To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

2G OGÓLNE - 4g63 Soft turbo

matejo90 - 2018-02-16, 18:37
Temat postu: 4g63 Soft turbo
Witam serdecznie. Od pewnego czasu wszedłem w posiadanie eclipsa z silnikiem 4g63. Jest to drugi samochód więc traktuję go jak "zabawkę ". Dla wielu z Was, ten temat to pewnie wałkowanie setny raz kolejnego gówna, jednak z powodu braku informacji które mnie interesują odgrzeje temat. Na wiosnę mam w planie włożyć turbo. Bez wariacji, 0.3 do 0.5 Bara. Pomijając wszystkie głosy przeciw, komentarze że do bez sensu, Nie opłacalne itp. Interesuje mnie czy ktoś z was robił podobny projekt A może zna kogoś kto robił.... w każdym razie, potrzebuję zasięgnąć porady w kwestji przepływomierza. Jak się zachowa przy nadciśnieniu w układzie, ewentualnie w jaki sposób go przerobić, ominąć czy cokolwiek innego?
kawior1gturbo - 2018-02-17, 08:50

Nijak się nie zachowa, bo przepływka jest przed sprężarką. Nie będzie nadciśnienia.
Faktycznie temat wałkowany i jeśli będziesz miał wystarczająco dużo cierpliwości i chęci, to wszystko znajdziesz na forum.
Podpowiem, że przepływkę najlepiej wywalić wstawiając DET -3 i zrobić konwersję na MAP.

Tofik - 2018-02-17, 10:21

Tak czy siak trzeba będzie ingerować w elektronikę. Wyjścia są dwa, albo ECU od gst/gsx albo świnia, bo komp od N/A nie ogarnie już od pewnych wartości sygnałów z przepływomierza a w zasadzie to ilości powietrza w nadciśnieniu, i nie da tu nic nawet wywalenie przeplywomierza.
Można dać ECU od turbo ale to moim zdaniem słabe wyjście chodź najtańsze, ale weź szukaj teraz sprawnego kompa od gst/gsx i tak będzie walka z podpięciem bo to nie p&p itp itd.
Lepiej walić od razu świnie bo i tak trzeba walczyć z kablami a możliwości o niebo większe niż seryjne ECU której jest w ogóle nie programowalne, no i wtedy to już nie ma sensu trzymać przeplywki, ja to nawet Lambdy nie miałem na wydechu.

matejo90 - 2018-02-17, 11:09

Kolego Tofik, zdradzasz mi więcej informacji? Co to "świnka jak to podłączyć, jak z kompem od gsx/gdy. Itp. Generalnie z elektroniką może być problem jak rozumiem?
S.B. - 2018-02-17, 16:12

jak cos to mam kompa od gst /gsx sprawny na zbycie
Tofik - 2018-02-17, 22:47

matejo90 napisał/a:
Kolego Tofik, zdradzasz mi więcej informacji? Co to "świnka jak to podłączyć, jak z kompem od gsx/gdy. Itp. Generalnie z elektroniką może być problem jak rozumiem?


Z elektroniką nie ma problemu o ile ktoś wie jak to podłączyć, ewentualnie umie czytać schematy. "Świnka" czyli taki dodatkowy sterownik do ECU np DET od ECUMASTER'a pozwalający na programowanie ECU bo samo ECU od Eclipse nie jest programowalne i nie da się np robić map paliwowych itp, musi być dodatkowe urządzenie pozwalające na to i to jest właśnie "świnka"
Do DET'a jak nie będziesz miał w komplecie bo np kupisz używany to schemat podłączenia ścięgniesz ze strony producenta, schemat pinów w ecu Eclipsa znajdziesz pewnie tu jak się poszpera albo na DSM tuners albo jeszcze gdzie indziej. Więc jak masz umiejętności to podłączyć możesz samemu, ale pozostaje jeszcze kwestia strojenia po uturbieniu.
Co do kompa z gst/gsx to ja sam osobiście bym się nie bawił, jak ja stałem przed takim wyborem to nawet się chwili nie zastanawiałem tylko wrzuciłem od razu DET3 do kompa z N/A. Seryjne kompy z 1g czy 2g to już taka troche skamielina, jak chodzi w serii to chodzi ale ani to nie rozwojowe a poza tym to już 20+ letnia elektronika. Dla mnie by szkoda było pieniądzy wydawać na seryjne ECU, ale to już Twój wybór.
Acha... i pod kompa z N/A to tylko jak już to DET3 bo ma tzw stand alone'a paliwowego (FIT) i na DET2 to nie zagra.

