Turbo |
Autor |
Wiadomość |
foxio96
KLUBOWICZ
Dołączył: 09 Mar 2015 Posty: 95 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-17, 22:22 Turbo
|
|
|
Mam plan w wakacje uturbic gs'a, mam 6 bolt i pytanie brzmi nastepujaco: ile koni wytrzyma na tak zwanym soft turbo? A od ile kucy trzeba zakuwać 6 bolta? I jak to cenowo wypada.. Czy warto robic soft turbo czy lepiej dolozyc i miec zakuty i normalnie uturbiony? Ile ludzi tyle opini slyszalem wiec pytam na forum bo to wy sie znacie |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-05-17, 23:48
|
|
|
soft turbo to soft turbo... zle formulujesz pytania... trzyma Cie stopien sprezania nic wiecej... kwestia zestrojenia... pol bara do 0,7 bara bez zmiany tlokow/odprezania powinien przyjac... pozniej zaczna sie "schody" |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
foxio96
KLUBOWICZ
Dołączył: 09 Mar 2015 Posty: 95 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-18, 00:05
|
|
|
Ciezko bylo mi sformulowac dobre pytanie... Bo sam do konca nie wiem czego chce. I ile mi da to koni te 0.5-0.7 bara i jaki koszt mniej wiecej turbo i innych gratow. W temacie turbo jestem
[ Dodano: 2016-05-18, 00:07 ]
A przez stopien sprezania masz namysli sprezanie na cylindrach tak? Pomiar moge wykonac w kazdej chwili bo mam urzadzenie. |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-05-18, 00:34
|
|
|
0.5 bara to gst w stocku pompuje. Czy to znaczy, że te silniki (N/A i turbo) poza dodatkowym osprzętem się nie różnią (chodzi mi o wytrzymałość, jakość)? |
|
|
|
|
Ithyphallic
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 70 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-05-18, 07:51
|
|
|
Po co zakuwac??? Zaloz tloki z 2g, takie zestawy zdzierza ponad 400 koni. A tak to wtryski 450 i seria turbo + stojenie i powinienes zrobic w granicach 200 bez problemu |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
foxio96
KLUBOWICZ
Dołączył: 09 Mar 2015 Posty: 95 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-18, 11:53
|
|
|
Ithyphallic, tloki z 2g? Jak mam 6b a w 2g byly 7b wiec jak to tak? A seria turbo ze od gst? |
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-05-18, 14:24
|
|
|
Ithyphallic,? Tłoki z 2g chyba jakiś błąd ci się wkradł. Co do soft turbo heh jak goldi napisał wszystko zależy od strojenia ale przyjmijmy granice na te 230ps. Nie mylić silników z GS z gst nie chodzi o sam osprzęt a o stopień sprężania. Tak chodzi o seryjne turbo 14b i z tego co się orientuję w 1g seryjnie dmuchało 0.6bara |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
marcin388-1988
KLUBOWICZ
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 156 Skąd: .....
|
Wysłany: 2016-05-18, 15:59
|
|
|
W stanach wkładają tłoki z 7 bolta do 6 bolta i podobno dobrze się to sprawdza. |
|
|
|
|
Ithyphallic
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 70 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-05-18, 16:46
|
|
|
Horacjusz, nie kolego, wystarczy dobrac tulejke odpowiednia do korby ponieważ jest milimetrowa różnica sworznia miedzy 6 a 7 bolt. Ja juz mam przygotowany taki komplecik i niedlugo przedstawie swoj projekt 400+ wzorowany na popularnej aplikacji w USA
|
Ostatnio zmieniony przez Ithyphallic 2016-05-18, 16:50, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
foxio96
KLUBOWICZ
Dołączył: 09 Mar 2015 Posty: 95 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-18, 20:46
|
|
|
Horacjusz, stopien spreżania czego?
