To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Ogólne - Problem.

Mich - 2016-12-14, 20:55
Temat postu: Problem.
Na początek przepraszam jeśli to zły dział ale mi wydawał się najbardziej odpowiedni jeśli powinno być w innym to proszę moderatora o przeniesienie a jeśli nie ma takiego działu to o usunięcie tego tematu.

Pacjent: Opel Astra G, silnik 2.0 Wysokoprężny
Problem: Otóż muszę ogarnąć tacie auto bo nie ma czym jeździć do pracy i mi miśka podkrada. Jakoś dwa tygodnie temu Opel nie chciał odpalić, bardzo nas to zaskoczyło bo raczej było to auto nie do "zajechania" zawsze jak był jakiś problem zapalała się kontrolka, podpinaliśmy komputer, wymienialiśmy czujnik i działał jak nowy. Tym razem komputer nie pokazuje żadnych błędów. Myśleliśmy że może akumulator wysiadł (auto garażowane) podładowaliśmy i nic, kręci ale nie odpala. Jako, że w niedzielne wieczory naoglądaliśmy się mechaników z USA co jak odpalają stare auta to używają startera, to też tak zrobiliśmy, tylko nie mieliśmy startera. Po "Januszowemu" użyliśmy spray do czyszczenia kokpitu, trochę powalczył ale odpalił. Pochodził tak 5 minut, zgasiliśmy go, znowu odpalamy, odpalił od strzała. Na drugi dzień tato z bananem na twarzy pojechał do pracy a nawet udało mu się wrócić, niestety wieczorem znowu już nie odpalił, ten sam zabieg z pachnącym paliwem do kokpitu i znowu Opel zadziałał, ale po nocy w garażu znowu kaplica. Gdyby nie fakt, ze jeździ normalnie i jak już odpali to wszystko pięknie i sprawnie działa to bym go oddał do warsztatu, ale w takim stanie nie chce go oddawać bo niestety nie ufam mechaniką i w tej sytuacji są mi w stanie wmówić że wszystko się popsuło przecież sam nie mam pojęcia o co może chodzić. Mało znam się na silnikach wysokoprężnych (ale ogólnie trochę literatury przestudiowałem i jakąś tam wiedzę mam), może jest ktoś w stanie poratować jakąś wskazówką. Szukam jakiś powiązań między tymi problemami a spadkiem temperatury.

Dziękuję za przeczytanie moich wypocin.
Pozdrawiam razem z tata :)

Wozny - 2016-12-14, 21:07

Przy prubie odpalenia jak rozrusznik kręci to z rury leci jakiś dym? Świece żarowe sprawdzone?
Ithyphallic - 2016-12-15, 15:50

Zawór zwrotny paliwa zamontuj
Mich - 2016-12-16, 16:30

Świece sprawdzałem kabelkiem i na każdej przeskakują iskry, przy odpalaniu nic nie dymi, a o tym zaworze zwrotnym to poczytam i się wypowiem :)
markk - 2016-12-16, 20:43

Silnik wysokoprężny i na świecach iskry przeskakują??? :roll:
To jest dti, czy dtl? Najlepiej podaj kod silnika ew. vin.
Zazwyczaj zawór zwrotny, ale może być też moduł sterujący pompy wtryskowej ( o wiele kosztowniejsza naprawa ). Obydwie usterki przeważnie nie pojawią się na diagnostyce zwykłym programem np. Delphi.
Zrób mostek na świeczki i próbuj odpalić, jak to nie wyda to wykręć świeczki i sprawdź czy grzeją, a ponadto przekaźnik od nich.

Tofik - 2016-12-17, 00:06

markk napisał/a:
Silnik wysokoprężny i na świecach iskry przeskakują???


dokładnie tak. Mich poprawnie napisał, tak się sprawdza świece żarowe bez wykręcania ich - kabelek i prund

markk - 2016-12-17, 00:33

Tofik, na wy....j świecy też między kabelkiem będzie iskra, a grzać nie będzie... Kabel i napięcie podane przez 6-7sek. pokaże czy świece fungują, co napisałem. Samo iskrzenie o niczym nie świadczy.
Mich - 2016-12-18, 00:10

Sprawdziłem rezystancje świec i jest ok, sygnał do świec też dochodzi czyli to bym raczej odrzucił. Zacznę od zamontowania tego zaworu zwrotnego i uszczelniaczy wtrysków bo to tańsza opcja niż regeneracja pompy, zwłaszcza ze jak już auto na starterze odpali to chodzi ładnie.
tom580 - 2016-12-18, 12:55

Witam olej rezystancje, wykręć świece podłącz bezpośrednio każdą na krótko pod akumulator i poczekaj z 10sek powinny się nagrzać do czerwoności jeśli nie wywal i wsadź nowe. Sprawdź jak długo podawane jest napięcie na świece po przekręceniu stacyjki czasami kontrolka gaśnie a świece dalej się grzeją. Według mnie to będzie kwestia świec miałem fieste 1.8D padły 2 świece to mogłeś kręcić rozrusznikiem aż padnie aku i nie odpaliła a jak podgrzałeś świece 3 razy to łapała od strzała. Jak sprawdzisz świece i będzie wszystko ok to zobacz czy się paliwo gdzieś nie cofa bo mógł sparcieć jakiś wężyk y dostaje lewe powietrze.
markk - 2016-12-18, 13:10

Przekaźnik świec mogę Ci pożyczyć żebyś sobie zamontował do sprawdzenia. Pompa raczej myślę że jest ok.
jezyk147 - 2016-12-18, 21:23

Od ponad 4 lat sprzedaje uzywane czesci do Opla. Jak tylko ktos do nas przychodzil z takim problemem to na 90% mial padniety sterownik pompy wtryskowej. Pompa wtryskowa do wymiany, koszt zaleznie od oznaczenia BOSCH to 800-1200zl. I na to bym stawial. Jesli nie to, to sprawdz sterownik silnika, przekaznik swiec zarowych lub obudowe filtra paliwa (pekaly w nich pokrywy przez co sie zapowietrzaly). Lub jeszcze czujnik polozenia walu moze byc padniety, dodatkowo opel nie lubi czujnikow z zamiennika. Bez dokladnej diagnozy u mechanika mozemy tylko gdyba, przyczyn moze byc kilka.
Mich - 2016-12-19, 00:32

Czujnik położenia wału wymieniony jakoś pół roku temu, obrotomierz świrował i zapala się kontrolka, wtedy się naczytałem ze z tymi czujnikami to loteria. Dzisiaj zatankowałem do pełna i auto odpala normalnie jeśli rano nie odpali to chyba znaczy że układ się zapowietrza.
jezyk147 - 2016-12-19, 11:50

Wyczyść dokładnie obudowę filtra paliwa i na zapalonym silniku sprawdz czy nie robi się gdzieś wyciek.
jagos - 2016-12-19, 23:33

A ja bym wstawił zaworek miedzy filtrem a pompą. JA obstawiam, ze łapie lewe powietrze i po staniu cofa się paliwo. Wielokrotnie wałkowałem temat w DTI, 1.7 isuzu itp. Zaworek 10zł i po problemie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group