To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G OGÓLNE - Błąd P0431

marcin_k - 2011-09-28, 22:03
Temat postu: Błąd P0431
Witajcie, kilka dni temu zaświecił mi się service engine soon - po podłączeniu do kompa w domowych warunkach za pomocą elm 327 wykrywa błąd

P0431
Zdolność katalizatora do nagrzewania ( blok cylindrów nr 2 )
Poniżej wymaganej wartości
ECU $7E8


Po kilkunastu kilometrach od wskoczeniu błędu zaczęło coś lekko brzęczeć po dodaniu gazu w zakresie obrotów ~ 2-3 tys. ( tylko na ciepłym silniku ) na luzie po dodaniu gazu nic nie brzęczy, nim udam się do jakiegokolwiek magika powiedzcie mi o co chodzi czy przy przebiegu ~ 40 mil katalizator kończy swój żywot ?

Koś z was mal już tego typu doświadczenia w 4G, bo przeglądnąłem club4g.org i tam koledzy wymieniają całe kompletne układy wydechowe.

Anonymous - 2011-09-28, 22:06

standardowa usterka w 4g. rozsypal Ci sie katalizator :)
marcin_k - 2011-09-28, 22:24

Tak jak myślałem ... dzięki za błyskawiczną odp.
- powiedz co w tej sytuacji zrobić ?
- czym grozi jazda z "padniętym katem " ?

w manualu znalazłem


powiedz mi gdzie szukać kata ? tylko ze stanów czy dopadnę gdzieś w Polsce ?
jakie to są koszty ? Który to kat przypuszczalne z rysunku ... ?

pozdrawiam

Anonymous - 2011-09-29, 00:58

ja bym kata wywalił, dal na sonde celfixa jak do EX http://sklep.4turbo.pl/pr...bda-EVO-10.html i w razie problemów dłubnął w programie :) w końcu od czegoś ten łatwo programowalny sterownik masz :P
Marcin4g - 2011-09-29, 15:41

Jak chcesz wywalić katy to mam coś takiego :
http://www.amazon.com/OBX...e/dp/B00546DRC8

Anonymous - 2011-09-29, 15:46

srednio spasuje do 2,4 :P
Adam - 2011-09-29, 16:19

Ja miałem ten sam problem co Ty ale w 3.8 GT.Na początek założyłem taką przedłużkę do sondy jak pisał GOLDI tylko zrobiłem ją sam.W Castoramie kupiłem teką przedłużkę tylko że prostą o długości 50mm ze zwężeniem na końcu otworu tylko musiałem przerobić gwinty.Jeżdżę już tak z rok czasu i nie ma żadnych błędów.Z wymianą kata na razie bym się wstrzymał bo ten błąd może też oznaczać początek końca sondy lambda która na razie daje złe odczyty aż w końcu wysra się na amen.
marcin_k - 2011-09-29, 19:31

GOLDI napisał/a:
l i w razie problemów dłubnął w programie :) w końcu od czegoś ten łatwo programowalny sterownik masz :P


Goldi co masz na myśli bo biegły w temacie programowania jakiekolwiek kości nie jestem ...
Sama tulejka wydaje się być optymalnym rozwiązaniem - rozumem iż to eliminuje wywalanie service engine soon -

Marcin4g napisał/a:
Jak chcesz wywalić katy to mam coś takiego :
http://www.amazon.com/OBX...e/dp/B00546DRC8


aż taki rozrzutny to chyba nie będę ...

Adam napisał/a:
Z wymianą kata na razie bym się wstrzymał bo ten błąd może też oznaczać początek końca sondy lambda która na razie daje złe odczyty aż w końcu wysra się na amen.


Adam - Problem w tym że już coś mi w nim "lata" w środku i brzęczy straszne nieprzyjemnie w zakresie obrotów - 2-3tys.

Sama tuleja ok podoba mi się ten pomysł - jak wyeliminować sam efekt akustyczny brzęczenia ?

street - 2011-09-29, 20:02

GOLDI napisał/a:

ja bym kata wywalił, dal na sonde celfixa jak do EX http://sklep.4turbo.pl/pr...bda-EVO-10.html
wygląda jak kolano nyplowe 1/2 do kupienia w każdym hydraulicznym :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group