Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0431
Autor Wiadomość
marcin_k 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 62
Skąd: Silezja
  Wysłany: 2011-09-28, 22:03   Błąd P0431

Witajcie, kilka dni temu zaświecił mi się service engine soon - po podłączeniu do kompa w domowych warunkach za pomocą elm 327 wykrywa błąd

P0431
Zdolność katalizatora do nagrzewania ( blok cylindrów nr 2 )
Poniżej wymaganej wartości
ECU $7E8


Po kilkunastu kilometrach od wskoczeniu błędu zaczęło coś lekko brzęczeć po dodaniu gazu w zakresie obrotów ~ 2-3 tys. ( tylko na ciepłym silniku ) na luzie po dodaniu gazu nic nie brzęczy, nim udam się do jakiegokolwiek magika powiedzcie mi o co chodzi czy przy przebiegu ~ 40 mil katalizator kończy swój żywot ?

Koś z was mal już tego typu doświadczenia w 4G, bo przeglądnąłem club4g.org i tam koledzy wymieniają całe kompletne układy wydechowe.
_________________

| Mitsubishi Eclipse | 4g69 (2.4l) | & Mitsubishi Galant | 4g64 (2.4l) |
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-28, 22:06   

standardowa usterka w 4g. rozsypal Ci sie katalizator :)
 
 
marcin_k 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 62
Skąd: Silezja
Wysłany: 2011-09-28, 22:24   

Tak jak myślałem ... dzięki za błyskawiczną odp.
- powiedz co w tej sytuacji zrobić ?
- czym grozi jazda z "padniętym katem " ?

w manualu znalazłem


powiedz mi gdzie szukać kata ? tylko ze stanów czy dopadnę gdzieś w Polsce ?
jakie to są koszty ? Który to kat przypuszczalne z rysunku ... ?

pozdrawiam
_________________

| Mitsubishi Eclipse | 4g69 (2.4l) | & Mitsubishi Galant | 4g64 (2.4l) |
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-29, 00:58   

ja bym kata wywalił, dal na sonde celfixa jak do EX http://sklep.4turbo.pl/pr...bda-EVO-10.html i w razie problemów dłubnął w programie :) w końcu od czegoś ten łatwo programowalny sterownik masz :P
 
 
Marcin4g 
KLUBOWICZ


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-29, 15:41   

Jak chcesz wywalić katy to mam coś takiego :
http://www.amazon.com/OBX...e/dp/B00546DRC8
_________________

 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-29, 15:46   

srednio spasuje do 2,4 :P
 
 
Adam 
KLUBOWICZ

Pomógł: 13 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 171
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-09-29, 16:19   

Ja miałem ten sam problem co Ty ale w 3.8 GT.Na początek założyłem taką przedłużkę do sondy jak pisał GOLDI tylko zrobiłem ją sam.W Castoramie kupiłem teką przedłużkę tylko że prostą o długości 50mm ze zwężeniem na końcu otworu tylko musiałem przerobić gwinty.Jeżdżę już tak z rok czasu i nie ma żadnych błędów.Z wymianą kata na razie bym się wstrzymał bo ten błąd może też oznaczać początek końca sondy lambda która na razie daje złe odczyty aż w końcu wysra się na amen.
 
 
marcin_k 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 62
Skąd: Silezja
Wysłany: 2011-09-29, 19:31   

GOLDI napisał/a:
l i w razie problemów dłubnął w programie :) w końcu od czegoś ten łatwo programowalny sterownik masz :P


Goldi co masz na myśli bo biegły w temacie programowania jakiekolwiek kości nie jestem ...
Sama tulejka wydaje się być optymalnym rozwiązaniem - rozumem iż to eliminuje wywalanie service engine soon -

Marcin4g napisał/a:
Jak chcesz wywalić katy to mam coś takiego :
http://www.amazon.com/OBX...e/dp/B00546DRC8


aż taki rozrzutny to chyba nie będę ...

Adam napisał/a:
Z wymianą kata na razie bym się wstrzymał bo ten błąd może też oznaczać początek końca sondy lambda która na razie daje złe odczyty aż w końcu wysra się na amen.


Adam - Problem w tym że już coś mi w nim "lata" w środku i brzęczy straszne nieprzyjemnie w zakresie obrotów - 2-3tys.

Sama tuleja ok podoba mi się ten pomysł - jak wyeliminować sam efekt akustyczny brzęczenia ?
_________________

| Mitsubishi Eclipse | 4g69 (2.4l) | & Mitsubishi Galant | 4g64 (2.4l) |
 
 
street 
KLUBOWICZ
ECLIPSOMANIAK :D


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 237
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-09-29, 20:02   

GOLDI napisał/a:

ja bym kata wywalił, dal na sonde celfixa jak do EX http://sklep.4turbo.pl/pr...bda-EVO-10.html
wygląda jak kolano nyplowe 1/2 do kupienia w każdym hydraulicznym :P
_________________
-------ECLIPSE-------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12