To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

WARSZTAT OGÓLNY - Większe hamulce a hydraulika ?

Brian - 2015-11-02, 18:02
Temat postu: Większe hamulce a hydraulika ?
czyli zaadaptowałeś serwo i pompkę o większej pojemności :) Jaki efekt ? :>
Malutki010 - 2015-11-02, 18:10

tez jestem ciekawy tego od czego dałeś to ???
Horacjusz - 2015-11-02, 18:28

Ja jestem zadowolony z efektu :paker: nie serwo ori tylko dołożony ten wzmacniacz o konstrukcji podobnej do cepa :jezyk:

[ Dodano: 2015-11-02, 18:30 ]

Brian - 2015-11-02, 18:37

aha :jezyk: ja pracuje nad innym patentem :jezyk:
Horacjusz - 2015-11-02, 18:39

Brian, Jak na razie daje to radę :ok: daj cynk jak opracujesz :lol2:
Trzcina - 2015-11-02, 18:46

Ciężko mu zdjęcia zrobić, jak dotrę swoim struclem do Elbląga to Wam porobię zdjęcia :twisted:
Horacjusz - 2015-11-02, 18:50

Trzcina, Nie każdy ma tak wypasiony aparat :jezyk: :jezyk: :jezyk: i nie obiecuj tylko przybywaj :ok:
kafar_1989 - 2015-11-06, 22:34

Panowie serwo i pompa to nie wszystko u nas testowalismy rozne kombinacje duze serwo i pompa duze srwo i mala pompa itp (kombinacje wymagane bo nic sie nie miesci przy kolektorach ssacych z 2jzeta) o dziwo i sami nie myslelismy ze tak moze byc, igeielka hebelek na brembo z 350z z pompa i serwem z suzuki swifta starego 1.3 benzyna. To daje duzo do myslenia :>
Brian - 2015-11-06, 23:02

Wydzieliłem bo to ciekawy temat :ok:

Hmmm.... na moją głowę to działa to tak ... :roll: Skoro zwiększamy zaciski co = zwiększamy pojemność układu to przy pozostaniu przy seryjnej pompce nie jesteśmy w stanie "nadmuchać" całego układu na 100% ponieważ ma za małą wydajność w efekcie np. duży zacisk przy maksymalnym wciśnieciu hebla ma np. 80% swojej maksymalnej siły :> dobrze kminie czy coś nie tak ? :wtf:

wojtas - 2015-11-06, 23:20

Pompa to jedno, ale warto dodac do tego "moda " rozklad sily hamowania "przod-tyl" . Przy wiekszym zacisku i wiekszej tarczy z przodu oraz serii z tylu, rozregulowujemy sobie caly uklad hamowania
Jak juz rozkminiac to kompleksowo ;)

ronino - 2015-11-07, 13:35

Brian napisał/a:
Wydzieliłem bo to ciekawy temat :ok:

Hmmm.... na moją głowę to działa to tak ... :roll: Skoro zwiększamy zaciski co = zwiększamy pojemność układu to przy pozostaniu przy seryjnej pompce nie jesteśmy w stanie "nadmuchać" całego układu na 100% ponieważ ma za małą wydajność w efekcie np. duży zacisk przy maksymalnym wciśnieciu hebla ma np. 80% swojej maksymalnej siły :> dobrze kminie czy coś nie tak ? :wtf:



[ Dodano: 2015-11-07, 13:35 ]
wojtas napisał/a:
Pompa to jedno, ale warto dodac do tego "moda " rozklad sily hamowania "przod-tyl" . Przy wiekszym zacisku i wiekszej tarczy z przodu oraz serii z tylu, rozregulowujemy sobie caly uklad hamowania
Jak juz rozkminiac to kompleksowo ;)



nie znam się ale nie wydaje mi się - w układzie jest ciśnienie i należałoby sprawdzić jakie generuje ciśnienie pompa inna niż w eclipsie ale w całym układzie - różnice raczej będą znikome imo - przypominam że niektóre GSX miały większe zaciski z tyłu i przodu i takie same pompy - jeśli już ważne by były przewody - przecież np w evo nie wiadomo jak są długie a ich długość też wpływa na ciśnienie