matejo90 - 2018-02-18, 20:23

W końcu jakieś konkrety :) A gdzie można dostać taką swinke i jaki jest jej koszt? W ogóle, przy tak małym ładowaniu jak 03/04 konieczne jest jakiekolwiek strojenie?
MATi - 2018-02-19, 06:40

Chcesz mieć turbo na mapach z GSa? Tak się nie da albo inaczej to nie będzie dobrze
matejo90 - 2018-02-19, 16:24

Konkrety. Dlaczego nie będzie dobrze? Przypominam, że nie liczę na doładowanie 2bary i 500koni tylko małą poprawę dynamiki przy doładowaniu max 0.4 bara
Pehdesign - 2018-02-19, 17:15

matejo90, stary zacznij czytać to forum jak chcesz się czegoś dowiedzieć. Jak masz wyjebane na to to idź do mechanika, wyłóż worek siana na stół i niech ci auto robi bo się zna. Koledzy ci napisali że komp seryjny nie jest programowalny a ty nie wiem czy k*rwa czytać nie umiesz czy co. Zastanów się też nad budżetem, bo bez 10k to nie masz co podchodzić do tematu nawet na marne 0,4bara. Zacznij czytać i zadawaj konkretne pytania a nie "mamo dlaczego nie :( "
Kadahir - 2018-02-19, 17:15

Tofik napisał że komp n/a nie ogarnia zwiększonej ilości powietrza, a im więcej powietrza tym więcej paliwa musi dolać. Nawet przy małych doładowaniach jak komp nie doleje paliwa to mieszanka będzie zbyt uboga a to podniesie temperaturę w komorze spalania czego silnik gs'a nie wytrzyma.
Pehdesign - 2018-02-19, 17:19

żebyś nie płakał że nie ma żadnych tematów na temat softu to pierwszy z brzegu który warto przeczytać
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20

[ Dodano: 2018-02-19, 17:48 ]
a jeżeli chcesz rzeźbić na seryjnym kompie to przeczytaj ten temat, może się dowiesz czemu nie warto na dłuższą metę się w to pakować jak jest możliwość założenia DET'a

http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=14034

matejo90 - 2018-02-19, 17:52

Pehdesign problemy z czytaniem, widzę że Masz Ty.... W pierwszym poście umieściłem informację, iż dziękuję za tak cenne informację jakich mi udzieliłeś. Nie masz nic mądrego do powiedzenia, to nie zaśmiecaj tematu :)

[ Dodano: 2018-02-19, 17:54 ]
Kahdahir A czysto teoretycznie, zwiększenie wydajności układu paliwowego i zwiększenie ciśnienia na listwie nie przyniesie kompletnie żadnego efektu bez ingerencji w komputer?

Tofik - 2018-02-19, 18:58

większe ciśnienie na listwie da tyle że bedzie większe ciśnienie na listwie. I cóż po tym jak czas otwarcia wtrysku bedzie nadal za mały żeby wlać wystarczającą ilość paliwa - pomijam fakt że na seryjnych wtryskach z N/A to nawet nie ma co podchodzić - zrobi się za ubogo, za gorąco i tłoki będzie można zlać razem z olejem korkiem od miski. Tyle w temacie. Poza tym przy takim setupie to nic nie trzeba z ciśnieniem na listwie robić, pompa od Evo i większe wtryski i cześć.

Nie obraź się matejo90, ale odnosze wrażenie że w tym temacie którego chcesz się podjąć jesteś zielony jak szczypiorek na wiosnę.

