To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G63/4G63T (2.0l) - jak to jest z tym 1g a 2g 4g63T

sajmon1100 - 2008-04-17, 09:39
Temat postu: jak to jest z tym 1g a 2g 4g63T
bo tak: poczyta?em sobie i : 1g lepsza g?owica ,wi?ksze kana?y wi?ksze turbo , 2 g -gorsza g?owica gorszy d?? , mniejsze turbo ,mniejsze kana?y w g?owicy , mniejszy kolektor ss?cy :
i rodzi sie pytanie: To dlaczego 1g ma mniejsz? moc niz 2 g oczywi?cie katalogowo i jak to sie ma w praktyce do tej mocy bo wiadomo ze podobno miski mocy nie trzymi?

wolf - 2008-04-17, 15:48

No nie trzymaj? mocy a og?lnie to jest tak ?e 1g a konkretnie 6bolt ju? w serji jest dobr? baz? do tuningu bo zdrowy silnik wytrzymuje moce do 450 KM , a 2g tyle nie wytrzyma no i jeszcze do tego ten nieszcz?sny cranwalk jedna wielka loteria. Moim zdaniem w 1g to 300-350 KM to w sam raz je?li chodzi o silnik zrobiony na seryjnych gratach to jest bezpieczne ma chodzi? i ju? a je?li chodzi o 2g to lepiej od razu zaku? a dopiero bawi? sie w moc. Ja np. osobi?cie gdybym mia? 2g to bym do niego swapowa? 6bolta i wtedy by?bym w pe?ni zadowolony. Mora? z tego taki ?e nowe nie znaczy lepsze, Mitsu spieprzy?o 7bolta i tyle (a szkoda), mogli zosta? przy 6-tce i by by?o git. Pomijaj?c sprawy techniczne to taka w?a?nie jest r??nica.
sajmon1100 - 2008-04-17, 15:58

wolf napisał/a:
No nie trzymaj? mocy a og?lnie to jest tak ?e 1g a konkretnie 6bolt ju? w serji jest dobr? baz? do tuningu bo zdrowy silnik wytrzymuje moce do 450 KM , a 2g tyle nie wytrzyma no i jeszcze do tego ten nieszcz?sny cranwalk jedna wielka loteria. Moim zdaniem w 1g to 300-350 KM to w sam raz je?li chodzi o silnik zrobiony na seryjnych gratach to jest bezpieczne ma chodzi? i ju? a je?li chodzi o 2g to lepiej od razu zaku? a dopiero bawi? sie w moc. Ja np. osobi?cie gdybym mia? 2g to bym do niego swapowa? 6bolta i wtedy by?bym w pe?ni zadowolony. Mora? z tego taki ?e nowe nie znaczy lepsze, Mitsu spieprzy?o 7bolta i tyle (a szkoda), mogli zosta? przy 6-tce i by by?o git. Pomijaj?c sprawy techniczne to taka w?a?nie jest r??nica.

ale chodzi mi o roznice w mocy -skoro 6 bolt ma lepszy osprz?t to czemu ma wg katalogu 190ps a 7 bolt 210 ps

kiepuczi - 2008-04-17, 16:14

System Emisji Spalin jest inny. Poprostu tak fabryka skonstruowala 1g ze ma mniejsza moc choc ma potencjalnie wieksze turbo, bardziej wytrzymaly blok i kolektor ssacy co ma przepustowosc ok 215 cmf.
OrBiTaL - 2008-04-17, 16:36

wolf, - wiesz takie gadanie tylko , prawda jest taka zeby sie nie wysralo nie wazne czy to 1g czy 2g to trzeba zadbac i zakuc najlepiej jesli planujesz cos wiecej niz 300 koni.. a co do trzymania mocy .. to tez mysle ze to kwestia dbania o auto , wymiana wszystkich zuzytych podzespolow na czas.. wiadomo ze jak olejesz to czy tamto to nie bedziesz mial mocy .. a gadadnie ze jakbys mial 2g to bys swapowal 6 bolta to tez takie :hahaha: jednym slowem potrzebowalbys duzo siana na to wszystko .. Ty , sluchaj to idac Twoim tokiem myslenia mam spieprzone auto tak .? bo mam 2g gst ? to moze ja od razu sie pochlastam co ? :o
wolf - 2008-04-17, 18:11

