Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem.
Autor Wiadomość
Mich 
KLUBOWICZ

Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 150
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2016-12-14, 20:55   Problem.

Na początek przepraszam jeśli to zły dział ale mi wydawał się najbardziej odpowiedni jeśli powinno być w innym to proszę moderatora o przeniesienie a jeśli nie ma takiego działu to o usunięcie tego tematu.

Pacjent: Opel Astra G, silnik 2.0 Wysokoprężny
Problem: Otóż muszę ogarnąć tacie auto bo nie ma czym jeździć do pracy i mi miśka podkrada. Jakoś dwa tygodnie temu Opel nie chciał odpalić, bardzo nas to zaskoczyło bo raczej było to auto nie do "zajechania" zawsze jak był jakiś problem zapalała się kontrolka, podpinaliśmy komputer, wymienialiśmy czujnik i działał jak nowy. Tym razem komputer nie pokazuje żadnych błędów. Myśleliśmy że może akumulator wysiadł (auto garażowane) podładowaliśmy i nic, kręci ale nie odpala. Jako, że w niedzielne wieczory naoglądaliśmy się mechaników z USA co jak odpalają stare auta to używają startera, to też tak zrobiliśmy, tylko nie mieliśmy startera. Po "Januszowemu" użyliśmy spray do czyszczenia kokpitu, trochę powalczył ale odpalił. Pochodził tak 5 minut, zgasiliśmy go, znowu odpalamy, odpalił od strzała. Na drugi dzień tato z bananem na twarzy pojechał do pracy a nawet udało mu się wrócić, niestety wieczorem znowu już nie odpalił, ten sam zabieg z pachnącym paliwem do kokpitu i znowu Opel zadziałał, ale po nocy w garażu znowu kaplica. Gdyby nie fakt, ze jeździ normalnie i jak już odpali to wszystko pięknie i sprawnie działa to bym go oddał do warsztatu, ale w takim stanie nie chce go oddawać bo niestety nie ufam mechaniką i w tej sytuacji są mi w stanie wmówić że wszystko się popsuło przecież sam nie mam pojęcia o co może chodzić. Mało znam się na silnikach wysokoprężnych (ale ogólnie trochę literatury przestudiowałem i jakąś tam wiedzę mam), może jest ktoś w stanie poratować jakąś wskazówką. Szukam jakiś powiązań między tymi problemami a spadkiem temperatury.

Dziękuję za przeczytanie moich wypocin.
Pozdrawiam razem z tata :)
 
 
Wozny 
KLUBOWICZ

Pomógł: 33 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 443
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-14, 21:07   

Przy prubie odpalenia jak rozrusznik kręci to z rury leci jakiś dym? Świece żarowe sprawdzone?
 
 
 
Ithyphallic 
KLUBOWICZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-12-15, 15:50   

Zawór zwrotny paliwa zamontuj
 
 
 
Mich 
KLUBOWICZ

Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 150
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2016-12-16, 16:30   

Świece sprawdzałem kabelkiem i na każdej przeskakują iskry, przy odpalaniu nic nie dymi, a o tym zaworze zwrotnym to poczytam i się wypowiem :)
Ostatnio zmieniony przez Mich 2016-12-16, 16:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
markk 
KLUBOWICZ


Pomógł: 23 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: wrocław
Wysłany: 2016-12-16, 20:43   

Silnik wysokoprężny i na świecach iskry przeskakują??? :roll:
To jest dti, czy dtl? Najlepiej podaj kod silnika ew. vin.
Zazwyczaj zawór zwrotny, ale może być też moduł sterujący pompy wtryskowej ( o wiele kosztowniejsza naprawa ). Obydwie usterki przeważnie nie pojawią się na diagnostyce zwykłym programem np. Delphi.
Zrób mostek na świeczki i próbuj odpalić, jak to nie wyda to wykręć świeczki i sprawdź czy grzeją, a ponadto przekaźnik od nich.
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-12-17, 00:06   

markk napisał/a:
Silnik wysokoprężny i na świecach iskry przeskakują???


dokładnie tak. Mich poprawnie napisał, tak się sprawdza świece żarowe bez wykręcania ich - kabelek i prund
_________________

 
 
 
markk 
KLUBOWICZ


Pomógł: 23 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: wrocław
Wysłany: 2016-12-17, 00:33   

Tofik, na wy....j świecy też między kabelkiem będzie iskra, a grzać nie będzie... Kabel i napięcie podane przez 6-7sek. pokaże czy świece fungują, co napisałem. Samo iskrzenie o niczym nie świadczy.
 
