To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Artykuły - Naprawa zerwanych gwintów głowicy od pokrywy zaworów

jagos - 2015-06-18, 20:10
Temat postu: Naprawa zerwanych gwintów głowicy od pokrywy zaworów
Każdy z nas gdy dostrzegł, że leci olej spod uszczelki pokrywy zaworów prędzej czy później złapał za klucz i dokręcał śruby pokrywy zaworów by docisnąć ją i by olej nie leciał.
Niestety to jest ostatnią rzeczą, którą powinniśmy wtedy zrobić. Wtedy ukręcają się gwinty a śruby zaczynają się obracać w miejscu i jest jeszcze gorzej niż było. Można kupić wiertło 7mm+ gwintownik i śruby M7x1 (co jest ciężką sprawą) i próbować nagwintować ponownie lecz na jak długo. Ja do naprawy gwintów użyłem zestawu naprawczego gwint dla śrub m6x1 Helicoil dostępny na Allegro w przedziale cenowym od 40-100zł.
Zestaw ten wygląda tak:


I w jego skład wchodzi:
• 1szt. wiertło
• 1szt. gwintownik
• 1szt. przyrząd do instalacji wkładki
• 1szt. trzpień do usuwania zabieraka wkładki
• 25szt. – wkładek naprawczych

Do całej operacji niezbędne są:
-w/w zestaw
-Taśma malarska szeroka
-Rozpuszczalnik NITRO
-czyste szmaty
-wiertarka
-odkurzacz


1. Zdejmujemy pokrywę zaworów i płaszczyznę styku głowicy z uszczelką czyścimy NITRO i ewentualnie z resztek sylikonu.


2. Dookoła otworu oklejamy taśmą malarską tak by podczas wiercenia i gwintowania opiłki nie dostały się do głowicy. Taśma musi przylegać dobrze do głowicy.



3. Rozwiercamy wiertłem załączonym do zestawu otwór.


4.Odkurzamy opiłki. Ja podczas wiercenia miałem obok ssawkę i odkurzacz wciągał od razu opiłki.


5. Po odkurzeniu mamy ładny gładki otwór


6. Następnie bierzemy załączony do zestawu gwintownik i gwintujemy.


7. Po nagwintowaniu wygląda to tak:


8. Następnie bierzemy wkładkę/sprężynkę z zestawu i wkręcamy przyrządem dołączonym do zestawu zagięciem do dołu:
na dnie wkładki widać zagięcie
Ja wkręciłem wkładkę tak że od płaszczyzny głowicy jest odstęp ok 1mm. a otwór w głowicy jest głęboki by w razie czego dłuższe śruby nie opierały się. Po wkręceniu na głębokość jaka nam odpowiada wystarczy wkładkę zabezpieczyć- przekręcić w lewo i urwać zabezpieczenie.
Uwaga! Gdy już wkręcimy wkładkę tak, że jej koniec wkręci się w głowicę- nie ma już odwrotu. Chcąc odkręcić -zerwiemy "haczyk" i zabezpieczymy wkładkę w danym miejscu.



9. Po wkręceniu wygląda to tak:






I tak zrobione gwinty będą służyły.

Reasumując.
Wg. mnie takie wkładki są mocniejsze bo są z twardszej stali niż aluminium. Można fajnie podociągać śruby. Cała operacja (wszystkie otwory) to max 30min. Ja zakupiłem jeszcze nową uszczelkę, wyczyściłem rowek w pokrywie zaworów , odtłuściłem i założyłem :)

marcin388-1988 - 2015-06-18, 20:37

Najlepiej wywalić te wszystkie śruby wkręcić szpilki do końca gwintu skręcać nakrętkami i po problemie. Tak samo z miską oleju.
GOLDI - 2015-06-18, 20:39

marcin388-1988 napisał/a:
Najlepiej wywalić te wszystkie śruby wkręcić szpilki do końca gwintu skręcać nakrętkami i po problemie. Tak samo z miską oleju.


jagos - 2015-06-18, 22:37

marcin388-1988 napisał/a:
Najlepiej wywalić te wszystkie śruby wkręcić szpilki do końca gwintu skręcać nakrętkami i po problemie. Tak samo z miską oleju.


Tak zgodzę się. Miałem tak w Colcie, mam teraz w Eclipsie. Wcześniej jak wkręciłem szpilkę i dokręcałem nakrętką to wyciagałem szpilkę ;/ Żeby wkręcić szpilke trzeba mieć w co ją wkręcić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group