A tak BTW to polecam naj sam wpierw to podjechać na chamownie z autem i sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik, jak osiągniesz 135KM to możesz zacząć coś myśleć :P

matejo90 - 2018-02-19, 19:24

Nie obrażam się :) Od strony mechanicznej i technicznej ogarnę wszystko. Natomiast od strony elektrycznej i elektronicznej faktycznie jestem totalnie zielony, przyznaję:) Stąd tyle "głupich pytań. Taki projekt chciałem zrealizować już dawno. Niestety mieszkanie pochłonęło prawie cały budżet jaki miałem. Zdążyłem nabyć turbine, cooler, bov parę zegarów, kolanek rurek łączników i innych drobiazgów które leżą już prawie 2 lata. Trafiła się odpowiednią fura więc postanowiłem to wykorzystać.

[ Dodano: 2018-02-19, 19:35 ]
Tofik taki pakiet ogarnie temat? http://allegro.pl/ecumast...use-retargeting

kawior1gturbo - 2018-02-19, 21:10

Tofik napisał/a:
większe ciśnienie na listwie da tyle że bedzie większe ciśnienie na listwie. I cóż po tym jak czas otwarcia wtrysku bedzie nadal za mały żeby wlać wystarczającą ilość paliwa - pomijam fakt że na seryjnych wtryskach z N/A to nawet nie ma co podchodzić


Mimo wszystko zawsze sie zwiększy dawka paliwa, jeśli zwiększy się ciśnienie na listwie nawet przy tych samych czasach otwarcia wtrysków.
Co do seryjnych wtrysków (240cc?) to faktycznie nie ma co podchodzić do turbo.
matejo90 napisał/a:
Zdążyłem nabyć turbine, cooler, bov parę zegarów, kolanek rurek łączników i innych drobiazgów które leżą już prawie 2 lata.


zacznij od modyfikacji układu paliwowego. Pompa paliwa, wtryski, regulator ciśnienia, świnka, sonda szerokopasmowa.
Tofik napisał/a:
Nie obraź się matejo90, ale odnosze wrażenie że w tym temacie którego chcesz się podjąć jesteś zielony jak szczypiorek na wiosnę.

Mam takie samo wrażenie. Poczytaj jeszcze inne fora, np. racingforum.pl, DSM tuners itp. Zawsze da Ci to jakiś pogląd w temacie strojenia i tuningu silników spalinowych.

Tofik - 2018-02-19, 21:47

kawior1gturbo napisał/a:
Mimo wszystko zawsze sie zwiększy dawka paliwa, jeśli zwiększy się ciśnienie na listwie nawet przy tych samych czasach otwarcia wtrysków.


No teoretcznie tak, ale bądźmy szczerzy, da to tyle co nic, nawet szkoda pisać :) Jakby walić siurami 700cc to tak, podbić ciśnienie na listwie żeby nie brakło, a w takiej konfiguracji to się obejdzie bez dodatkowego regulatora, seryjny da sobie spokojnie rade.

matejo90 napisał/a:
Tofik taki pakiet ogarnie temat? http://allegro.pl/ecumast...use-retargeting


Tak, o to chodzi, poszukaj na innych forach np RF to znajdziesz pare stówek taniej używkę

matejo90 napisał/a:
Zdążyłem nabyć turbine, cooler, bov parę zegarów, kolanek rurek łączników i innych drobiazgów które leżą już prawie 2 lata.


No to jesteś gdzieś w połowie drogi z cześciami potrzebnymi :) Co to z turbo? 25'ka?

kawior1gturbo - 2018-02-19, 21:51

Tofik napisał/a:
No teoretcznie tak, ale bądźmy szczerzy, da to tyle co nic, nawet szkoda pisać Jakby walić siurami 700cc to tak, podbić ciśnienie na listwie żeby nie brakło, a w takiej konfiguracji to się obejdzie bez dodatkowego regulatora, seryjny da sobie spokojnie rade.

No dokładnie.
Dlatego się właśnie montuje większe wtryski, a nie tylko wydajniejsze pompy paliwa, żeby na listwie miec 7 barów po skręceniu regulatora. :ok:

matejo90 - 2018-02-20, 06:18

No to jesteś gdzieś w połowie drogi z cześciami potrzebnymi :) Co to z turbo? 25'ka?[/quote]

Gt 17 z saaba

Tofik - 2018-02-20, 12:03

Ona siada pod kolektor 1G/2G p&p ?? Jaka tam jest flansza ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group