i jaki jest sens wstawiania tlokow od 7b jak ja chce ok 200-220 km. Wiec pytanie co mi bedzie potrzebne zeby taka moc osiagnać i czy musze zmieniac skrzynie na gst? |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-05-18, 22:06
|
|
|
Ja mam wsadzony cały silnik turbo do GSa. Skrzynia została stara (jeszcze się nie rozsypała ale jej dni i tak są pewnie policzone). Czy ta z GST jest mocniejsza czy nie to nie wiem, nie znam się ale sprawdzałem kiedyś, że GST ma ciut dłuższe biegi więc różnica jest. |
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-05-18, 22:07
|
|
|
Ithyphallic napisał/a: | Po co zakuwac??? Zaloz tloki z 2g, takie zestawy zdzierza ponad 400 koni. A tak to wtryski 450 i seria turbo + stojenie i powinienes zrobic w granicach 200 bez problemu |
To niby jakie seryjne tłoki z 2g a tam były tylko 7Bolt wytrzymują ponad 400hp? W takim razie bez sensu wstawiłem od Evo 9 i wszyscy mnie w konia robili . Co do sprężania to silniki n/a mają inny stopień sprężania niż turbo. Można to ogarnąć uszczelka pod głowicą. Przydało by się też skręcić bebechy na arp.
[ Dodano: 2016-05-18, 22:09 ]
jan, od gst jest dużo mocniejsza
Co do tłoków z 6 a 7 Bolt różnią się też korbami jak i wał w 6b jest większy. |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
Ostatnio zmieniony przez Horacjusz 2016-05-18, 22:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
10swi.stak
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2015 Posty: 52 Skąd: Warszawa Włocławek
|
Wysłany: 2016-05-18, 22:50
|
|
|
Kiedyś trochę próbowałem zgłębić temat. Do kupienia był gdzieś na OLX GST idealny do swapa za 5k. Wyszłoby na pewno taniej
W jakim stanie jest Twój obecny silnik? Jak już trochę przeżył, to trzeba się liczyć z kompletnym remontem, z regeneracją głowicy itp. żeby to miało sens. Kolektor wydechowy możesz pewnie kupić po taniości używany, lub zamówić custom. Samą dmuchawkę trzeba kupić, IC, dolot, wydech, sterownik i strojenie. Fajnie by było gdyby ktoś przygotował wycenę takiego zestawu do GSa, bo powiem szczerze sam bym był zainteresowany w przyszłości takim zabiegiem |
_________________ Eclipse 1G; 4G63 2.0 |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-05-18, 23:15
|
|
|
Dzięki za info Horacjusz, bo zastanawiałem się czy wyszykować tą co mam czy szukać od GST. Cóż, chyba cierpliwie będę szukał... |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-18, 23:58
|
|
|
A ja jak juz miał bym rozwiercać pin pod sworzeń tłoka to wpakował bym już tłoki z E8-9 gracacji-C. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-05-19, 09:28
|
|
|
jagos, proste |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
Ithyphallic
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 70 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-05-19, 10:05
|
|
|
Horacjusz napisał/a: | Ithyphallic napisał/a: | Po co zakuwac??? Zaloz tloki z 2g, takie zestawy zdzierza ponad 400 koni. A tak to wtryski 450 i seria turbo + stojenie i powinienes zrobic w granicach 200 bez problemu |
To niby jakie seryjne tłoki z 2g a tam były tylko 7Bolt wytrzymują ponad 400hp? W takim razie bez sensu wstawiłem od Evo 9 i wszyscy mnie w konia robili . Co do sprężania to silniki n/a mają inny stopień sprężania niż turbo. Można to ogarnąć uszczelka pod głowicą. Przydało by się też skręcić bebechy na arp.
[ Dodano: 2016-05-18, 22:09 ]
jan, od gst jest dużo mocniejsza
Co do tłoków z 6 a 7 Bolt różnią się też korbami jak i wał w 6b jest większy. |
Zwykle tloki 7 bolt z wersji turbo |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2016-05-19, 10:26
|
|
|
jagos napisał/a: | to wpakował bym już tłoki z E8-9 gracacji-C. |
bez sensu , tłoki + pierscienie do tych tłoków kosztuja prawie tyle co dobra kucizna...
Jak juz to kupowac Mahle kute. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-05-19, 10:44
|
|
|
Ithyphallic, hmmm.... Te od e9 wytrzymują 400ps dlatego zmieniłem te ori gst. Ale spoko czekam na efekt twojego projektu i te ponad 400ps |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
|