ, NIE MOŻNA CI ICH ZERWAĆ BO CZEKA CIĘ SPAWANIE NOWYCH DO KAROSERII, CO ZNOWU WIĄŻE SIĘ Z DEMONTAŻEM CAŁEGO ZBIORNIKA PALIWA - NO CHYBA ŻE JESTEŚ HARDKOREM I MASZ NA TO CERTYFIKATY 4 I PRACUJESZ W HOLLYWODZIE PRZY EFEKTACH SPECJALNYCH. NAKRĘTKI TRZEBA ODKRĘCAĆ BARDZO POWOLI CO CHCILA OCZYSZCZJĄC GWINT I SMARUJĄC ODRDZEWIACZEM. NAJLEPSZA METODA T ODKRĘCIĆ TROSZKĘ I DOKRĘCIĆ, OCZYŚCIĆ GWINT, PRZESMAROWAĆ I ZNOWU ODKRĘCAĆ... I ZNOWU DOKRECAĆ I TAK POMAŁU POMAŁU - U MNIE ZABAWA Z JDNĄ NAKRĘTKĄ TO BYŁO GODZINA...NAKRĘTKI ODKRĘCAŁEM 2

18. jak już wygrałeś walkę z nakrętkami mozesz opuścić zbiornik - wystarczy jakieś 10 cm. opuść o tyle ile trzebazeby się dało wyciągnąć pompę i podeprzyj na czymś co by nie poszedł w kanał. odstaw 2 butelkę/puszkę na bok



19. wyciągnij pompę paliwa z korpus



20. teraz masz na wierzchu pompe. wypinasz wtyczkę

21. kombinerki w dłoń i zciągasz opaski zaciskowe z węża łączącego pompę i metalowy przewód korpusu. na zdjęciu jest już założona druga pompa ale zaznaczone jest gdzie co trzeba odpiąć i potem zapiąć.



22. zakładasz drugą pompę i wszystko składasz w odwrotnej kolejności

23. na koniec wlewasz do baku paliwo a w siebie 3 browar, zadowolony jak dzieciak konikach w lunaparku :)

24. Prosisz kolegę/brata/tatę/mamę/dzielnicowego/listonosza zeby zjechał Ci autem z kanału bo Ty po 3 browarach możesz się w niego wpierdzielić a tedy to nawet krata Johnego Walkera nie poprawi humoru. statysta wyjeżdża z kanału a Ty dajesz mu ostatniego browara - niech wie że nie jesteś miękkim pędzlem malowany :beer:

:ok: Brawo własnie wymieniłeś pompe paliwa w swoim struclu 1G :ok:


PORADA NR1:

Może się zdarzyć że nie będziesz mieś patentu jak odkręcić 6 zardzewiałych śrubek trzymających korpus pompy. po pierwsze dla ułatwienia wpierw opuść zbiornik. Śrubki są bardzo krótkie więc nie trzymają mocno, gdyż bardzo niwiele wystają z drugiej strony i gwint się nie niszczy. Ja do odkręcenia użyłem tego właśnie śrubokręta płaskiego co Ci go kazałem zabrać. Pewnie zdarzyło Ci się odkręcać jakąć nakrętkę bądź śrubę przecinakiem i młotkiem - na partyzanta. Zrób to samo używając młoteczka i śrubokręta płaskiego. U mnie poszło bez większego wysiłku gdyż tak jak mówie, one nie są mocno zakręcone - to mała śrubeczka jest

PORADA NR2

Jak już odkręcisz te 6 śrubek to przy składaniu daj nowe na kluczyk "8" tak jak widac na moich zdjęciach - ułatwi to w przyszłości odkręcanie. Ja posmarowałem jeszcze kwiny smarem żeby nie łapały wilgoci.

PORADA NR3

Przy składaniu/podwieszaniu spowrotem zbiornika, gdy zakręcisz już podwieszki zbiornika tymi nakrętkami co się nie chciały odkręcić zabezpiecz wystający gwint jakimiś kawałkami gumowych wężyków - sa na fotografii lokalizującej śruby - zapobiegnie to w przyszłości przypadkowi zardzewiałego gwinu.

POWODZENIA :ok:

franko - 2011-07-23, 00:05

Tofik, wiemy jakie narzędzia są potrzebne ....
Ale jakiego browara potrzeba do sukcesu ??
:ok:

hammer - 2011-07-23, 10:33

Dobra robota Tofik,

niebawem ja wrzuce art. "jak podciągnąć sprzęgło w 3G mając pod ręką Tofika" :lol2:

rosomak1983 - 2011-07-24, 01:47

Fajny opis :ok: postaram sie dodac jak to jest w AWD jesli beda jakies róznice.
onufry - 2011-07-25, 20:38

opis pierwsza klasa, ale Tofiku nasz kochany ja zmieniałem pompe bez odkręcania stabilizatora, bez opuszczania baku itp :ok: a tak poza tym nie zgadza się jeszcze jedna rzecz, do wyciągnięcia pompy jest potrzebne 6 browarów a nie 4 :hahaha:
Tofik - 2011-07-26, 09:10

no mnie nie chciało wyjść tak bez opuszczania, może odkręciłeś przewody wcześniej? to wtedy może i tak.
2 razy wyciagałem w przeciągu 2 tygodni i za każdym razem opuszczałem zbiornik. Z 1 razem to w zasadzie cały zbiornik wyjąlem żeby się dobrać do tych śrub 6



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group