WARSZTAT OGÓLNY - Większe hamulce a hydraulika ?
Brian - 2015-11-02, 18:02 Temat postu: Większe hamulce a hydraulika ? czyli zaadaptowałeś serwo i pompkę o większej pojemności Jaki efekt ?
Malutki010 - 2015-11-02, 18:10
tez jestem ciekawy tego od czego dałeś to ???
Horacjusz - 2015-11-02, 18:28
Ja jestem zadowolony z efektu nie serwo ori tylko dołożony ten wzmacniacz o konstrukcji podobnej do cepa
[ Dodano: 2015-11-02, 18:30 ]
Brian - 2015-11-02, 18:37
aha ja pracuje nad innym patentem
Horacjusz - 2015-11-02, 18:39
Brian, Jak na razie daje to radę daj cynk jak opracujesz
Trzcina - 2015-11-02, 18:46
Ciężko mu zdjęcia zrobić, jak dotrę swoim struclem do Elbląga to Wam porobię zdjęcia
Horacjusz - 2015-11-02, 18:50
Trzcina, Nie każdy ma tak wypasiony aparat i nie obiecuj tylko przybywaj
kafar_1989 - 2015-11-06, 22:34
Panowie serwo i pompa to nie wszystko u nas testowalismy rozne kombinacje duze serwo i pompa duze srwo i mala pompa itp (kombinacje wymagane bo nic sie nie miesci przy kolektorach ssacych z 2jzeta) o dziwo i sami nie myslelismy ze tak moze byc, igeielka hebelek na brembo z 350z z pompa i serwem z suzuki swifta starego 1.3 benzyna. To daje duzo do myslenia
Brian - 2015-11-06, 23:02
Wydzieliłem bo to ciekawy temat
Hmmm.... na moją głowę to działa to tak ... Skoro zwiększamy zaciski co = zwiększamy pojemność układu to przy pozostaniu przy seryjnej pompce nie jesteśmy w stanie "nadmuchać" całego układu na 100% ponieważ ma za małą wydajność w efekcie np. duży zacisk przy maksymalnym wciśnieciu hebla ma np. 80% swojej maksymalnej siły dobrze kminie czy coś nie tak ?
wojtas - 2015-11-06, 23:20
Pompa to jedno, ale warto dodac do tego "moda " rozklad sily hamowania "przod-tyl" . Przy wiekszym zacisku i wiekszej tarczy z przodu oraz serii z tylu, rozregulowujemy sobie caly uklad hamowania
Jak juz rozkminiac to kompleksowo
ronino - 2015-11-07, 13:35
Brian napisał/a: | Wydzieliłem bo to ciekawy temat
Hmmm.... na moją głowę to działa to tak ... Skoro zwiększamy zaciski co = zwiększamy pojemność układu to przy pozostaniu przy seryjnej pompce nie jesteśmy w stanie "nadmuchać" całego układu na 100% ponieważ ma za małą wydajność w efekcie np. duży zacisk przy maksymalnym wciśnieciu hebla ma np. 80% swojej maksymalnej siły dobrze kminie czy coś nie tak ? |
[ Dodano: 2015-11-07, 13:35 ]
wojtas napisał/a: | Pompa to jedno, ale warto dodac do tego "moda " rozklad sily hamowania "przod-tyl" . Przy wiekszym zacisku i wiekszej tarczy z przodu oraz serii z tylu, rozregulowujemy sobie caly uklad hamowania
Jak juz rozkminiac to kompleksowo |
nie znam się ale nie wydaje mi się - w układzie jest ciśnienie i należałoby sprawdzić jakie generuje ciśnienie pompa inna niż w eclipsie ale w całym układzie - różnice raczej będą znikome imo - przypominam że niektóre GSX miały większe zaciski z tyłu i przodu i takie same pompy - jeśli już ważne by były przewody - przecież np w evo nie wiadomo jak są długie a ich długość też wpływa na ciśnienie
różnica więc jest pewien bardzo znikoma, taka jak miedzy seryjnymi szpilkami do głowicy a super chruper ARP (około 8% wytrzymalsze) ... no chyba że się kupi L19 ale to by znaczyło odpowiednik jakiś zacisków 6-8 tłoczków z przodu i 4-6 z tyłu a takich to chyba nikt tu nie ma
runo - 2015-11-07, 13:52
Jest jeden co ma 6 tłoczków
GOLDI - 2015-11-07, 13:59
a i 8 tłoczków do 2g montowałem k-sport czy inny shit... nie liczy sie ilosc tlokow, dlugosc przewodow etc etc średnica tłoczków jest ważna, suma summarum wychodzi ze duzej roznicy nie bedzie... a wszelkie "akumulatory cisnienia" fajne... jak sie uzywa ALSu i rzadko na podcisnienie wchodzi na codzien imo bez sensu... chyba ze komus ze starosci juz serwo nie wyrabia
ronino - 2015-11-07, 16:25
runo napisał/a: | Jest jeden co ma 6 tłoczków |
6, 8, 10 juz było ze liczy się przede wszystkim powierzchnia cierna na styku tarcza klocek - ja musiałbym chyba na 19 jeździć jak bym chciał jeszcze większe tarcze
[ Dodano: 2015-11-07, 16:25 ]
GOLDI napisał/a: | a i 8 tłoczków do 2g montowałem k-sport czy inny shit... nie liczy sie ilosc tlokow, dlugosc przewodow etc etc średnica tłoczków jest ważna, suma summarum wychodzi ze duzej roznicy nie bedzie... a wszelkie "akumulatory cisnienia" fajne... jak sie uzywa ALSu i rzadko na podcisnienie wchodzi na codzien imo bez sensu... chyba ze komus ze starosci juz serwo nie wyrabia |
lo miałem racje - sam jestem zaskoczony
Brian - 2015-11-07, 16:39
GOLDI napisał/a: | średnica tłoczków jest ważna, suma summarum wychodzi ze duzej roznicy nie bedzie... a wszelkie "akumulatory cisnienia" fajne... jak sie uzywa ALSu i rzadko na podcisnienie wchodzi na codzien imo bez sensu... chyba ze komus ze starosci juz serwo nie wyrabia |
Muszę się nie zgodzić Eclipse seryjnie ma pompkę pod dwa zaciski pływające 2 tłoczkowe na przodzie i po 1 na tyle. w sumie mamy 6 tłoczków rozpatrzmy teraz przypadek gdzie w Eclipse lądują heble przód i tyl z EVO na przodzie po 4 na tyle po dwa. W EVO są duże tłoczki zbliżone do DSM a wiec można uprościć że mamy zamiast 6 tłoczków teraz w układzie 12 tłoczków czyli 2x więcej Jeśli nie ma różnicy dlaczego Mitsubishi w EVO zastosowało większej pojemności pompkę i mocniejsze serwo ?
