To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - ECU 4G63T 1990, a ECU 4G63T 1991-94

kawior1gturbo - 2008-08-03, 10:26
Temat postu: ECU 4G63T 1990, a ECU 4G63T 1991-94
ok. mam ptanko.
dlaczego ECU od 4G63T z 1990r nie podejdzie do silnika wyprodukowanego po 1990(silniki 91-94) oczywiscie rowniez do silnika turbo.

jest tak. mam ECU od talona AWD z numerami MD 145903. jest to jeden z dwoch modeli(jak mi wiadomo) produkowanych w latach 1990. Drugi num. to MD128625(te oba num. roznia sie jeszcze ostatnimi cyferkami w zaleznosci czy "federal", czy "california")
jak wiadomo zapewne niektorym, sa podmienialne oba komputery produkowane w tych latach, czyli nie wazne jaki ECU wsadzimy do naszego silnika, byle by rocznik byl ten sam.

ja mam silnik 6 bolt z 1991r. ECU o num. MD 166260( FWD turbo).

teraz tak. podmieniam komputer MD 166260 na starszy od AWD MD 145903 i nie chce odpalac na zimnym silniku... ale po odpaleniu samochdu na innym kompie i podgrzaniu silnika do ok 50-60 st C. po ponownym podlaczeniu ECU z 1990r. samochodzik odpala i niby wszystko jest normalnie.

s?yszalem wlasnie, ze nie da sie podmieniac ECU z lat 90tych, na ECU produkowane w latach 91-94, bo sa jakies roznice w elektryce samochodu..
czy ktos ma pomysl, jak spasowac ECU 90r. do silnika 4G63T 6 bolt z 91r??
nie chce mi sie podmieniac kompa za kazdym razem kiedy silnik zimny, zeby go podgrzac :wtf:



czy roznica jest w pinach?? kable od elektryki sa inaczej podpiete do ECU??

Anonymous - 2008-08-03, 11:30

Zacznij od porownywania pinow bo to moze byc problem... Mitsubishi robilo to bardzo czesto. Nawet po 2000 roku byly takie ze byly roznice w sciezkach pomiedzy modelami nawet w ciagu tego samego rocznika. Takze to bylaby pierwsza rzecz jaka warto sprawdzic.

Druga sprawa jesli reaguje na temperature to moze byc inne ustawienie procesora na odczyty temp i moze dlatego nie odpalac. Druga sprawa to moga byc roznice pomiedzy sensorami i ich rezystywnosc ktora moze sie zmieniac pod wplywem temp/czasu pracy.

Mam wrazenie ze zwykla zmiana to nie wszystko. :?

kiepuczi - 2008-08-03, 11:48

widze ze zadales sobie troche trudu, obczailes numery czesci, roznice pomiedzy ECU Cali a F. ederal, ale reszty to juz sie nie chcialo doczytac. Pisza o tym na DSM Tuners w niejednym poscie.
nie bedzie dziala prawidlowo nie mam pod reka dzis serwisowki ale wiem na ze cewka w 1990 roku jest inna, czujnik temperatury tez mozliwe ze i inne podzespoly.

tanaka - 2008-08-04, 19:55

moze sie przyda



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group