 
Mich 
KLUBOWICZ

Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 150
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2016-12-18, 00:10   

Sprawdziłem rezystancje świec i jest ok, sygnał do świec też dochodzi czyli to bym raczej odrzucił. Zacznę od zamontowania tego zaworu zwrotnego i uszczelniaczy wtrysków bo to tańsza opcja niż regeneracja pompy, zwłaszcza ze jak już auto na starterze odpali to chodzi ładnie.
 
 
tom580 
zielenina


Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 32
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-12-18, 12:55   

Witam olej rezystancje, wykręć świece podłącz bezpośrednio każdą na krótko pod akumulator i poczekaj z 10sek powinny się nagrzać do czerwoności jeśli nie wywal i wsadź nowe. Sprawdź jak długo podawane jest napięcie na świece po przekręceniu stacyjki czasami kontrolka gaśnie a świece dalej się grzeją. Według mnie to będzie kwestia świec miałem fieste 1.8D padły 2 świece to mogłeś kręcić rozrusznikiem aż padnie aku i nie odpaliła a jak podgrzałeś świece 3 razy to łapała od strzała. Jak sprawdzisz świece i będzie wszystko ok to zobacz czy się paliwo gdzieś nie cofa bo mógł sparcieć jakiś wężyk y dostaje lewe powietrze.
_________________

 
 
 
markk 
KLUBOWICZ


Pomógł: 23 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: wrocław
Wysłany: 2016-12-18, 13:10   

Przekaźnik świec mogę Ci pożyczyć żebyś sobie zamontował do sprawdzenia. Pompa raczej myślę że jest ok.
 
 
jezyk147 
KLUBOWICZ


Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 192
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-12-18, 21:23   

Od ponad 4 lat sprzedaje uzywane czesci do Opla. Jak tylko ktos do nas przychodzil z takim problemem to na 90% mial padniety sterownik pompy wtryskowej. Pompa wtryskowa do wymiany, koszt zaleznie od oznaczenia BOSCH to 800-1200zl. I na to bym stawial. Jesli nie to, to sprawdz sterownik silnika, przekaznik swiec zarowych lub obudowe filtra paliwa (pekaly w nich pokrywy przez co sie zapowietrzaly). Lub jeszcze czujnik polozenia walu moze byc padniety, dodatkowo opel nie lubi czujnikow z zamiennika. Bez dokladnej diagnozy u mechanika mozemy tylko gdyba, przyczyn moze byc kilka.
_________________
Mitsubishi Eclipse 2G Lift 1999 4G63
 
 
 
Mich 
KLUBOWICZ

Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 150
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2016-12-19, 00:32   

Czujnik położenia wału wymieniony jakoś pół roku temu, obrotomierz świrował i zapala się kontrolka, wtedy się naczytałem ze z tymi czujnikami to loteria. Dzisiaj zatankowałem do pełna i auto odpala normalnie jeśli rano nie odpali to chyba znaczy że układ się zapowietrza.
 
 
jezyk147 
KLUBOWICZ


Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 192
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-12-19, 11:50   

Wyczyść dokładnie obudowę filtra paliwa i na zapalonym silniku sprawdz czy nie robi się gdzieś wyciek.
_________________
Mitsubishi Eclipse 2G Lift 1999 4G63
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-19, 23:33   

A ja bym wstawił zaworek miedzy filtrem a pompą. JA obstawiam, ze łapie lewe powietrze i po staniu cofa się paliwo. Wielokrotnie wałkowałem temat w DTI, 1.7 isuzu itp. Zaworek 10zł i po problemie.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13