OrBiTal OK masz racje ale na tym forum by?o ju? wiele powiedziane na temat silnik?w 7bolt a to ?e cranwalk , a to ?e s? s?absze a to ?e, a to ?e w US nikt nie buduje 2g bez swapa na 6bolta a nawet to ?e cz??? tych silnik?w produkowa? hyunday (mam nadzieje ?e to kit) itd.itd. Wychodzi wi?c na to ?e to nie tylko moje zdanie. Ja wyrazi?em tylko swoj? opinie i jej nie zmienie tym samym - wyra?anie swojej opinij nie powinno nikogo obra?a? tym bardziej ?e nie pisa?em do ciebie ,to co sie ciskasz. Pierwsza cz??? twojego postu jest jak najbardziej OK ale ostatnia jest wr?cz obrazliwa i nie b?de tu pisa? dlaczego je?li tw?j tok rozumowania jest taki niesamowity to sie domy?l dlaczego. Przepraszam za OT ale nie mog?em zostawi? tego posta bez odpowiedzi. A co do pytania sajmon 1100 to przyznam ?e te? mnie to zawsze zastanawia?o ale bior?c pod uwag? lata produkcji to jednak 1g na tamte czasy by?o bardzo mocnym autem a 2g produkowano od 95r a przecie? nie wypada aby nowy model by? s?abszy tym bardziej ?e jest nieco ci??szy, a mo?e fabryka nie chcia?a po prostu by by? mocniejszy bo przecie? w dwa lata po premierze Eclipse turbo wypuszczono pierwsze evo kt?re si?? rzeczy musia?o by? mocniejsze. C?? to tylko domys?y ale przyznacie ?e co? w tym jest.
SAMAEL - 2008-04-17, 19:20

7bolt w evo i eclipsie nie r??ni si? prawie niczym, evo mia?o by? mocniejsze i ju?.

co do wytrzyma?o?ci.... mog? poda? par? przyk?ad?w mocnych seryjnych 7bolt?w.... np. gst z radomia kt?re sam stroi?em, 365km na seryjnym bloku, nawet bez cometica bodaj, wszystko kwestia stanu silnika i dobrego tuningu. 6bolt jest wytrzymalszy, fakt, nie przecz?, ale potem w 1g by? 7 bolt identyczny jak w 2g prawie. crankwalk ? magnus ju? udowodni? przez co to. wypowiada? po raz enty mi si? nie chce. generalnie w stanach lata du?o 7bolt?w z 2g z gt30 i jako? si? niczym nie przejmuja.

a podstawowa r??nica... 1g mia?o by? samochodem sportowym, 2g mia?o by? samochodem sportowym na codzie?... mniejsze kana?y, mniejsze turbo, poprawia zdecydowanie p?ynno?? jazdy, przez inne u?o?enie kana??w w g?owicy i mniejszy kolektor uzyskiwany moment by? ni?ej, nadawa?o si? wy?mienicie do jazdy po mie?cie, normalnego poruszania si?, wystarczy zobaczy? r??nic? przy wy?ciugu dwuch deryjnych samochod?w, 1g i 2g, 2g odje?d?a na dole 1g ale 1g ma lepszy top end przez lepsze przep?ywy.

og?lnie... co kto lubi :ok:

OrBiTaL - 2008-04-17, 20:18

wolf, nie ciskam sie .. po to jest forum przeciez zeby sie wypowiedziec i powiedziec stanowczo jak sie z czyms nie zgadzam, spojrz na to jak napisales swojego posta ..wychdzi na to ze 2g jest zly bo wadliwy wogole ble. co do mocy w poszegolnych wersjach mysle ze taka jest/byla polityka firmy mitsubishi.. co za problem dodac/odjac pare kucy ..pozatym opierasz sie jedynie na opiniach innych ludzi tak jakbys chcial budowac od razu 800 konnego potwora, rownie dobrze moglbys za te pieniadze kupic nowaczke evo 9 zapamietaj jedno PL to nie USA , sa to zupelnie inne realia .. zobacz na silnik od evo 3 , seria 280 koni , tak jak SAM napisal roznice sa minimalne.. :>
SAMAEL - 2008-04-17, 21:05

generalnie r??nice to komp, skrzynia, wtryski 550 i 16g ... i wszystko...
sajmon1100 - 2008-04-17, 22:08

SAMAEL napisał/a:
generalnie r??nice to komp, skrzynia, wtryski 550 i 16g ... i wszystko...

i wszystko tzn ze wszystko z osprz?tu ma inne czy tylko tyle rzeczy co wymieni?e? ma inne? :lol2:

