To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Prezentacje Eclipse - SOKO Eclipse 1g GS

Anonymous - 2008-05-15, 19:58
Temat postu: SOKO Eclipse 1g GS
Starzy klubowicze z pewno?ci? pami?taja moje autko. Jak na razie zamieszcz? kilka fotek z poprzedniego forum, opis oraz przedstawi? prace jakie wykonuje przy aucie obecnie.

Samoch?d: Mitsubishi Eclipse 1g USA
Silnik: 4g37 1.8 8v moc 95KM

Mitsubishi Eclipse w wersji ameryka?skiej. Jako n?wka sprowadzony w 1991r. z salonu w New Jersey. Silnik raczej rzadziej spotykany w tym modelu. Wi?kszo?? Eclipse 1g ma silnik 2.0 DOHC.
Czemu wybralem ten silnik? Bo wed?ug mnie jest mniej awaryjny (zar?wno silnik jak i skrzynia). Dzieki ma?ym przer?bkom istniej?cej ju? instalacji gazowej uzyska?em lepsze osi?gi jak i mniejsze spalanie (ok. 10l gazu na 100km) Jak kupi?em auto mia?em zamontowan? instalacj? gazow? Igen. Od razu wywali?em to dziadostwo (kto mia? mikser w dolocie ten wie dlaczego). Zamiast wy?ej wspomnianego miksera wstawi?em BLOS. Dzi?ki temu auto od?y?o zar?wno na benzynie jak i gazie. Ponadto spad?o spalanie o oko?o 2l/100km. ?wietna sprawa polecam.
Jako ?e jest to wersja USA to jest kilka r??nic pomi?dzy moim autem a Eclipsami najcz?sciej spotykanymi na drodze.
1. Kierunkowskazy mam centralnie z przodu w bia?ytch kloszach natomiast boczne pomara?czowe klosze to postoj?wki ?wiec?ce w?asnie na pomara?czowo.
2. W wersjach USA nie montowano seryjnych spojler?w na klap?. U mnie poprzedni w?a?ciciel za?o?y? taki ko?nierz jednak nie jest on taki jak seryjny w wersji Euro.
3. M?j model nie ma garba na masce :) i za to go ceni?. Znaczna wi?kszo?? Eclips?w ma na masce garb po stronie kierowcy. Wi?ze si? to z tym ?e rozrz?d silnik?w 2.0 nie mie?ci? si? pod mask?. Jedyne modele bez garb?w to wersje USA produkowane w latach 90 - 91. Tak wi?c w pewnym sensie m?j model to rzadko?? :)
Przer?bki jakie do tej pory zrobi?em to wydech Mugen 100mm, W?asnor?cznie zrobiona zaslepka na radio, pokrowiec na kierownicy, lotka JackyAuto 2 p?atowa

Fotki:


Z okazji rych?ego zlotu postanowi?em odszykowa? samoch?d i w rezultacie ju? od oko?o 2 miesi?cy ostro pracuje w warsztacie. To co obecnie robi? przy aucie. Pzry okazji zamie?ci?em te? ceny cz??ci do silnika. Mo?e komu? si? przydadz?.

SILNIK:
Do silnika chcia?em zajrze? z kilku powod?w: migaj?ca kontrolka oleju na wolnych obrotach i ciep?ym silniku, wyszczerbiona g?owica pod pokryw? zawor?w (ciekn?cy spod uszczelki pokrywy zawor?w olej), p?kni?ta pokrywa zawor?w (robota poprzedniego w?a?ciciela), samoch?d po d?u?szej je?dzie przez miasto grza? si?, ubywaj?cy p?yn z ch?odnicy i brak mocy podczas jazdy na benzynie.
Problem: migaj?ca kontrolka.
Na pocz?tku mia?em tylko lepiej uszczelni? t?oki, czyli nowe pier?cienie. Po rozebraniu silnika okaza?o si?, ?e panewki s? porysowane i maj? za du?y luz, poza tym po zdj?ciu panewek g??wnych okaza?o si?, ?e na wale jest zbyt du?y owal. Na szcz??cie t?oki jak najbardziej tip top. I tak si? zacz??o  W sumie oto lista rzeczy, kt?re zrobi?em przy silniku by zniwelowa? migaj?c? kontrolk? 
1. Nowe pier?cienie. Nie polecam kupowa? oryginalnych pier?cieni olejowych. Japo?skie pier?cienie olejowe z?o?one s? 2 ma?ych pier?cionk?w i koronki, kt?ra ma je niby rozpycha?, a jednak tego nie robi. Polecam zwyk?e pier?cienie na spr??ynki jak w niemieckich autach. Wystarczy dobrze pomierzy? i zrobi? na zam?wienie. Koszt kpl pier?cieni: 200z?
2. Szlif wa?u i wa?k?w balansowych – ceny tej us?ugi nie znam bo za ca?? robocizn? nic nie p?aci?em w warsztacie.
3. Nowe panewki: g??wne – 103z?, na korbowody – 68z?
4. Tulejki do wa?k?w balansowych – 2szt – 30z? (nie do kupienia jako cz??? zamienna najlepsze do przerobienia s? z Mercedesa Sprintera)
5. Uszczelniacze na zawory – 30z?
Problem: wyszczerbiona g?owica i p?kni?ta pokrywa
Naspawanie g?owicy i spawanie pokrywy to koszt – 90z? i troch? zabawy pilnikiem
Problem: ubywanie p?ynu i grzanie auta:
Przyczyna to zepsuty w??cznik wentylatora (40z?) i p?kni?ta rura od pompy wody (zabawa migomatem)
Problem: brak mocy na benzynie
Jak na razie nie rozwi?zany prawdopodobnie ko?cz?ca ?ywot pompa paliwa (stopniowe pogarszanie si? jazdy na benzynie)

