To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Turbo

foxio96 - 2016-05-17, 22:22
Temat postu: Turbo
Mam plan w wakacje uturbic gs'a, mam 6 bolt i pytanie brzmi nastepujaco: ile koni wytrzyma na tak zwanym soft turbo? A od ile kucy trzeba zakuwać 6 bolta? I jak to cenowo wypada.. Czy warto robic soft turbo czy lepiej dolozyc i miec zakuty i normalnie uturbiony? Ile ludzi tyle opini slyszalem wiec pytam na forum bo to wy sie znacie :jezyk:
GOLDI - 2016-05-17, 23:48

soft turbo to soft turbo... zle formulujesz pytania... trzyma Cie stopien sprezania nic wiecej... kwestia zestrojenia... pol bara do 0,7 bara bez zmiany tlokow/odprezania powinien przyjac... pozniej zaczna sie "schody"
foxio96 - 2016-05-18, 00:05

Ciezko bylo mi sformulowac dobre pytanie... Bo sam do konca nie wiem czego chce. I ile mi da to koni te 0.5-0.7 bara i jaki koszt mniej wiecej turbo i innych gratow. W temacie turbo jestem :roll:

[ Dodano: 2016-05-18, 00:07 ]
A przez stopien sprezania masz namysli sprezanie na cylindrach tak? Pomiar moge wykonac w kazdej chwili bo mam urzadzenie.

jan - 2016-05-18, 00:34

0.5 bara to gst w stocku pompuje. Czy to znaczy, że te silniki (N/A i turbo) poza dodatkowym osprzętem się nie różnią (chodzi mi o wytrzymałość, jakość)?
Ithyphallic - 2016-05-18, 07:51

Po co zakuwac??? Zaloz tloki z 2g, takie zestawy zdzierza ponad 400 koni. A tak to wtryski 450 i seria turbo + stojenie i powinienes zrobic w granicach 200 bez problemu
wojtas - 2016-05-18, 09:52

lektura do poczytania http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=3691
foxio96 - 2016-05-18, 11:53

Ithyphallic, tloki z 2g? Jak mam 6b a w 2g byly 7b wiec jak to tak? A seria turbo ze od gst?
Horacjusz - 2016-05-18, 14:24

Ithyphallic,? Tłoki z 2g :> chyba jakiś błąd ci się wkradł. Co do soft turbo heh jak goldi napisał wszystko zależy od strojenia ale przyjmijmy granice na te 230ps. Nie mylić silników z GS z gst nie chodzi o sam osprzęt a o stopień sprężania. Tak chodzi o seryjne turbo 14b ;) i z tego co się orientuję w 1g seryjnie dmuchało 0.6bara :ok:
marcin388-1988 - 2016-05-18, 15:59

W stanach wkładają tłoki z 7 bolta do 6 bolta i podobno dobrze się to sprawdza.
Ithyphallic - 2016-05-18, 16:46

Horacjusz, nie kolego, wystarczy dobrac tulejke odpowiednia do korby ponieważ jest milimetrowa różnica sworznia miedzy 6 a 7 bolt. Ja juz mam przygotowany taki komplecik i niedlugo przedstawie swoj projekt 400+ wzorowany na popularnej aplikacji w USA :)



foxio96 - 2016-05-18, 20:46

Horacjusz, stopien spreżania czego?
i jaki jest sens wstawiania tlokow od 7b jak ja chce ok 200-220 km. Wiec pytanie co mi bedzie potrzebne zeby taka moc osiagnać i czy musze zmieniac skrzynie na gst?

jan - 2016-05-18, 22:06

Ja mam wsadzony cały silnik turbo do GSa. Skrzynia została stara (jeszcze się nie rozsypała ale jej dni i tak są pewnie policzone). Czy ta z GST jest mocniejsza czy nie to nie wiem, nie znam się ale sprawdzałem kiedyś, że GST ma ciut dłuższe biegi więc różnica jest.
Horacjusz - 2016-05-18, 22:07

Ithyphallic napisał/a:
Po co zakuwac??? Zaloz tloki z 2g, takie zestawy zdzierza ponad 400 koni. A tak to wtryski 450 i seria turbo + stojenie i powinienes zrobic w granicach 200 bez problemu

To niby jakie seryjne tłoki z 2g a tam były tylko 7Bolt wytrzymują ponad 400hp? W takim razie bez sensu wstawiłem od Evo 9 :/ i wszyscy mnie w konia robili :P . Co do sprężania to silniki n/a mają inny stopień sprężania niż turbo. Można to ogarnąć uszczelka pod głowicą. Przydało by się też skręcić bebechy na arp. :ok:

[ Dodano: 2016-05-18, 22:09 ]
jan, od gst jest dużo mocniejsza :ok:
Co do tłoków z 6 a 7 Bolt różnią się też korbami jak i wał w 6b jest większy.

10swi.stak - 2016-05-18, 22:50

Kiedyś trochę próbowałem zgłębić temat. Do kupienia był gdzieś na OLX GST idealny do swapa za 5k. Wyszłoby na pewno taniej ;)

W jakim stanie jest Twój obecny silnik? Jak już trochę przeżył, to trzeba się liczyć z kompletnym remontem, z regeneracją głowicy itp. żeby to miało sens. Kolektor wydechowy możesz pewnie kupić po taniości używany, lub zamówić custom. Samą dmuchawkę trzeba kupić, IC, dolot, wydech, sterownik i strojenie. Fajnie by było gdyby ktoś przygotował wycenę takiego zestawu do GSa, bo powiem szczerze sam bym był zainteresowany w przyszłości takim zabiegiem :)

jan - 2016-05-18, 23:15

Dzięki za info Horacjusz, bo zastanawiałem się czy wyszykować tą co mam czy szukać od GST. Cóż, chyba cierpliwie będę szukał...
jagos - 2016-05-18, 23:58

A ja jak juz miał bym rozwiercać pin pod sworzeń tłoka to wpakował bym już tłoki z E8-9 gracacji-C.
Horacjusz - 2016-05-19, 09:28

jagos, :ok: proste :D
Ithyphallic - 2016-05-19, 10:05

Horacjusz napisał/a:
Ithyphallic napisał/a:
Po co zakuwac??? Zaloz tloki z 2g, takie zestawy zdzierza ponad 400 koni. A tak to wtryski 450 i seria turbo + stojenie i powinienes zrobic w granicach 200 bez problemu

To niby jakie seryjne tłoki z 2g a tam były tylko 7Bolt wytrzymują ponad 400hp? W takim razie bez sensu wstawiłem od Evo 9 :/ i wszyscy mnie w konia robili :P . Co do sprężania to silniki n/a mają inny stopień sprężania niż turbo. Można to ogarnąć uszczelka pod głowicą. Przydało by się też skręcić bebechy na arp. :ok:

[ Dodano: 2016-05-18, 22:09 ]
jan, od gst jest dużo mocniejsza :ok:
Co do tłoków z 6 a 7 Bolt różnią się też korbami jak i wał w 6b jest większy.


Zwykle tloki 7 bolt z wersji turbo

rosomak1983 - 2016-05-19, 10:26

jagos napisał/a:
to wpakował bym już tłoki z E8-9 gracacji-C.

bez sensu , tłoki + pierscienie do tych tłoków kosztuja prawie tyle co dobra kucizna...
Jak juz to kupowac Mahle kute.

Horacjusz - 2016-05-19, 10:44

Ithyphallic, hmmm.... Te od e9 wytrzymują 400ps dlatego zmieniłem te ori gst. Ale spoko czekam na efekt twojego projektu i te ponad 400ps :ok:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group