[ Dodano: 2008-04-17, 22:09 ]
wolf napisał/a:
No nie trzymaj? mocy a og?lnie to jest tak ?e 1g a konkretnie 6bolt ju? w serji jest dobr? baz? do tuningu bo zdrowy silnik wytrzymuje moce do 450 KM , a 2g tyle nie wytrzyma no i jeszcze do tego ten nieszcz?sny cranwalk jedna wielka loteria. Moim zdaniem w 1g to 300-350 KM to w sam raz je?li chodzi o silnik zrobiony na seryjnych gratach to jest bezpieczne ma chodzi? i ju? a je?li chodzi o 2g to lepiej od razu zaku? a dopiero bawi? sie w moc. Ja np. osobi?cie gdybym mia? 2g to bym do niego swapowa? 6bolta i wtedy by?bym w pe?ni zadowolony. Mora? z tego taki ?e nowe nie znaczy lepsze, Mitsu spieprzy?o 7bolta i tyle (a szkoda), mogli zosta? przy 6-tce i by by?o git. Pomijaj?c sprawy techniczne to taka w?a?nie jest r??nica.

niewierze ze mia?bys dobre jezdzace gst i bys powiedzia? -ale to z?om ,musze miec 6 bolta....wg mnie zmienic to mozna jak sie typowo juz zesra a nie ze mam spoko sprz?t ale musze zmienic bo gdzies komus kiedy? o kt?rej? sie zeps??...

MATi - 2008-04-17, 23:45

Po zakuci i 6 bolt i 7 bolt jest super ...ale w serii 6 bolt bez kucia m?g? utrzyma? wieksze moce i wsio nie k?ocic sie :ksiadz: .... A r??nica mocy ...fabryka tak ustawi?a i tyle proste...

Poza tym Eclipse 1G GST najszybszy 4 cylindrowy samoch?d sporotwy produkowany seryjnie na ?wiecie....nic doda? nic uj?c :amen:

Tak jak SAMAEL napisa?
SAMAEL napisał/a:
og?lnie... co kto lubi :ok:
:ok:
SAMAEL - 2008-04-18, 10:21

sajmon1100 napisał/a:
SAMAEL napisał/a:
generalnie r??nice to komp, skrzynia, wtryski 550 i 16g ... i wszystko...

i wszystko tzn ze wszystko z osprz?tu ma inne czy tylko tyle rzeczy co wymieni?e? ma inne? :lol2:


tylko tym si? r??ni evo3 od 7bolta w eclipse 1g/2g ...

mati chyba co? ci si? pojeba?o z najszybszym czterocylindrowym samochodem i do tego gst... wiesz ?e co? dzwoni ale nie wiesz gdzie.... stwierdzenie to nie odnosi si? do samochodu tylko do silnika 4g63t kt?ry jest najlepsz? czterocylindrow? jednostk? na ?wiecie, za nim jest 4cylindrowiec chevroleta i na pewno nie znajduj?cy si? w Lacetti...

MATi - 2008-04-18, 11:32

SAMAEL napisał/a:

mati chyba co? ci si? pojeba?o z najszybszym czterocylindrowym samochodem i do tego gst... wiesz ?e co? dzwoni ale nie wiesz gdzie.... stwierdzenie to nie odnosi si? do samochodu tylko do silnika 4g63t kt?ry jest najlepsz? czterocylindrow? jednostk? na ?wiecie, za nim jest 4cylindrowiec chevroleta i na pewno nie znajduj?cy si? w Lacetti...


Nic mi sie nie pojeba?o :jezyk: ....czyta?em na jaki? ameryka?skich stronkach itp i w latach 1989-1991 1G by?o najszybszym 4 cyl, autem na ?wiecie produkowanym seryjnie do uzytku normalnego...przynajmniej tak wyczyta?em i na tym opiera? sie m?j poscik :ksiadz:

wolf - 2008-04-18, 12:36

Tak to prawda przez jaki? kr?tki moment w historii by? najszybsz? czterocylindr?wk?.
simongs1 - 2008-04-21, 18:32

wiec panowie powiedzcie co wko?cu sie okreslic bo ja sam jeste na etapie zakupu silnika i nie wiem co mam wybrac evo 3 1g czy moze 2g chodzi mi oczywiscie o silnik do mojego Gs-t 2g
kiepuczi - 2008-04-21, 19:14

bierz 6 bolta a nie evo 3. evo ma silnik 2g to to damo co wersja USDM tyle ze 7b 2g JDM
Pablo1o - 2008-04-24, 12:48

Ja pocz?tkowo te? szuka?em 6 bolta bo sa lepsze ale ... te silniki maja po kilkana?cie lat. Kupi?em 7 bolta ze wzgl?du na wiek silnika ( zawsze b?dzie troch? mniej zjechany ).. Poza tym na przedni? o?k? chyba 300 KM wystarczy wi?c do tego 6 bolt jak i 7 bolt wystarczy... :) To tylko taka moja ma?a dygresja :)
Pewnie najbardziej trafnym b?dzie : Kup to co dostaniesz w dobrym stanie :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group