Dodatkowo wymieni?em rozrz?d:
p. rozrz?du – 42z?; p. balansowy – 30z?; kmpl p. klinowych (+ wielorowkowy) – 45z?; napinacz p. rozrz. – 55z?; napinacz p. bal. – 50z?; kmpl uszczelniaczy – 100z?; Do tego dochodzi jeszcze uszczelka pod tzw pokryw? olejow? b?d?c? pod rozrz?dem. Uszczelk? dorobi?em sam w specjalnym materiale, kt?ry p??niej jeszcze poci?gn??em silikonem. Uszczelk? t? mo?na te? kupi? ale wy??cznie w kmpl firm typu Takoma, Ajus – nie polecam!

Wymieni?em te? olej: filtr – 15z? olej LOTOS Mineral na pierwsze 1000km do dotarcia 60z? (p??niej b?dzie semi synth)

Do wszystkich koszt?w nale?y doliczy? jeszcze: uszczelki: pod mis? – 21z?, pod g?owic? ELRING – 110z?, pod klawiatur? – 18z? Aha je?eli samoch?d si? grza? to warto te? wymieni? termostat, bo wysoka temp mog?a go uszkodzi? – 32z?. Jest jeszcze uszczelka pod pomp? wody (patrz uszczelka pod pokryw? olejow?)

Jak na razie doprowadzenia silnika do stanu ig?y kosztowa?o mnie oko?o 1200z? (oko?o bo na wi?kszo?? cz??ci mia?em 10% zni?k?) oraz oko?o 200 godzin w warsztacie.

Niestety zosta? jeszcze problem pompy. Powsta? te? nowy problem. Na postoju (bez silnika) pad? modu? J955 w aparacie zap?onowym. C?? bywa. Nowy modu? to 390z?. Ja kupi?em ca?y aparat z racji tego ?e poprzedni w?a?ciciel nie za?o?y? oryginalnej cewki i stad problem z modu?em.

Zawieszenie:
Wymiana przednich amortyzator?w i sworzni.
Amortyzatory olejowe KYB + odboje i os?ony (bez nich nie uznaj? gwarancji) – 680z?
Sworznie – 110z?

Kosmetyka zewn?trz:
Jak na razie czeka na zako?czenie prac z silnikiem. W planie polerka i usuni?cie wszelkich rys, malowanie lotki w kolor samochodu, alufelgi (raczej odleg?y jak na razie plan ) Do tego wymiana ca?ego pasa przednich lamp. Nowe ju? kupione cena kmpl (bez ?rodkowej blendy) – 4x 70z? – 280z?

Kosmetyka wewn?trz:
Zmiana o?wietlenia na niebieskie. W stacyjk? i pod pokr?t?a najlepsze s? diody LED 12V 5mm. W lamp? nad g?ow? 2x diody dyfuzyjne 5mm 3V (bia?e kierunkowe lampki radz? zostawi? bia?e). Pod?wietlenie n?g 2x diody dyfuzyjne 10mm 3V, pod?wietlenie popielniczki i zapalniczki diody LED 12V 5mm, pod?wietlenie schowka i zegar?w zostawi?em bez zmian.
Malowanie siwych plastik?w na czarno. Najlepsza i najtrwalsza metoda to odpowiednie przygotowanie do malowania. Przetarcie na mokro papierem ok. 1500 i odt?uszczenie dowolnym alkoholem. Maluje farb? w spray Czarny mat Mattinga. Obecnie ko?cz? prac?. W planie s? jeszcze nowe g?o?niki i wzmacniacz oraz nowe dywaniki. Aha i jeszcze centralny zamek.

Jak dot?d prace przy „odszykowaniu” auta poch?on??y ponad 2 500z? i mn?stwo godzin pracy w dzie? i w nocy. Mam tylko nadziej?, ?e na zlot si? wyrobi? :? Czasu coraz mniej a pracy du?o. Przewiduj? ?e albo si? nie wyrobie z cz??ci? prac albo zrobie ca?o?? na styk :) ale torze chyba mog? zapomn?? bo nie wiem czy zd??e dotrzec wa? i wymieni? olej jeszcze raz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group