To że w DSM działają na seryjnej pompce czy serwie 8 tłoczkowe zaciski nie oznacza że pompka jest w stanie wytworzyć maksymalne ciśnienie w układzie, a tym samym zacisnąć tłoczki ze 100% siła i sprawnością układu !
jagos - 2015-11-08, 11:51
Brian, Zgadzam się z Tobą.
Jeśli natomiast po wywaleniu pompy ABS zmniejszamy czas dotarcia płynu do zacisków i to czuć przy hamowaniu.
Ja np. W Colcie miałem seryjne servo i pompę i założyłem przód dwutłoczkowe z Galaka i się zdziwiłem jak to źle hamuje. Po wywaleniu pompy ABS i wymianie serva z pompą na tą z Galanta z wersji dwutłoczkowej wystarczyło dotknąć hamulec i reakcja była rewelacyjna. Ja w Eclipsie mam przód i tył Brembo+ABS+seryjne servo z pompą. I to co się dzieje przy hamowaniu w porównaniu z tym samym zestawem w Evo8, którym jeździłem to jest mega przepaść.
ronino - 2015-11-08, 13:07
jagos napisał/a: | Brian, Zgadzam się z Tobą.
Jeśli natomiast po wywaleniu pompy ABS zmniejszamy czas dotarcia płynu do zacisków i to czuć przy hamowaniu.
Ja np. W Colcie miałem seryjne servo i pompę i założyłem przód dwutłoczkowe z Galaka i się zdziwiłem jak to źle hamuje. Po wywaleniu pompy ABS i wymianie serva z pompą na tą z Galanta z wersji dwutłoczkowej wystarczyło dotknąć hamulec i reakcja była rewelacyjna. Ja w Eclipsie mam przód i tył Brembo+ABS+seryjne servo z pompą. I to co się dzieje przy hamowaniu w porównaniu z tym samym zestawem w Evo8, którym jeździłem to jest mega przepaść. |
czy to znaczy że jak nie mam abs to dlatego jest lepiej - i nie miałem abs od samego początku w gsx
niektóre wersje GSX miały 2 tłoczki - i klimatyzację dwustopniową - premium to się nazywało czy jakoś tak
Brian - 2015-11-08, 15:52
jagos napisał/a: | Brian, Zgadzam się z Tobą.
Jeśli natomiast po wywaleniu pompy ABS zmniejszamy czas dotarcia płynu do zacisków i to czuć przy hamowaniu. |
Ja nie mam ABS w ogóle fabrycznie
jagos napisał/a: | Ja w Eclipsie mam przód i tył Brembo+ABS+seryjne servo z pompą. I to co się dzieje przy hamowaniu w porównaniu z tym samym zestawem w Evo8, którym jeździłem to jest mega przepaść. |
Właśnie o to mi chodzi jagos że w GSX ten sam zestaw hamuje dobrze ... A w EVO zajebiaszczo
ronino napisał/a: |
niektóre wersje GSX miały 2 tłoczki - i klimatyzację dwustopniową - premium to się nazywało czy jakoś tak |
Tak i zaciski + tarcze z 3000gt z tyłu ja mam taką wersje
Reasumując chce osiągnąć taką samą wydajność zestawu z EVO w GSX na Brembo i nawet już wiem co i jak teraz tylko czekam aż wyciągnie się silnik żeby dostęp się zrobił
ronino - 2015-11-08, 15:57
Brian mów co robisz to pod razu 2 razu Łukasz zrobi
jagos - 2015-11-09, 09:28
ronino napisał/a: | czy to znaczy że jak nie mam abs to dlatego jest lepiej |
Wydaje mi się,że tak. Prosta fizyka. Wąż ogrodowy długości 10m a 30m. Na końcu 30m jest o wiele mniejsze ciśnienie niż na końcu 10m. Oczywiście wtłaczając do nich wodę pod tym samym ciśnieniem.
1 lepszy przykład działania ABS
https://www.youtube.com/watch?v=ckEoArQv14g
Ja nie teoretyzuję. Wiem jak hamuje układ z i bez pompy abs i wiem jak hamuje z wiekszym servem i pompą hamulcową.
Któregoś razu miałem awaryjne hamowanie z prędkości przekraczającej 200km/h i wtedy doszło do mnie, że z hamulcami trzeba coś zrobić.
[ Dodano: 2015-11-09, 09:39 ]
Ja przez zimę jedną z modyfikacji jakie chcę przeprowadzic w Eclipse to wymienić servo na to z EVO i wywalić ABS bo i tak nie działa a odpowietrzanie układu z pompą ABS to nie taka prosta sprawa.
|
|
|