różnica więc jest pewien bardzo znikoma, taka jak miedzy seryjnymi szpilkami do głowicy a super chruper ARP (około 8% wytrzymalsze) ... no chyba że się kupi L19 ale to by znaczyło odpowiednik jakiś zacisków 6-8 tłoczków z przodu i 4-6 z tyłu a takich to chyba nikt tu nie ma :D

runo - 2015-11-07, 13:52

Jest jeden co ma 6 tłoczków :ok:
GOLDI - 2015-11-07, 13:59

a i 8 tłoczków do 2g montowałem ;) k-sport czy inny shit... nie liczy sie ilosc tlokow, dlugosc przewodow etc etc ;) średnica tłoczków jest ważna, suma summarum wychodzi ze duzej roznicy nie bedzie... a wszelkie "akumulatory cisnienia" fajne... jak sie uzywa ALSu i rzadko na podcisnienie wchodzi ;) na codzien imo bez sensu... chyba ze komus ze starosci juz serwo nie wyrabia ;)
ronino - 2015-11-07, 16:25

runo napisał/a:
Jest jeden co ma 6 tłoczków :ok:

6, 8, 10 juz było ze liczy się przede wszystkim powierzchnia cierna na styku tarcza klocek - ja musiałbym chyba na 19 jeździć jak bym chciał jeszcze większe tarcze

[ Dodano: 2015-11-07, 16:25 ]
GOLDI napisał/a:
a i 8 tłoczków do 2g montowałem ;) k-sport czy inny shit... nie liczy sie ilosc tlokow, dlugosc przewodow etc etc ;) średnica tłoczków jest ważna, suma summarum wychodzi ze duzej roznicy nie bedzie... a wszelkie "akumulatory cisnienia" fajne... jak sie uzywa ALSu i rzadko na podcisnienie wchodzi ;) na codzien imo bez sensu... chyba ze komus ze starosci juz serwo nie wyrabia ;)


lo miałem racje - sam jestem zaskoczony ;)

Brian - 2015-11-07, 16:39

GOLDI napisał/a:
średnica tłoczków jest ważna, suma summarum wychodzi ze duzej roznicy nie bedzie... a wszelkie "akumulatory cisnienia" fajne... jak sie uzywa ALSu i rzadko na podcisnienie wchodzi ;) na codzien imo bez sensu... chyba ze komus ze starosci juz serwo nie wyrabia ;)


Muszę się nie zgodzić :jezyk: Eclipse seryjnie ma pompkę pod dwa zaciski pływające 2 tłoczkowe na przodzie i po 1 na tyle. w sumie mamy 6 tłoczków :P rozpatrzmy teraz przypadek gdzie w Eclipse lądują heble przód i tyl z EVO na przodzie po 4 na tyle po dwa. W EVO są duże tłoczki zbliżone do DSM a wiec można uprościć że mamy zamiast 6 tłoczków teraz w układzie 12 tłoczków czyli 2x więcej :jezyk: Jeśli nie ma różnicy dlaczego Mitsubishi w EVO zastosowało większej pojemności pompkę i mocniejsze serwo :> ?

To że w DSM działają na seryjnej pompce czy serwie 8 tłoczkowe zaciski nie oznacza że pompka jest w stanie wytworzyć maksymalne ciśnienie w układzie, a tym samym zacisnąć tłoczki ze 100% siła i sprawnością układu :jezyk: !

jagos - 2015-11-08, 11:51

Brian, Zgadzam się z Tobą.
Jeśli natomiast po wywaleniu pompy ABS zmniejszamy czas dotarcia płynu do zacisków i to czuć przy hamowaniu.

