Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
SOKO Eclipse 1g GS
Autor Wiadomość
soko
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-15, 19:58   SOKO Eclipse 1g GS

Starzy klubowicze z pewno?ci? pami?taja moje autko. Jak na razie zamieszcz? kilka fotek z poprzedniego forum, opis oraz przedstawi? prace jakie wykonuje przy aucie obecnie.

Samoch?d: Mitsubishi Eclipse 1g USA
Silnik: 4g37 1.8 8v moc 95KM

Mitsubishi Eclipse w wersji ameryka?skiej. Jako n?wka sprowadzony w 1991r. z salonu w New Jersey. Silnik raczej rzadziej spotykany w tym modelu. Wi?kszo?? Eclipse 1g ma silnik 2.0 DOHC.
Czemu wybralem ten silnik? Bo wed?ug mnie jest mniej awaryjny (zar?wno silnik jak i skrzynia). Dzieki ma?ym przer?bkom istniej?cej ju? instalacji gazowej uzyska?em lepsze osi?gi jak i mniejsze spalanie (ok. 10l gazu na 100km) Jak kupi?em auto mia?em zamontowan? instalacj? gazow? Igen. Od razu wywali?em to dziadostwo (kto mia? mikser w dolocie ten wie dlaczego). Zamiast wy?ej wspomnianego miksera wstawi?em BLOS. Dzi?ki temu auto od?y?o zar?wno na benzynie jak i gazie. Ponadto spad?o spalanie o oko?o 2l/100km. ?wietna sprawa polecam.
Jako ?e jest to wersja USA to jest kilka r??nic pomi?dzy moim autem a Eclipsami najcz?sciej spotykanymi na drodze.
1. Kierunkowskazy mam centralnie z przodu w bia?ytch kloszach natomiast boczne pomara?czowe klosze to postoj?wki ?wiec?ce w?asnie na pomara?czowo.
2. W wersjach USA nie montowano seryjnych spojler?w na klap?. U mnie poprzedni w?a?ciciel za?o?y? taki ko?nierz jednak nie jest on taki jak seryjny w wersji Euro.
3. M?j model nie ma garba na masce :) i za to go ceni?. Znaczna wi?kszo?? Eclips?w ma na masce garb po stronie kierowcy. Wi?ze si? to z tym ?e rozrz?d silnik?w 2.0 nie mie?ci? si? pod mask?. Jedyne modele bez garb?w to wersje USA produkowane w latach 90 - 91. Tak wi?c w pewnym sensie m?j model to rzadko?? :)
Przer?bki jakie do tej pory zrobi?em to wydech Mugen 100mm, W?asnor?cznie zrobiona zaslepka na radio, pokrowiec na kierownicy, lotka JackyAuto 2 p?atowa

Fotki:


Z okazji rych?ego zlotu postanowi?em odszykowa? samoch?d i w rezultacie ju? od oko?o 2 miesi?cy ostro pracuje w warsztacie. To co obecnie robi? przy aucie. Pzry okazji zamie?ci?em te? ceny cz??ci do silnika. Mo?e komu? si? przydadz?.

SILNIK:
Do silnika chcia?em zajrze? z kilku powod?w: migaj?ca kontrolka oleju na wolnych obrotach i ciep?ym silniku, wyszczerbiona g?owica pod pokryw? zawor?w (ciekn?cy spod uszczelki pokrywy zawor?w olej), p?kni?ta pokrywa zawor?w (robota poprzedniego w?a?ciciela), samoch?d po d?u?szej je?dzie przez miasto grza? si?, ubywaj?cy p?yn z ch?odnicy i brak mocy podczas jazdy na benzynie.
Problem: migaj?ca kontrolka.
Na pocz?tku mia?em tylko lepiej uszczelni? t?oki, czyli nowe pier?cienie. Po rozebraniu silnika okaza?o si?, ?e panewki s? porysowane i maj? za du?y luz, poza tym po zdj?ciu panewek g??wnych okaza?o si?, ?e na wale jest zbyt du?y owal. Na szcz??cie t?oki jak najbardziej tip top. I tak si? zacz??o  W sumie oto lista rzeczy, kt?re zrobi?em przy silniku by zniwelowa? migaj?c? kontrolk? 
1. Nowe pier?cienie. Nie polecam kupowa? oryginalnych pier?cieni olejowych. Japo?skie pier?cienie olejowe z?o?one s? 2 ma?ych pier?cionk?w i koronki, kt?ra ma je niby rozpycha?, a jednak tego nie robi. Polecam zwyk?e pier?cienie na spr??ynki jak w niemieckich autach. Wystarczy dobrze pomierzy? i zrobi? na zam?wienie. Koszt kpl pier?cieni: 200z?
2. Szlif wa?u i wa?k?w balansowych – ceny tej us?ugi nie znam bo za ca?? robocizn? nic nie p?aci?em w warsztacie.
3. Nowe panewki: g??wne – 103z?, na korbowody – 68z?
4. Tulejki do wa?k?w balansowych – 2szt – 30z? (nie do kupienia jako cz??? zamienna najlepsze do przerobienia s? z Mercedesa Sprintera)
5. Uszczelniacze na zawory – 30z?
Problem: wyszczerbiona g?owica i p?kni?ta pokrywa
Naspawanie g?owicy i spawanie pokrywy to koszt – 90z? i troch? zabawy pilnikiem
Problem: ubywanie p?ynu i grzanie auta:
Przyczyna to zepsuty w??cznik wentylatora (40z?) i p?kni?ta rura od pompy wody (zabawa migomatem)
Problem: brak mocy na benzynie
Jak na razie nie rozwi?zany prawdopodobnie ko?cz?ca ?ywot pompa paliwa (stopniowe pogarszanie si? jazdy na benzynie)

