Zmiana oleju z polsyntetyka na syntetyk |
Autor |
Wiadomość |
Goldi3G
zielenina
Wiek: 32 Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 39 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-06-07, 08:12 Zmiana oleju z polsyntetyka na syntetyk
|
|
|
Witam chce zmienic olej z polsyntetyka 10w40 na syntetyk 5w30 dzwonili do mnie z topendpower i powiedzieli ze do mojej v6 5w30 nie jest zalecane i polecili 5w40 jaka jest wasza opinia na ten temat czy 5w40 bd dobrym rozwiazaniem w usa widzialem na forum ze leja 5w30 dla tegp tez stad moje pytanie
[ Dodano: 2016-06-08, 08:12 ]
Co byscie polecili 5w40 czy 5w30 ? |
|
|
|
|
JacekeR
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 63 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2016-06-08, 08:46
|
|
|
U mnie siedzi od niedawna 5W30. Co było nie wiem poprzedni własciciel też nie wiedział |
|
|
|
|
Conqeror
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 173 Skąd: OZW
|
Wysłany: 2016-06-09, 00:16
|
|
|
Cyfra po literze W oznacza gęstość i utrzymywanie filmu olejowego. Z tego co kiedyś tam czytałem oznaczało to że przy wyższych temperaturach będzie bardziej silnik podatny na zacieranie. Tak jak ci pisali lepiej 5w40 będzie lżejszy rozruch w niższej temperaturze |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-06-09, 10:58
|
|
|
Ale jak będzie lżejszy rozruch skoro oba oleje mają 5W...? Cyfra przed W oznacza płynność w niskich temperaturach a po W oznacza lepkość w wysokich. Oba oleje powinny się zachowywać podobnie na zimno ale W40 będzie lepiej chronił podczas ostrej jazdy i w upały. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
Goldi3G
zielenina
Wiek: 32 Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 39 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-06-10, 12:36
|
|
|
Ok dzieki panowie za odpowiedzi tak zrobie dam 5w40 |
_________________
Mitsu Forever |
|
|
|
|
harus76
zielenina
Dołączył: 11 Kwi 2016 Posty: 26 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2016-06-11, 15:59
|
|
|
We wszystkich autach uzywam 5W50 VR1 Valvoline plus filtry K&N. Po zakupie auta zawsze uzywam engine clenera. 0 problemow. |
_________________ 4G69 & 6G75 & SRT4 |
|
|
|
|
iparts
zielenina
Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-06-15, 11:25
|
|
|
Bardzo dobrze wytłumaczone przez kolegę viader. Czasami warto jest zastosować olej wyższej lepkości, bynajmniej po to, żeby w wyższych temperaturach i obrotach, części ścierne były lepiej smarowane. Valvoline jest bardzo dobrym olejem, również jeśli mogę polecić to Motul oraz Liqui Moly http://www.iparts.pl/doda...i-plyny,65.html są wysoko ocenianymi olejami przez klientów. Co do samej zmiany z 10W na 5W, wystarczy zastosowanie lekkiej płukanki silnika i nie będzie problemów z wymianą. |
Ostatnio zmieniony przez iparts 2016-06-15, 11:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mateo-salvadore
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 151 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-09, 20:50
|
|
|
Olej wymienia się na taki jaki przewidział producent silnika. Nie ma potrzeby zmieniać na cokolwiek innego - poczytajcie o olejach i tym co oznaczają klasy lepkości. W mocno zużytym silniku można wlać gęstszy niż zaleca producent, ale to przypadku jak nie ma wycieków a pobór oleju jest znaczny, ale w drugą stronę... nie ma sensu. |
_________________ Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
|
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-07-10, 21:05
|
|
|
mateo-salvadore napisał/a: | W mocno zużytym silniku można wlać gęstszy niż zaleca producent, ale to przypadku jak nie ma wycieków a pobór oleju jest znaczny |
Nie leje się gęstszego tylko robi się remont. |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
Witek
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 125 Skąd: Włocławek/Lipno
|
Wysłany: 2016-07-10, 22:41
|
|
|
Po zakupie eclipse 2g nie wiedzialem nawet jaki olej był włany, po kilku przemysleniach i ze.jako mity prlu dawno obalone zrobilem plukanke i wlalem valvo 5w50. Silnik sie nie zatarl, a nawet troche podnioslo sie ciśnienie na rozgrzanym oleju. Jedyny minus to na zimnym stukaja popychacze.i cichna dopiero jak się olej rozgrzeje, ale to dlatego ze po prostu sa.zuzyte. Ogólnie polecam zmianę na syntetyk. Jestem zadowolony |
|
|
|
|
Goldi3G
zielenina
Wiek: 32 Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 39 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-07-13, 06:25
|
|
|
Dzieki panowie za odpowiedz zmienie na syntetyk i napisze czy jest lepiej |
_________________
Mitsu Forever |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-13, 09:41
|
|
|
Dziś syntetyk to nie tylko 0 albo 5 przed W. Dziś pełne syntetyki to też np Motul 15W50. Ja mam u siebie Red Line 10w40 pełen syntetyk.
Nie nalezy brać pod uwage tego co leją w USArni bo to inny klimat itp. Najlepiej dowiedzieć się co zaleca producent dla aut jeżdżących po europie |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
|