Ja np. W Colcie miałem seryjne servo i pompę i założyłem przód dwutłoczkowe z Galaka i się zdziwiłem jak to źle hamuje. Po wywaleniu pompy ABS i wymianie serva z pompą na tą z Galanta z wersji dwutłoczkowej wystarczyło dotknąć hamulec i reakcja była rewelacyjna. Ja w Eclipsie mam przód i tył Brembo+ABS+seryjne servo z pompą. I to co się dzieje przy hamowaniu w porównaniu z tym samym zestawem w Evo8, którym jeździłem to jest mega przepaść.

ronino - 2015-11-08, 13:07

jagos napisał/a:
Brian, Zgadzam się z Tobą.
Jeśli natomiast po wywaleniu pompy ABS zmniejszamy czas dotarcia płynu do zacisków i to czuć przy hamowaniu.

Ja np. W Colcie miałem seryjne servo i pompę i założyłem przód dwutłoczkowe z Galaka i się zdziwiłem jak to źle hamuje. Po wywaleniu pompy ABS i wymianie serva z pompą na tą z Galanta z wersji dwutłoczkowej wystarczyło dotknąć hamulec i reakcja była rewelacyjna. Ja w Eclipsie mam przód i tył Brembo+ABS+seryjne servo z pompą. I to co się dzieje przy hamowaniu w porównaniu z tym samym zestawem w Evo8, którym jeździłem to jest mega przepaść.


czy to znaczy że jak nie mam abs to dlatego jest lepiej - i nie miałem abs od samego początku w gsx

niektóre wersje GSX miały 2 tłoczki - i klimatyzację dwustopniową - premium to się nazywało czy jakoś tak

Brian - 2015-11-08, 15:52

jagos napisał/a:
Brian, Zgadzam się z Tobą.
Jeśli natomiast po wywaleniu pompy ABS zmniejszamy czas dotarcia płynu do zacisków i to czuć przy hamowaniu.


Ja nie mam ABS w ogóle fabrycznie :jezyk:

jagos napisał/a:
Ja w Eclipsie mam przód i tył Brembo+ABS+seryjne servo z pompą. I to co się dzieje przy hamowaniu w porównaniu z tym samym zestawem w Evo8, którym jeździłem to jest mega przepaść.


Właśnie o to mi chodzi jagos :ok: że w GSX ten sam zestaw hamuje dobrze ... A w EVO zajebiaszczo :jezyk:

ronino napisał/a:

niektóre wersje GSX miały 2 tłoczki - i klimatyzację dwustopniową - premium to się nazywało czy jakoś tak


Tak i zaciski + tarcze z 3000gt z tyłu ja mam taką wersje :jezyk:


Reasumując :jezyk: chce osiągnąć taką samą wydajność zestawu z EVO w GSX na Brembo :ok: i nawet już wiem co i jak :jezyk: teraz tylko czekam aż wyciągnie się silnik żeby dostęp się zrobił :dance:

ronino - 2015-11-08, 15:57

Brian mów co robisz to pod razu 2 razu Łukasz zrobi :P
jagos - 2015-11-09, 09:28

ronino napisał/a:
czy to znaczy że jak nie mam abs to dlatego jest lepiej


Wydaje mi się,że tak. Prosta fizyka. Wąż ogrodowy długości 10m a 30m. Na końcu 30m jest o wiele mniejsze ciśnienie niż na końcu 10m. Oczywiście wtłaczając do nich wodę pod tym samym ciśnieniem.
1 lepszy przykład działania ABS
https://www.youtube.com/watch?v=ckEoArQv14g

Ja nie teoretyzuję. Wiem jak hamuje układ z i bez pompy abs i wiem jak hamuje z wiekszym servem i pompą hamulcową.

Któregoś razu miałem awaryjne hamowanie z prędkości przekraczającej 200km/h i wtedy doszło do mnie, że z hamulcami trzeba coś zrobić.

[ Dodano: 2015-11-09, 09:39 ]
Ja przez zimę jedną z modyfikacji jakie chcę przeprowadzic w Eclipse to wymienić servo na to z EVO i wywalić ABS bo i tak nie działa a odpowietrzanie układu z pompą ABS to nie taka prosta sprawa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group