To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

3G OGÓLNE - Zmiana oleju z polsyntetyka na syntetyk

Goldi3G - 2016-06-07, 08:12
Temat postu: Zmiana oleju z polsyntetyka na syntetyk
Witam chce zmienic olej z polsyntetyka 10w40 na syntetyk 5w30 dzwonili do mnie z topendpower i powiedzieli ze do mojej v6 5w30 nie jest zalecane i polecili 5w40 jaka jest wasza opinia na ten temat czy 5w40 bd dobrym rozwiazaniem w usa widzialem na forum ze leja 5w30 dla tegp tez stad moje pytanie

[ Dodano: 2016-06-08, 08:12 ]
Co byscie polecili 5w40 czy 5w30 ?

JacekeR - 2016-06-08, 08:46

U mnie siedzi od niedawna 5W30. Co było nie wiem poprzedni własciciel też nie wiedział :)
Conqeror - 2016-06-09, 00:16

Cyfra po literze W oznacza gęstość i utrzymywanie filmu olejowego. Z tego co kiedyś tam czytałem oznaczało to że przy wyższych temperaturach będzie bardziej silnik podatny na zacieranie. Tak jak ci pisali lepiej 5w40 będzie lżejszy rozruch w niższej temperaturze
viader - 2016-06-09, 10:58

Ale jak będzie lżejszy rozruch skoro oba oleje mają 5W...? Cyfra przed W oznacza płynność w niskich temperaturach a po W oznacza lepkość w wysokich. Oba oleje powinny się zachowywać podobnie na zimno ale W40 będzie lepiej chronił podczas ostrej jazdy i w upały.
Goldi3G - 2016-06-10, 12:36

Ok dzieki panowie za odpowiedzi tak zrobie dam 5w40
harus76 - 2016-06-11, 15:59

We wszystkich autach uzywam 5W50 VR1 Valvoline plus filtry K&N. Po zakupie auta zawsze uzywam engine clenera. 0 problemow. :ok:
iparts - 2016-06-15, 11:25

Bardzo dobrze wytłumaczone przez kolegę viader. Czasami warto jest zastosować olej wyższej lepkości, bynajmniej po to, żeby w wyższych temperaturach i obrotach, części ścierne były lepiej smarowane. Valvoline jest bardzo dobrym olejem, również jeśli mogę polecić to Motul oraz Liqui Moly http://www.iparts.pl/doda...i-plyny,65.html są wysoko ocenianymi olejami przez klientów. Co do samej zmiany z 10W na 5W, wystarczy zastosowanie lekkiej płukanki silnika i nie będzie problemów z wymianą.
mateo-salvadore - 2016-07-09, 20:50

Olej wymienia się na taki jaki przewidział producent silnika. Nie ma potrzeby zmieniać na cokolwiek innego - poczytajcie o olejach i tym co oznaczają klasy lepkości. W mocno zużytym silniku można wlać gęstszy niż zaleca producent, ale to przypadku jak nie ma wycieków a pobór oleju jest znaczny, ale w drugą stronę... nie ma sensu.
Horacjusz - 2016-07-10, 21:05

mateo-salvadore napisał/a:
W mocno zużytym silniku można wlać gęstszy niż zaleca producent, ale to przypadku jak nie ma wycieków a pobór oleju jest znaczny

Nie leje się gęstszego tylko robi się remont. :>

Witek - 2016-07-10, 22:41

Po zakupie eclipse 2g nie wiedzialem nawet jaki olej był włany, po kilku przemysleniach i ze.jako mity prlu dawno obalone zrobilem plukanke i wlalem valvo 5w50. Silnik sie nie zatarl, a nawet troche podnioslo sie ciśnienie na rozgrzanym oleju. Jedyny minus to na zimnym stukaja popychacze.i cichna dopiero jak się olej rozgrzeje, ale to dlatego ze po prostu sa.zuzyte. Ogólnie polecam zmianę na syntetyk. Jestem zadowolony :)
Goldi3G - 2016-07-13, 06:25

Dzieki panowie za odpowiedz zmienie na syntetyk i napisze czy jest lepiej
jagos - 2016-07-13, 09:41

Dziś syntetyk to nie tylko 0 albo 5 przed W. Dziś pełne syntetyki to też np Motul 15W50. Ja mam u siebie Red Line 10w40 pełen syntetyk.
Nie nalezy brać pod uwage tego co leją w USArni bo to inny klimat itp. Najlepiej dowiedzieć się co zaleca producent dla aut jeżdżących po europie :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group