To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G63/4G63T (2.0l) - Oleje i płyny w 4g63

kiepuczi - 2013-11-01, 09:38

Tiamat: apropo takich części jak walbro, kiedyś 10 lat temu walbro było walbro, teraz Chińczyk bierze się za podrabianie wszystkiego bo jest popyt i parcie na cenę , łącznie z częściami JDM jak np pompa oleju do Nissana N1, części takie jak walbro, wtryski Boscha czyli masowo kupowane idą na pierwszy ogień. W wierz mi że naprawdę trudno rozpoznać Walbro od podróbki. Przekonasz się dopóki nie zamontujesz:) stąd te opinie bo odsetek wadliwych pomp walbro wzrósł kilkakrotnie w ciągu ostatnich lat.
Z olejami masz podobnie podrabia się Motula, castrol etc a nikt nie podrabia Millersa, do czasu bo kiedyś może być podobnie

ronino - 2013-11-02, 02:01

GOLDI napisał/a:
zdarzalo sie rozbierac silniki ktore jezdzily na tych magnatecach i innych shitach :) a proszek z niemiec to rowniez inna bajka :)


to z ciekawości zapytam na czym niby powinienem jeździć ?

GOLDI - 2013-11-02, 02:08

syntetyk... a jaki? jakie jego wlasciwosci? wszystko zalezy od predyspozycji do jazdy i przedewszystkim od tego kto Ci silnik skladał ;) pasowania etc ... sam olej to ... co innego do DD a co innego do typowej torowki ;) gama nawet od 0w do 20w ...
ronino - 2013-11-03, 14:48

GOLDI napisał/a:
syntetyk... a jaki? jakie jego wlasciwosci? wszystko zalezy od predyspozycji do jazdy i przedewszystkim od tego kto Ci silnik skladał ;) pasowania etc ... sam olej to ... co innego do DD a co innego do typowej torowki ;) gama nawet od 0w do 20w ...


dość enigmatyczna odpowiedź

GOLDI - 2013-11-03, 15:34

ronino napisał/a:
GOLDI napisał/a:
syntetyk... a jaki? jakie jego wlasciwosci? wszystko zalezy od predyspozycji do jazdy i przedewszystkim od tego kto Ci silnik skladał ;) pasowania etc ... sam olej to ... co innego do DD a co innego do typowej torowki ;) gama nawet od 0w do 20w ...


dość enigmatyczna odpowiedź
odpowiedz taka jak pytanie :) odpowiedz na wszystko co w mojej odpowiedzi a podpowiem Ci jaki olej ja bym wybral...
jagos - 2013-11-04, 11:26

Dobra. Zakupiony 300V i filtr K&N. Zdecydowałem się na niego ze względu na to, że Trój estrowy Millers CFS 5w40 poddał się dość szybko i nie wytrzymał szybkiej jazdy. Po 3Kkm jest wodnisty i czarny. Auto stoi w garażu cieplutkim gdzie panuje min 20°C.

[ Dodano: 2013-11-04, 21:53 ]
W zyciu tak lekko i cicho nie chodzil moj silnik. Cos niesamowitego. Filtr kn i motul 300v competition 15w50 to dobre polaczenie. Millers po zalaniu nie dal mi takich odczuc akustycznych jak Motul. Nie zaluje zadnej zlotowki wydaniej na ten olej.

ronino - 2013-11-05, 17:11

GOLDI napisał/a:
ronino napisał/a:
GOLDI napisał/a:
syntetyk... a jaki? jakie jego wlasciwosci? wszystko zalezy od predyspozycji do jazdy i przedewszystkim od tego kto Ci silnik skladał ;) pasowania etc ... sam olej to ... co innego do DD a co innego do typowej torowki ;) gama nawet od 0w do 20w ...


dość enigmatyczna odpowiedź
odpowiedz taka jak pytanie :) odpowiedz na wszystko co w mojej odpowiedzi a podpowiem Ci jaki olej ja bym wybral...


przecież wiesz :) - a preferencje to miasto i bardzo sporadycznie tor

GOLDI - 2013-11-05, 21:10

jesli tryb mieszany to szedłbym w 300v competition ale 5w40... jesli tor przewazalby miasto to 300v 15w, 20w no i zmiany co 5 tys km badz rok;)
ronino - 2013-11-06, 02:15

GOLDI napisał/a:
jesli tryb mieszany to szedłbym w 300v competition ale 5w40... jesli tor przewazalby miasto to 300v 15w, 20w no i zmiany co 5 tys km badz rok;)


zastosuje sie :ok:

RENZO - 2014-05-29, 11:20

Panowie jestem w trakcie zmiany oleju w silniku i skrzyni teraz jezdze na 10w40 oleju nie bierze wyciekow nie ma nowa uszczelka pod misa klawa i jest suchutko jak i u góry tak i na dole ani grama oleju wszystko ładnie było wyczyszczone przed założeniem uszczelki i trzyma to ładnie:) Chciałbym przejsc na pełny syntetyk mimo ze '' podobno'' nie powinno sie z gorszego na lepszy przechodzic. Filtr oleju K&N i teraz nie wiem co mu wlać GOLDI, polecił Mobil 1 5w50 patrzyłem w sklepie wcale drogi nie jest do skrzyni Redline tylko nie wiem MTL czy MT ? co myslicie ? olej to chyba najtrudniejszy wybór... Auto używane na codzien czasami przeganiane na światłach sporadycznie baaardzo bym sie wybierał na tor ( 1-2 razy w doku)
MATi - 2014-05-29, 11:48

ja w skrzyni miałem o ile pamiętam MTL'a zalanego , Mobila stosuję w passacie B5 i się sprawdza , dobry olej... a z tym czy jest sens przejść na niego czy zostać na starym to moim zdaniem obojętne , sam musisz podjąć decyzję , jak masz wszystko w porządku to nie powinno się nic stać
RENZO - 2014-05-29, 11:52

Czasami ale to sporadycznie sie odzwie na 2sek popychacz ale tez juz jest w planach wymiana ich na te topline'a no właśnie mam troche dylemat czy cos sie moze stać. silnik jest w dobrej kondycji jak zdejmowalismy mise to była czyściutka moze takie 2 malusieńkie opiłki metalowe ale to na prawde bardzo małe wczesniej tez jezdził na mobilu
viader - 2014-05-29, 12:10

Ja też miałem w skrzyni MTL-a. Podobno lepsza jest mieszanka z MT90 2:1 a i tak musisz kupić 3 butelki. Co do oleju to bym polecił Valvoline w wersji 5w50 syntetyk. Jeździłem na takim i świetnie silnik pracował, lekko i cicho. Potem zalałem mobilem 5w50 i nie dość, że silnik był głośniejszy to wyraźnie go zamuliło, jakby miał większe opory. Dało się to odczuć odrazu po pierwszym odpaleniu. Ja tego oleju nie polecam choć go brał nieco mniej. Cena za oba oleje podobna.
RENZO - 2014-05-29, 12:16

Tez myślałem nad valvoline podobno dobry olej cena nie ma zbytniego znaczenia byle by był dobry
GOLDI - 2014-05-29, 12:23

w samochodach ktore serwisowałem a jezdzily na valvo miałem problemy z nim... padło kilka sprężarek i były odsyłane na ekspertyzy i odziwo ekspertyzy w przypadkach gdzie silnik jezdzil na valvo winnego jego wskazywały... a i niestety trochę nagaru z czasem odkłada w silniku... mobila do sportu używało niewielu ale było paru takich co dochodzili do 160stopni temp oleju w peaku ! rozbierając tak katowany silnik na tym oleju nie zauważyłem jego nadmiernego zużycia i właściwie nagaru brak.

w tym temacie bedzie milion ludzi i milion opini na temat olejów ;)

viader - 2014-05-29, 12:24

Stosunek jakości do ceny valvoline ma chyba najlepszy. Teraz do alfy też leję valvoline, tyle że synpower 5w40. Zalewam też tym olejem wszystkie samochody w rodzinie i polecam znajomym. Nawet kobiety zauważają cichszą pracę silnika i jego większą zrywność. Oleje te tylko dość szybko się starzeją (bo dobrze czyszczą i absorbują brud) i ja wymieniam po max 10 000km.
GOLDI - 2014-05-29, 12:34

ba ;) czesto ludzie mylą też Mobil s z Mobil 1 ;) to dwa różne oleje. gdzie ten pierwszy zły nie jest ale bliżej mu syfotwórczości jak w valvo...
viader - 2014-05-29, 12:47

Szczerze mówiąc Goldi to twoje obserwacje są odmienne o 180 stopni od większości osób jeśli chodzi o valvo. Ja mam zupełnie odmienne, moim zdaniem valvo bardzo dobrze czyści silnik. Ma jeden z najwyższych współczynników TBN na rynku co oznacza, że świetnie czyści i wiąże w sobie syf ale przez to szybko się starzeje. Zawsze jak zalewałem valvo to robił się czarny po kilkuset kilometrach tzn. wymywał syfy z silnika podczas gdy taki mobil1 był czysty przez kilka tysi w tym samym silniku. Fakt, że valvo nadaje się do wymiany już po 6-8kkm bo wyraźnie traci swoje właściwości. Może ten syf robił się z tego, że ktoś przeciągał wymianę w wysilonym silniku i ulegał on spaleniu podczas pałowania.
Largo - 2014-05-29, 12:49

A oleje Millers? Wymieniam je cały czas i też mi się po 2-3k km robi olej złoto-czarny, także syf wyciąga, ale swoje kosztują, prawie 300 zł, ale jeżeli cena nie gra roli to dlaczego tego oleju nie polecacie? :jezyk:
viader - 2014-05-29, 13:17

Ja nie polecam czegoś czego sam nie stosowałem. Poza tym olej to nie technologia kosmiczna, byle nie kupić najgorszego szajsu i wymieniać często a silnik będzie zadowolony. Dla mnie płacenie 300zł za olej to przesada, wolę wydać 150 na też niezły valvoline, zwłaszcza że wymieniam 2x częściej niż przewidział producent. Większość historii o zniszczeniu silnika olejem to efekt albo zaniedbań właściciela albo czysty przypadek. Pewnie nawet minerał wymieniany co 5kkm byłby lepszy niż superhipermegaolej wymieniany co 35kkm jak zalecają producenci niektórych aut.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group