Dodatkowo wymieni?em rozrz?d:
p. rozrz?du – 42z?; p. balansowy – 30z?; kmpl p. klinowych (+ wielorowkowy) – 45z?; napinacz p. rozrz. – 55z?; napinacz p. bal. – 50z?; kmpl uszczelniaczy – 100z?; Do tego dochodzi jeszcze uszczelka pod tzw pokryw? olejow? b?d?c? pod rozrz?dem. Uszczelk? dorobi?em sam w specjalnym materiale, kt?ry p??niej jeszcze poci?gn??em silikonem. Uszczelk? t? mo?na te? kupi? ale wy??cznie w kmpl firm typu Takoma, Ajus – nie polecam!

Wymieni?em te? olej: filtr – 15z? olej LOTOS Mineral na pierwsze 1000km do dotarcia 60z? (p??niej b?dzie semi synth)

Do wszystkich koszt?w nale?y doliczy? jeszcze: uszczelki: pod mis? – 21z?, pod g?owic? ELRING – 110z?, pod klawiatur? – 18z? Aha je?eli samoch?d si? grza? to warto te? wymieni? termostat, bo wysoka temp mog?a go uszkodzi? – 32z?. Jest jeszcze uszczelka pod pomp? wody (patrz uszczelka pod pokryw? olejow?)

Jak na razie doprowadzenia silnika do stanu ig?y kosztowa?o mnie oko?o 1200z? (oko?o bo na wi?kszo?? cz??ci mia?em 10% zni?k?) oraz oko?o 200 godzin w warsztacie.

Niestety zosta? jeszcze problem pompy. Powsta? te? nowy problem. Na postoju (bez silnika) pad? modu? J955 w aparacie zap?onowym. C?? bywa. Nowy modu? to 390z?. Ja kupi?em ca?y aparat z racji tego ?e poprzedni w?a?ciciel nie za?o?y? oryginalnej cewki i stad problem z modu?em.

Zawieszenie:
Wymiana przednich amortyzator?w i sworzni.
Amortyzatory olejowe KYB + odboje i os?ony (bez nich nie uznaj? gwarancji) – 680z?
Sworznie – 110z?

Kosmetyka zewn?trz:
Jak na razie czeka na zako?czenie prac z silnikiem. W planie polerka i usuni?cie wszelkich rys, malowanie lotki w kolor samochodu, alufelgi (raczej odleg?y jak na razie plan ) Do tego wymiana ca?ego pasa przednich lamp. Nowe ju? kupione cena kmpl (bez ?rodkowej blendy) – 4x 70z? – 280z?

Kosmetyka wewn?trz:
Zmiana o?wietlenia na niebieskie. W stacyjk? i pod pokr?t?a najlepsze s? diody LED 12V 5mm. W lamp? nad g?ow? 2x diody dyfuzyjne 5mm 3V (bia?e kierunkowe lampki radz? zostawi? bia?e). Pod?wietlenie n?g 2x diody dyfuzyjne 10mm 3V, pod?wietlenie popielniczki i zapalniczki diody LED 12V 5mm, pod?wietlenie schowka i zegar?w zostawi?em bez zmian.
Malowanie siwych plastik?w na czarno. Najlepsza i najtrwalsza metoda to odpowiednie przygotowanie do malowania. Przetarcie na mokro papierem ok. 1500 i odt?uszczenie dowolnym alkoholem. Maluje farb? w spray Czarny mat Mattinga. Obecnie ko?cz? prac?. W planie s? jeszcze nowe g?o?niki i wzmacniacz oraz nowe dywaniki. Aha i jeszcze centralny zamek.

Jak dot?d prace przy „odszykowaniu” auta poch?on??y ponad 2 500z? i mn?stwo godzin pracy w dzie? i w nocy. Mam tylko nadziej?, ?e na zlot si? wyrobi? :? Czasu coraz mniej a pracy du?o. Przewiduj? ?e albo si? nie wyrobie z cz??ci? prac albo zrobie ca?o?? na styk :) ale torze chyba mog? zapomn?? bo nie wiem czy zd??e dotrzec wa? i wymieni? olej jeszcze raz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12